Jump to content
LauCalin

Sistemul start-stop

Recommended Posts

petro.ionut

Salut, de o vreme nu mai imi functioneaza functia start/stop, adica nu se mai opreste motorul, daca "reusesc" sa-l opresc la plecare de pe loc, apas pedala ambreiaj si porneste. Erori nu am, iar scanarea cu VCDS am obtinut ce este in pozele atasate. Ce sa aiba?

post-85953-0-11416600-1403330807_thumb.j

post-85953-0-21866700-1403330812_thumb.j

post-85953-0-28808500-1403330817_thumb.j

post-85953-0-88245900-1403330821_thumb.j

post-85953-0-55428600-1403330826_thumb.j

post-85953-0-52367200-1403330830_thumb.j

Share this post


Link to post
Share on other sites
colin

Drumuri scurte in oras. Bateria nu a avut timp sa se incarce. Computerul a oprit functia temporar pana se incarca bateria la loc

Share this post


Link to post
Share on other sites
petro.ionut

Mersi @colin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
petro.ionut

Revin cu "problema" de mai sus, am facut 1100 km dar functia start/stop nu a reaparut, ce am facut am deconectat/conectat mufa de la senzorul de pe baterie, dupa care o perioada a functionat start/stop. Bateria sa fie cauza? Este bateria originala, din 2009!

Edited by petro.ionut

Share this post


Link to post
Share on other sites
colin

Mergi cu bateria la un tester. Vezi ce viata mai are posibil sa nu mai incarce. La mine am pacalit bateria sa isi revina dupa o noapte pe redresor. Insa mai avea viata destula

Share this post


Link to post
Share on other sites
cridaia

Revin cu "problema" de mai sus, am facut 1100 km dar functia start/stop nu a reaparut, ce am facut am deconectat/conectat mufa de la senzorul de pe baterie, dupa care o perioada a functionat start/stop. Bateria sa fie cauza? Este bateria originala, din 2009!

 

daca bateria este prea slaba, sistemul start/stop nu mai functioneaza.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Calin-Ionut

 Si eu sunt multumit de functia Start/Stop.... Un coleg se plangea cu cateva pagini mai "devreme" de faptul ca nemtii nu s-au gandit si la faptul ca daca ai auto-hold-ul la semafor vei lua piciorul de pe pedala de frana si astfel pornesti motorul.......Ei bine,la mine oprirea automata a motorului-binenteles daca intruneste toate conditiile de temperatura a motorului/consumatori/nivelul de incarcare a bateriei - are loc in momentul in care -chiar fiind pe liber si cu piciorul pe frana -masina s-a oprit complet- si este foarte logic sa fie asa.La pornire -in schimb-nu tine seama daca am sau nu piciorul pe pedala de frana ci actioneaza in momentul in care apas pedala de ambreiaj......Astfel auto-hold-ul isi poate dovedi din plin utilitatea ( chiar daca eu nu prea il folosesc-l-am folosit de amuzament pana acum doar o data sau de doua ori-poate si pentru faptul ca lucrand si ca sofer pe camion -si mergand cu acesta des intr-o zona cu pante destul de abrupte si curbe stranse sunt obisnuit sa il "tin din ambreiaj" la stopul existent intr-o panta de exemplu).Pe de alta parte acest sistem ma mai avantajaza si prin faptul ca in scurtul meu drum de la munca spre casa (stau acum in Italia) ,am o panta destul de pronuntata in capatul careia exista un semafor si implicit , la ora respectiva exista multe masini in coada.......Ei bine,odata oprit motorul,iar masina din fata se deplaseaza incet inainte,eu doar las frana si masina o ia la vale usor-fara sa-i mai pornesc motorul....Marind astfel eficienta acestui sistem .....Binenteles ca masina nu ajunge sa aiba o viteza la care nefunctionarea servofranei sau a directiei asistate electric sa puna problema vreunui pericol.....In momentul in care ajung la o coada in care prevad ca ma opresc si pornesc cu  o frecventa de doar cateva secunde-dezactivez-simplu-din buton acest sistem.....Iar dezactivarea tine pana la oprirea "definitiva " a masinii....Oprit fiind pentru ceva mai mult timp la un semafor sa spunem-este destul sa imi amintesc de activarea butonului in cauza si motorul se opreste imediat.....Daca trebuie sa ma opresc doar pentru cateva secunde tin o clipa mai mult piciorul pe ambreiaj si o iau din loc......Pe de alta parte ,de fiecare data cand sunt in coada si motorul este oprit incerc sa plec "in ultimul moment".....Daca am de exemplu cinci masini in fata mea si s-a facut culoarea verde , eu nu pornesc motorul pana cand masina din fata mea nu se pune in miscare......In acest sens , ca un exercitiu observati cati colegi de trafic,atunci cand s-a facut culoarea verde a semaforului,chiar daca mai au zece masini in fata ,"o iau usor din loc" ca si cum nu ar mai avea rabdare .....Ei bine,un astfel de comportament conduce la un consum inutil de combustibil.......Iar daca eu am sansa ca sa pot selecta sa mi se opreasca in mod automat motorul- trebuie sa am un comportament care sa-mi maximizeze aceasta oportunitate......incercand astfel sa stau cat mai mult timp posibil cu motorul oprit.....Toate acestea binenteles fara sa exagerez si sa deranjez colegii de trafic din spatele meu.......

Share this post


Link to post
Share on other sites
Serban F

Sper ca acest sistem care vine standard se pare pe Gti sa aibe un rost..

Share this post


Link to post
Share on other sites
savugheorghe1938

Stimati domn/colegi

Profit de acesta discutie...si , poate stiti pe cineva care se pricepe sa monteze/instaleze un sitem start-stop pe un polo 1.2 tdi 6R..care, initial nu a fost prevazut cu acest system, va rog astept mesajele voastre...

Share this post


Link to post
Share on other sites
colin

E practic ca si cum ai incerca sa pui esp pe masina. Citeste in urma ceva pagini ca sa intelegi cate componente sunt diferite

Share this post


Link to post
Share on other sites
savugheorghe1938

Multumesc...un reply cu link-ul respectiv..m-ar ajuta...eu zic ca nu e asa complicat....cred ca gasim si pe la noi un specialist in sisteme start-stop

Edited by savugheorghe1938

Share this post


Link to post
Share on other sites
Al Bundy

NU merita.

Se schimba electromotor, alternator, baterie, etc...

Share this post


Link to post
Share on other sites
savugheorghe1938

daca sunt doar astea..eu zic ca e bine...de baterie si electromotor si eu eram sigur....pt ca am vazut ca se poate pune o baterie mai mare,.. decat cea existent..

ma gandesc la altele..

Share this post


Link to post
Share on other sites
mad_kat

Totusi ma intreb - de ce ai vrea sa faci asta?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Dupa ce ca 1.2 TDI consuma 6-7 litri in oras, crezi ca merita sa mai investesti sute de euro in asa ceva, pentru o economie de 4-500 ml/100?

Share this post


Link to post
Share on other sites
savugheorghe1938

nu stiu cat consuma in oras....totdeauna am travesat orasul dimineata cand nu este aglomeratie... ..in schimb..in afara orasului..merge bine o medie de ..3.5 - 4l/100

totusi as vrea sa vad exact ce costuri implica..poate este rentabil..

Share this post


Link to post
Share on other sites
junioralex

Buna ziua, 

 

Detin si eu un Gol6 cu un astfel de sistem si as vrea sa va intreb,se poate dezactiva total aceasta functie? 

 

Sincer,as prefera sa fie "invers" functia,adica doar cand vreau sa activez Star-stop sa apas pe buton....totusi  e destul de enervant sa-l tot dezactivez cand pornesc masina. Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gaborvad

imi dau doar cu parerea de ce ai vrea asemenea lucru????

este gandit in interesul comun utilizator-buzunar. multi care nu au asa ceva si-ar dori, si tu vrei sa ii faci permanent off.

gandeste-te ca e un sistem facut si gandit de o duzina de ingineri. de la baterie pana la electronica de pe acea masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites
pronet

Buna ziua, 

 

Detin si eu un Gol6 cu un astfel de sistem si as vrea sa va intreb,se poate dezactiva total aceasta functie? 

 

Sincer,as prefera sa fie "invers" functia,adica doar cand vreau sa activez Star-stop sa apas pe buton....totusi  e destul de enervant sa-l tot dezactivez cand pornesc masina. Multumesc anticipat.

Dezactivarea se poate face in doua variante: prin alterarea tensiunii de functionare a sistemului sau a temperaturii. Ambele "modificari" se fac pe CAN - adaption. Setezi temperatura max/min la 50 iar pentru varianta cu tensunea setezi o valoare peste 10 - 12 de ex.

Daca ai modul de Acc/Start Auth - cum e la Golf VII (cu toate ca nu cred sa ai asa ceva) intri in Adaption si la canalul corespunzator unde prevede deactivarea S&S din not active il treci pe active.

....Sau varianta romaneasca - ii scoti mufa de pe baterie - cea micuta :))

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
junioralex

Mdea,deja mi-am prins urechile   :lol:

 

 

Nu e cineva din Cluj sau prin zona care se ocupa cu dinastea ? :D :))

Edited by junioralex

Share this post


Link to post
Share on other sites
ili2k2

sal.. in aria b6 era facut de cineva un montaj pentru activarea auto-hold-ului la pornire. Poti folosi acel montaj pentru a dezactiva automat start-stopul la fiecare pornire, iar in functie de nevoi il activezi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
pronet

S&S nu are acelasi principiu de functionare ca AH. S&S e influentat de mai multi factori, iar pentru activare trebuie indeplinite cumulativ mai multe conditii. Nu stiu daca un modul aftermarket poate simula acele conditii...dar ..incercarea moarte n-are. Keep going. Ptr activari/dezactivari functii din VCDS vezi in aria de prestari servicii - sunt 2 useri care stiu ca te pot ajuta cu ce vrei tu - just search&read ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
steff1

Se Mai poate dezactiva Start /Stop daca dezactivezi centura de siguranta , cu vcds

Share this post


Link to post
Share on other sites
gaborvad

repet. sper sa nu ma repet in van. sunt tot mai bulversat. de ce ai face asta? de ce as dezactiva acest sistem daca l-as avea pe al meu atelaj? un simplu raspuns "asa vreau eu" nu ma multumeste. as vrea unul argumentat, sa pot intelege de ce? sa pot intelege daca maine cand imi voi lua masina aleg sau nu pt sistemul s/s.

 

multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites
robi_zet

Daca asa greu este sa apesi pe un buton inainte sa pornesti? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri