Jump to content
LauCalin

Sistemul start-stop

Recommended Posts

Akaiu07

ok, maine am sa fac poze cu locatia conectorului.

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n

Si scoaterea acestui conector nu mai influenteaza nimic ? sunt curios la garantie daca sunt probleme sa zica aia pai domne a picat turbo fiindca ai scos conectorul de pe baterie :))

n-are treaba..... oricum, il pui la loc, cand ai traeba pe la ei..

Da o eroare pe interfata. Dar se poate sterge . Este semnalul de la senzorul din baterie. Daca nu-l poate citi, sistemul start/stop este dezactivat automat. Alta varianta mai rezonabila n-am gasit pana acum.

e foarte buna si simpla, varianta.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Akaiu07

Atasez poza cu pozitia conectorului respectiv.

post-64001-0-57964400-1354884669_thumb.j

Edited by Akaiu07

Share this post


Link to post
Share on other sites
cridaia

momentan nu am disponibil un buton de AUTOHOLD, ca sa incerc functionarea lui fara sistemul START/STOP.....dar poate voi lua de la un coleg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ebi

Eu ma gandesc ca daca nu se poate citi starea bateriei, se presupune din oficiu ca este descarcata si nu va merge nici coming home sau folow me home sau cum ii zice la optiunea de a mai sta farurile aprinse dupa ce incui masina pana ajungi acasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Akaiu07

Functioneaza toate mai putin start stop. Acel senzor este exclusiv montat pe autoturismele cu bluemotion si montorizeaza bateria doar pentru aceasta functie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mircea_0123

salut,

stie cineva daca se poate cumpara doar mufa care intra in acel senzor? mi-am luat masina sh iar fostul proprietar a fost atat de deranjat de aceasta " minune" ca a taiat firul...

am fost cu masina la PBN si surpriza, trebuie sa cumpar tot modulul de start/stop...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Akaiu07

Vis a vis de acest sistem....logica de functionare pe DSG + autohold este de rasul curcilor :winter:

Functia autohold ar trebui sa creasca confortul -  dupa oprirea prin franare  masina ramane pe loc daca se ridica piciorul de pe frana.

Start-stop este setata din fabrica sa functioneze default. Buuun, ajung la semafor masina se oprerste, motorul la fel (intra start-stop in actiune) dar in momentul in care iau piciorul de pe frana (doar am autohold!) motorul porneste. Concluzia : start-stop + autohold = contradictie totala in functionare.

Oare nu l-a dus mintea pe neamt sa faca in asa fel incat motorul sa porneasca in momentul in care se atinge pedala de acceleratie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
dab_2707

Ebi, eu nu vad nimic legat de uree, la noul Passat ... http://www.volkswage...n_technologies/

Blue motion se refera la noi tehnologii, implementate ca masina sa consume mai putin. Parca toate Touareg - modelul nou - au asa ceva pe ele....si include si sistemul Start-Stop.

Legat de sistemul Start-Stop, pe mine cel putin, m-ar enerva la culme sa opreasca si sa pornesca masina, de 20-30 de ori, in cei 10 km care ii fac zilnic pana la serviciu. Oricum, functia se poate dezactiva usor, deci nu e mare chin cu ea.....

Eu am buton de Start/Stop, dar nu face nimic. Nu tin neaparat, dar de curiozitate, se poate sa fie dezactivat din soft? Masina are volant schimbata inainte de a fi adusa in Romania (unii zic ca a fost dezactivat de reprezentanta din Germania, ca sa nu mai uzeze volant). Cum pot faca sa vad daca merge. Mi-ar placea sa-l stiu activ, chair daca nu l-as folosi. Totusi uneori, in anumite conditii cred ca poate fi util.

Mentionez pt. cei interesati, ca nu am niciun martor aprins in bord, si niciun conector scos de la baterie si totusi e dezactivat. Deci se pare ca a fost dezactivat cumva...

Edited by dab_2707

Share this post


Link to post
Share on other sites
dab_2707

Daca mai intra cineva si pe aici... Mai incerc o data cu un post poate primesc si vreun raspuns.

 

Am Blue Motion pe motor CBAB de 81 kw, dotat si cu START/STOP, numai ca nu merge.

Conditile sunt indeplinite, dar motorul nu se opreste.

Daca scot si pun la loc acel papuc de langa borna de la baterie care alimenteaza sistemul START / STOP, sistemul functioneaza pana la prima pornire (merge cam pana se raceste motorul, apoi nu mai merge) .

A mai avut cineva problema asta? Nu tin sa am START/STOP, dar ma gandesc sa nu die ceva defect si poate nu e bine sa merg asa

Share this post


Link to post
Share on other sites
alex83

Ai incercat o diagnoza?

Sent from my GT-I9100

Share this post


Link to post
Share on other sites
dab_2707

Pai am facut diagnoza la VW cand am adus-o si mi-au scos hrtie cu "masina nu prezinta defecte d.p.d.v tehnic sau electric". Am stat langa masina cand au pus testerul pe ea si au zis ca nu am nicio eroare.

 

Un motiv la care ma gandesc ar fi bateria care poate nu mai e in parametri, (pt ca nici "coming home" nu merge decat la fel, dupa ce scot si pun la loc papucul de la START / STOP, iar apoi nu mai merge. Din cate stiu ambele functii au legatura cu nivelul curentului din baterie) dar la RAR a trecut fara probleme si acolo cred ca testeaza si bateria...

La urmatoarea revizie am sa le spun la reprezentanta despre treaba asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Boditza

Spune-le sa urmareasca parametrii de care tine cont start/stop-ul. Nu e necesar sa fie eroare, de exemplu daca motoru nu atinge 90 de grade sa zicem, poate sta la 89 si sistemul il opresti doar peste 90. Este un exemplu ipotetic dar fac referire la faptul ca nu da eroare daca un parametru nu este atins. Eu mizez pe baterie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
dab_2707

Spune-le sa urmareasca parametrii de care tine cont start/stop-ul. Nu e necesar sa fie eroare, de exemplu daca motoru nu atinge 90 de grade sa zicem, poate sta la 89 si sistemul il opresti doar peste 90. Este un exemplu ipotetic dar fac referire la faptul ca nu da eroare daca un parametru nu este atins. Eu mizez pe baterie :)

Si eu zic ca e bateria. Daca ar fi parametri de ce ar functiona dupa decuplare si cuplare de la curent? Doar parametri raman aceeasi. Probabil dupa reconectarea la baterie, pana la urmatoarea pornire nu apuca sa masoare curentul. Deocamdata porneste masina, nu da semne ca trebuie schimbata bateria si imi convine ca nu intra START /STOP in functie. Sincer nu e prea placut mai ales la circulatia din Iasi. Iti da senzatia ca chinui masina cu atata START/STOP

Share this post


Link to post
Share on other sites
colin

Pt cine mai are dubii. Consumul mediu pe ultimii 35km. În București ora prânzului

Sistemul start stop face economii reale!

post-24246-13654187627513_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
nsm

Si eu oftez dupa un astfel de sistem pe masina... Pacat ca Skoda nu monteaza asa ceva decat incepand cu modelele 2013 (inainte doar pe 1.6 tdi)...

Nu inteleg cum poate deranja pe cineva cand in masina se face liniste... Am mers in concediu cu un 118d cu sist start-stop si mi s-a parut minunat...

Motorul porneste mult mai repede si cu consum mai mic de energie deoarece la oprire isi lasa cilindri in poziti optima iar curentul necesar nu il suge din baterie ci dintr-un condensator. Bateria e solicitata ca sa sustina consumatorii gen radio, aer cond etc.

Sistemul e gandit sa nu afecteze cu nimic fiabilitatea/stabilitatea masinii. Astfel daca e prea rece/pre fierbinte, bateria descarcata etc nu se va activa.

Acest sistem mi se pare si mai util in combinatie cu un hibrid care poate deplasa masina pe distante scurte in mod electric (de ex daca stai de 3 ori la un semafor, motorul nu porneste 10 min sa zicem...)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jiji2008

Pai pe hibrid exista acest sistem de la inceputurile lor , pur si simplu motorul electric se opreste , in schimb , pe un diesel,benzina nu as vrea acest sistem , l-as decupla direct de la baterie in secunda 2 , nu-mi inspira fiabilitate sistemul in sine si nici asupra celorlalte componente ale motorului nu mi se pare ok (turbo,etc)

daca poti (ca producator) sa faci un motor sa consume mai putin , fa-o altfel prin injectoare si altele , nu prin procedeul clasic (dacie 1310 oprit din cheie) dar modernizat si automatizat

Edited by jiji2008

Share this post


Link to post
Share on other sites
livescu

salut,

 

exista pana la urma vreo metoda (exceptand butonul de dezactivare a sistemului) prin care sa putem controla cand dorim ca sistemul start&stop sa opreasca motorul si cand sa nu-l opreasca.

 

zicea cineva in acest topic (2-3 pagini in urma) ca s-ar putea controla oprirea prin ridicarea rapida a piciorului de pe frana dupa ce se opreste masina, dar metoda asta nu pare sa functioneze si la mine.

pe mine nu ma deranjeaza sistemul, mi se pare chiar ok acolo unde stii ca ai de stat pe loc o perioada mai lunga de timp (cum sunt de exemplu semafoarele cu temporizare). dar daca ai o trecere de pietoni sau alte cazuri in care stii dinainte ca nu vei sta mai mult de 2-3 secunde, mi se pare inutil ca sistemul sa mai opreasca motorul. sa stau cu piciorul pe ambreiaj, iese din discutie. daca stie altcineva alte metode...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jetta20tdiHLDSG6

am si eu o intrebare legata de acest sistem, o curiozitate, deoarece urmatoarea masina va fi cel ma probabil echipata din standard cu asa ceva:

daca intorci masina din 3 miscari, se opreste de 4 ori motorul? :) una-oprit pe loc, doua-virat stanga,trei-dat cu spatele,patru-plecat de pe loc in directia opusa?

am mers cu masini dotate cu acest sistem doar ca pasager si nu de multe ori. sistemul in sine ma lasa rece ca e sau nu e dar asa, pentru curiozitatea mea...

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n

nu, nu o sa se opreasca cand faci intoarcerea. Sunt cateva conditii care trebuie sa fie intrunite, pentru a se oprii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
livescu

in primul rand, la intoarcerea din trei miscari nu prea o mai lasi pe liber, nu? decat daca vrei sa te odihnesti intre cele trei miscari. :)

in al doilea rand, oprirea motorului nu e chiar instanta...ci are o oarecare intarziere de 1-2 secunde dupa ce-ai ridicat piciorul de pe ambreiaj (si cu masina oprita complet). deci, daca nu esti foarte lent in miscari, nu cred ca se pune problema de oprit motorul intre miscari.

bine, asta e ce-am observat eu in scurta perioada de cand am masina. pentru mine singurul lucru suparator la sistemul asta, e acea oprire rapida, unde nu e nevoie sa stai mai mult de cateva secunde la o trecere de pietoni, sau te apropii de un semafor care tocmai s-a inverzit, pana pleaca bulucul de masini din fata, s-ar putea sa fie nevoie sa te opresti cateva secunde...si se opreste motorul inutil. 

in rest, sistemul mi se pare ok, in ideea ca intr-adevar au folosit niste piese mai durabile.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Akaiu07

Pt masinile cu dsg este foarte usor de controlat. Are nevoie de o aparare mai pronuntata pe pedala de frana cel putin 1sec dupa oprire. Cand nu vreau sa opreasca motorul, franez pana se opreste masina pe autohold si iau piciorul de pe frana. Trebuie ceva exercitiu pana se prinde miscarea dar pana la urma se poate folosi.

Edited by Akaiu07

Share this post


Link to post
Share on other sites
livescu

aha, o fi vreo combinatie cu autohold-ul ... o sa-l activez si eu si sa mai incerc variatii cu pedala de frana :) (eu nu am DSG, da' cine stie, o fi ceva cu pedala de frana)

multumesc pentru raspuns.

Edited by livescu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jetta20tdiHLDSG6

nu are cum sa ramana pe liber fiind cutie automata! nu stiu daca va fi DSG ca acum pentru ca nu stiu daca urmatoarea masina va mai fi vag.

poate touareg...dar daca va suferi de problema calitatii vw din prezent, nu cred...

 

in fine, legat de start-stop am inteles ideea

Edited by Jetta20tdiHLDSG6

Share this post


Link to post
Share on other sites
codz

Am incercat ce a zis akaiu .. Merge:) Daca franezi si ridici piciorul repede de pe frana (cu autohold) nu se opreste motorul. Daca ii mai dai o apasare de 1 sec se opreste:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri