Jump to content

Sistemul start-stop


LauCalin
 Share

Postare recomandată

Da, benefic pentru ecosistem, dar isignifiant cand japonezii ne-au terminat cu radiatiile lor si foarte multi agenti comerciali deverseaza tot felul de substante in rauri, lacuri sau polueaza atmosfera....etc

Ideea e daca il poti suporta sau nu, sa fie activ - cand e vb de un semafor de 5 minute, e ok....cand e vb de 20-30 secumde sau chiar un minut, e enervant. Legat de consumatori - bucuria bateriei. Oricum, banuiesc ca demarorul e supradimensionat.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La DSG poate e mai buna decat la cutia manuala. Reducerea chiar este atat de mare la 2.0TDi ? Sincer ma declar surprins. Ai incercat acelasi drum, aceleasi conditii cu start-stop pornit si cu el oprit? 1l reducere consum per 100km urban este foarte bine :emthup: , caz in care sistemul merita.

Ramane de dovedit fiabilitatea lui.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiam ca un motor este foarte solicitat la porniri. de fapt viata lui se masoara poate in numarul de porniri. Oprindu-l mereu nu e nasol? Aaaa ca e un bull-shit cu poluarea asta e altceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@florin

Discutia legata de poluare este una foooaarte lunga si cred ca am fi offtopic oricum; personal, cred ca totul se reduce la faza cu aruncatul unui ambalaj pe jos in loc de cos de gunoi, doar pentru ca alti 10 au aruncat ambalajele pe jos 5 metri mai incolo; in principiu ar fi vorba de responsabilitate sociala..

Legat de baterie, porniri mai multe ale motorului etc., ma gandesc ca s-or fi gandit inginerii de la VW, daca nu imi voi lua alta marca data viitoare, dar mai mult ca sigur si aia va avea start-stop

Oricum, faza este deranjanta pana cand te obisnuiesti cu ea (cateva mii de km)

Durata stationare semafor pe rutele mele

@ the ego

Nu am facut probe dedicate ca sunt prea multe variabile ( uneori e mai aglomerat, alteori prinzi ruta cu semafoare sincronizate, motor cald/rece etc). Pur si simplu daca utilizez start stop de 2-3 ori in 10-15 min ( sa zicem pauze de cate 1 min) imi scade consumul pe bord cu cca 0.5 l/100. Alt exemplu, venind de la brasov intru in bucuresti cu consum mediu de 5 pe bord, orele 18, bag start stop la greu si ajung in berceni dupa cca 40-50 min cu consum mediu 5.3 pe bord, ori in mod normal nu prea scot mai jos de 7-8 l /100 in bucuresti (ma refer ziua). Si aici nu e poate f relevant deoarece am facut doar 10-15 km din trip prin aglomeratie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci sa fim intelesi, aceste sisteme "eco" au mai fost implementate si de catre alti constructori, sistemul start/stop nu e inventat de VW, ci acum s-au gandit si ei sa-l aplice... desi alti producatori au renuntat la aceste sisteme pentru ca ori nu cumpara lumea pt ca nu are incredere, ori nu sunt fiabile (ceea ce cred eu)

la fel si "noul" sistem pe care il va introduce VW la toate masinile, acela de a opri 1-2 pistoane cand nu este necesar...

toyota si volvo parca au introdus asa ceva prin anii 80, si a fost un fiasco

ma gandesc ca in anii 80 nu era tehnologia de acum, dar si acum de parca electronica muuulta face bine la masina

cele mai fiabile masini sunt cele cu electronica cat mai putina :)

In concluzie, daca privim situatia in ansamblu ar fi o chestie ca intr-un oras ca Bucuresti la orele de varf sa tina motorul oprit cate un minut cateva sute/mii de masini , la fiecare semafor la care se opresc. In acest caz eu mi-as asuma eventualele costuri generate de fiabilitatea mai scazuta a masinii mele

cat de rezistent poate fi un motor daca el se opreste la fiecare semafor si la fiecare trecere de pietoni ????

dar moare electromotorul dupa 1 an, moare bateria dupa 2 ani, plus alte componente

sa-mi raspunda cineva, pentru ca eu sincer chiar nu inteleg acest sistem de start/stop

adica mai bine consumam mai putin cu 1.5l, dar ne schimbam masinile NOI la 2-3 ani ??? asta e concluzia ?

nu vreau sa jignesc pe posesorii de astfel de tehnologii, dar este o abureala si un argument de 2 bani

Modificat de alios
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sstemul start stop (vechiul ecomatic) l-am vazut implementat pe un G3, daca stateai la ralanti , fara sa accelerezi mai mult de 7 secunde se oprea motorul. Acesta pornea daca dadeai un sprit.

Deci, e destul de vechi sistemul, dar abia acum i se face multa reclama si se implementeaza la scara larga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cica nu se uzeaza demarorul ca este supradimensionat cu alte bucse, perii, colectoare fata de masinile fara start-stop, si este facut sa tina fara reparatii pe toata durata de viata a masinii. Daca bateria nu este incarcata, sistemul se dezactiveaza. Pornirile nu dauneaza motorului. Doar pornirile la rece dauneaza motorului, si sistemul se dezactiveaza daca motorul este rece. Sistemul este bun daca vine standard fara sa dai bani in plus. Daca te pune sa dai 500 euro, deja te mai gandesti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aha, si daca incep sa apara erori de la diferitii senzori care masoara motorul rece, bateria descarcata etc etc..

mai porneste masina ?? :))

numai puncte negative aduce la o analiza initiala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...da, e nasol...

si totusi, Lupo 3L s-a vandut destul de bine in perioada 1999-2005 majoritatea fiind inca in exploatare, unele cu sute de mii de km la bord.

pe langa faptul ca Lupo 3L are o valoare de revanzare destul de mare, chiar nu am auzit de cazuri cu probleme la sistemul start-stop, mai degraba au picat cutia de viteze, turbina si altele.

pt cei care isi fac griji ca se duce bateria le raspund ca eu am inca bateria originala cu care s-a livrat masina, Varta cu cod de VW, care porneste in mod miraculos la prima cheie desi in vara implineste 10 ani (fabricatie 2002).

deci se poate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, dar banuiesc ca nu da de 50 de ori la automat, pe zi....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am si eu sistemul start & stop pe masina (vine standard), dar cum o am de nici o saptamana, mai degraba sunt interesat de pareri/articole decat sa dau eu un sfat, fiind prea devreme sa ma pronunt.

Un coleg mai sus dadea exemplu la DSG. La manuala opresti, scoti din viteza, ridici ambreiajul si motorul se opreste (daca sunt indeplinite conditiile). Plecarea se face ca la orice alta masina fara acest sistem, apesi ambreiajul (la 2 cm apasati deja motorul e on), bagi in viteza si pleci.

Avantajul e ca stau la semafor si am satisfactia ca nu consum nimic, dar in acelasi timp ma intreb daca ciclurile mai numeroase start/stop nu au implicatii negative pe termen lung.

Ca o observatie, pornirea prin apasarea ambreiajului in timpul start-stop e mai rapida si mai lina decat pornirea "cu cheia". Cel putin mie asa mi se pare.

Ar fi util si pe aceasta cale rog userii care au masini dotate cu acest sistem de mai mult timp si au facut ceva km cu ele sa posteze pareri,experiente,etc.

Tks.

Modificat de Catta83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

timpul isi va spune cuvantul :)

dupa 10 ani de folosire sa mai discutam aici despre acest sistem

eu personal nu sunt expert, dar logic cat de benefica e oprirea si pornirea de 50-60 ori pe zi a unui motor ?

daca cei de la VW veneau cu niste exemple de genul "uitati, noi am lasat un motor 3 ANI sa se opreasca si sa se porneasca in continuu, si nu are nimic"

dar asa.. ei experimenteaza pe buzunarul cumparatorului, la fel si cu tehnologia de oprire 1-2 pistoane in mers.... tehnologie facuta de japonezi acum 30 ani, si abandonata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu sunt de aceeasi parere, numai ca acum nu se mai proiecteaza masini care sa tina peste 10-15 ani..... din pacate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O mica experienta de aproape 2 ani de cand am acest sistem pe kia ceed 1.6 diesel:

Acest sistem chiar salveaza motorina. Masina poate ca sa consume 6 in oras la modul real daca ai rabdare sa schimbi cum iti zice sistemul si daca te inveti cu el.

Practic acest sistem presupune existenta unui electromotor si alternator special, ba chiar si o baterie speciala(cel putin asa este la kia).

Cand merge?

Avand in vedere ca are o sumedenie de senzori inclusiv senzor de temp pe turbina, acest sistem functioneaza dupa urmatoarele reguli:

1. Sistemul se activeaza doar daca motorul depaseste 50 grade

2. Sistemul se activeaza doar daca afara sunt peste 3 grade celsius

3. Sistemul se dezactiveaza daca turbina este prea incinsa, spre exemplu am observat ca daca vin cu viteza mare de pe autostrada nu se opreste imediat automat motorul la primul stop, ci mai sta putin pana se raceste turbina

4. Acest sistem face ca motorul sa porneasca absolut instantaneu in orice situatie(cald sau rece).

5. Electromotorul este garantat la nu stiu cate sute de mii de porniri opriri deci nu e panica o sa tina mult si bine oricat ati folosi functia

6. Bateria este de tip start stop in cazul kia ceed este chiar o varta start-stop. Ceea ce ii permite sa aiba incarcari si descarcari foarte dese.

7. Daca bateria este descarcata sistemul se dezactiveaza, asta inseamna ca nu o sa puteti sa stati pe loc la semafor 15 min cu sistemul activat, se porneste automat motorul de indata ce bateria scade la amperaj.

8. Alta treaba interesanta este faptul ca masina nu consuma asa cum stim cu totii mai mult din cauza pornirilor dese pentru ca tot sistemul e gandit ca el sa economiseasca motorina(in cazul meu)

Nu mai stiu ce sa va mai spun dar daca mai imi aduc aminte va scriu, insa ca fapt divers, acest sistem exista inca de prin anii 60 pe motostivuitoare (paremise), deci nu e cine stie ce noutate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Electronica nu este fiabila sau oricum are nevoie de un operator sa o urmareasca. Daca e sa aleg confortul sau fiabilitatea aleg oricand fiabilitatea. orice sistem adaugat in plus pe un bun personal consider ca ma expun inutil la niste riscuri. Sistemul start-stop ca oricare altul se poate testa doar la un parc de masini asemanatoare intr-o perioada lunga de timp. Oricum atunci o sa fie depasit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mers cu un Passat 2.0TDI BM si este super, nimic nu se opreste in masina nici AC nu coboara la nivel minim nici nu se deblocheaza usile etc. DAR este inutil si enervant si consumul nu cred ca scade cand faci 30 de opriri/porniri la un semafor din 7. Oricum este ceva cu care te poti lauda prietenilor si sa scrie in spate la maisna BlueMotion, in rest nu ii vad utilitatea.

Modificat de vtdesign
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este foarte simplu, cine vrea o masina din 2012 isi cumpara una altfel succes la auto rulate...

Cine da peste 20k euro pe o masina nu o va tine 10 ani fie ea noua sau SH...

Eu am dat 34k pe un Passat 2.0TDI 4motion 170CP DSG si am vrut maxim de dotari si confort pe un VW nou... probabil pentru urmatorii maxim 3 ani...

cine nu are bani de intretinere/service, sa nu isi cumpere auto ca nu mai pot cu rablele de pe strazi (fara dotari.. dar ruginite si care scot un fum!!!) - exista transport public... si rezolvam si o parte din poluare.

Deci, eram interesat de experienta utilizatorilor acestui sistem si nu de frustrarea celor "care n-au ce manca" dar se gandesc la costul de intretinere pt sisteme noi introduse de producatori auto. Stiu ca sunt cam dur dar e o realitate.

Cand va aparea "start and fly" vom regreta oare la fel de mult 1300 sau tico?

Sa se puna taxa pe intrarea in oras cu masina!!! altii asa au rezolvat problema celor ce nu se pot desparti de "masinile de colectie" si le plimba zilnic pe bulevard dar se plang de start and stop.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

te crezi prea important sau prea bogat.... tu de ce ti-ai luat passat b7 ?? tot gaze scoate pe teava, tot loc de parcare ocupa, tot uleiuri si lichide toxice foloseste anual... etc

astfel de sisteme daca se implementeaza la scara larga, va face din masina un obiect de unica folosinta cu termen de valabilitate de 3-5 ani

cu cat devine mai complicata o masina, cu atata va stoarce bani mai multi din piese si service, asta e si tinta celor care fac masini...

nu mai pot ei de ECO sau de GREEN... folosesc acest pretext pentru a implementa solutii care nu isi au rostul... decat cel financiar pentru sistemul post-vanzare, ce impune mai multi bani

personal imi doresc ca aceste tehnologii "bluemotion" sa fie evitate de toti europenii, fortand producatorii sa renunte la ele, si sa vina cu lucruri cu adevarat utilie si cu progres tehnic, nu regres...

precum face VW, care reinvie solutii moarte si abandonate de alti producatori de marca..

toyota a testat si implementat start/stop inca din 1970.. ca apoi sa-l abandoneze..

GM a testat si implementat pe cadillac sistemul de oprire a 1-2 pistoane pentru a economisi energie inca din 1980, ca apoi sa-l abandoneze

si lista poate continua

Modificat de alios
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@soila, din cate stiu, sistemul start stop este inca folosit de Toyota, check google

De asemeni GM si alti producatori americani inca folosesc principiul dezactivarii cilindrilor. Si in curand am aflat ca si Europenii il vor adopta, daca nu cumva au facut-o deja cei de la BMW

Off topic: Fiecare merge cum si cat isi permite, e treaba lui e o lume libera, insa atata timp cat conditia materiala nu ne-o permite nu vom avea masini calumea(si eco). Dar vom circula cu ele. Sustin si eu de asemeni introducerea taxei in centrul orasului. Dar cu conditia introducerii unui sistem de transport in comun rival celui din Londa, Vienna, etc(stiu visez :) )

Modificat de colin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BlueMotion este util, e clar ca imbunatateste consumul. Ramane doar sa i se dovedeasca fiabilitate si pretul exploatarii pe un termen de 5-6ani.

Poate unii dintre cei care isi cumpara masini de peste 20k nu sunt asa de aroganti si tin masina mai mult de 4 ani. E clar ca pretul unei componente din agrenajul unui motor cu Start-Stop este mai scumpa decat una obisnuita si pe buna dreptate.

Eu cred ca este o tehnologie buna, cu precadere la benzina, la motorina efectele sale sunt mai putin evidente. Nu stiu exact cum a fost implementata tehnologia de start stop acum multi ani, poate ca de abia acum a devenit fiabila. Nu ma intereseaza asa de mult ecologia cat m-ar interesa consumul mai mic.

Taxa pe centrul orasului este folosita in capitalele civilizate ale lumii, dar Londra e tot foarte congestionata. Insa si asta e cu dus si intors, un Lexus de 4 litri, dar care mai are si un motor electric pe langa e denumit hibrid si plateste fix 0, pe cand un Polo 1.4TDi plateste.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@soila

nu sunt bogat, ci doar imi permit un B7 cu intretinerea aferenta; cat despre aroganta... da sunt arogant pentru ca nu mai pot cu posesorii de 1300/ care analizeaza intretinerea unui 2.0TDI bluemotion eventual tehnologie 2012. Esti utulizatorul sistemului start/stop?

@colin

de acord! dar unde naiba sa faci transport in comun printre 1300 abandonate pe strazi sau cand este plin centrul de oameni comozi care cheltuie pe combustibil tot salariul si raman fara bani de service, care al naibi este scump ca apar tot felul de lucruri care nu ne trebuie :)

@the_ego

faptul ca vreau sa am auto nou nu inseamna ca sunt arogant. Respect maxim celor ce vor utiliza un autoturism mai mult timp dar nu sunt parveniti/ folosesc ceea ce isi permit. taxa pe acces in centru nu trebuie sa tina cont de motorizare ci doar de faptul ca este auto/moto. atunci vom scapa de ambuteiaje si vom vedea ratb-ul precum si eventualii biciclisti. din aceasta taxa se poate face transport in comun/parcari. cine si-ar permite sa plateasca 10-20e/zi in functie de zona?!?

@all

sunt gadget freak prin urmare orice traznaie/inovatie o primesc cu interes si urmaresc fiabilitatea, eficienta, etc.

bluemotion suna bine si asta e directia pe care trebuie sa mergem altfel facem umbra pamantului consumand resursele fosile in ritmuri de manele...

conduceti cu grija!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Taxa de centru ? Mai bine taxa pe oras, taxa pe masina veche, taxa pentru sex, si nu in ultimul rand taxa solidaritatea, adica taxa fixa de 1000 de EUR pe zi pentru cei cu masini de lux. Cum e ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Sunt curios , a incercat cineva sa intrebe in reteaua vw daca se poate decupla de tot acest sistem ... adica sa fie disable by default in loc sa il opresti de la buton la fiecare drum.

E interesant spre ex pe B7 la 1.8 tsi si 3.6 nu e start stop , dar la 2.0 tdi in orice varianta e obligatoriu.

Nici mie nu-mi place tiganeala asta de start stop si d'aia intreb daca cineva a scapat cumva de el de tot .

Si uitati un exemplu cu ce vreau sa zic http://www.promotor.ro/masini-noi/news/dealerii-bmw-din-sua-pot-dezactiva-la-cerere-sistemul-automat-startstop-9946772

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel putin, cu VCDS-ul - pe CAN si altele - am verificat, nu merge.

O sa incerc si cu VAS-ul - sa vedem ce optiouni avem....

altfel - dezactivat senzorul de centura (ca sa nu te sacaie) si scoasa mufa de la priza centurii - ca sa poti pune centura dar sistemul sa nu se activeze.... si atunci cred ca nu o sa mai intre sistemul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!