Jump to content

ASR & ESP & ABS


kewlya
 Share

Postare recomandată

Prezenta martorului vizual la bord( adicatelea bec de la esp aprins )inseamna decuplarea esp!

By default esp este on!(si martorul luminos stins)Daca se doreste dezactivarea acestuia se apasa butonul esp OFF(de unde si numele :)

off-topic:s-a mai scris!foloseste cu incredere functia search! :)

Merci mult pentru informatie, am dat search dupa ESP, de-aia am ajuns la topicul asta :)... dar n-am gasit altceva de-aia am intrebat. Pe buton nu scrie decat ESP... cred :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

vreau sa precizez faptul ca ABS-ul se poate dezactiva complet daca ii scoti siguranta :D

ai o siguranta in bord si inca una la motor.. ambele de 30A..

dupa asta trebuie sa stergi eroarea din computerul masinii cand o sa-l reactivezi!

Pentru bagare in seama in mod repetat (pe langa pretioasa indicatie de mai sus), ai dreptul la un mic concediu de 5 zile. WARNING!

Modificat de xxleeus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut eu o emisiune la tv in care erau teste clare cu aceeasi masina cu si fara abs. Rezultatul a fost unul foarte bun pt abs si f prost fara. Distanta pe zapada fara abs a fost mult mai lunga decat cu abs.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca merita "ban" pentru atata! Da' .... noi nu suntem moderatori! Cand nu mai poti ... cheama un prieten! Tot moderator!

ABS, ESP, ESR< etc, au fost create pentru imbunatatirea sigurantei in auto.!

Am uitat!

Daca suntem "prieteni cu moderatorii", putem sterge orice post!

Vezi postul ala cu "cheita pentru cas........"

Modificat de popica
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...
la mine se aprinde semnul de esp din bord, am si un buton de esp (care insa nu face nimic, nu se aprinde nimic in bord, indiferent de cate ori il apas sau cat il tin apasat).

intrebarea e: e defect butonul sau nu am esp? sau ce variante mai sunt? si cum as putea vedea clar? se vede cu vag-com-ul?

multumesc!

Si la mine lucrurile stau la fel. Am buton de ESP dar nu face nimic cand il apas (nu-mi apare martorul aprins). Imi sta aprins in schimb martotul de la placutele de frana deoarece cele noi nu au senzor. Se poate ca de la asta sa se aprinda din cand in cand triunghiul cu sageata in jurul lui (ASR parca)? Am patit-o si pe autostrada in conditii normale de trafic (carosabil uscat, viteza constanta, linie dreapta). Nici dupa oprirea si repornirea motorului martorul de ASR nu a disparut. Sa am probleme cu ASR-ul sau are legatura cu warningul de la placutele de frana?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LucianO

Incearca sa faci o scanare cu VAG COM si ai sa gasesti exact acolo ce nu fuctioneaza la masina.

Daca nu ai senzor pe placute martorul din bord ar trebuii sa stea stins. Aolo langa etrier ai o mufa cu 2 pini in case se conecteaza "senzorul" de la placuta. In placuta sunt 2 picioruse metalice care, atunci cand se consuma placuta, fac contact cu discul de frana si inchid ciruitul, drept urmare ti se aprinde martorul in bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dragon ballz... ASR este prescurtarea de la AntiSlipReduction

sa zicem ca ASR vine de la Automatic Slip Recovery :) oricum tot pe-acolo e

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum pot sa-mi dau seama daca am EDL sau nu?

nu am vrut sa continui acest topic, dar search-ul nu merge, nu mi-a intors niciun rezultat pt EDL sau ESP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum pot sa-mi dau seama daca am EDL sau nu?

nu am vrut sa continui acest topic, dar search-ul nu merge, nu mi-a intors niciun rezultat pt EDL sau ESP.

Daca ai ASR trebuie sa ai si EDL in principiu.

Verifica cu VIN-ul pe un VIN decoder si daca te uiti la optionale o sa gaseste si asta. La mine scrie la ASR ca am si EDL.

Eu vazui cu ochii mei cum mi-a functionat EDL intr-o iarna cand urcam pe un drum inghetat si la un moment dat mai aveam putin si m-am oprit pentru ca era posibil sa ating cu scutul. Dar EDL-ul m-a scos :offtopic: clar pentru ca imi trageau ambele roti si am reusit sa ajung in varful pantei ca mai aveam foarte putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1AJ anti-spin regulation (ABS/ASR/EDL) with electronic differential lock (EDL)

Uite asta e dotarea :beerchug:

http://vag.magic.ro/vw/vindecoder si asta e link-ul

doar atat scrie: 1AT electronic stabilization program (ESP)

ASR am sigur, cand plec mai tare imi palpaie in bord.

si mai imi da o "dotare": 7A0 without CD changer/CD player desi am cdchanger cu 6 discuri in bord.

sau e anulata de aceasta? 8UM radio symphony

in schimb producatorul da interval pt cureaua de distributie 90.000 km. Sau e valabil doar pt prima schimbare, si apoi din 60 in 60?

Engine control toothed belt change interval every 90.000 km

Engine control toothed belt test mode not prescribed by the manufacturer

Air filter change interval every 60.000 km

Fuel filter change interval every 60.000 km

Brake fluid change interval every 2 years

Engine oil and filter change interval

Interior filter change interval every 30.000 km

as pune aici toate dotarile, dar 1. e prea lunga lista, 2. stiu ca nu sunteti curiosi :lol: si 3. ar fi offtopic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
in schimb producatorul da interval pt cureaua de distributie 90.000 km. Sau e valabil doar pt prima schimbare, si apoi din 60 in 60?

Engine control toothed belt change interval every 90.000 km

Adica din 90k in 90k km .:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu prea am inteles o treaba: esp e mai tare ca asr?imi cer scuze. am gasit acuma. m-am lamurit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu daca e mai tare asr sau esp, dar sunt sigur ca superman e mai tare ca omul paianjen.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

poate sunt off topic dar tin sa intreb: daca am ESP mai am nevoie de lanturi in vreo situatie anume sau pot sa merg linistit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu poti merge intotdeauna linistit. Pe gheata te ajuta mult mai mult lanturile. Oricum nu poti dormi linistit doar daca ai ESP, trebuie sa ai niste cauciucuri bune (ma refer mai ales iarna - de iarna si nu tocite) si suspensii bune (nu foarte uzate).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in cele mai sarace cuvinte pot sa-ti explic ca lanturile sunt facute ca sa asigure o buna tractiune in special in zapada afanata.

ESP-ul este ca sa ajute masina sa mentina traiectoria pe care vrei tu sa o impui masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ESP-ul este ca sa ajute masina sa mentina traiectoria pe care vrei tu sa o impui masinii.

Si nu numai. ESP-ul contine si ASR ("controlul tractiunii-patinarii" - Manualul de utilizare G4) care te ajuta in unele situatii la pornire sa nu patinezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, taie gazu`. Mare branza :lol: La dacie cand patinam taiam gazu` manual, adica lasam acceleratia mai moale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut baieti...am si eu o mica nelamurire...din cate am citit paicea am inteles ca asa ceva...la pornire...se activeaza automat esp..si il putem dezactiva ulterior apasand pe butonul"esp" si apare martorul pe bord...deci daca este aprins pe bord este dezactivat nu?atunci cand iau demaraj pe o portiune umeda licare martorul..:)ceva nu prea se leaga ...nu vi se pare..?poate sa explice careva..?:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esp-ul nu se dezactiveaza de totului niciodata, degeaba apesi acel buton. Si la mine tot asa face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bora 1.9 tdi 96kw

Cand licare martorul in bord inseamna ca sistemul lucreaza. Atat e de simplu. Daca sistemul e activat (deci nu ramane martorul permanent aprins in bord) si tu pleci tare sau derapezi va clipi in bord martorul exact in functie de momentul in care intervine sistemul si tempereaza pornirile violente ale trenului de rulare. Se leaga acum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine cand e dezactivat (de la buton- martor pornit) pot sa pornesc de pe loc cum vreau eu de nervos, ESP'ul nu mai face nimic, la mine asa e. Il pornesc dupa care ledul se stinge, si palpaie doar cand intra in folosinta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine nu e... aseara l-am testat, ca era zapada mare pe drum. L-am dezactivat de la buton si cand am vrut sa plec de pe loc tot intra Esp-ul, doar ca nu era asa sensibil, lasa sa patineze roata un pic mai mult si apoi intervenea. Si mi se pare ca si palpaia, chiar daca era dezactivat (martorul era aprins, dupa care palpaia cand intra Esp-ul si ramanea din nou aprins).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!