Jump to content

ASR & ESP & ABS


kewlya
 Share

Recommended Posts

Asr nu lasa roata sa patineze la plecarea de pe loc. Adica, e iarna, apesi mai tare acceleratia, roata da in gol (daca apuca) si asr intervine in asa fel incat roata nu va mai da in gol. Dar nici puternic nu pleci.

Link to comment
Share on other sites

va rog cititi, nu mai cautati raspuns mura-n gura. S-a explicat de ZECI de ori ce face ESP, ASR, de unde stii daca ai sau nu, etc!

Link to comment
Share on other sites

ASR este o componenta a ABS-ului si ajuta la micsorarea distantei de franare si asigura un control mai bun al sistemului de franare.

ESP-ul este sistemul de control al stabilitatii, adica te ajuta sa nu derapezi , iar daca iei o curba stransa cu viteza pe o suprafata cu mietris sau uda mentine traiectoria masini, blocheaza scartaitul de roti sau pe zapada invarte rotile in trepte ca sa creasca aderenta(nu am simtit la golf pt ca nu am derapat atat de tare dar pe mercedes face si frana de motor)oricum esp-ul pe mine m-a ajutat in multe situatii pe ud si in depasiri

Link to comment
Share on other sites

va rog cititi, nu mai cautati raspuns mura-n gura. S-a explicat de ZECI de ori ce face ESP, ASR, de unde stii daca ai sau nu, etc!

Man , nu te supara, dar credeam ca de aceea exista FORUM si acest thred. Eu pun intrebari tampite si cineva de treaba imi raspunde. Poate ma insel...

Desigur ca daca dai search pe GOOGLE gasesti orice si despre orice, dar FORUM de aia exista. Pt acest gen de intrebari.

no offense

Link to comment
Share on other sites

2alec... daca nu ai buton de ESP nu ai deloc sistemul...

@dragon ballz... ASR este prescurtarea de la AntiSlipReduction si practic e controlul tractiunii ...este o componenta a ESP nu a ABS... altfel spus poti avea ASR fara sa ai ESP dar daca ai ESP vine inclus si ASR-ul... ZGB spre ex are doar ASR... pe bordul lui este un buton de decuplare a acestuia...

...ABS=AntiBlockingSystem poate sa includa EBD=ElectronicBrakeDistribution.... asta asigura un control mai bun al distributie franelor pe cele 4 roti...

Link to comment
Share on other sites

ASR foloseste senzorii pentru turatia rotii ai ABS, pentru determinarea rotii care se rasuceste.

Da ESP e un program de stabilitate care include si ASR.

Link to comment
Share on other sites

Man , nu te supara, dar credeam ca de aceea exista FORUM si acest thred. Eu pun intrebari tampite si cineva de treaba imi raspunde. Poate ma insel...

Desigur ca daca dai search pe GOOGLE gasesti orice si despre orice, dar FORUM de aia exista. Pt acest gen de intrebari.

no offense

N-a zis nimeni nimic de google, chiar aici pe forum s-a explicat in nenumarate ocazii (chiar si cu poze) ce face fiecare sistem. Gandeste-te cum e cand vine un user nou... vrea sa stie ce-i ala ESP... da search "ESP", gaseste un topic unde e totul. super. acum gandeste-te ca da search "esp" si sunt 20 de topic-uri despre esp in care se vorbeste si despre cartofi prajiti si fete frumoase si in 3 pagini e si-un rand despre esp efectiv... asta e motivul pentru care se insista folosirea search-ului pentru subiecte deja discutate cat si ramanerea on-topic.

Link to comment
Share on other sites

am dat search dupa ASR si mi-a gasit x topic-uri si nu m-a lamurit, probabil este pe undeva explicat corect dar nu am gasit.Eu am observat ca atunci cand iau viraje cu viteza mare si este ud pe jos sau nisip sau atunci cand accelerez brusc mi se aprinde becul de ASR in bord deci controleaza si stabilitatea sau micsoreaza distanta de franare ca atunci cand derapez eu nu franez si am observat ca se aprinde becul la ASR.

Link to comment
Share on other sites

Nu, el atunci controleaza tractiunea. Si prin acest control, sporeste si stabilitatea.

Link to comment
Share on other sites

N-a zis nimeni nimic de google, chiar aici pe forum s-a explicat in nenumarate ocazii (chiar si cu poze) ce face fiecare sistem. Gandeste-te cum e cand vine un user nou... vrea sa stie ce-i ala ESP... da search "ESP", gaseste un topic unde e totul. super. acum gandeste-te ca da search "esp" si sunt 20 de topic-uri despre esp in care se vorbeste si despre cartofi prajiti si fete frumoase si in 3 pagini e si-un rand despre esp efectiv... asta e motivul pentru care se insista folosirea search-ului pentru subiecte deja discutate cat si ramanerea on-topic.

Am dat search si cum a zis si camaradul de mai jos a gasit pana s-a spart...Am citit si pana nu mi-a raspuns TOXIC nu m-am lamuroiu...Nu era mai simplu cum a facut TOXIC? Da frate nu ai buton nu ai optiunea. Pa si pusi. M-am uitat si eu la servofrana si nu am modulul de ESP (asa am inteles ca BOSH-ul este cumva pozitionat jos la servo)

Mai am eu o nelamurire cu privire la scaunele alea incalzite care la mine au o mufa alba dar eu nu am butoanele de incalzire pe bord, cum nu e nici ESP ul...ma intreb daca pot sa cuplez cumva mufele alea undeva si sa-i pun alea de reglaj...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Acum cateva zile, a nins noaptea, s-a topit in cursul zilei, si a inghetat spre noaptea urmatoare. Am zis: masina noua, hai sa vedem. Cu esp treaca mearga, ca se poate dezactiva; daca accelerai mai tare intr-o curba, nu te lasa mai mult de limita deraparii spatelui masinii. Esp mai are inclus si eds, care e bun de tot; daca esti cu o roata neaderenta, diferentialul o va invarti pe aceasta (inutil, poate), acesta blocand electronic aceasta roata. Ei, acum problema e prostia de abs. Care nu se poate dezactiva (la masina mea). Abs: functie pentru incepatori, clar (sau pentru unele femei). Ce-mi face mie aceasta functie? Nu-mi lasa rotile sa se blocheze. Ca sa pot vira in timpul unei franari cu pierderea aderentei. Dar imi creste considerabil distanta de franare. Masini de peste o suta de mii de euro nu au aceste functii.

Link to comment
Share on other sites

Hmm ... ciudat ce spui tu despre ABS.

Sa-ti povestesc ceva. Anul trecut firma pentru care lucrez a organizat o intalnire la Budapesta, prilej cu care s-au gandit sa facem si un mic curs de conducere pe circuitul de F1 de la Hungaroring. Este o firma specializata care face asa ceva. Fiecare a trebuit sa vina cu masina personala (eu nu am putut, ca chiar cu o zi inainte am luat o piatra si aveam parbrizul spart). Ne-au fost prezentate diverse teorii despre modul corect de a conduce, dupa care ne-au bagat pe circuit. Aveau zone cu jaloane, aveau zone acoperite un un plastic special care atunci cand era udat era exact ca ghiata, aveau un sistem care cand treceai peste el iti deplasa brusc rotile din spate intr-o directia sau alta si tu trebuia sa redresezi masina, ce sa mai, o gramada de teste. Erau acolo o multime de tipuri de masini: Skoda Octavia 1, noul Opel Astra, Toyota Avensis, Ford Mondeo, Wolkswagen Golf, Opel Zafira (pe asta l-am condus eu), Audi A6 ... si un Opel Corsa mititel, fara ABS. Pai vreau sa-ti spun ca atunci am vazut clar ce inseamna ABS-ul. Toate celelalte masini care aveau ABS nu au avut nici o treaba pe gheata. Cand a intrat Corsa pe gheata si a pus o frana s-a invartit de 3 ori. Nu-ti mai povestesc despre comportamentul jalnic pe care l-a avut si in restul testelor. Asa ca, ce sa zic, am vazut personal, nu din reclame sau din brosuri. Iti garantez ca ABS-ul e foarte util. Chestia cu crescut distanta de franare ... nu cred, mai intereseaza-te. Nu stiu cum o fi pe asfalt uscat, ca nu sunt specialist, dar pe gheata sau drum alunecos in general ABS-ul in nici un caz nu mareste distanta de franare.

Spui ca masini de peste 100.000 euro nu au ABS?! Nu prea as crede, sau daca nu au au alt sistem similar dar care este mult prea scump sa fie pus pe o masina de serie obisnuita.

Link to comment
Share on other sites

Uite aici un filmulet interesant sa te lamuresti in privinta ABS-ului.

- asta ar fi mai reprezentativ privind dubiile tale la distanta de franare cu si fara ABS.

Si inca una.

Sper ca te-ai lamurit.

Link to comment
Share on other sites

ABS-ul este f.bun pt frinarea la viteze mari, drumuri alunecoase dar este inutil la viteze mici (sub 25kmh) cind ai vrea o frinare brusca si nu dirijata si relativ inutil pe drum cu zapada cind blocarea rotii ar avea un avantaj in "saparea" unui drum pina spre o zona cu aderenta. Parerea mea (si in primul caz asta e o constatare).

Link to comment
Share on other sites

ABS-ul a fost introdus nu pentru a micsora distanta de franare, ci pentru a pastra controlul directiei in timpul franarii....

intr-adevar pe carosabil uscat, se poate ca distanta de franare sa creasca, dar marele avantaj este ca poti controla directia in care se misca masina.

Link to comment
Share on other sites

Comparand ce am condus eu, ABS mareste cu mult distanta de franare pe orice fel de carosabil. Incontestabil ca este o functie utila. Dar de ce nu se poate dezactiva? ESP e mult mai complex, ingloband mai multe functii, si totusi...

Link to comment
Share on other sites

daca chiar vrei, poti sa-l dezactivezi scotindu-i siguranta.....dar nu-ti va mai functiona nici esp deoarece se foloseste si el de aceiasi senzori...

Edited by maumau
Link to comment
Share on other sites

Comparand ce am condus eu, ABS mareste cu mult distanta de franare pe orice fel de carosabil. Incontestabil ca este o functie utila. Dar de ce nu se poate dezactiva? ESP e mult mai complex, ingloband mai multe functii, si totusi...

Pentru ca (banuiesc eu) ESP se bazeaza foarte mult pe faptul ca tu nu ai rotile blocate pentru a te putea ajuta. Iar daca lucrul asta nu se intampla nu cred ca iti mai poate realiza compensarile de invartire a rotilor care au nevoie... (nu dati cu pietre, e doar parerea mea).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Recent, fratele meu a avut unele probleme privitoare la rotile masinii (Passat b 5.5). Dupa remediere ii actiona ABS foarte repede, problema fiind legata de distanta prea mica a senzorului fata de roata (ce i s-a zis, nu cunosc date tehnice). Ar fi posibil sa am aceasta problema, cumparand o masina noua? Daca apas mai tare pe frana, imi tremura pedala sub picior, aproape imediat, iar franarea e lungita mult. Am facut o proba cu masina lui, te da de parbriz violent. Am cauciucuri cu o latime mai mare. Ceva nu e in regula, daca are cineva experienta in domeniu...

Hristos a inviat!

Link to comment
Share on other sites

ABS pe majoritatea suprafetelor scade distanta de oprire (exceptie, poate, zapada afanata, nisip, pietris) pt ca forta de frecare prin rostogolire este mai mare decat cea prin lunecare. Adica odata rupta aderenta din cauza rotilor care se blocheaza, eficienta franarii este mai mica decat daca forta de franare s-ar tine exact la limita la care nu se rupe aderenta. Exact acest lucru il face ABS. Manevrabilitatea este doar un alt avantaj major.

In liceu la ora de fizica profa ne-a demonstrat acest fapt: pe un plan a asezat un corp (patrat) de o greutate oarecare, de care a agatat un newtonmetru. Apoi a inceput, foarte incet dar constant, sa traga de newtonmetru. Forta a crescut pana s-a pus in miscare corpul, dupa care (dupa ruperea aderentei, sa zic asa) forta necesara de a deplasa corpul a scazut semnificativ si a ramas constanta). In acest caz, newtonmetrul masura forta de frecare. Nu stiu daca ati inteles mare lucru, daca nu incerc sa fac un desen.

Soferii experimentati ca noi cei de pe vwf stiu din experienta cand conduceam superdacii 1300 ca masina se oprea mai repede daca tineai frana cu putere, dar fara sa blochezi rotile, decat daca iti bagai picioarele in frana pana se indoia pedala.

As vrea sa stiu si eu care masina destinata publicului larg (era sa zic "oamenilor normali") nu are ABS. Nu trebuie sa dai exemplu ferrari, pt ca acolo sunt alte considerente.

Link to comment
Share on other sites

Sa ma crezi, forta de frecare prin alunecare, va fi mereu mai mare decat cea prin rostogolire, luand asfaltul (uscat, sau umed (excludem zapada, noroi, in genere mediu afanat) ca suprafata de frecare. Profesoara ta, e intr-o grava eroare. De fapt ABS, nu creeaza o stare de rostogolire controlata. Creeaza o blocare si deblocare a rotilor la intervale regulate. Deci vorbim de o alunecare ce e urmata de o rostogolire. Facand o referire la ESP: ABS+ EDS+ ASR. Platim mult pentru ce?

Link to comment
Share on other sites

Cnstatarea mea iarna trecuta. De revelion (eram cu kasius in masina) pe mazga ABS-u a triplat distanta de franare. In cazul asfaltului uscat abs-ul e fff bun micsorand distanta de franare insa in caul zapezii sau a asfaltului acoperit cu mazga, apa, ABS creste distanta de franare; in sprijinul acestei afirmatii am gasit o gramada de date si statistici pe net: wikipedia.

Link to comment
Share on other sites

Cum ai ajuns la concluzia ca ABS tripleaza distanta pe mazga? Ai facut testul fara ABS cu aceasi masina?

ABS intra in functie atunci cand se blocheaza rotile, dar daca cunosti masina si esti experimentat apesi cat trebuie astfel incat sa nu blochezi rotile. Rezultatul este o franare fara ABS la fel cum ai fi facut si cu o masina fara. Sa nu-mi spui ca daca franezi brusc la o masina fara ABS si te duci cu rotile blocate pe zapada franezi mai repede. Odata ce profilul anvelopei s-a umplut de zapada acesta devine sanie curata. Iarna cu anvelope adecvate sezonului, la rostogolire, acestea au si propietatea sa eliminie zapada din profil. Ai vazut cum la unele anevolpe in urma sare zapada?

Mie mi se pare ca acest ABS va creeaza o senzatie falsa de marire a distantei pe drum lunecos. Normal ca daca te obisbnuiesti sa nu tii cont de apasare pe frana pe drum uscat pentru ca ai "in spate" ABS, nu o sa ai grija nici iarna cand nu o sa mai ai aderenta si eficacitatea ABS scade. Iarna mai intervine si pierderea controlului(la o masina fara ABS) directiei datorita aderentei inegale.

Ce fel de siguranta ar fi cand cand te opresti pe contrasens?

Va las sa trage-ti concluziile.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

   Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!