Jump to content
Sign in to follow this  
kewlya

ASR & ESP & ABS

Recommended Posts

kewlya

Cu totii stim ca masinile dotate cu ESP au un buton pe care cand il apesi, se aprinde pe bord triunghiul ala galben cu sageata aia curbata. Eu asta stiam ca prin apasarea butonului de ESP dezactivezi ESP-ul dar acuma am auzit de la altcineva ca de fapt cand apesi butonul ala, ESP-ul e activat permanent si atunci cand nu e apasat el intra automat cand masina simte ca intra in derapaj. Iar atunci cand e vreme proasta, e bine sa apesi butonul de ESP.

care e varianta corecta, prin apasarea butonul de ESP, ai ESP permanent sau l-ai dezactivat ?

Edited by kewlya

Share this post


Link to post
Share on other sites
DRAPAR

Am citit ca ESP-ul se cupleaza automat la fiecare pornire a motorului. Prin apasarea tastei se decupleaza si lampa de control ramane aprinsa in permanenta. Se recomanda decuplarea in cazul rularii cu lanturi pt. zapada sau pe suprafete de rulare afanate, necompactate (zapada, nisip, pietris).

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexander

Subscriu la cele scrise de DRAPAR: ESP-ul este "activ(at)" automat la pornire, iar apasarea butonului ESP respectiv aparitia martorului luminos in bord inseamna dezactivarea ESP-ului, activarea putand fi facuta printr-o reapasare a butonului de ESP sau oprit/pornit masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Flatbone

Ca tot veni vorba .. se poate pune ESP pe o masina care nu are ? Ma refer la un Golf IV bineinteles .. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
s_c
Ca tot veni vorba .. se poate pune ESP pe o masina care nu are ? Ma refer la un Golf IV bineinteles ..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vlad MHL

ESP-ul este mereu pornit. Prin apasarea butonului ESP acesta se decupleaza, insa unele parti componente ale acestuia raman active(A.B.S. si E.D.L - electronic diferential lock).

Cat despre montare, teoretic se poate pune ESP. Asta ar atrage montarea unor senzori si schimarea calculatorului de bord. Insa banuiesc ca este mult mai complicat datorita faptului ca ESP include toate sistemele de siguranta in materie de rulaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Golf TDI

La mine cand clipeste martorul de ASR, nu prea simt nici o diferenta, parca nu mai patineaza in halul ala, dar nimic miraculos. Spuneti-mi exact, iarna pe zapada cand aderenta e foarte scazuta, ce mai face ASR-ul? franeaza cat franeaza, dar la un moment dat, ambreiajul fiind lasat total, ce mai face? Ca doar nu e diferential autoblocabil sa roteasca amandoua rotile cu aceeasi viteza, deci ajung sa cred ca se aprinde aiurea, si tot taie din puterea motorului? Daca da, tot taie, da pana cand? Pana ajunge la relanti?

Share this post


Link to post
Share on other sites
MOTANUL

ASR-ul taie din puterea motorului pina nu mai patineaza roata; Nu comuta pe alta roata (ESP-ul comuta pe alta roata din cite stiu eu). Cind actioneaza ASR-ul (se aprinde si martorul in bord) taie din puterea motorului pina la atingerea dezideratului.

Evident masina in anumite situatii urca mai bine fara ASR.

Share this post


Link to post
Share on other sites
istef

MOTANUL are dreptate.

ASR-ul taie din puterea motorului chiar si pana la relanti pentru a echilibra viteza de invartire a rotilor. In cele mai multe situatii este util, dar sunt si cazuri in care masina urca o panta mai bine fara ASR.

ESP-ul doar franeaza una sau mai multe roti pentru a readuce masina pe traiectoria dorita de conducatorul auto atunci cand masina si-a pierdut traiectoria stabilita.

Aceeasi discutie a fost si pe threadul asta: http://vwforum.ro/index.php?showtopic=6268

Share this post


Link to post
Share on other sites
hercule

Intr-adevar taie din puterea motorului dar tot mai patineaza putin. Pentru amatorii de senzatii, mergeti in parcarea subterana de la Cora Lujerului si seara pe la 9-10 cand e liber in treptele 1 si 2 daca o calcati clipeste martorul ala intr-o veselie :mellow:

Sunt si OT, fac si reclama... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
adi76

Am patit anul trecut sa nu pot porni in panta de pe loc cu ASR cuplat. M-am chinuit foarte tare pana am pornit si mi-am dat seama ca era ASR cuplat. Am incercat a 2-a oara exact in aceleasi conditii fara ASR si am pornit fara probleme. Eu nu stiu daca ajuta la ceva ASR-ul asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
nesanatosu

Mai fratilor, voi chiar vorbiti serios?ASR in cel mai rau caz iti este indiferent, el avand rolul de a impiedica patinarea rotilor "in gol", ceea ce nu poate fi decat un lucru bun in urcarea unei pante de pe loc.Pe langa asta mai este util iarna cand e suficient sa prinzi doar pe o singura roata aderenta ca masina sa plece de pe loc.Mai este foarte util in prevenirea efectului subviratoriu specific masinilor cu tractiune fata.

Share this post


Link to post
Share on other sites
godaro

da, corect ce spui, insa uneori esti NEVOIT sa te urnesti de pe loc cu patinare. daca ASR-ul nu te lasa, atunci mai mult incurca, cu atat mai mult can NU ai cauciucuri de iarna (pe fatza)

Share this post


Link to post
Share on other sites
nesanatosu

In afara de liniute zi-mi si mie o circumstanta practica in care te incurca?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Golf TDI

Asta pot sa-ti spun chiar eu, LA PLECAREA de pe loc, cand e zapada :banghead: MARE

Nu doar de suprafata, ca atunci, teoretic te ajuta, eu nu am apucat sa fac teste, dar va promit ca daca topicul asta o sa mai fie activ pana la prima zapada, va spun TOT. Adevarul si numai adevarul... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
nesanatosu

Stii tu ceva.Dar aia e cu Abs-ul.Adica o masina fara Abs o sa franeze intr-o distanta mai mica decat cea cu Abs pe zapada afanata.Binenteles ca pe zapada mica sau pe "sticla " Abs-ul este net superior.

Iar in privinta Asr-ului fa niste teste si o sa te convingi si singur ca ajuta, chiar foarte mult, mai ales in conditii de aderenta precara(asta e unul din motivele pt. care este implementat)

Share this post


Link to post
Share on other sites
driver_tdi
ASR-ul taie din puterea motorului pina nu mai patineaza roata; Nu comuta pe alta roata (ESP-ul comuta pe alta roata din cite stiu eu). Cind actioneaza ASR-ul (se aprinde si martorul in bord) taie din puterea motorului pina la atingerea dezideratului.

Evident masina in anumite situatii urca mai bine fara ASR.

<{POST_SNAPBACK}>

S-a mai discutat.......totusi..

Pe langa reducerea puterii motorului,care din cate am observat se manifesta de la o anumita viteza,(in treapta I nu se observa),ASR-ul mai franeaza si roata cu aderenta mai scazuta incercand sa egalizeze vit. intre roti.....abia dupa aceea,dc. acest lucru nu este suficient,reduce din put.

In unele cazuri este mai util un ASR dezactivat..(de ex. in mom. urcarii unei rampe in treapta a II-a si cu aderenta scazuta puterea scade riscand ca motorul sa se opreasca.....)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
BogdanS
mi-am dat seama ca era ASR cuplat. Am incercat a 2-a oara exact in aceleasi conditii fara ASR si am pornit fara probleme.

<{POST_SNAPBACK}>

Poate e offtopic, dar cum se poate dezactiva doar ASR-ul? Eu stiu ca e inclus in ESP si atunci cand intra ASR sau una din componentele ESP-ului se aprinde martorul de ESP. Iar la mine cel putin, nu pot sa dezactivez decat ESP-ul cu totul... Se poate dezactiva numai ASR?

Share this post


Link to post
Share on other sites
driver_tdi
Poate e offtopic, dar cum se poate dezactiva doar ASR-ul? Eu stiu ca e inclus in ESP si atunci cand intra ASR sau una din componentele ESP-ului se aprinde martorul de ESP. Iar la mine cel putin,  nu pot sa dezactivez decat ESP-ul cu totul... Se poate dezactiva numai ASR?

<{POST_SNAPBACK}>

Discutia era pt. cei care au doar ASR.....pt. cei mai fericiti putin ;) care au si ESP tr. sa stie ca au inclus si ASR-ul si nu se pot dezactiva pe rand.

Dezactivare ASR (beculetzul ramane aprins) = nu se mai taie puterea motorului, ramanand totusi activata functia care franeaza roata care patineaza....=> deci ca ASR-ul nu se poate decupla TOTAL.

Share this post


Link to post
Share on other sites
godaro
In afara de liniute zi-mi si mie o circumstanta practica in care te incurca?

<{POST_SNAPBACK}>

asta iarna la predeal, in panta, pe zapada, cu cauciucuri de vara, nu puteam urni masina din loc din cauza ASR care imi bloca AMBELE roti. cum decuplam ESP cu totul, porneam de pe loc cu rotile patinande si f. mult chin, dar rezolvam problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites
RoSonic

Da, la plecarea pe zapada/gheata se decupleaza. Trecand peste recomandari primite, am simit acest lucru practic: la incercarea de punere in miscare in rampa pe zapada cu ASR cuplat, acceleram si cand simtea ca patineaza imi taia imediat acceleratia... l-am decuplat si am plecat fara probleme!!!

Poate e offtopic, dar cum se poate dezactiva doar ASR-ul? Eu stiu ca e inclus in ESP si atunci cand intra ASR sau una din componentele ESP-ului se aprinde martorul de ESP. Iar la mine cel putin, nu pot sa dezactivez decat ESP-ul cu totul... Se poate dezactiva numai ASR?

Nu stiu sigur, dar e posibil sa se decupleze scotand siguranta corespunzatoare ASR-ului... :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites
BogdanS
Nu stiu sigur, dar e posibil sa se decupleze scotand siguranta corespunzatoare ASR-ului...  :angry:

<{POST_SNAPBACK}>

Asta chiar e buna... :eek: Eu am intrebat ce am intrebat mai sus in necunostinta de cauza. Nu stiam ca sunt VW-uri doar cu ASR si ca au buton de decuplare cu am eu de ESP. Nu am vazut pana acum, dar am aflat ca sunt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
RoSonic

Pai nici nu m-am referit la apasat pe buton... ci ma intrebam daca nu cumva se poate scoate efectiv siguranta si sa-l decuplezi, la fel cum poti decupla ABS-ul scotand siguranta corespunzatoare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
BogdanS

Stiu ca nu te-ai referit la buton, asta era doar explicatia mea pt ca nu stiam ca exista vw-uri doar cu ASR, martor si buton de decuplare pt el. Eu zis ca "asta chiar e buna" la solutia ta cu scosul sigurantei... nu la asta ma refeream cand vb de decuplat, ci la posibilitatea de a o face in mers, deci de la volan :scratch: pt ca, inca o data, nu stiam ca exista vw-uri doar cu ASR, martor si buton de decuplare pt el.

Si gata cu asta, ca devenim offtopic... ;)

Edited by BogdanS

Share this post


Link to post
Share on other sites
danubius

eu am vazut pe o bora buton pe care scria ASR. si banuiesc ca era pt. decuplat ASR...

si am mai vazut chestia asta la o skoda in showroom la reprezentanta...explicatia vanzatorului a fost ca e acelasi buton ca si la masinile cu ESP cuplare/decuplare.

eu nu il am (butonul)...intrebarea este il pot pune?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri