Jump to content
Sign in to follow this  
kewlya

ASR & ESP & ABS

Recommended Posts

hiro

Nici macar nu s-a aprins martorul de pe bord in timpul derapajului?

Share this post


Link to post
Share on other sites
likudio

Nu prea... :icon_thumright: Insa, in seara asta am fost pe un teren cu gazon, si am incercat s-o fac sa derapeze, intr-adevar l-am vazut functionand si masina avea un comportament oarecum ciudat... (vibratii ciudate, probabil datorita ESP-ului), dar parca... a intrat foarte foarte tarziu.

Nu mai da quote la postul anterior pentru ca este interzis de regulament!

Foloseste "add reply" sau "fast reply".

Multumesc!

aryes13

Edited by aryes13

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dementor
Cred ca stiu ce include ESP-ul :(, dar afirmatia ta oricum nu e corecta. ESP-ul controleaza traiectoria masinii (deci el franeaza cate o roata atunci cand pierzi controlul masinii intr-o curba, de exemplu), iar ASR-ul se ocupa de distributia puterii la roata in caz de plecare puternica/accelerare puternica pe suprafete lipsite de aderenta (chiar daca in bord se aprinde acelasi martor luminos ca in cazul ESP-ului).

"Anti Slip Regulation - It switches the traction control on and off. When its on (default) the onboard electronics cut the engine power if the front wheels spin." Deci in nici un caz nu se ocupa ESP-ul de plecari rapide de pe loc.

PS: Masina nu-mi permite sa dau "scartz" :D.

Sunt de acord cu tine,dar am citit la inceput(pag 2,3)despre ce am postat eu si acum sunt putin derutat avand doua informatii diferite :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
tednet

Dementor cred ca un citat din cartea tehnica te va lamuri definitiv

"Descrierea si modul de funcionare al ESP

ESP-ul reduce pericolul derapari la abordarea virajelor prin franarea individuala a rotilor. Cu ajutorul volanului si vitezei autovehicolului se stabileste directia dorita de conducator si se compara cu situatia reala. Daca apar neconcordante, ca de exemplu deraparea, ESP-ul franeaza automat roata respectiva. Prin fortele ce actioneaza asupra roti in momentul franari, autovehicolul se stabilizeaza. In cazul supravirari autovehicolului (tendinta de derapare a parti din spate) frana va actiona in special asupra roti din fata din exteriorul virajului, iar in cazul subvirari (tendinta de a iesi din viraj), asupra roti spate din interiorul virajului."

"Descrierea si modul de functionare al ASR

La autovehicolele cu tractiune fata, ASR impiedica, prin reducerea puteri motorului rotirea in gol a rotilor in cazul accelerari.......... Sistemul de control al tractiuni face posibila deplasarea, accelerarea sau urcarea unor pante abrupte in conditi nefavorabile."

Share this post


Link to post
Share on other sites
tednet

Eu nu am facut altceva decat sa transcriu ce scrie in carte uite si o poza

post-20679-1220126167_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dementor

Multumesc.In sfarsit m-am lamurit. :vaidecapulmeu: .Dar am inca o intrebare: In paginile de la inceput am citit ca pe multi ASR i-a incurcat,atunci de ce la unele modele vw s-a pus dotare standard.Dati exemple in care va ajutat ASR ca pana acuma am vazut doar ca incurca.

Toate cele bune.

Share this post


Link to post
Share on other sites
KimDiesel

ASR te ajuta daca mergi pe zapada/polei, de exemplu, la plecarea de pe loc sau accelerari bruste. In unele situatii trebuie dezactivat. Am urcat asta iarna o panta cu zapada. Dupa ce am chinuit biata masina minute bune si am ajuns greu la destinatie, am realizat ca trebuia sa dezactivez ASR-ul.

ESP-ul, daca stiu bine, trebuie dezactivat in conditii de iarna, pentru ca atunci mai rau incurca. Pe uscat, insa, face minuni. Pe mine acest sistem m-a scos o data dintr-o posibila belea.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Devastator

La VW si probabil si la Skoda , masinile dotate cu ESP nu au buton de dezactivare ASR separat (ASR-ul se dezactiveaza odata cu dezactivarea ESP-ului). Doar in anumite conditii se considera utila decuplarea ESP si a ASR-ului. Pentru mine a fost providential atit ESP-ul cit si ASR-ul pe timpul iernii. Inca nu am intilnit nici o situatie in care ar fi fost util sa le dezactivez.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hbogdan

Exact, ESP in timpul iernii ajuta foarte mult. De exemplu pe autostrada, la depasirea unui TIR cand esti obligat sa folosesti pe banda a IIa care jumatate este mazga jumatate strat subtire de zapada. Fara ESP ajungi sub TIR sau in parapet. Si sa nu uitam ca asta se intampla la peste 70km/h. Pe gheata/zapada poti sa dezactivezi ASR/ESP, dar tot cu viteza a doua trebuie sa pleci de pe loc. Sa nu uitam ca aceste mijloace ajuta, dar nu fac minuni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mario75

Salut! Se mai plangea un coleg pe pagina anterioara.

Am incercat sa plec cu scart, cu ASR cuplat, pe asfalt turnat de 2 saptamani, si ... am reusit. Acum intrebarea mea, E posibil sa nu am ASR sau ESP, desi am butonul respectiv pe consola centrala, desi la punerea contactului se aprinde martorul pe bord, desi la apasarea butonului de decuplare, mi se aprinde constant martorul in bord, si desi la accelerari mai bruste pe asfalt umed, clipeste martorul ESP?

Eu ma asteptam sa nu ma lase sa pornesc cu scart, insa m-a lasat, desi nu m-am chinuit prea tare! Mai am si cauciucuri noi de vara, Dunlop SP Sport Maxx, care au o aderenta foarte buna, din cate m-am interesat. Au scartait pe o lungime de 3-4 metri, dar nu s-au invartit mult in gol. E normal?

O sa astept la iarna sa vad diferentele pe gheata/zapada, ca mi-e mila de cauciucuri acum, pe uscat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
FABIAn RuSu

pe asfalt uscat poti porni cu scart si fara sa decuplezi butonul ASR/ESP

chiar merge cu scart si in mers intre 1a si a 2a si intre a 2a si a 3a daca stii cum sa te joci cu pedalele :icon_thumright:

Share this post


Link to post
Share on other sites
mario75

Bun, deci la mine nu e pus doar asa ca o "instalatie de pom de iarna" . Deci se poate "pacali" ASR-ul daca stii sa te joci cu pedalele!?

Eu o turasem mai tare si dadusem brusc drumul la ambreiaj. Bine nici chiar asa brusc sa rup ambreiajul. In momentul in care incepuse roata sa se miste am dat drumu la ambreiaj, in acelasi timp in care am accelerat pe la 2500 - 3000 rot/min. A lasat in spate niste urme intrerupte gen __ _ _ _ _ _

Share this post


Link to post
Share on other sites
tednet

mario75 Din cate stie eu ASR-ul intra doar atunci cand cauciucurile nu au aderenta (vei vedea la iarna despre ce vb , mergi cu masina undeva unde este gheata de exemplu si incerca sa pleci din loc in asa fel incat sa patineze rotile si vei vede ca tu o accelerezi in blana si ea tot ce vrea face) pe asfalat uscat rotile au adernta se invart in gol dar nu pt mult timp, intrevine si atunci ASR-ul numai ca pt sucrt timp pana pleci din loc sau daca esti in mers pana cand rotile au cat de cat aderenta. Daca nu ma insel eu ESP-ul, ASR-ul , ABS-ul intrevin in momente critice considerate de calculatorul masini. Uite sa iti dau un exemplu, se stie ca efectul de franare este mult mai eficace daca se realizaeaza prin rostogolirea roti si nu prin blocarea ei, iar atunci cand senzosi ABS-ului constata ca tu ai pus frana si una sau mai multe roti sau blocat calculatorul masini considera un moment critic efectul de franare nefiind eficace si atunci intervine pt deblocarea roti sau rotilor blocate pentru a asigura un coeficient maxim la efectului de franare. La fel este si celelalte 2 sisteme intervin cand calculatorul masini considera ca este nevoie de ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mario75

Aha, eu ma asteptam ca pe asfalt uscat sa nu pot pleca cu scart, deoarece rotile au aderenta. Dar totusi au scartait vreo 3-4 metri. Din masina a parut ca au scartait continuu, dar urmele pe asfalt erau intrerupte.

Imi pun problema sa nu fie defect ceva si sa nu intre ASR-ul cand e nevoie. Sau sa nu am, desi am buton cu ESP in consola. Dar probabil ca imi voi da seama pe gheata de diferentele cu si fara el cuplat.

Daca era o defectiune ar fi trebuit sa ma anunte cumva prin clipirea martorului in bord, nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andrei_VVB

Eu daca am incercat sa plec in forta cu ea m-a zguduit de parca se rupeau planetarele. Nu stiu daca este tocmai un comportament normal...Zic asta pentru ca, pe gheata sau zapada, nu zguduie asa ci doar caraie asa cum se aude cand intra ABS-ul in functiune. Dar la Leon mai este si acel EDL(elctronic differential lock). Poate ala sa fie? Nu stiu daca este si pe octavia.

Edited by Andrei_VVB

Share this post


Link to post
Share on other sites
WNS

Sistemul de blocare electronică a diferenţialului permite pornirea uniformă şi confortabilă pe carosabil cu suprafeţe cu aderenţă diferită.

Edited by WNS

Share this post


Link to post
Share on other sites
mario75

Are si Octavia "Elektronische Differentialsperre (EDS)". Este in standard la versiunea Elegance in Germania (care are ESP inclus), si face parte din pachetul ESP in Romania (care e optional).

Mai astept pana la iarna sa fac probe pe gheata/zapada. Defectiuni cred ca nu are din moment ce se aprinde beculetul ca la carte. Dar nu ma asteptam sa scartaie pe asfalt! Trebuia sa plece glont, si fara scartait. Beculetul a clipit, pe la sfarsitul derapajului, cand a prins oarece viteza si nu a mai scartait.

Toate cele bune!

Share this post


Link to post
Share on other sites
xxnelu
Trebuia sa plece glont, si fara scartait.

Poate daca ii pui crampoane :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
mario75

Crampoane poate la iarna, dar nu stiu daca mai sunt legale.

Edited by mario75

Share this post


Link to post
Share on other sites
sorin_g
Sistemul de blocare electronică a diferenţialului permite pornirea uniformă şi confortabilă pe carosabil cu suprafeţe cu aderenţă diferită.

Share this post


Link to post
Share on other sites
xxnelu

Ai fost foarte dumirit daca ai fi citit paginile acestui topic. Mai mult, doar cu 2 pagini in urma ai fi gasit si un document (de download-at) despre ESP. Macar de acolo ti-ai fi dat seama ca exista functii inseparabile in cadrul unui sistem...in cazul documentului, ESP-ul.

Pentru explicatii privind functiile sistemelor in discutie (si nu numai) puteti citi si http://www.aviamotors.ro/?cale=templates/d...php&menu=66 .

Observ ca discutia se reia de fiecare data. In consecinta, topic-ul se inchide (macar pentru o vreme); daca cineva considera ca are ceva de ADAUGAT - nu intrebari care isi gasesc raspunsul in aceste pagini - astept PM.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri