Jump to content

ASR & ESP & ABS


kewlya
 Share

Recommended Posts

dupa SOTE la pagina 941-50 sunt date urmatoarele 2 butoane la pozitia 7:

7. 1j0 927 133A switch for traction control ;

(7). 1j0 927 134A switch for electronic stabilisation program -ESP-

deci e doar un swich? metoda eleganta la "a scoate siguranta"???

cin stie care e adevarul? pt. ca eu am posibilitatea sa imi aduc acel buton si sa il pun pe masina.

cine are asa ceva poate sa imi spuna unde e legat? intrerupe doar circuitul electric inlocuind taierea lui prin scoaterea sigurantei sau e ceva mai complex?

scoaterea sigurantei aferente ASR da erori pe vag com sau pur si simplu dezafecteaza ASR si atat.

care e siguranta?scoate din functiune si ABS? sau ABS are circuit separat interactionand cu ASR doar cand e necesar?

cam multe intrebari dar sper sa primesc un raspuns care sa ma lamureasca.pana una alta intreb cat costa acel buton si mai vedem pe urma.

Link to comment
Share on other sites

eu nu il am (butonul)...intrebarea este il pot pune?

Pai nu prea vad de ce sa-l pui. Tu ai vrea sa decuplezi ASR ca sa pleci cu "scartz" ? Dar ce faci cu 4motion-ul, care nu-ti da voie ?! :)

Link to comment
Share on other sites

Pai nu prea vad de ce sa-l pui. Tu ai vrea sa decuplezi ASR ca sa pleci cu "scartz" ? Dar ce faci cu 4motion-ul, care nu-ti da voie ?! :P

ce "tare" esti...nici nu stiam de ce am postat...ca sa gasesc o varianta sa plec cu scartz...fii un pic serios!

eu am pus intrebarea foarte serios...si nu pt. scartz...ci pt situatii in care trebuie cu adevarat decuplat si nu prea e loc sa opresc si sa caut/scot sigurante...comprende?

Link to comment
Share on other sites

ci pt situatii in care trebuie cu adevarat decuplat

Si care ar fi aceste situatii la un 4motion ? :)

P.S. "scartz" era metaforic, nu trebuia s-o iei personal !

Link to comment
Share on other sites

pentru cerculete :)

acum , pe bune ,la ce vrei sa decuplezi ASR ul la un 4motion ?

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

razvan24 proaspat inscris a dat Report to a moderator in loc sa adauge un post (probabil ca nu a fost validat ca user inca). El a scris asta:

Am golf 4 2001 ,nu are buton ESP insa cind pun contactul se aprinde pe bord semnul caracteristic ESP-ului care dispare dupa citeva secunde la fel ca si ABS-ul si celelalte. Intrebarea ar fi; are sau nu masina asta ESP ?
Link to comment
Share on other sites

la mine se aprinde semnul de esp din bord, am si un buton de esp (care insa nu face nimic, nu se aprinde nimic in bord, indiferent de cate ori il apas sau cat il tin apasat).

intrebarea e: e defect butonul sau nu am esp? sau ce variante mai sunt? si cum as putea vedea clar? se vede cu vag-com-ul?

multumesc!

Link to comment
Share on other sites

E o singura cale de a afla. Gaseste un drum liber si alunecos si incearca sa derapezi. Vezi ce se intampla. Daca se aprinde martorul in bord intermitent inseamna ca ai, sau daca se aude un sunet mai ciudat, ca un huruit

Link to comment
Share on other sites

Ca tot veni vorba .. se poate pune ESP pe o masina care nu are ? Ma refer la un Golf IV bineinteles .. :ceuameni:

Eu aveam o Skoda Superb cu ASR din 2003 si am intrebat la Service Skoda daca pot sa puna ESP pe ea si mi-au zis ca da, costa atunci 700 si ceva de Euro si am renuntat ca mi s-a parut cam scump.

Link to comment
Share on other sites

E o singura cale de a afla. Gaseste un drum liber si alunecos si incearca sa derapezi. Vezi ce se intampla. Daca se aprinde martorul in bord intermitent inseamna ca ai, sau daca se aude un sunet mai ciudat, ca un huruit

altceva, mai pasnic? :))

Edited by silcos
Link to comment
Share on other sites

si huruitul respectiv de unde ar trebui sa provina?

Edited by cosmin brici
Link to comment
Share on other sites

Printr-o diagnoza cu vag-com poti sa-ti dai seama: 1. dupa codul de soft , 2. dupa tipul de modul de comanda, 3. citind grupele de masura.

Link to comment
Share on other sites

la mine se aprinde semnul de esp din bord, am si un buton de esp (care insa nu face nimic, nu se aprinde nimic in bord, indiferent de cate ori il apas sau cat il tin apasat).

intrebarea e: e defect butonul sau nu am esp? sau ce variante mai sunt? si cum as putea vedea clar? se vede cu vag-com-ul?

multumesc!

In mod normal martorul de ESP din bord trebuie sa se stinga dupa ce pui contactul (dupa 2-3 secunde). Cand martorul este stins, ESP-ul functioneaza ok. Daca apesi butonul de ESP, martorul din bord se aprinde iar in acest moment ESP-ul nu mai functioneaza. La tine daca martorul din bord sta tot timpul aprins inseamna ca ESP-ul nu functioneaza, vreun senzor este defect. Trebuie facut o diagnoza cu VagComul pentru a vedea ce erori sunt.

Link to comment
Share on other sites

se stinge dupa doua secunde, insa nu l-am vazut aprinzandu-se pana acum la derapaje. am derapat de vreo doua ori, da' nu ma prea tine sa stau cu ochii in bord cand derapez!!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Practic ar trebui sa simti o diferenta in modul cum se comporta masina. ESP-ul foloseste frana si alimentarea motorului atunci cand derapezi pentru a te scoate din incurcatura. Chiar si de la plecarea de pe loc martorul cu pricina ar trebui sa se aprinda, deci nu trebuie neaparat sa derapezi lateral.

Aici e o mica brosura:

http://students.info.uaic.ro/~istef/docs/golf/esp_eng.pdf

De pe forum am linku dar nu mai stiu cine l-a pus, sorry.

Edited by stab
Link to comment
Share on other sites

am avut placerea de a vedea aprins martorul esp dupa ce am spalat masina, in curte fiind iarba , masina asezana in panta, respectiv cu botul in deal si apa de la compresor s-a scurs pe jos cum am spalat masina, rezultand o suprafata foarte alunecoasa. ma asteptam sa folosesc masina abia a2-a zi, deci nu m-am impaciantat prea tare, dar la 15 min dupa ce am terminat-o de spalat am fost nevoit sa plec cu ea.. si asa a inceput distractia.

deci daca vreti sa verificati ESP-ul suprafata alunecoasa, panta destul de mare si plecare de pe loc. probabil odata cu venirea iernii multe din aceste conditii le vom gasi peste tot. concret in situatia mea, esp-ul s-a manifestat prin blocarea rotilor. pt a iesi l-am dezactivat

Link to comment
Share on other sites

da' nu ma prea tine sa stau cu ochii in bord cand derapez!

Incearca o pornire de pe loc cu scart mai puternic si ar trebui sa se aprinda. Cu ocazia asta vei observa si niste vibratii oarecum neobisnuite ale masinii care provin de la ASR care intra in functie.

@stab Imi suna cunoscut linkul postat de tine. Parca scrie si un istef prin link. Sa fie de la mine oare? :) :(

Link to comment
Share on other sites

altceva, mai pasnic? :)

Incearca sa pleci in forta (scartz).Si vezi daca te incetineste ai esp daca nu....nu!!! :(

Link to comment
Share on other sites

Salut,

Am si eu o nedumerire.

Ce include (ca functii) pachetul ESP?

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

@istef hehe ai dreptate, nu am vrut sa iau credit pentru document. Dar am o grmada de bookmarkuri de pa forum si e cam geu sa tin minte cine le-a pus, mai ales ca nici nu prea va cunosc. :)

@farfarello citeste documentul postat de mine, mai sus, si vei afla ce e cu ESPu.

Link to comment
Share on other sites

este clar camartorul ESP aprins in bord este pt a aminti ca este desactivat temporar si, daca s-a uitat de el, trebuie reactivat.

am simtit pe pielea mea in multe depasiri si pe ploaie cat de mult ajuta ESP-ul.

cum spunea cineva mai sus el trebuie dezactivat pe nisip, pietris si alte suprafete de genul asta sau daca vrei sa te joci cu masina intr-u parcare mare care e prevazuta cu pietris sau e prospat plouat

Link to comment
Share on other sites

De curiozitate, intrebare mai puerila...Eu pe bord nu am ESP, si pe dash bord nu am un buton cu ESP.

Am inteles eu bine ca Golful are ESP oricum dar ca doar alea cu buton pot fi decuplate de la ESP? Sau daca nu are buton de ESP nu are deloc ESP..? multam

Link to comment
Share on other sites

Daca nu are buton de ESP inseamna ca nu are ESP. De asemenea se poate verifica cu VagCom-ul daca ai sau nu ESP sau sa te uiti la pompa de frana sa vezi daca este modulul de ESP.

Link to comment
Share on other sites

eu am buton de ASR.ce face ASR-ul spre deosebire de ESP pot fi multumit doar cu ASR?:D

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in broserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim! :) 

 

Accept