Jump to content

Autostrada Bucuresti - Nadlac (A1 - coridorul IV pan-european)


fuscobal
 Share

Postare recomandată

Cam astia-s oamenii de lucreaza in acest moment. Numarul mare de lucratori este desigur si pe loturile unde se avanseaza cel mai bine !

post-73-0-74516800-1410678555_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bucuresti a primit 4 meciuri de la CE2020. Una din conditiile din caietul de sarcini este legatura completa cu Budapesta prin autostrada. Doamne ajuta:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi s-a semnat contractul pentru lotul 2 Arad - Nadlac cu Astaldi - Max Boegl, cei ce construiesc si pe lotul 1 alaturat. Vestea este cum nu se poate mai buna avand in vedere seriozitatea constructorului si faptul ca are deja toata organizarea de santier in zona. La o ora dupa semnarea contractului utilajele au intrat in forta pe santier !!!

 

http://www.cnadnr.ro/docs/comunicate/1_Comunicat%20CNADNR%20SA%2026%2009%202014%20ref%20%20semnare%20contract%20proiectare%20si%20executie%20Autostrada%20Nadlac%20-%20Arad%20Lot%202.pdf

Modificat de fuscobal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci candva anul viitor vom putea circula de la Timisoara pana la iesirea din tara pe autostrada si probabil undeva in 2016 vom circula de la Sibiu la iesirea din tara pe autostrada, dupa ce se vor termina si loturile care sunt acum in lucru.

Cat despre legatura completa cu Budapesta pana in 2020, este imposibila terminarea autostrazii intre Pitesti si Sibiu, in conditiile in care nu exista nici macar un studiu de fezabilitate, deci traseul nu se cunoaste deocamdata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Passtrati, va rog, un limbaj civilizat pe forum. Aici nu e loc de varsat nervi si frustrari. Nu va convine ceva? Mergeti la vot.

vwforum nu e un forum politic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am inteles de ce a fost sters tot comentariul meu. Sunt de acord ca ultima fraza a fost deplasata dar restul putea ramane. Asta e....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat despre legatura completa cu Budapesta pana in 2020, este imposibila terminarea autostrazii intre Pitesti si Sibiu, in conditiile in care nu exista nici macar un studiu de fezabilitate, deci traseul nu se cunoaste deocamdata.

Este o obligatie pe care ne-am asumat-o in caietul de sarcini, cel mai probabil se va merge pe Sibiu Brasov Ploiesti daca nu se vor gasi solutii pentru Pitesti Sibiu. Alta alternativa nu vad.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pitesti - Sibiu vs Comarnic - Brasov nu e incheiat inca. Foarte posibil ca dupa alegeri sa vedem iarasi schimbari de planuri. UE sustine clar Pitesti - Sibiu pe cand ai nostri vor Comarnic - Brasov. Problema e ca Pitesti - Sibiu intregeste 1 pe cand la Comarnic - Brasov trebuie adaugat Ploiesti - Comarnic si Brasov - Sibiu pentru a avea continuitate din Bucuresti pana la iesirea din tara !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Comarnic - Brasov se face prin PPP, iar Brasov Sibiu e trecuta ca autostrada finantata prin TEN-T, insa UE nu va accepta sa finanteze portiuni de autostrada care nu fac parte din coridoare europene principale, adica daca nu vom alege Pitesti - Sibiu e posibil ca UE sa nu finanteze cu 85% Brasov - Sibiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

-Pitesti-Sibiu nu exista pentru actualul guvern desi este finantata 85% de UE ca autostrada ; este prinsa de Ponta&Rus dupa 2020 din fondurile contribuabililor ca drum expres (Dx)  :)

 

 

 

-In alta ordine de idei,cui ii pasa de infrastructura rutiera in urmatorii  10 ani:

 

http://www.ampost.ro/comunicate/am-post-publica-master-planul-general-de-transport-pentru-consultare-publica

 

Prima dezbatere publică cu privire la domeniul  transportul rutier care va avea loc la sediul Ministerului Transporturilor (B-dul Dinicu Golescu nr.38, sector 1, București) în data de 7 octombrie 2014. 

 

Persoanele interesate să participe sunt rugate să se înscrie la adresa de e-mail postransport@mt.ro, până la data de 6 octombrie 2014, ora 16:00.
 
Accesul participanților la ședința publică va fi permis pe la intrarea principală a MT, începând cu ora 9:30.
 
Pentru celelalte domenii de transport, dezbaterile publice vor fi organizate, după cum urmează:
-   9 octombrie: feroviar;
-   13 octombrie: naval;
-   15 octombrie: aerian și intermodal.
 
AM POST apreciază aportul tuturor celor interesați, care prin transmiterea de sugestii, propuneri și observații vor contribui la definitivarea acestui document de importanță strategică pentru dezvoltarea infrastructurii de transport a României.
 
Persoane de contact:
Anca Enăchescu - AM POST, fax: 021 319 61 78, e-mail: postransport@mt.ro;

Modificat de iulian_1976
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu m-am inscris, le-am scris si mail ca este o ineptie pitesti-sibiu drum expres iar brasov-bacau autostrada, sunt aberatii doar pentru ca pe ce e nefinantat se poate lua spaga, din cauza asta nu avem autostrazi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au fost la dezbatere colegii foarte bine pregatiti de pe forumurile de infrastructura si majoritatea transportatorilor cu greutate. Bineinteles ca au desfiintat argumentele si calculele complet gresite. Pana la urma, Rus, extrem de enervat de cei insistenti a spus direct ca ce tot atatea fonduri europene...pana acum cum am putut sa construim din banii nostri si acum brusc suntem legati de fondurile astea ? :))) Va dati seama in ce hal gandesc unii viitorul tarii si cum isi permit ei intre ghilimele sa aiba mandrie personala ? Cu alte cuvinte, UE, daca nu finantati ce vrem noi acum ne facem din banii nostri de la buget ca ne permitem 100% in loc de 15%. Nu conteaza ca aceste coridoare s-au batut in cuie acum multi ani de comun acord, noi acum ne-am sucit ca asa avem noi chef !

Modificat de fuscobal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe langa asta cheltuirea fondurilor europene presupune un control al banilor. Sa justifice pe ce i-au dat. Asa nu ar putea sa umfle contracte si sa ajunga pretul unei autostrazi la numere exorbitante.

 

Totusi nu inteleg de ce vor alte coridoare. S-a dat o explicatie logica?

Probabil au deja anumite intelegeri de taina ca sa le iasa lor bine.

 

Cand se umfla in pene au bani, dar cand realmente sa puna pe hartie si sa construiasca intr-un anumit timp fondurile au secat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai logica e destul de simpla. Se vrea Comarnic - Brasov in PPP in detrimentul Pitesti - Sibiu care e convenit cu UE pentru ca face parte din coridorul 4 (pe care-l si inchide ca ultim tronson ramas neatacat). La PPP se pot face niste aranjamente foarte mari iar calculele se pot face asa fel incat din taxe sa se acopere foarte putin din valoare, restul urmand a fi pompat de catre statul roman. Mai mult, pentru ca totul sa fie bine si pentru constructor si anumiti sa-si merite spaga, s-au inteles sa tina pe loc cat de mult posibil Pitesti - Sibiu astfel incat tot traficul greu sa treaca pe Valea Prahovei. Bineinteles ca transportatorii nu vor asa ceva intrucat au de urcat la altitudini mai mari pe VP vs VO si au distante mai mari de parcurs. Problema cea mai mare de care s-au lovit a fost refuzul bancilor de a sponsoriza proiectul VP in PPP considerat nefezabil. Referitor la comparatiile aberante de costuri intre cele 2 avem asa :

 

1) Pitesti - Sibiu este evaluat ca fiind putin mai scumpa decat Comarnic - Brasov dar si la numar dublu de kilometri. Platim doar 15% aici, adica vreo 300mil EUR

2) Comarnic - Brasov unde platim toti cei 1.8 mld EUR si adaugam tronsoanele Ploiesti - Comarnic si Brasov - Sibiu pentru a inchide un traseu complet asa cum e in varianta 1 

 

http://www.gandul.info/financiar/autostrada-pe-valea-oltului-vs-autostrada-pe-valea-prahovei-avantaje-si-dezavantaje-13374441

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De unde rezulta ca sunt foarte multi bani de furat, daca o sa se faca autostrada Comarnic - Brasov(in mod sigur nu o sa ramana  1.8 Mld.Euro ca si cost, pt ca se vor  baga niste aditionale la contracte) + ce o sa mai ramana de ''ciugulit'' din tronsoanele Ploiesti - Comarnic si Brasov - Sibiu...

Parerea mea e ca, ceea ce fac ei, se numeste:Subminarea economiei natioanale si toti care au decis sa nu se faca Pitesti-Sibiu ar trebui sa petreaca un concediu prelungit si binemeritat la bulau...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da asa e colegul ai dreptate.Se alege varianta mai scumpa sa fie de ciupit ca pe Sibiu-Pitesti nu ramane mult si pentru eii.La cate scanduri au fost cu autostrazile din Romania trebuia sa avem macar o legatura directa Bors-Constanta si eram si noi si investitorii multumiti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De unde rezulta ca sunt foarte multi bani de furat, daca o sa se faca autostrada Comarnic - Brasov(in mod sigur nu o sa ramana  1.8 Mld.Euro ca si cost, pt ca se vor  baga niste aditionale la contracte) + ce o sa mai ramana de ''ciugulit'' din tronsoanele Ploiesti - Comarnic si Brasov - Sibiu...

Parerea mea e ca, ceea ce fac ei, se numeste:Subminarea economiei natioanale si toti care au decis sa nu se faca Pitesti-Sibiu ar trebui sa petreaca un concediu prelungit si binemeritat la bulau...

 

Functioneaza altfel in cazul PPP deoarece constructorul atrage banii, statul nu are nici o implicare aici. Cu alte cuvinte este interesul constructorului sa faca lucrarea pe bani cat mai putini si cat mai repede. Avantajele sunt viteza de executie si calitatea garantata avand in vedere faptul ca cei ce construiesc au dreptul de a incasa taxele pe 30 ani si interesul lor e sa nu aiba costuri prea mari cu intretinerea/reparatiile in acest timp. Dezavantajul e ca dintr-o taxa de 7ron cat se preconiza pentru cei 55km se amortiza investitia in vreo 200ani, nu in 30 la traficul prognozat, motiv pentru care constructorul nu se baga decat daca statul roman acopera diferenta. Asta inseamna ca pe cei 30ani, desi statul roman nu plateste lucrarea initiala, va plati cateva sute de milioane de euro anual pentru acoperirea deficitului din taxe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sincer nu cred ca rezistam sa nu arunc intrebarea "Dar va mai opriti si voi macar un pic din furat si mai faceti si ceva util?". E deja strigator la cer. Tii o tara intreaga inapoi pentru ca vrei tu sa furi. Au ramas fara tunuri disponibile si trebuie sa traga neaparat de asta? Nu ca ar fi asta vreo scuza in vreun fel...

 

Si la enervarea lui Rus cu fondurile europene cred ca-l intrebam "Adica va pare rau ca am intrat in UE, nu?". Ca sa stim cu totii negru pe alb cine cu cine discutam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite aici articol foarte bun de la un forumist "peundemerg" si "skyscrapercity" foarte bine documentat care a participat la dezbaterea publica pentru ca-i pasa de tara in care traieste > http://dilemaveche.ro/sectiune/editoriale-opinii/articol/sabotarea-programului-autostrazi-dialog-catalin-drula-it-ist

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maestrul Serbanescu a reclamat sus si tare ca nu vom fi lasati sa avem autostrada peste Carpati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Dupa cum se vede, se doreste cu disperare deschiderea ca sa dea bine inainte de alegeri. Din pacate deschiderea se va face fara stabilizarea versantilor cu riscul prabusirii acestora peste autostrada la o ploaie mai serioasa. Urmariti mega-debleul de la 1:05 si mega-fisurile de la 1:40 si 1:48. In afara de zona cu probleme avem asfalt, parapeti si ceva marcaje peste tot !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uau. Deci putem merge de la sibiu la deva complet pe autostrada. Super tare! Oare cu cat reduce timpul aceasta noua portiune?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!