Jump to content

Schimbare ceasuri bord


pitbulltm
 Share

Postare recomandată

Are cineva pinout-ul, sau si mai bine datasheet-ul de la HLM7389?

Dintr-un scurt reverse engineering hardware ar fi asa:

ic_display_mod.png

1. GND
2. GND
3. 5V (4.85)
4. ?? ~0v
5. -6V
6. -4.5
7. -3
8. 1.7
9. 3.3
10, 11. 5V - cam zgomotos
12-14 - pare sa nu fie nimic
15. -6V
16. -6V
17,18. GND
19. 5V
20. date
21. date (clock?)
22. CS
23. 5V
24. date
25. GND
26. 0.5V

Pare sa fie SPI, sunt doua linii de date, clock si CS. Un datasheet ar fi perfect :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, intampin si eu o problema cu ceasurile mele.

Am avut masina paracata o saptamana ...si cand am fost sa o pornesc mia aparut service now pe bc iar ceasul si km totali nu imi apareau. Am facut resetarea service manual, bc-ul sia revenit dar ceasul si km totali nu vor sa afiseze nimik. Ce as putea face sa mearga la loc ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, Catalindesign said:

 dar ceasul si km totali nu vor sa afiseze nimik. Ce as putea face sa mearga la loc ?

Ai putea da jos IC-ul sa-l desfaci si sa cureti cu alcool izopropilic placa si conectorii de la ceas / km. Desi e ciudat sa nu afiseze nimic...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16 hours ago, Catalindesign said:

Salut, intampin si eu o problema cu ceasurile mele.

Am avut masina paracata o saptamana ...si cand am fost sa o pornesc mia aparut service now pe bc iar ceasul si km totali nu imi apareau. Am facut resetarea service manual, bc-ul sia revenit dar ceasul si km totali nu vor sa afiseze nimik. Ce as putea face sa mearga la loc ?

despre ce masina vorbim, ce model, an de fabricatie ?

scoate borna pentru cateva minute si vezi daca se schimba ceva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa schimbarea ceasului vechi 1J0 920 846D, cu cel nou 1J0 920 946C, cu schimbarea foliilor si scrierea cu succes a dumpului vechi pe cel nou, refacuta codarea, radioul a iesit din safe mode, km sunt cei de pe ceasul vechi, la output test, acele merg aproximativ bine, urmeaza o calibrare cu capacul luat si ajustat acele (diferenta fiind de 1-2 mm) am incercat adaptarea ceasurilor, dar eroare. 

1) Daca s-a facut rescrierea dumpului vechi pe cel nou, mai trebuie sa fac adaptare ceasuri? Sau ajunge doar adaptarea cheilor unde voi folosi care pin? Cel vechi?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai scris dumpul din cel vechi in cel nou nu mai trebuie facut nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

24 minute în urmă, Al Bundy a scris:

Daca ai scris dumpul din cel vechi in cel nou nu mai trebuie facut nimic.

Sunt nou Am si eu o intrebare Am un golf 4 tdi 101 cv .Mergeam cu o viteza de 150 km la un moment dat mi a scazut viteza pana la 130km cu pedala de acceleratie apasata la fund Am oprito am asteptat 20 min dupa care am pornit iara. Masina nu mai fugea cum trebuie si nu trece de 130 km .Am ajuns acasa si m-am dus la service unde mi au zis ca este debitmetru. L am cumparat si l am pus pe masina . Masina merge foarte bine pana la 100km dupa care nu mai are putere .Am fost la servis la vw unde mi au pus calculatorul su mi au zis turbina . Bun am demontat turbina si am duso la servis unde repara turbine desfacand o dar zicandu mi ca turbina nu are nici un defect  mi a curatat o  dupa care am montat o pe masina . Masina merge normal pana la 100 km dupa care nu mai are putere si deabia ajunge la 130km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit pana la urma sa-i dau de capat. Verificat pe canalele 022, 023, 024 daca se pot adapta cheile, am observat ca era blocat pt cateva minute (9 minute) clusterul, timp in care chiar daca procedura era corecta, nu se putea face adaptarea. Obligatoriu asteptat pana trec minutele de blocare, atat pe cluster cat si pe immobilizator in caz ca era si acolo. Adus la setarile din fabrica , asteptat peste 1 minut, (nu mai putin), totul a mers pe urma. Multumesc frumos pt raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parca am scris, dar la celalalt topic unde ai abordat problema - dupa ce ai scris dump-ul original, nu era nevoie sa faci nicio adaptare/cheie = ti-am scris asta.

nu ai modul separat de imobilzator la Golf 4 - modul 25 - ca la Golf 5, etc... deci, trebuia doar sa scrii dump-ul original.

In fine... bine ca ai rezolvat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da  da, stiu ca exact asa ai zis, doar ca nu mi-a mers. Trebuia doar sa scot borna :). Aparea VIN-ul vechi si immobilizatorul, am scos cheia dar mai putin de 1 minut, de asta am si zis mai mult de un minut era mai bine.  Cand am dus bateria pe redresor, si laptopul la incarcat :D am repus chiar si windowsul (backup). Cu forte proaspete m-am reintors la teste, dar tot aparea immobilizatorul. Am incercat adaptare cheie dar dadea eroare. Nu a mers pt ca m-am logat cu pinul nou si a blocat clusterul. Ma gandeam ca e asa cum ai zis, ca e o problema cu softurile sau cu cablurile. Am cautat procedura ce a functionat pt adaptare cheie, si atunci am observat blocarea clusterului pt cateva minute. Dupa ce au trecut minutele , cu pinul vechi a mers din prima adaptarea. Am adus bateria inapoi pe redresor, imediat cobor s-o pun pe masina, si am in plan un drum mai lung sa se incalzeasca clusterul, sa vad cum se comporta afisajul. Poate am lucrat degaba.

    Acele inca nu am reusit sa le calibrez cum trebuie, stiu procedura, dar cam scurte sunt cablurile, si tare repede se rup piciorasele din plastic :(, eventual daca e mai bun afisajul asta si ramane clusterul asta pe masina, atunci le voi calibra. Cel putin m-am linistit, consumul e la fel 100mA, eu refuz sa cred ca am doua clustere defecte :), o sa verific consumul cu capota inchisa, si asteptand chiar si cateva minute bune. O sa revin cu rezultatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul in verifici cu capota inchisa (sau broasca in pozitie inchis complet) si masina incuiata din cheie sau telecomanda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat  cu capota inchisa. Am scos 2 fire afara. Consum 20 mA. Cu capota deschisa 100 mA. Concluzie: daca mergi la electrician auto pt a verifica bateria, invata odata meseria lui sa nu te poata pacali. El a pus clamp-metru, a inchis capota, dar nu de tot si mi-a explicat ca consumul care il am imi descarca bateria, ca am un "hot" pe masina. Pana nu gasesc consumatorul ascuns, nu are ce sa faca. Deci, stres degeaba, cumparat ceas degeaba, schimbat ceas degeaba, citit o gramada (nu degeaba), ca sa invat sa schimb ceasuri la golf, pt ca el nu a fost interesat, sa nu zic altfel. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

profollie tu ai avut probleme cu descarcarea bateriei sau ai ramas cuplat pe aia 100ma  ca asta nu am inteles din posturile tale? Ai incercat sa lasi 20-30 min cu capota deschisa sa vezi daca nu scade la 20mA? Masina este proiectata sa intre in sleep si cand sunt active anumite intrari, dar dupa un timp mai indelungat.

Legat de adaptarea bordului, dupa cum zicea si florin mai sus dupa ce ai scris eep din vechiul bord nu mai trebuia sa faci nici o adaptare, faptul ca bordul nu a preluat datele "noi" este din cauza ca ori nu s-a scris complet fisierul pana la capat ori programul care l-ai folosit nu stie sa dea reset la bord dupa scriere. Era suficient sa scoti siguranta nr 15 pt 10-15 secunde. Si in bord nu se stocheaza codul de la radio, este doar o secventa de sincronizare intre radio si bord :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aditzu - 

14 hours ago, profollie said:

Am verificat  cu capota inchisa. Am scos 2 fire afara. Consum 20 mA. Cu capota deschisa 100 mA. Concluzie: daca mergi la electrician auto pt a verifica bateria, invata odata meseria lui sa nu te poata pacali. El a pus clamp-metru, a inchis capota, dar nu de tot si mi-a explicat ca consumul care il am imi descarca bateria, ca am un "hot" pe masina. Pana nu gasesc consumatorul ascuns, nu are ce sa faca. Deci, stres degeaba, cumparat ceas degeaba, schimbat ceas degeaba, citit o gramada (nu degeaba), ca sa invat sa schimb ceasuri la golf, pt ca el nu a fost interesat, sa nu zic altfel. 

eu ti-am scris la celalalt post al tau, ca ma foarte indoiesc sa fie si al doilea ceas, cu aceelasi defect.

Din pacate, masina ta nu a fost diagnosticata corect.... ca sa gasesti un consumator, poate sa dureze mult, nu se face mereu, pocnind din degete. Asa ca, nu iti ramane decat sa te apuci tu de treaba si sa-l gasesti pe vinovat.

Spor la treaba !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema e rezolvata. 20 mA e foarte ok pt mine. Masina nu are nimic, incarca bine, nu am consumator ascuns. Problema a fost din prima bateria. Mai cunosc cazuri concrete, in care o baterie noua Varta a fost schimbata in garantie dupa 3 luni. Ce m-a indus in eroare a fost ca nu credeam ca poate fi atat de mare diferenta de consum la un cluster cu computer de bord (mai exact maxidot) fata de unul fara computer de bord. Dar este diferenta mare, 70 mA.

Terrabyt, problema mea a fost  ca ramaneam fara baterie, cu tot ca aveam baterie luata cu 1 an in urma. Eu nefiind electrician auto, am intrebat in stanga si in dreapta. Unul dintre sfaturi era sa ma duc inapoi la magazin, sa schimbe bateria. Intrebat acolo, au zis, daca confirma electricianul auto cu care au contract, ca problema e cu bateria,se schimba. Fac programare la electrician, si acolo mi s-a facut un diagnostic gresit. A verificat cu capota deschisa, si asa normal ca am avut consum mai mare. Eu nestiind, am luat asa cum a zis:problema e masina. Si de atunci tot caut consumatorul ascuns (el neavand timp pt ca vorba lui Florin, poate dura mult timp), cand eu de fapt nu am consumator ascuns. Am BC care cu capota deschisa consuma mai mult cu 70 mA, fata de un cluster fara BC, tot cu capota deschisa. Primul lucru ce a fost, am verificat consumul la un alt golf, fara BC, tot capota ridicata, si era doar de 30 mA, care este normal. De asta am crezut, ca eu am consum prea mare, ca depasea cu mult 30 mA. Acum stiu, cu capota inchisa nu consuma clusterul meu cu BC.

Ati spus de nenumarate ori, consumul se masoara cu capota inchisa. Eu as adauga, mai ales la cele cu BC, fiindca clusterul cu BC cand vede capota deschisa nu intra in sleep mode. Terrabyt spunea ca intra si asa dupa un timp. Eu sigur nu am verificat asa, nu am lasat mai mult de 5 minute, timp care nu a fost suficient. Trebuia sa las ampermetrul legat in serie mai mult timp. Voi incerca din curiozitate, sa vad dupa cat timp intra in sleep mode, cu capota deschisa.

 

 

Modificat de profollie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu golful (cu maxidot) chiar daca il tin la garaj il tin incuiat, ca sa intre in sleep imediat. 

Oricum am testat asta iarna la Bora, cand statea in garaj - cu masina incuiata se mentinea oleaca mai bine decat cu ea descuiata. Oleaca inseamna sub 0.1V diferenta scadere tensiune pe saptamana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dat intimplator de asta pe fb...

ceva pareri,are cineva facut ? 200$ vrea ivan...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa montez unul cat de curand, o sa postez cum merge, etc. Da, oricum merita banii.

profollie - nu are nicio importanta cat consuma in stand by, cu capota deschisa... asa o sa facem masuratori si cu pozitia aprinsa, cu toate usile deschise,... etc. Asta este, omul invata din greseli (din pacate in cazul tau, ale altora), il mai costa.... mergem mai departe. Bine ca te-ai linisiti acum si ca totul e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am vazut si eu asta pe fb

arata fain, are niste glitchuri de afisaj in unele momente, se vede in filmulet, insa e foarte tare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ne tii la curent Florin,poate diy.Cam marunt scrisul pt marimea afisajului si cred ca mai trebuie senzori.Salutari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sper ca in cateva saptamani maxim, sa va prezint ceasul realizat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca am o problema cu masina.de ce nu pot sa le imperechez?sau nu stiu eu cum sa o fac?!este cineva din Roman, Piatra, Bacau care ma poate ajuta astazi?Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, Sasuke said:

Inseamna ca am o problema cu masina.de ce nu pot sa le imperechez?sau nu stiu eu cum sa o fac?!este cineva din Roman, Piatra, Bacau care ma poate ajuta astazi?Multumesc!

Mda, cred ca este o problema.Am intrat cu vag k pe ceasurile vechi, am luat pinul, am montat apoi ceasurile noi, am intrat cu vag k am luat pinul.am intrat apoi cu vcds 12.12.0 pe ceasurile noi, login cu pinul ceasurilor noi, apoi canalul 50, schimbat valoarea cu 0yyyy(y pin ceasuri vechi), mi-a aparut vinul masinii.am luat contactul, am scos cheia.am pus contactul am conectat iar vcds-ul ca sa fac invatarea cheie.acum e problema, cand vreau sa ma loghez cu pinul ceasurilor vechi pe ceasurile noi nu ma lasa, imi apare FAIL la kilometraj si se blocheaza programul putin.am reintrat cu vag k pe ceasurile noi si am vazut ca pinul este schimbat, deci ar trebui sa se logheze.care ar fi problema?multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!