Jump to content

Ulei pentru Golf-ul meu


livium1966
 Share

Postare recomandată

Salutare tuturor!

Zilele acestea trebuie sa imi fac si eu revizia si nu stiu ce tip de ulei sa folosesc pt un Golf Plus (5 Plus), cod motor BKO, 1.9 TDI, 120.000 km, fabricat in 2006, cu mentiunea ca de la cei 105 CP din fabrica, mi-a fost softata anul trecut la 145 CP...nu stiu daca influenteaza si acest lucru tipul de ulei recomandat...

Cine ma poate ajuta cu un sfat? Ce ulei ar trebui sa folosesc?

Multumesc!

Modificat de StefanU
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
  • Replies 299
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • cristianionut

    21

  • volnick1986

    20

  • iuliu m.

    12

  • hiro

    11

Top Posters In This Topic

Posted Images

va cer si eu un sfat:

posed un golf4 1.6 AKL 74kw.

l-am luat la 80k cu Costrol 10w40 inauntru.

la 90k am schimbat cu acelasi tip, dupa care am pus Magnatec 5w40 2 ani la rand.

Am schimbat iarasi cu BP Visco 5000 5w40 dar parca parca ceva nu-i ca si inainte...

Voi ce parere aveti?

Ce as putea imbunatati? sa ma intorc la Castrol? 10w40 sau 5w40?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Ce recomanda VW ptr benzina 1,6 16valve ??

Mobil1 5w40 sau Castrol 5w40 ??

Astept o parere de la voi.Thanks

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru o Skoda fabia din 2005 motor 1.2 benzina ce ulei se recomanda ? sau mai bien zis ce norma :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce recomanda VW ptr benzina 1,6 16valve ??

Mobil1 5w40 sau Castrol 5w40 ??

Astept o parere de la voi.Thanks

eu as recomanda sa bagi Aral sau Liqui Moly. Mobil am vazut cazuri in care s-a comportat f prost si despre castrol am auzit(nu pot confirma) ca a pierdut calitativ...Poti baga 5W40 sau 10W40, atata timp cat respecta norma.

Modificat de MS 33 COP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am hotarat sa iau de la reprezentanta conform producatorului VW.....Mobil Super 3000 5w-40,bidon de 4 litrii.

Produsele Liqui Moly sunt bune si ele...mai ales ca sunt originale la bidon de 5 litrii,made in germania si respecta multe norme ale producatorilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

*soila..

cod motor AXP(si in cazul meu)

sunt 2 tipuri de motoare:

- QG1 VW503.00/504.00/ 507.00) - long life interval Castrol Edge 5w30

- QG0/2 (VW 500 00/ 502 00/ 501 01) - normal interval Castrol Magnatec 10w40

Engine oil/ - incl. filter, litre / 3,5

*al meu este long life

numai bine

Modificat de Azazell
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intre timp am aflat ca la fabia 1.2 norma este 502 / 505, 5W40 .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- QG0/2 (VW 500 00/ 502 00/ 501 01) - normal interval Castrol Magnatec 10w40

am gresit, de fapt i-am pus Castrol SLX Professional 5w40...

si acum vreau sa ii pun un Castrol Magnatec 5w40, care respecta norma 502.00 si 505.00

merita un 10w40 ? eu golful il folosesc numai prin oras, turatii scazute, distante mici..

are saracul abea 5000km din august 2009 de cand i-am facut revizia... si deci oricum nu ajung la 10.000 in 3 luni :tomato:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Nu cred ca este necesar sa faci schmbul de ulei, din cate stiu eu uleiul este/ar trebui garantat in motor 3 ani (5 ani in ambalaj)

Daca vrei neaparat sa faci schmbul de ulei...parerea mea, este indicat sa folosesti Magnatec 5W40, daca te tine buzunarul ia 10W60 EDGE Sport (este un ulei Full Sintetic - Long Life). :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@soila, myhay

1. Uleiul normal (aici nu cel LL) se scimba la 12/luni sau maxim 15.000 de km pt interavul QG0 (Service Interval QG0/2 = Time/distance dependent interval (non-flexible). Deci fie ca faci 5000 km an, fie ca faci 14500 km are indicatie de schimb anuala. El stand in motor mai mult decat intervalul indicat de producator isi pierde calitatile, deoarece nu e conceput pt intervale lungi de service, implicit astfel scazandu-i capacitatea de a proteja motorul.

2. "Castrol Edge 10w-60 Sport

Race proven for highly stressed and competition engines, as well as modified older vehicles

Technical Specifications:

ACEA A3/B3, A3/B4

API SM/CF "

sursa Castrol.com

"Castrol EDGE Sport 10W-60 e un produs potrivit si pentru motoarele supuse la efort extrem pentru o gama larga de motoare cu performante sportive. Acest ulei a fost testat pe motoare de curse si asigura protectie in conditii de utilizare grele si fierbinti.

Castrol EDGE Sport 10W-60 este potrivit pentru vehicule cu tuning si peformante ridicate."

Sursa oilmag.ro

Ce rost are sa bagi intr-un 1.4 EDGE Sport? E cumva 1.4 un motor "super strresat" la mersul in oras si "de competitie". Dupa cum scrie mai sus, in al doilea rand, EDGE Sport 10W60 care nici macar nu are normele VW 502.00 necesare. Aici nu e vorba de bani, e vorba de norme, care nu bat.

3. Daca nu iti consuma ulei motorul, nu are rost sa bagi Magantec 10W40 semisintetic, mai ales ca e si mai gros. Uleiul 10W40 se recomanda in general masinilor cu un numar mai ridicat de km, care le place sa "pape" ulei.

Parera mea e ca Magantec 5W40 VW 502.00 e perfect pt 1.4 din urmatoarele motive: pret convenabil, vascozitate potrivita pt clima din Romania, respectarea normelor VW 502.00.

PS: Daca "te tine buzunarul cum zice" myhay Poti baga EDGE 5W30, ulei full sintetic LL pt ambele planuri de service QG0/2 si QG1, desi pretul nu este cu mult mai mare ca si Magantecul (bidon 5L 170 lei am cumparat eu, fata de Magnatec 5W40 5L 152 lei).

O seara faina sa aveti!

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am o intrebare de incepator in Diesel-uri.Am 1.9 TDi AXR si vreau sa aflu care este cantitate a de ulei necesara acestui tip de motor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4.5 L

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

exact in axr intra 4,3 litri.Dar la revizie pui 4 litri si trebuie sa fie nivelul pe joja la limita intre zona hasurata si indoitura de sus.Apoi mai completezi in timp.Daca pui exact 4,3 va fi peste nivel si sunt probleme cu catalizatorul.

Modificat de cristianionut
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am luat informatia de pe Autodata ca sa ii raspund omului asa ca "mi scuzi". Nu tot ce scrie in carte/programe e si adevarat in practica pentru capacitati. Exista mici variatii. Si eu am bagat 4.3L in 1.8T-ul meu la care scrie tot 4.5L si era la limita maxima pe joja. Nu poti tot timpul sa scurgi chiar tot din el; mai ramane ceva...

Sunt de acord cu cristianionut. Baga 4L si dupaia vezi tu pe joja cum stai. Mai adaugi verificand joja. Spor!

post-37459-1282495275_thumb.jpg

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am luat informatia de pe Autodata ca sa ii raspund omului asa ca "mi scuzi". Nu tot ce scrie in carte/programe e si adevarat in practica pentru capacitati. Exista mici variatii. Si eu am bagat 4.3L in 1.8T-ul meu la care scrie tot 4.5L si era la limita maxima pe joja. Nu poti tot timpul sa scurgi chiar tot din el; mai ramane ceva...

Sunt de acord cu cristianionut. Baga 4L si dupaia vezi tu pe joja cum stai. Mai adaugi verificand joja. Spor!

Multam Fain! Am sa merg pe 4 L plus inca ceva,dupa joja.Foarte utila pagina ta.Ciao!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Intrebare pentru specialisti: motorul diesel de 2.0 TDI 140CP din 2007 este cu PD ? are PDF ? Am cautat prinCIV, m-am uitat pe autocolantul lipit pe caietelul cu planul de service dar nu am gasit (sau nu am stiut sa gasesc)...

Modificat de MRUAIR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe autocolantul de pe cartea service sau in portbagaj scrie langa motor DPF. Daca nu scrie DPF langa inseamna ca nu are.

Daca e sau nu CR cel mai bine cauti dupa codul motor.

Variantele pot fi 3:

- este PD fara DPF

- este PD cu DPF

- este CR cu DPF

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu norma vag 50400/50700 se acopera toate cele trei variante .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe autocolantul din cartea de service la N.I.V (nu stiu ce inseamna) scrie Jetta2.0 confo 103 TDI M6F , imi dau seama ce inseamna astea (in afara de F din capat), iar la Eng.code/Trans.code: BKD KDN ( si astea-s clar ce inseamna), dar niciunde pe autocolant nu apare PDF sau PD . Banuiesc ca autocolantul din portbagaj este identic. Inseamna ca nu are nici PD si nici PDF , nu? Mi-a recomandat Castrol EDGE 5W40 mecanicul, iar asta-i cu norma 505 01. Oricum va multumesc pentru ajutor.

Modificat de MRUAIR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PD-ul nu i-l scrie acolo pe autocolant, dar dupa cum am gasit eu BDK-ul este PD.

"2.0 R4 16v TDI PD 103-kW

DIN-rated motive power & torque outputs, ID codes:

103 kilowatts (140 PS; 138 bhp)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa fie ceva in neregula!2,0 TDI, in cele doua variante de putere(140 si 170 CP), este CR-DPF, dupa stiinta mea, fara sa caut deloc "prin documente".Incercati mai atent sa cautati amanunte "stiintifice" clare despre ce fel de motor este, ca eu asa stiu, si nu ma prea insel , de obicei.

Drumuri bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt bune asa " amanunte "stiintifice" " iuliu? Ca sa vezi... cateodata te mai inseli si tu.

Tabelul e de la Seat. Dupa cum bine presupun ca stii, in grupul VAG se folosesc exact aceleasi coduri motor cuplate la diferite cutii pe diferite modele. Exista mai multe variante de 2.0 TDI cu sau fara DPF si CR sau nu. Intr-adevar 2.0 TDI-urile de cea mai noua generatie sunt toate CR cu DPF. In cazul BKD-ului nu este asa. In acest tabel nu sunt trecute chiar toate pe care VAG le-a produs.

Ce am scris mai sus ramane valabil!

PS :rolleyes: : Nu fa afirmatii de genul ca "eu asa stiu, si nu ma prea insel , de obicei." fiindca suntem toti oameni si mai gresim; important este sa recunoastem cand gresim. Un chirurg mi-a zis odata: "nu fi prea sigur pe tine ca atunci cand nu te astepti se intorc toate 180 de grade si dai de dracu". In medicina totusi e la alt nivel gravitatea greselii fata multe de alte domenii. Nu cumva sa credeti ca vorba a iesit din gura unui chirurg de mana a doua ca nu este nici pe departe asa.

post-37459-1284097551_thumb.jpg

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E-n ordine!daca este asa ,MEA CULPA!

Insa nu vad varianta de 140 CP CR-DPF in tabel, si asta exista sigur.Am prieteni care au motorizarea asta(pe Octavia si Tiguan) si ea nu apare acolo.

De fapt motorizarile VAG sunt "sport national" :lol: .

Cel mai bine le cunosc samsarii de prin Vitan, stii tu... ;) Nu mi-o lua in nime de rau!Te rog!

Pur si simplu, "in constiinta publica" , cele de 2,0 TDI(1968 cmc) au intrat ca fiind CR-urile cu filtru de particule(140 si 170 CP) iar 1,9 TDI sunt cele "PD-unit".Nici nu caut, sa aduc vreun contraargument.Daca sursa e sigura si totul e OK, e bine de stiut!

Inseamna ca nu-i nici o sansa sa isi ia vreo informatie gresita de pe aici omul , functie de care, trebuie sa-si ia uleiu'.

Drumuri bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu iti dau dreptate cu "constiinta publica". Orice pasionat cat de cat de VAG stie ca prime 2.0 TDI-uri aparute in 2004-2005 toate au fost PD. Pe parcurs la PD-uri in 2005 au adaugat DPF-ul. Ulterior (de vreo 2 ani) au facut 2.0 TDI-urile Common Rail. In momentul de fata toate TDI-urile noi care se vand sunt Common Rail (exceptie 1.9 TDI de pe New Beetle care e PD).

Ai aici inca 2 tabele primul de la Seat Leon MK2 1P si al doilea de la Audi A3 8P. Sper sa gasesti motorizarea respectiva... end of :huh:

Uleiul portivit (norma VW) trebuie ales in functie de tipul de injectie PD sau CR si de existetnta DPF-ului.

post-37459-1284119768_thumb.jpg

post-37459-1284119771_thumb.jpg

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!