Jump to content
vali83

Probleme racire motor 1.6 TDI

Recommended Posts

neocristi

Salut,

Asa ca o asemanare, motorul meu de asemenea se incalzeste foarte greu, dar odata ajuns la 90 grade, nu coboara sub. Am citit ca e normal sa se incalzeasca mai greu motoarele CR (low friction, ardere eficienta).

Spor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
adifox

azi am mai testat putin:

mers prin oras 30 minute, +6 grade celsius, motor ajuns bine la 90 grade pe bord.

climatronicul pe 22 grade, ventilatie 2 leduri aprinse, stat la relanti 5 minute, aer de afara, nu pe recirculare, acul scade la 80 grade.

ridicat capota , pus mana pe radiator... rece, deci termostatul e ok, consumul pe bord 7,5 litri/100km.

nu prea vad eficienta, din punct de vedere al consumului, daca aveam 4,5 litri consumati, mai ziceam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acidutzul

Eficiente sunt toate diesel-urile, iar eficienta se refera la forta de expansiune pe care o degaja motorina la ardere si temperaturile mai joase la care arde (fata de benzina), care duc la obtinerea randamentului la turatii si temperaturi mai mici.

Diferenta de temperatura afisata la G5/Touran etc. pe climatronic si pe bord e normala. Pe bord este afisata temperatura lichidului de racire (care sta la 90), climatronicul afisand insa temperatura uleiului (care oscileaza intre 82-86). Uleiul se incalzeste mai greu decat lichidul de racire... mie cand apa imi ajunge la 90, uleiul are max. 70-75.

La temperaturi mici se raceste cam orice diesel care nu este solicitat. S-a vorbit aici de CR si cilindree mai mica (1.6). Eu am 2.0 TDI PD si mi s-a intamplat iarna trecuta in BG sa ajung cam la -10 grade pe centura Sofiei si sa prind blocaj. Dupa ce motorul a mers in sarcina pana acolo si temperaturile ulei/apa s-au mentinut constante si ridicate, stand in trafic am ajuns cu temperatura uleiului la 60 grade (in general acolo ma uit, nu la apa). Va garantez ca la temperaturi sub -5 grade nu veti reusi sa aduceti un TDI la 90grade, oricate ore il lasati la ralanti (fara sa-l ambalati sau sa folositi foarte multi consumatori).

Nu contest ca pot exista si probleme cu termostatul, dar simptomele ar trebui sa fie mai grave decat ce am descris mai sus (nu ar trebui sa scada temperatura in mers de ex.)

Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites
The_Ego

Desi sunt putin offtopic, confirm faptul ca tdi-ul se incalzeste mult mai greu decat un tsi spre exemplu, poate sa fie el pd sau cr, tot se incalzeste greu.

. In zilele mai friguroase am mers cu clasicul 1.9tdi 130cp si nu se ridicase acul nici dupa ce am mers 30min, prin aglomeratie ce-i drept cam la -4grade. Am ramas f surprins, eu fiind obisnuit cu tsi-ul. scz de offtopic .

Numai bine.

Edited by George Mihail

Share this post


Link to post
Share on other sites
doctorul

iti spun eu cum.

probabil au eliminat senzorii de temperatura si a ramas termostatul.

oameni buni:s a discutast pe multe topic-uri: motoarele diesel sunt motoare cu randament extrem de bun!

nu se incalzesc pe loc iarna.clar.nu ajung la 90 de grade nici moarte.

de ce nu s ar raci pe loc?

la -3 grade a trebuit,dupa ce statusem juma de ora in parcare,sa dau 2 ture sa o alerg putin,ca imi inghetasera picioarele,desi NU OPRISEM MOTORUL!

hai sa nu mai facem presupuneri sa speriem oamenii.temperatura POATE sa scada,daca afara este frig si se modifica (in jos) regimul de functionare al motorului!

Share this post


Link to post
Share on other sites
cristianionut

Motoarele diesel se racesc la relanti dupa ce masina a rulat in regim normal.Acest lucru este valabil si la auto si la camioane.Motoarele diesel nu se incalzesc dimineata la relanti, ci in sarcina.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Al Bundy

[si la mine indicatoarele afiseaza temperaturi diferite pana sa se incalzeasca motorul de exemplu, dar acest fapt se datoreaza celor 2 senzori de temperatura ( G62 Coolant temperature sender G83 Coolant temperature sender radiator outlet ).

G83 nu trimite informatia catre bord ci doar catre ECU sa stie sa porneasca ventilatoarele.

Share this post


Link to post
Share on other sites
vali83

Am promis ca revin cu informatii...

Mi-a fost schimbat ieri termostatul si azi dimineata pentru ca erau temperaturi sub 0 (zero) grade am refacut testul pentru a vedea cum se comporta.

Testul (acelasi pe care l-am facut inainte de a apela la service) consta in pornirea la rece a motorului(de preferinta masina sa fi stat toata noaptea in parcare la temperaturi scazute), urcarea unui deal cu o inclinatie destul de mare si lung de cativa km astfel incat pana in varful pantei sa ajung ca temp apei sa indice 90 grade si coborarea dealului in frana de motor, iar in timpul acela urmarirea temperaturilor de ulei si antigel.

Rezultatul a fost diferit (evident) cu noul termostat. Motorul s-a incalzit mult mai repede, temp uleiului a ajuns tot mult mai repede la 90-95 grade ( temp apei a ajuns la 90 grade cand aveam 73 grade la temp uleiului).

La coborare pe frana de motor am constatat ca intr-adevar exista o modificare a temperaturilor de racire a motorului si a uleiului, insa nu au mai scazut atat de mult ca inainte. Temp apei nu a mai scazut sub 70 grade si temp uleiului daca imi amintesc bine nu a mai scazut sub 73 grade. In testul pe care l-am facut inainte de schimbarea termostatului temp apei a scazut chiar si sub 60 grade, undeva la 50, iar temp uleiului era si ea sub 73 grade cu siguranta

Sper ca feedback-ul meu sa va fie de folos, iar daca mai intampinati o astfel de problema stici ce e de facut...

Share this post


Link to post
Share on other sites
adifox

azi am facut si eu un test:

fiind peste 5 grade, nu mai pornea Webasto si am putut vedea cum se incalzeste motorul.

temperatura exterioara era +6 grade celsius, in masina pus pe climatronic pe 22 grade, 2 leduri aprinse la ventilatie.

traseul a fost prin oras, distanta a fost de 40 km, viteza medie 23km/h, mers foarte fin, traseul liber(fiind duminica).

temperatura motor oscila intre 75 si 85 grade celsius la lichidul de racire, iar temperatura ulei era 73-75 grade celsius.

ceea ce am observat era ca atunci cand stateam la semafor, acul la lichidul de racire scadea de la 85 la 80 sau chiar la 75 grade, daca stateam mai mult pe loc.

deci cam asa functioneaza incalzirea motorului sau racirea lui, in functie de cata caldura se cere in habitaclu si in functie de cat de agresiv se merge cu masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexxb

Ce consum ai avut acuma cu temperaturi mai mari? Eu spre surprinderea mea mi-a scazut consumul in jur de 7 chiar sub 7 si motorul a devenit ceva mai elastic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dudu

Scopul acestui topic nu este consumul. Rog respecta Regulamentul

Mersi

Share this post


Link to post
Share on other sites
xpert

Eu azi am ridicat masina si am facut primul drum cu ea. Regim de drum national (70-90), prin oras (ambuteiaj) si autostrada (100-120).

Acul a stat fix la 90 de grade (temperatura apei). Temperatura uleiului (afisata de maxidot) a fost frecvent in jurul valorii de 100 de grade, trecand si peste. Este normal?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andrei1980

Da este normal, mai ales ca s-a si incalzit zilele acestea. La mine tot asa face, cand il folosesc normal, temperatura uleiului aratat pe Maxi Dot sta in jur la 95-100 gr C si cand il mai fugaresc urca si pe la 108-110 grade....asa ca n-ai nici un stres. Iar la tine intervine si faptul ca poate mai strange un pic motorul, nefind rodat inca. Felicitari de masina si si multi km frumosi. Sarbatori Fericite

Edited by Andrei1980

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alexis491

Nu tot timpul acul de temperatura al antigelului ramane "intepenit" la 90 de grade C. La diesel-urile cu cc mai mica (<2000cmc), la relanti se racesc, nu se incalzesc cum se intampla la benzinare. Asta la temperaturi scazute. Un motor diesel, cu cat are cc mai mica, cu atat se va incalzi mai greu si se va raci mai usor. Ele asa sunt gandite. Din perceptia strainilor, pentru ei acul de temperatura este estetic mai mult. Multe marci au renuntat la acul de temperatura de pe bord. Eu am facut asta-iarna la temperaturi de -20 grade C o gramada de artificii sa tin mtorul mai mult cald. Cartoane la radiatoare, acoperirea fantelor de aer etc. Acesti factori reprezinta dezavantajul motoarelor de capacitate cilidrica mica. Dar respiram totusi usurati cand mergem la peco, asigurari si la fisc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zerrocontact

Salutare,si eu am aceasi simptome la masina ca si tine (opel vectra 1.9 cdti 150 cp) rezident in spania,pe timp de vara totul e ok,si cand vine frigul,toamna,iarna, temp la motor in oras ajunge cam greu la 90grade,iar pe autopista acul nu se misca deloc de la 70 grade(minimul cat indica indicatorul de bord).

am fost la 2 concesionari OPEL diferite (sau uitat la ea au probato pe sosea, au pus testeru )si mi-au spus acelasi lucru: k masina nu are nimic rau k e normal.motorul este in parametri de de temperatura de functionare normali si k motorul se raceste de la priza de aer care o are de la viteza mare cum merg pe sosea.Oricum daca ridic capota de la motor ,,,evident e cald motoru (normal ) desi acul de bord indica minimul).

chestia cu vantul am si probato personal.acum pe timpu asta rece dimineata: am pus un carton mic in fata la radiator,exact cat sa imi inchida ranurile alea din fata unde da aeru direct in radiator ( ca vantul sa nu mai dea direct in radiator) si surpriza...

motoru lucra normal ca si cum ar fi vara cald afara urca usor(normal) la 90 grade in oras ramane asa,si pe sosea mai coboara putin cam pana la 85-80,,,lucru normal si vara pe autopiste k se racesc putin de la viteza.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tup83

am postat in alt topic:

"Posted 01.02.2012 @ 15:39

este normal ca la 1,6 tdi la un drum de 130 de km, temperatura maxima afara a fost -12 , sa varieze temperatura intre 60 şi 80 de grade? am observat ca uneori era mai mare alteori mai mica. caldura băga, nu era problema

am avut medie de cca.60 km/h. veneam de la Tg. Secuiesc la Bacau, am mers uneori in coloana alteori mai liber. parca cind mergeam mai tare se incalzea, cind mergeam mai lejer scadea temperatura. mai fac un drum tot cam asa in week-end. am sa vad cum se comporta si apoi daca face la fel, ma duc pina in service. "

am fost a service si mi-au spus ca nu le apare nimic pe tester (cica ar fi trebuit sa ramana ceva eroare) şi încalzindu-se afara nu pot reface conditiile.

dupa ce au mai crescut temperaturile (peste minus 5 grade) fenomenul nu s-a mai repetat.

acum stau asa cu indoiala. termostatul ala se poate verifica daca functioneaza corect la temperaturile astea?

Share this post


Link to post
Share on other sites
danb1974

Am patit cu benzinara la stop sa-mi scada temperatura in conditiile in care afara era frig de numa si eu vroiam caldura. Pur si simplu motorul la relanti nu producea (mai corect nu risipea) suficienta caldura ca sa tina si masina calda si pe el fierbinte.

Daca in conditii normale se incalzeste in citiva km si dupa aia ramine lipit de 90C, termostatul e bun.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zander

Buna ziua

Vin si eu cu o problema destul de ciudata spun eu.Cand a venit iarna am constatat ca temperatura lichidului de racire nu se ridica decat cand merg cu masina foarte turata ceea ce in conditii de iarna nu mi se pare o idee foarte buna cu masina pornita de 2 minute.La un drum de 20 de km de mers linistit cu temperatura de afara la aproximativ -2 grade temperatura apei nu a crescut mai mult de 60 de grade, acelasi drum repetat cu masina lasata la relanti 5 minute si mers mai sportiv temperatura era la 90 dupa 12-15 km.De asemenea se mai intampla ca atunci cand ajungeam undeva si lasam masina 2 minute la relanti acul de temperatura sa scada de la 90, acelasi lucru de intampla si in mers inainte ca acul sa ajunga la 90 de grade.Dupa ce am povestit totul unui mecanic care a lucrat cu motoarele acestea cica (Golf 6 1.6 tdi 105 cp CAYC) am ajuns la concuzia ca termostatul este de bine, asa ca am cumparat termostat nou BEHR dar problema nu s a rezolvat, exact aceleasi simptome.Trebuie sa spun ca cei de la magazin au spus ca termostatul Behr este acela cu cel original doar cu numele sters de pe el, lucru constatat si de mine cand a venit, avea numele sters, niste zgarieturi pe corp.De asemenea trebuie sa mai spun ca vara nu am avut niciun fel de problema, dupa 3 km motorul avea 90 de grade cu termostatul vechi.

Stie cineva care ar putea fii problema?Termostatul nou nu este bun?Sonda de temperatura defecta?nu am verificat temperatura motorului cu VAG ul.

Multumesc anticipat

Edited by Zander

Share this post


Link to post
Share on other sites
danb1974

Ai incercat sa mergi cu incalzirea oprita?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zander

Nu am incercat asta niciodata, am presupus ca nu este nicio problema din moment ce masina baga caldura dinainte ca temperatura motorului sa ajunga la 50 de grade, voi incerca si voi revenii cu noutati.Dar totusi incalzirea influenteaza atat de mult temperatura motorului?sa mai dau un exemplu, astazi am facut un drum de aproximativ 30 de kilometrii, mers relaxat, 15 km in oras, 15 afara iar temperatura nu a trecut de 70-75 de grade, cu clima pe auto si 24 de grade

Share this post


Link to post
Share on other sites
davi_dav

daca ai dat drumu la caldura este normal ca apa sa ajunga mai greu la 90 de grade...cel putin asa este la mine....daca am  oprita caldura   apa ajunge  mai repede la 90grade! nu mai bine

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zander

pai si atunci de ce cand motorul are 90 de grade si sta la relantii 5 minute coboara de acolo?sau in conditiile in care fac un drum mai lung 300 km pe autostrada sta la 90 dar cand intru in oras si stau la semafoare scade?acelasi motiv?o sa incerc maine sa opresc caldura sa vad daca creste mai repede...

Share this post


Link to post
Share on other sites
davi_dav

pai si la mine face asa...dar  pana apuca sa se incalzeasca apa bine... dupa ce sa incalzi tbine nu mai scade...decat daca opresc motorul ceva timp...  

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zander

o sa incerc maine sa merg cu caldura oprita, o sa folosesc doar incalzirea in scaune sa vad cum se comporta.

Va multumesc pentru ajutor si va doresc multi kilometrii fara incidente

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri