Jump to content
vali83

Probleme racire motor 1.6 TDI

Recommended Posts

vali83

Salut,

Stiu ca exista un alt topic legat de incalzirea motorului, insa acolo evorba despre TSI.

Eu am observat un comportament ciudat si as vrea sa stiu aca sunt singurul.

Mi se intampla ca, in afara de faptul ca se incalzeste f greu motorul, acesta se si raceste foarte repede. Am patit de multe ori cand temp este in jur de 0 grade sau mai putin afara, sa merg cu masina destul de mult timp incat sa imi arate indicatorul de la bord ca temp fluidelor de racire sunt la 90 de grade. Ei bine, daca intru in oras sau cobor o panta, temperatura aceasta scade sub 70 grade, uneori chiar undeva mai jos de sfertul cadranului. Ei in aceste momente de multe ori simt ca in masina vine aer rece, chiar daca pe climatronic am fixata o temperatura care sa nu ceara aer rece.

Ma intereseaza daca a mai intalnit cineva aceasta problema.

PS: o sa merg la service cu ea, ma gandesc ca e o mica problema la termostat care ramane putin deschis si de aici situatia de mai sus

Share this post


Link to post
Share on other sites
gabyte00

Am patit si eu la fel la masina mea. Termostatul a ramas blocat pe deschis. Cand il schimbi pune-l pe mecanic sa verifice si suportul in care sta pt. ca la mine era spart si am schimbat un termostat degeaba crezand ca e stricat. Iar un sfat, cumpara termostat OEM, e o diferenta de bani insa merita.

Share this post


Link to post
Share on other sites
vali83

Salut,

Mersi de feedback. Atunci e clara treaba. Termostatul nu il voi cumpara, voi apela la garantia masinii

Share this post


Link to post
Share on other sites
adifox

prima oara verifica daca termostatul lucreaza bine sau nu.

mergi cu masina pana indicatorul la apa ajunge 70-80 grade, apoi deschizi capota si pui mana pe radiator, trebuie sa fie rece.

daca e caldut, ai probleme cu termostatul, daca e rece, asta e, e vremea rece, iar termostatul isi face treaba.

daca ai reusit sa mergi mai tare cu masina, iar termostatul a deschis, iar apoi vezi apa la 80 grade, ridica din nou capota si verifica radiatorul, trebuie sa fie rece, daca e caldut, inseamna ca ramane pe deschis si trebuie schimbat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
x-tremist

@vali83 - tinand cont ca masina este in garantie, nu cred ca are rost sa pierzi tu timpul facand diverse verificari. Da-o in primire la reprezentanta sa rezolve ei problema, ca de-aia ai dat o gramada de bani pe ea.

Oricum, ceea ce se intampla e cu totul anormal. Nu are voie sa coboare acul sub 90 de gr. dupa ce s-a incalzit motorul. Am citit si topicul depre aceasi problema la TSI. E de toata jena pt. niste masini VAG de ultima generatie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
adifox

este normal sa scada acul chiar daca e la 90 grade!

daca mergi in oras, viteza mica de deplasare, -10 grade, caldura data in masina...e foarte normal sa scada temperatura.

dar, daca merge la reprezentanta si pierde cateva ore acolo, iar cei de acolo spun ca nu are nimic, ca totul e ok, cum e?...sunt curios

Share this post


Link to post
Share on other sites
gabyte00

Foarte probabil ca va trebui sa le demonstrezi celor de la reprezententa comportamentul masinii pt. ca vor incerca sa te duca cu zaharelul. Nici mecanicul meu nu m-a crezut ca am termostatul blocat pe deschis, sustinea ca nu se poate bloca decat pe inchis. La insistentele mele s-a facut schimbul de termostat si problema a fost rezolvata.

Edited by gabyte00

Share this post


Link to post
Share on other sites
spb

Am patit si eu la fel la masina mea. Termostatul a ramas blocat pe deschis. Cand il schimbi pune-l pe mecanic sa verifice si suportul in care sta pt. ca la mine era spart si am schimbat un termostat degeaba crezand ca e stricat. Iar un sfat, cumpara termostat OEM, e o diferenta de bani insa merita.

Foarte probabil ca va trebui sa le demonstrezi celor de la reprezententa comportamentul masinii pt. ca vor incerca sa te duca cu zaharelul. Nici mecanicul meu nu m-a crezut ca am termostatul blocat pe deschis, sustinea ca nu se poate bloca decat pe inchis. La insistentele mele s-a facut schimbul de termostat si problema a fost rezolvata.

Nu prea se intelege daca termostatul era devina sau suportul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gabyte00

A fost mai lunga problema mea, am detaliat pe alt topic dar repet: Termostatul ramasese blocat pe inchis; am fost la service am schimbat cu unul nou BEHR; problema a ramas, imi fierbea apa in motor; am desfacut din nou si am observat piesa de plastic sparta; am schimbat piesa aia si am pus termostatul BEHR la loc insa acesta a ramas acum blocat pe deschis; pana sa imi dau seama ca masina se raceste cand prindeam viteza mai mare, pana cand mecanicul meu dadea din umeri ca el nu a mai auzit asa ceva, pana cand am comandat termostat OEM la volksparts, au trecut vreo 5-6 zile, timp in care am mers cu el asa, blocat pe deschis. L-am schimbat pe cel BEHR cu cel OEM si s-a rezolvat problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tracto

Nu este normal sa scada temperatura de la 90. E clar ca termostatul nu isi face treaba.

Du-te cu ea la garantie si sigur o sa rezolvi problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites
samartean

adifox - nu e adevarat...

Unu la mana, daca circuli prin oras, arzi mai mult combustibil si debitul de aer care raceste radiatorul e mai mic.... nu asa cum spui tu.

Doi la mana, acul temperaturii ar trebui sa stea fix o data ajuns acolo

Problema e ca in cartea tehnica e permisa variatia, si cei de la service s-ar putea sa nu te ajute..

Edited by samartean

Share this post


Link to post
Share on other sites
TheBoogieMan

Doi la mana, acul temperaturii ar trebui sa stea fix o data ajuns acolo

Din pacate, asta nu e o regula. Poti scoate masina la plimbare (iarna la temperaturi scazute si foarte scazute) si la cateva secunde dupa ce acul a trecut de la 70 la 90, trage pe dreapta si las-o la relanti sa vezi cum scade temperatura, mai ales la diesel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
keystone

@vali83 - aceiasi problema o am si eu la golf. Numai ca eu consider un lucru normal ceea ce ti se intampla la temperaturile care sunt in Romania in ultima periaoda. E cunoscut faptul ca dieselul ajunge mai greu la temperatura optima. Incearca ca dupa ce atingi 60-70 de grade temp. uleiului( temperatura uleiului in motor - este afisata pe CB+) sa mergi cu ea in regim de turatie mai mare. Eu o pun din Drive in S la DSG. Daca temperatura va mai creste inseamna ca nu e nici o problema. Incearca sa acoperi partial si grila fata a radiatorului.

Toate piesele masinilor sunt concepute sa functioneze in niste parametrii normali la niste temperaturi medii in functie de zona in care se vinde. O sa vezi ca un vw vandut in finlanda fata de unul vandut in Brazilia are un termostat care se deschide la temperaturi diferite fata de cel vandut in zona cu clima mai calda.

Daca ai climatronic, faptul ca iti baga aer rece de afara e normal. (atunci cand o iei la vale - suna ciudat pentru unii dar asa e normal) Incearca sa pui pe recirculare cand o iei la vale(verifica atunci daca mai baga aer rece)

Apoi mai e un alt aspect. Daca ati citi manualul ati vedea acolo ca vi se recomanda cu insistenta sa parcurgeti distante considerabile pentru ca masina sa aiba un consum bun si pentru a functiona in parametrii normali. E scris si e valabil pentru orice autoturism. Nu va asteptati la un comportament normal al unei masini daca parcurgeti un drum de 3 - 7 km pe zi. Masina nu apuca sa functioneze intr-un regim normal pe distante scurte.

Daca tot ai dubii mergi la garantie cu ea, e cel mai bine. Bafta!

Edited by sorinsab

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tracto

Doi la mana, acul temperaturii ar trebui sa stea fix o data ajuns acolo

Din pacate, asta nu e o regula. Poti scoate masina la plimbare (iarna la temperaturi scazute si foarte scazute) si la cateva secunde dupa ce acul a trecut de la 70 la 90, trage pe dreapta si las-o la relanti sa vezi cum scade temperatura, mai ales la diesel.

Am avut multe TDI-uri pe mana dar nici unul nu s-a comportat asa. Dupa ce apa a ajuns la 90 grd acolo a intepenit acul indiferent de temperatura sau stare a masinii.

In manual se admite variatia de temperatura dar din ce stiu eu scrie asa : Ca este posibil in unele situatii in care se utilizeaza turatii mari mai mult timp acul de la ceas sa treaca pragul de 90 grade dar nu este motiv de ingrijorare decat daca ajunge pe linia rosie sau se aprinde unul din martori.

Share this post


Link to post
Share on other sites
adifox

multi din cei care au scris mai sus vorbesc din experiente cu alte motoare!

eu va spun din experienta cu motorul 1,6 tdi 105 cai.

e adevarat am mai avut cateva masini, la care se comporta asemanator, pentru ca toate erau diesel si consumau putin.

de aceea pe cei care spun ca "e regula" sau "va spun sigur" ii rog sa mai testeze!

eu am mers azi cu masina prin oras, climatronicul pe 22 grade, afara -4 grade, si dupa 15 minute de mers prin oras, apa arata la 90 grade, uleiul la 78 grade, am pus mana pe radiator si era rece.

concluzia? termostatul era inchis, deci era ok.

dar stand la relanti, bagand caldura in masina, acul a scazut pana pe la 80 grade.

radiatorul: tot rece.

cei care sustin ca nu le coboara acul, sa stea la relanti in parcare, si sa dea maximum la caldura(si ventilatie si temperatura) si sa se uite la ac. Apoi ii astept sa ne scrie rezultatele.

e bine de precizat si temperatura de afara cand se observa "problema", ca la Alba Iulia cred ca erau -10 grade celsius, daca nu mai frig.

Edited by adifox

Share this post


Link to post
Share on other sites
x-tremist

E posibil sa fie asa cum spui tu. Insa mie nu mi se pare in regula. Inseamna ca radiatorul de climatizare disipa o cantitate prea mare de caldura. Sa zicem ca si cilindreea mai mica ar fi un dezavantaj, astfel ca in conditii de temperatura scazuta, surplusul de caldura degajat de motor nefiind suficient. Insa iarasi nu mi se pare normal, doar mai exista atatea masini cu dieseluri de cilindree mica care nu au aceasta problema.

Si acum sa argumentez punctul meu de vedere, cu putina teorie: orice motor termic modern (diesel sau otto) are o temperatura de regim optim ( de aprox. 90 gr.C plus sau minus cateva grade). Ei bine, la aceasta temperatura de regim, motorul functioneaza in parametrii sai optimi ( randament, consum combustibil, uzura etc.). De aceea a fost introdus in instalatia de racire termostatul, rolul sau fiind de a grabi incalzirea motorului si implicit atingerea temperaturii de regim, cat si de a impiedica scaderea acesteia in timpul functionarii.

Daca aceste motoare (1.6 CR si 1.2 TSI) ies deseri din plaja de regim optim, scazand temperatura la 70 gr.C, am mari semne de intrebare in privinta fiabilitatii lor in timp. Dar probabil ca asta nici nu se mai ia serios in calcul in ziua de azi, cand motoarele au ajuns sa duca sute de mii de km fara probleme. Daca tot au scazut vanzarile de masini, macar sa compenseze cu vanzarile de piese de schimb :) . O fi si asta o strategie de marketing...

Share this post


Link to post
Share on other sites
mad_kat

CR-urile sunt motoare destul de reci. Si chiar dupa ce au fost alergate (regimuri mari de turatie) - scad foarte repede sub 90 de grade.

E foarte posibil pe temperaturile de acum sa ajunga la 80 de grade, cand nu sunt fortate. Iar daca, atunci cand motorul este la 80 de grade, furtunul de tur al radiatorului este rece, e clar ca termostatul este ok.

Mai e o treaba - cat de precis este acul - inainte de a ma alarma, as verifica temperatura reala pe tester, poate la G6, este mai "reala" indicatia decat la GV sau GIV, unde intr-adevar, odata ajuns la 90, "ingheata" acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
vali83

Revin cu informatii...

Am fost cu masina la service. Problema s-a reprodus si la ei cu testerul pus pe ea. Am inteles ca era o problema la ceva valva(parca asa s-a exprimat cel de le service) de la termostat. In consecinta, s-a comandat pe garantie un nou termostat care va sosi saptamana urmatoare.

Deci temerile mele s-au adeverit, asa ca va rog cu prietenie pe cei care mai aveti astfel de probleme sa nu ezitati sa mergeti la service...mai alest dac asta se intampla la temp de 0 -> -5 grade, care e o temperatura normala de iarna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wolfvw

Din cate am vazut intrand in blocurile de valori si privind apoi la indicatorul de temperatura a motorului , acul incepea sa se apropie de pozitia de la 90' inca de atunci cand pe tester indica o temperatura ce depasea cu putin 70' si ramanea tot in dreptul indicatiei de 90'( pe indic. din bord) pana pornea ventilator de motor la 96'.

concluzia? indicatoarele de bord sunt orientative pt. sofer iar valorile de lucru pt. motor si alte componente care ajuta motorul in funct. sunt in permanenta schimbare.

Sa urmariti variatia temperaturii cu un VAG-COM ( intrati la motor in blocul 4), apoi sa imi spuna cineva ca gresesc.

Iar daca doriti sa va convingeti ca exista o problema cu termostatul(ori un ventilator care nu porneste pe prima treapta), urmariti tot cu un tester , temperatura motorului in mers, nu la relanti.

Edited by wolfvw

Share this post


Link to post
Share on other sites
adifox

da asta am observat si eu la vechea masina, vw touran, pe climatronic vedeam cum temperatura era de 75 grade, iar acul era fix pe 90 grade.

la fel si cand eram pe autostrada la viteze mari, lichidul de racire era la 103 grade si acul...tot pe 90 grade.

probabil e politica vw sa creada consumatorul "ce racire buna are vw, acul e tot timpul la 90 grade!"

@vali83: sunt tare curios, cand vine frigul, sa ne spui daca e vreo inbunatatire, ceva real, nu placebo.

si interesant cum au gasit pe tester termostatul defect...ca doar termostatul este mecanic, iar senzor de temperatura pe radiator nu stiu sa existe.

Edited by adifox

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ioana

probabil e politica vw sa creada consumatorul "ce racire buna are vw, acul e tot timpul la 90 grade!"

:offtopic: Nu mint indicatoarele si nici VAG ...

Si la mine indicatoarele afiseaza temperaturi diferite pana sa se incalzeasca motorul de exemplu, dar acest fapt se datoreaza celor 2 senzori de temperatura ( G62 Coolant temperature sender G83 Coolant temperature sender radiator outlet ).

Share this post


Link to post
Share on other sites
adifox

sa inteleg ca indica bine acul de pe bord?

adica am aceeasi temperatura si cand afara e -15 grade si merg prin oras unde abia sta acul pe 90, uneori tinde sa coboare(daca incetinesc), si este la fel ca atunci cand o tineam la 190km/h, timp de o jumatate de ora( in DE desigur)?...ma indoiesc.

iar despre cum ne minte VW... dupa ce am facut un dyno test si am vazut cum e cuplul la motorul asta de 1,6 tdi(250Nm de la 1500-2500rot/min) in realitate, sunt derutat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
vali83

@adifox

Cand vine frigul voi reveni cu detalii. In legatura cu felul in care a gasit problema la termostat, nu am fost tare curios cum, dar oricum cel mai probabil i-a dat computer niste anomalii sau coduri de eroare care l-au facut pe mecanic sa se uite mai atent la termostat si sa gaseasca problema manual

In legatura cu dyno testul, poti sa ne spui si noua ce rezultate ai avut?

Share this post


Link to post
Share on other sites
adifox

cuplu maxim era la 2200 rot/min, nicidecum de la 1500 rot/min, asa cum se lauda ei.

defapt oricine conduce un 1,6tdi, si a condus inainte un 1,9 tdi, isi da seama cat de "lesinat" este motorul la 1500 rot/min, fata de cum era 1,9 tdi care avea 250Nm la 1900 rot/min.

la 1,9 tdi, la 1900 rot/min unde declarau ca e cuplu maxim, chiar asa se simtea.

la 1,6 tdi, la 1500 rot/min nu simti forta deloc, asa arata si graficul real.

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexxb

desi m0am obisnuit cu motorul si chiar imi place acuma mult totusi sper ca vor corecta problema cuplului slab la ture mici printr-un update soft

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri