Jump to content

Proiectoare ceata Octavia 1


Luca_cel_nebun
 Share

Postare recomandată

teodorciurea

Eu mi-am montat tot la o octavia 1 proiectoare in bara, in locul grilelor . Cu putina indemanare se pot decupa grilele in forma proiectoarelor, se prind proiectoarele si apoi se trage fir de la faruri. Salutare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si de unde proiectoare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

am skoda octavia tour, masina nu am comandat-o cu proiectoare ceata si am facut in felul urmator:

1. am facut o cana de cafea mare, operatiunea dureaza cam 4-5 ore ptr un montaj cat mai aproape de corect

2. am achizitionat doua proiectoare originale de la dezmembrari plus capacele rotunde cu 50 ron

3. am dat jos farurile, am insemnat cu compasul (daca-mi aduc bine aminte la ora asta diametrul cercului era de 7,6cm) si am decupat cu un cater (atentie - plasticul ce acopera zona unde intra proiectoarele e foarte casant, operatiunea de decupare dureaza mult deoarece se taie cu caterul pe suprafete foarte mici 2-3 mm - am mentionat acest lucru deoarece in faruri am bixenon iar la proiectoare am pus xenon de 35w, 6000k, lumina alba si se stie ca becurile cu xenon se distrug la apa sau condens, deci farul trebuie sa ramana etans)

4. dupa indepartarea cercului respectiv se intoarce farul pentru a se putea vedea ce este sub decupare - pe suprafata interioara sunt 3 denivelari ce se termina cu un opritor, nu stiu cum sa-l denumesc dar cine va face operatiunea isi va da seama ce vreau sa spun

5. capacele rotunde au 3 picioruse. se aseaza capacul pe spatele farului, fiecare piciorus in dreptul inceputului curburilor din interiorul farului de unde va incepe sa culiseze pana la ceea ce am denumit opritor, si se taie cu caterul pana la buza din plastic astfel incat sa intre cele trei picioruse ale capacului. prin rotatie capacul se va inchide si va etansa perfect

6. se scot "oglinzile" din locasul proeictoarelor, au 3 holsuruburi, si se monteaza proiectoarele (atentie - la unul din ele se va atasa un distantier)

*** de aici fiecare cu ce becuri doresc sa puna - descriu pentru xenon

7. pentru becurile folosite de mine, am mentionat mai sus, am decupat capacele rotunde ce acopera proiectoarele cu un diametru al cercului de 2,5 cm, becurile xenon cumparate de mine aveau prevazute niste pipe din cauciuc ce etansau perfect o gaura de 2,5cm

8. am montat farurile la loc iar apoi am tras cablajul

Atasez cateva foto, sper sa fie de folos, link : http://fbx.ro/v2txl086dzxc66u7

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faruri Bixenon la Octavia Tour?

Si nu merge downloadul. Poti sa le pui in alta parte?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, si eu am bixenon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu. :offtopic:

Ca sa-l scoatem pe Al Bundy din 'semnele de intrebare', e vorba de bi-xenon aftermarket pe bec H4. (fara lupa :blah: )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eeeee, asa da, se explica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa ne intelegem

am becuri bixenon H4 in faruri (deci faza lunga si faza scurta) si becuri xenon H3 in proiectoarele montate de mine aftermarket

ptr luca cel nebun

asta e varianta cea mai ieftina sa pui proiectoare in faruri aftermarket

sau poti sa dai 600 ron pe un far cu proiector

ptr clodius

proiectoarele din imaginile tale sunt cele originale de octavia tour

poti sa le cumperi si sa faci cum am facut eu

ptr crs

1. sunt scumpe si trebuie sa tai din bara, au 52 cm iar grila de plastic are 38 cm

am o alta solutie ptr proiectoarele cu leduri din bara, cel putin eu am luat asa ceva si o sa pun poze dupa ce le montez pe masina

se vad bestial, de la distanta par ca este luminata toata grila

post-44606-1249584919_thumb.jpg

post-44606-1249584948_thumb.jpg

post-44606-1249584961_thumb.jpg

post-44606-1249585070_thumb.jpg

post-44606-1249585099_thumb.jpg

post-44606-1249585434_thumb.jpg

post-44606-1249585455_thumb.jpg

post-44606-1249585545_thumb.jpg

post-44606-1249585562_thumb.jpg

post-44606-1249585630_thumb.jpg

post-44606-1249585643_thumb.jpg

post-44606-1249585663_thumb.jpg

post-44606-1249585715_thumb.jpg

post-44606-1249586415_thumb.jpg

post-44606-1249586434_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Eugen Stanculescu

Nu te supara, de unde ai luat proiectoarele cu leduri? Da-mi si mie un link pe PM. Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu mici probleme cu instalarea proiectoarelor in faruri ..

Masina a venit cu faruri fara proiectoare. Am achizitionat faruri cu proiectoare si .. am inceput lucrul la partea electrica. Dar m-am poticnit destul de repejor, respectiv nu reusesc sa dau jos plasticul acela care acopera partea din stanga a bordului, cel pe care este montat switch-ul ptr pozitie/faruri. Desi am desfacut cele 5 suruburi aferente si cele 2 ale panoului de siguranta, nu resesc sa il dau jos. Tine ceva in partea de sus, in dreapta... are cineva vreo idee ce trebuie sa fac mai departe???

Si inca o intrebare: nu reusesc sa dau jos switch-ul ptr pozitie/faruri. Stiu ca trebuie sa apas pe comutator si sa rotesc o pozitie spre dreapta, dar nu merge .. trebuie sa fortez tare????

Merci si asptet opinii ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In dreapta sus unde spui, mai are un surub. Trebuie sademontezi si plasticul din jurul ceasurilor ca sa-l vezi. Butonul de faruri asa se scoate: se apasa, se roteste spre dreapta, apoi se trege in afara. Probabil ca nu ai rotit suficient sa "scape"urechiusele care-l tin sau poate e rupt mecanismul acesta. Oricum daca scoti si ultimul surub al ornamentului mare nu prea mai e nevoie sa te chinui cu switch-ul, pentru ca vei avea accessi pe spate

"Succesuri" maxime! :coffee_lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Surubul nu e in dreapta, e sub switch, mai bine zis sub ornamentul din jurul switchului. Dupa ce dai switchul afara ornamentul are 2 picioruse, unul sus si unul jos xcare trebuie declipsate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al Bundy are dreptate. Sub oranmentul switch-ului se mai afla un surub. Practic e in partea cea mai din dreapta sus, dar se poate ajunge la el abia dupa ce au fost date jos comutatoarele si apoi ornamentul .. cam dificil, dupa parerea mea.

Acum am o alta intrebare: pe masina, instalatia electrica are fire trase si pentru proiectoare. Unde gasesc eu in bord aceste fire, sa fac legatura direct la ele. Incerc sa evit astfel sa mai trag fire prin compartimentul motor.

Am gasit un astfel de fir (are culorile care trebuie: galben/gri) in imediata vecinatate a switch-ului ptr faruri, dar este lasat in aer .. o fi cel care trebuie .. desi ma indoiesc, ptr ca trebuie sa mai treaca printr-un releu. Iar eu caut firul/firele galben/gri care trebuie sa intre in releul respectiv (care ar trebuie sa asigure si oprirea priectoarelor in cazul in care se trece pe faza lunga).

Va astept cu un raspuns, ca deja montez proiectoarele de o saptamana ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, instalatia nu are trase si firele de proiectoare. daca in mufa farului stanga si dreapta exista o gaura neocupata atunci nu e firul tras.Vino intr-o zi pe la mine si vedem daca sunt firele trase sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe pagina 3 gasesti cum se monteaza proiectoare aftermarket

masina nu este prevazuta cu instalatia electrica ptr. proiectoare si nu ai decat varianta sa o faci singur

eu am cumparat switchul respectiv dar si cu pozitie de proiector de la dezmembrari cu 1 mil lei vechi

mai cumperi 1 buc conector adaptor auto ptr cd

scoti din acest conector orice pin mama la care ii lipesti un fir pe care il vei trece in compartimentul motor iar pinul mama il vei baga in mufa de pe masina in care se conecteaza switchul pe pinul numarul 8

iti mai trebuie un releu de 30-40 A si o siguranta

post-44606-1251009065_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci dar .... cum spuneam: eu am deja firele trase pentru proiectoare (instalatia originala). La mufele celor doua faruri am 8 fire, fiind practic folositi toti pinii. Din schema instalatiei electrice, am cautat sa vad care fire sunt asociate acestor lumini de ceata. Si sunt firele galben/gri, la care se adauga masa. Asa ca firele pentru proiectoarele de ceata sunt deja acolo. Trebuie doar sa le identific in bord si apoi ... e ca si rezolvat. Stiu cum se monteaza ulterior identificarii lor. Am deja instalatia electrica pregatita. Nu folosesc un switch cu pozitie pentru proiectoare, pentru ca doresc ca acestea sa se aprinda automat la 30 de secunde dupa pornirea motorului (bine-nteles ca mi-am lasat si optiunea de a le stinge cand doresc). Singurul obstacol il reprezinta deci indentificarea acestor fire, pentru ca, asa cum spuneam, nu doresc sa mai trag alte fire prin compartimentul motor (dubland unele care deja exista).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe o skoda octavia cu proiectoare de ceata in faruri din fabrica singurul fir conectat pe acel switch cu pozitie ptr proiectoare era pe pinul 8 si culoarea este gri/galben - am verificat pe masina unui prieten inainte de a le monta pe ale mele

daca nu faci instalatia cu switchul respectiv cum se aprin la 30 sec dupa pornirea motorului si cum le opresti cand doresti ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun ... vin cu lamuriri. Firul galben/gri pe care il am in apropierea switchului nu este conectat la nimic. Este pur si simplu in aer. Logic vorbind, daca ar fi cel care ar trebui conectat pe pinul 8, atunci de acolo ar trebui sa duca intr-un releu care sa asigure si oprirea proiectoarelor la comutarea fazei mari. Releul de care vorbim, conform schemei instalatiei electrice ptr Octavia 1, se afla pe pozitia 4 in panoul de relee dar .. eu nu am nici un releu pe aceasta pozitie. Si de aici semnele mele de intrebare. Inca nu am conectat acest fir la nimic si nici nu am avut timp sa verific circuitul tau .. cu prima ocazie cand o sa am timp, el va fi in atentie.

Cat despre aprinderea proiectoarelor la 30 de secunde dupa pornirea motorului, am decis sa alimentez proiectoarele - prin intermediul unui releu temporizat - de la conectorul 75x, care se afla imediat sub panoul de relee, si care are pe el tensiune odata cu pornirea motorului. Iar oprirea, atunci cand am nevoie, o voi face prin intermediul unui intrerupator care asigura deconectarea tensiunii de alimentare a releului temporizat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu mi-am batut capul sa caut releul de pe pozitia 4, etc deoarece, dupa cum vrei sa faci tu, pentru mine sunt niste inconveniente :

1. eu nu aveam acel fir gri/galben

2. la mufa de pe faruri am un pin lipsa

2. folosind un switch cu pozitia pentru proiectoare nu mai sunt nevoit sa dau gauri prin masina pentru a monta un alt intrerupator si nu m-a interesat ca proiectoarele sa se stinga la aprinderea fazei mari

diferente de opinii

in final, sunt convins ca firul gri/galben este pentru proiectoare dar duce, asa cum ai spus la releul din pozitia 4

schema originala de legaturi la un VW Golf - diferenta este la panoul de sigurante si releul nr 53

post-44606-1251018728_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Octavia nu are releu care sa stinga proiectoarele pe faza lunga, asa ca firul se duce direct la faruri,

post-1788-1251035947_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, daca nu are releu, inseamna ca acel fir este legatura directa spre proiectoare. Abia astept sa fac maine o verificare ... Va tin la "curent" cu detaliile.

Merci mult deocamdata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"pentru ca doresc ca acestea sa se aprinda automat la 30 de secunde dupa pornirea motorului"

Dragul meu coleg de forum, farurile de ceata sunt pentru vreme cetoasa asa cum le este denumirea.

Eu personal conduc mult noaptea si pot sa iti spun ca este foarte deranjant sa ai in fata pe cineva care crede ca e ceata si de fapt nu e. Lampile spate sunt foarte puternice pentru vreme normala. Plec de la premisa ca proiectoarele sunt bine reglate, ca sa nu vorbesc si de ele.

In Romania multa lume crede ca arata "cool" cand merge cu proiectoarele de ceata pornite. Adevarul e mai degraba o lipsa de respect fata de ceilalti soferi. Asta ca sa ma exprim elegant...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

proiectoarele de ceata sunt deja acolo

pentru ca doresc ca acestea sa se aprinda automat la 30 de secunde dupa pornirea motorului

RoDiesel, FII OM si nu le aprinde DECAT daca e ceata, sunt total de acord cu pmi, e groaznic sa ai un "om" cu proiectoare in spatele tau, URASC genul asta de indivizi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari tuturor

Revin cu detalii dupa montarea proiectoarelor. Am intarziat cu raspunsul pentru ca doream sa imi fac o imagine cat mai completa despre utilitatea lor. De asemenea, doream sa si reglez farurile, modificarea pozitiilor lor fiind inerenta operatiunii. In concluzie, sunt bune, dar nu chiar asa cum ma asteptam. Poate si din cauza ca am becuri Philips Extreme Power. Daca ar fi fost becurile originale - de care nu eram deloc multumit - situatia ar fi putut sa fie diferita. Dar cu siguranta sunt bune pe timp de ceata. Bat ceva mai jos decat luminile de intalnire si cred ca in felul asta sunt reduse reflexiile care apar cand fascicolul de lumina patrunde prin ceata.

Cu becurile originale intotdeauna aveam impresia ca nu vad bine in apropierea masinii (aproximativ primii 10 metri). Mi se parea ca este o zona de penumbra acolo si era oarecum deranjant (tocmai de aceea doream sa imi pun proiectoare). In pozitia actuala, proiectoarele ar acoperii cu brio aceasta portiune de sosea, dar becurile Philips Extreme Power o fac mult mai bine. Poate doar in lateral sa se cunoasca o diferenta (minima) cand pornesc proiectoarele.

Cat despre folosirea lor in mod automat ... am renuntat la idee. Nu cred ca ii deranjeaza pe ceilalti participanti la trafic, pentru ca, dupa cum spuneam, raza de lumina proiectata este la o inaltime care nu are cum sa ii "orbeasca" pe cei care vin din sens opus, iar delimitarea lumina/intuneric este foarte clara. De asemenea, pentru a nu incomoda colegii de trafic, aprinderea proiectoarelor am facut-o independenta de aprinderea stopului de ceata (care stim cu totii ce deranjant este, atunci cand este folosit abuziv). Dar nu are rost sa le folosesc tot timpul, pentru ca nu fac altceva decat sa cresc incarcarea pe alternator ... fara sa obtin nimic in plus la capitolul siguranta (cel putin atunci cand nu este ceata afara).

Cam asta ar fi mica mea "odisee" cu proiectoarele.

Si sa nu uit, multumiri colegilor de forum care m-au ajutat cu sfaturi si idei, si ma refer in mod special la AlBundy si vanessamae.

Drive safe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!