Jump to content

Octavia 2 FL 1.2 TSI - Probleme


DenisB
 Share

Postare recomandată

Pai cum mai contactul, cand masina merge si contactul se ia cum ca ar avea o problema , doar cd ar avea de superit?, motorul nu s-ar opri si el , ceasurile etc...?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Pentru intrebarea care mi-a fost adresata ( cand ti-a murit motorul ), raspunsul este: cand am incercat sa plec de pe loc ( si nu am gafat eu, adika sa ridic prea brusc ambreiajul sau sa nu calc acceleratia suficient)

In fiecare dimineata tremura la fel, dar nu a mai murit motorul de atunci ( nust ce-o fi avut )

Am verificat toba de esapament si este neagra, multa funingina pe interior. Nu cred ca este normal, banuiesc, ca doar nu-i diesel chiar daca e turbo !

Posibil sa fie si benzina, dar nu am obserat diferente ( Am alimentat doar de la MOL sau AGIP )

Modificat de holo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Pentru intrebarea care mi-a fost adresata ( cand ti-a murit motorul ), raspunsul este: cand am incercat sa plec de pe loc ( si nu am gafat eu, adika sa ridic prea brusc ambreiajul sau sa nu calc acceleratia suficient)

In fiecare dimineata tremura la fel, dar nu a mai murit motorul de atunci ( nust ce-o fi avut )

Am verificat toba de esapament si este neagra, multa funingina pe interior. Nu cred ca este normal, banuiesc, ca doar nu-i diesel chiar daca e turbo !

Posibil sa fie si benzina, dar nu am obserat diferente ( Am alimentat doar de la MOL sau AGIP )

pune carrera 100 de la omv si vezi cum se schimba treaba ,benzina de la MOL sau AGIP e de la noi doar difera aditivii,tremura pentru ca benzina pusa de tine nu are cifra octanica corespunzatoare si calculatorul baga multa benzina pe care motorul nu o arde total si deacea ai funingine pe esapament.

http://www.vw.ro/despre_volkswagen/inovati.../oktanzahl.html

Modificat de nicureddogsflo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si OMV-ul are benzina din alta parte ?

O sa incerc si cu un plin Carrera 100 !

Pe usita de la rezervoz spune ca CO minim 95 :)) deci posibil sa fie si de aici .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cum mai contactul, cand masina merge si contactul se ia cum ca ar avea o problema , doar cd ar avea de superit?, motorul nu s-ar opri si el , ceasurile etc...?

PAi contactul are vreo 4 terminale, posibil ca andrei sa aiba dreptate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost azi cu masina la reprezentanta. Intr-adevar contactul e de vina..urmeaza saptamana aceasta sa rezolve problema. Multumesc tuturor pentru implicare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

WOW ... incredibil ce diferenta este intre benzina de 95 si 100 ca feeling la acest motor !

La masina veche nu conta ce benzina bagam, mergea la fel ....

Se pare ca motoarele TSI sunt pretentioase la haleala :Driver:

De acum voi alimenta cu minim CO 98 !

Nu am dat atentie acestui aspect pentru ca la cea veche scria pe capacul de la rezervor CO minim 91, acum la Octavia scrie minim 95, iar la noi oricum benzina e proasta si scumpa !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vedeti, vedeti...???? Nici nu mai stiu de cate ori am postat pe diferite forumuri despre aceasta tema cu benzina buna care trebuia data la TSI-uri. De multe ori am fost luat de prost sau mi s-a ras in fata si mi s-a spus ca spun povesti de adormit copii. Bineinteles ca scrie min. CO95 numai ca la noi benzina de 95 nu este identica cu cea din Germania unde a fost proiectat un motor TSI......La noi mai mult un 99 este 96-97 in cel mai bun caz si poate Alto 101 si Carrera 100 care se apropie de adevarata 98-99. Si aici mai sunt si alte cerinte (consum de sulf foarte redus - care este foarte necesar la TSI-uri ) si care numai la benzine de calitate mai buna se regasesc la noi.....asa ca cei care vor sa folosesca mult timp fara probleme un motor TSI folosesc benzina de calitate mai buna , iar ceilalti merg pe norocul lor. Vad ca tu ai observat acest lucru, Altii nici in ruptul capului nu ar recunoaste pe un forum acest lucru numai din simplul fapt ca inainte au ras de cei care dadeau un pic mai mult pe o benzina mai buna.

Pentru TSI-uri cu ce benzina se vinde in Romania din pacate trebuie ceva mai de calitate si cu asta am incheiat. In rest fiecare cu masina, banii , obiceiurile si norocul lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul merg cu benzina in amestec si am mai zis de cateva ori pe forum ca masinei ii place asa. Alimentez doar de la Petrom cu 99+ in amestec cu 95 + si se pare ca aceasta combinatie prieste motorasului. nu stiu de ce dar daca bag numai de 99+ in rezervor nu mai merge ca atunci cand le combin. Am o cunostinta in Timisoara care are probleme cu pornirea si i-am sugerat sa foloseasca amestesul. Sunt curios sa vad ce rezultat are. |Vorbesc astazi cu el. Apropo cu benzina in amestec nu am avut niciodata trepidatii sau alte simptome descrise de multi dintre colegii de forum. Cu stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Eheei dragilor.....cum mai stati cu pornirea?-Ca la mine tooot aceeasi poveste--dimineata pornirea cum vrea ea-iar peste zi daca sta cel putin 3-4 ore pornirea se face la 1200 ture si sta acolo cum trebuie.La voi?---sau nu va intereseaza daca sondele lambda se vor duce exact dupa ce veti iesi din garantie \si cred ca stiti cam ce gaura vor face in bugetul dvs.\---datorita gazelor nearse la pornirea de dimineta--esapamentul plin de funingine ca la diesel credeti ca inseamna viata lunga? Dar deocamdata suntem in garantie si oricum avem vreo 3 mii de euro pentru schimbat sondele.LA BUNA VEDERE

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Huh? Nu pot sa nu remarc un ton zeflemist, ca sa folosesc un cuvant usurel. In fine, trecem peste asta.

Am avut ocazia sa pornesc de la rece 2 motoare 1.8 tsi. Acul s-a dus direct la 1200 si acolo a ramas si parca balbaia putin. I-am dat repejor o rafa apoi am tinut turatia 4-5 secunde undeva la 2000rpm si cand am lasat-o acul s-a dus direct la 800 si acolo a intepenit. N-am mai stat s-o pazesc decat maxim 1 minut, timp in care a ramas stabila turatia, apoi am bagat in viteza si am plecat.

Poate cineva sa faca o astfel de incercare si sa-mi dea si mie un feedback? V-as fi recunoscator.

P.S. haiducule, nu cred ca sunt 10% "petrol-heads" pe forum care sa fi schimbat sonde lambda mai devreme de 3-4 ani de utilizare a masinii, poate si mai mult, iar probleme au fost diverse. Dar mai bine nu mai continui. Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@BLiTZ: Pana nu a venit frigul, la pornirea la rece facea cum s-a tot relatat pe aici: in jur de 1200 rot/min si dupa 20-30 sec cadea sub 1000, pe la 800 in general. Acum, cand afara sunt in jur de 0 grade(sau plus 2-3-5) cand porneste incepe direct sub 1000rot/min. Am mai citit ca si la alti posesori de 1.2 tsi e la fel. E o legatura intre temp de afara si turatia la pornire (la rece)? Cand mai prind ca porneste la inceput mai turata, am sa incerc ce spui tu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Blitz ---Pai daca inca nimeni nu are mai mult de 20 de mii de km la tipul acesta de motor-(si sa nu vorbim de 1,8tsi care nu face obiectul "muncii")--dar iti spun eu ca sondele lambda sunt foarte sensibile la mersul neregulat(uita-te in orice carte tehnica)-mai ales ca esapamenul este cu funingine.Da tonul este unul"zeflemist"pentru ca ma lupt cu cei de la reprezentanta de 6 luni si raspunsul este"Motor care functioneaza in parametri normali" Chiar daca pornirea la rece se face osciland sau sub turatia normala(si anume 1200ture)unde ar trebui sa ramana aproximativ 1minut dupa care sa scada la 8oo.Ca sa fim bine intelesi nu doresc sa hulesc aceasta marca(pe care o am si eu SO-1,2 tsi) dar acest motor dragut mi-a lasat un gust amar,altceva asteptind de la un vw-----Inainte de acest motor am avut un suzuki ignis care se comporta extraordinar in ceea ce priveste motorul---pornirea in orice conditii se facea exact in acelasi mod si fara fluctuatii----iar dupa 80 de mii de km nu exista gram de funingine pe esapament.Poate multi veti spune --pai de ce nu ai ramas cu suzuki?---Pentru ca am zis ca suzuki este cu mult sub vw. Dar na in ziua de azi nimic nu mai este ce a fost odata.

Mariusss--nu este nicio legatura cu frigul de afara asa porneste ea--1000 de ture(osciland usor)---iar cand motorul a stat vreo 3-4 ore porneste frumos la 1200 ture.Daca vrei vad ca esti din cluj si ne putem intalni pentru mai multe detalii.TOATE CELE BUNE!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am ridicat masina pe 15 sept, adica de aproape 2 luni. Am parcurs putin peste 3000 km, peste 95% extraurban. Nu prea am nevoie in timpul saptamanii de masina, o folosesc mai mult in weekenduri si de obicei drumuri mai lungi. Asa ca nu pornesc/opresc masina chiar atat de des, sa pot urmari fenomenul. Am mai spus, la inceput pornea mai turata si apoi se calma dupa 20-30 sec. De la un moment dat am inceput sa bag doar benzina Premium 99+ de la Petrom, si tot cam pe atunci a inceput frigul. De atunci, incepe direct pe la 800 rot/min si acolo sta. Mai nou, chiar daca s-a incalzit afara, tot asa porneste, nu se mai tureaza. Am incercat in 2 seri consecutive acum (vroiam sa testez ce a spus BLiTz), afara erau undeva peste 10-12 grade si a pornit direct la 800. E adevarat insa, parca motorul nu merge chiar "rotund" la inceput, dar si asta e sesizabil doar daca e oprita muzica si esti foarte atent. Eu sper totusi ca nu e vreo problema serioasa cu 1.2 TSI-ul si ne speriem noi degeaba. Pana la urma, doar cu timpul cred ca ne vom lamuri in privinta acestui lucru. Intre timp, le mai urmarim comportamentul si schimbam pareri.

:offtopic: @haiducu: putem povesti PM si incercam sa ne intalnim candva

Modificat de mariusss_g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am 25.000 km. Intr-adevar, esapamentul este afumat, dar nu imi dau seama la ce va referiti cu relanti-ul. La mine, cand opresc masina si o scot din viteza sta undeva la 800 rpm, dupa care se calmeaza si scade la 600. Coborarea asta o pot face chiar eu din pedala, cu un sprit foarte delicat. Daca sta la 600 rpm, si eliberez un pic ambreiajul, motorul se va accelera singur automat pentru a preveni oprirea si va ramane undeva la 800 iarasi o perioada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok haiducu, hai sa incercam odata si varianta mariusss_g? Ce zici?

Multumesc Marius de feedback.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare: eu am 1.4TSI insa pot spune si eu ca, la vremea cand era afara cald atunci pornea la 1100-1200 si dupa vreo 30 de secunde scadea la circa 800 fara fluctuatii insa. Iar de cand este mai frig porneste de la 800 direct, insa m-am uitat direct la turometru sio merge rotund, nici la sunetul motorului nu se aud fluctuatii. Insa funingime am si eu la teava de esapamant. Chiar m-am gandit oare este normal sa fie asa??? Eu folosesc numai benzina Petrom 99+.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa scriu si eu.Am o problema cu computerul de bord.Al doilea computer de bord se reseteaza inainte de a ajunge la 1000Km desi ar trebui sa se reseteze la 9999 km sau 99.9 ore.Pana acum s-a resetat la cca 990 km, apoi la cca 890 km. Am fost la reprezentanta Skoda din Piatra Neamt, au pus masina pe tester, la insistentele mele au verificat punctele de masa, si a tramas in studiu. Acum s-a resetat la cca 685 Km. are cineva vreo idee??, Urmeaza sa ma duc Vineri la Service, dar pana atunci poate un sfat avizat ar prinde bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel si aici!

Nu am gasit un criteriu logic pentru care se reseteaza CB2-ul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de observatia privind funinginea de pe teava de esapament. Orice motor cu ardere interna scoate si funingine. Este o funingine extrem e fina , care trece cu gratie prin catalizator si tobe si care se depune pe teava sau este eliminata in afara. Nu trebuie sa va faceti probleme mai ales la benzina decat daca observati fum colorat in exces in timpul functionarii. Pentru cei care nu doresc funingine pe teava , exista varianta cu masina electrica :blah_: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da e ok ca masina sa scoata fun, dar nu in exces, adica nu ar trebuie sa fie observabil. Daca vrei sa nu scoata fum deloc mai exista o varianta diesel + DPF dar acolo dai de alte belele ...

Computerul de bord (CB2) se reseteaza la 99:99 ore sau 9999 km (praca) care ajunge primul, dar nu cred ca ati ajuns la numarul maxim de ore ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da e ok ca masina sa scoata fun, dar nu in exces, adica nu ar trebuie sa fie observabil. Daca vrei sa nu scoata fum deloc mai exista o varianta diesel + DPF dar acolo dai de alte belele ...

Computerul de bord (CB2) se reseteaza la 99:99 ore sau 9999 km (praca) care ajunge primul, dar nu cred ca ati ajuns la numarul maxim de ore ...

Pai tocmai asta este ca nu se atinge nici unul dintre cei doi parametri, cat nici timpul nici Kilometrii. este deranjant atata timp cat exista aceasta facilitate. Mergi la o distanta mai mare sau cateva zile consecutiv pe mai multi kilometri si nu poti sa stii un consum mediu pe toata distanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca aici nu a aparut inca nimic legat de acest lucru: am citit pe alt forum ca a aparut recent(de vreo 2-3 sapt) un update la softul ECU (la Octavia 1.2 tsi) care ar rezolva problema legata de pornirea la rece(comportamentul acela mai 'aparte' sa ii spunem). Un posesor de 1.2 tsi din Bucuresti si-a facut deja acest update. Prima impresie e una buna, urmeaza sa vada cum se va comporta mai departe.

Modificat de mariusss_g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa nu mai stati pe ganduri, sa incercati ca schimbati benzina cu CO mai mare, sau mai stiu eu ce artificiu la pornirea masinii, mergeti la dealer pentru ultimul update si nu mai are nici pe draq dupa aia indiferent cum ai porni-o si cat de repede pleci de pe loc.

Eu am facut update-ul cam de 2-3 saptamani si e incredibil de bine acum, nici nu-mi vine sa cred ca am stat 6 luni sa indur zmuciturile alea la fiecare pornire, de parca aveam calti in motor.

Nu uitati ca dealerul e obligat sa va serveasca, ca altfel uite ce se intampla, ii desfintam pe forumuri si nu mai cumpara nimeni motorizarea asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Lolul: la tine ma refeream in postul precedent :D. Am dat si eu ieri un mail la dealer, inca nu am primit raspuns. Urmeaza sa ii sun. In legatura cu resetarile, la mine nu s-a resetat CB2-ul, dar l-am resetat eu pe la 2500 km. In schimb, mi s-au resetat intr-o zi din senin posturile de radio salvate... Nu am apasat pe butonul acela care cauta si salveaza automat primele posturi gasite, deci nu stiu care e motivul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!