Jump to content

Octavia 2 FL 1.2 TSI - Probleme


DenisB
 Share

Postare recomandată

Am uitat sa postez si aici. Weekend-ul trecut am fost la Predeal. Sambata pe la ora 14.00 am vrut sa plec cu masina (prima pornire din acea zi). Afara erau cam 12 grade, si umiditate destul de mare (>90%).... ploua marut. Uitati si voi cum s-a comportat motorasul la pornire:

Rezervorul plin cu Petrom 99+ la al 2-lea plin dupa alte 4-5 plinuri de petrom 95. Putin probabil sa fie problema de la benzina, pentru ca de la benzinaria de unde am pus, am tot pus in ultimii 5 ani, si nu am avut niciodata probleme.

Intradevar oscilarile de turatie nu sunt la fel cum erau inainte de update (inainte erau 3-400rot/min), insa tot se simte destul de aiurea.

Din pacate pentru mine, lucrurile astea trebuie sa se intample pe langa un service skoda, ca sa inregistreze parametrii de functionare de pe masina... sa aiba ce sa trimita la skoda-cehia.

Astept sa prind o zi ploioasa cu 12 grade afara :blah_:

A mai avut cineva asemenea comportament la motor ?

Modificat de DenisB
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mai avut cineva asemenea comportament la motor ?

Da, eu ! In primul filmulet prezentat de mine e o asa zisa pornire la rece, dar nu prea e relevanta pentru ca acea pornire este la 4 ore de stationare ( la umbra ) cu o temperatura exterioara de 22 grade

Dimineata la 14 grade ( azi ) face putin mai rau ca la tine, are un tremurici si la consum instant arata 3l/h, dupa care scade la 0,7/h intr-un minut

Am un coleg care are un Auris ( Toyota ) si a lui face identic cum face la tine, dar la relanti, indiferent ca e pornire la rece sau nu.

Modificat de holo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat sa postez .....

Din filmuletul postat de dvs. tind sa cred ca acum este o defectiune sporadica a turometrului (oscilatii ale acului indicator) pentru ca turatia motorului (sunetul produs de acesta) nu pare sa oscileze deloc.... Daca ar aparea asemenea intreruperi in functionarea motorului toata masina s-ar "scutura" destul de sever.

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

INCREDIBIL ... dar ADEVARAT :D am rezolvat problema.

BLiTZ esti mare... ai avut dreptate, de acolo era, doar ca eu, cand am verificat era departat de locul ala pentru ca furtunelul era rece. Acel furtunas se inmoaie de la caldura motorului destul cat sa atinga acolo unde ai indicat tu si scotea acel zgomot. BRAVO si MII DE MULTUMIRI.

Acum tott tre sa ma duc maine sa-mi rezolve probllema cauzata in service, si anume sficuirea unui surub de la scutul de plastic de pe partea dreapta de sub masina. :icon_thumleft:

BLiTZ :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok baieti cum sa rezolvat problema?

Cred ca Elena33 are dreptate. Oscilatiile sunt de la turometru si nu de la motor.

Modificat de irinel sko
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal sa arate un consum mai mare la pornire; tremuriciul ala daca nu este insotit si de un tremurici al motorului inseamna ca trebuie ...poate sa ne indreptam atentia asupra turometrului cum spunea cineva, dar parca e putin probabil sa se defecteze.

La soft s-a facut update... colega dar cum descrii tu acum tremuriciul ala, de fapt?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am zis ca se simtea destul de aiurea.

@Elena33,irinel_sko - nu e problema de turometru.

Chiar daca nu se aud oscilatiile la motor, se simt foarte tare... ca niste smucituri puternice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

astazi am verificat si eu acel furtunas care se pare ca ar fi sursa zbarnaitului vostru. Sa stiti ca la mine este prevazut acel furtun din fabrica cu un fel de bucsa cauciucata care nu da voie sa vibreze. Deci cred ca baietii au remediat problema(ori cei din fabrica , ori cei din Romania care stiau de ea inainte de predarea masinii). Cu stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari Blitz pentru ajutorul dat tsi-lor. Cred ca au rasuflat usurati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

astazi am verificat si eu acel furtunas care se pare ca ar fi sursa zbarnaitului vostru. Sa stiti ca la mine este prevazut acel furtun din fabrica cu un fel de bucsa cauciucata care nu da voie sa vibreze. Deci cred ca baietii au remediat problema(ori cei din fabrica , ori cei din Romania care stiau de ea inainte de predarea masinii). Cu stima

Poti sa faci o poza cu bucsa aia sa o vedem si noi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ar trebui s-o gasesti la reprezentanta ca piesa de schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu va agitati de pomana, nu este niciun turometru defect. Pur si simplu aia este turatia reala a motorului. Calculatorul de motor controleaza atat de fin turatia de mers incet in gol incat este ...aproape insesizabila. Sigur, intervine inertia mecanismului turometrului si poate ca variatia de turatie de pe turometru nu pare a se potrivi cu cea reala a motorului, poate fi putin intarziata.

Din pacate toate lucrurile astea vin din normele europene de poluare. trebuie controlate foarte strict inclusiv noxele emise de motor atunci cand fucntioneaza la ralantis. Ca atare turatia de ralantis trebuie coborata si de-aici oscilatiile. Pe scurt/larg, cum vreti s-o luati:

Orice motor cu ardere interna are o plaja de turatie in care functioneaza la randament maxim: de obicei este plaja de turatii in care este dezvoltat cuplul maxim motor. La turatia de mers incet in gol lucrurile stau foarte rau, managementul motorului trebuie sa intervina excesiv pentru a controla acest mers. Practic ECU se "chinuie" sa tina turatia acolo, cat mai scazut, cu ce are la dispozitie. Si ce are la dispozitie? N-are decat clapeta de acceleratie si controlul injectiei (DAR respectand normele de poluare EU5). Daca mai este si-o benzina proasta, atunci e clar ca acea "chinuiala" se va duce de rapa. No, cam asta ar fi.

Sfatul meu: urcati in masina, porniti motorul si... bice. Motorasul este prea tare ca sa se chinuie acolo, la ralantis. Nu mai acordati atata atentie acestor detalii (nesemnificative, zic eu, sper sa nu jignesc pe nimeni). Parerea mea.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BLiTZ... Am zis ... nu e problema de turometru. Eu am problema asta nu ceilalti care si-au dat cu parerea despre problema mea. Masina trepideaza destul de puternic in momentul oscilatiilor de pe turometru.

In plus, daca te uiti pe inregistrare, trepidatiile apar la o turatie ~750 rot/min, iar turatia coboara brusc in 600 apoi urca la fel de brusc in 800. O turatie joasa ar fi fost 600rot/min.

Daca asta ar fi comportamentul normal al masinii ... inclusiv pe masina de test-drive, acum as fi condus un opel. Este un motor nou, netestat 100% in toate conditiile de mediu posibile, asa ca anumite comportamente anormale ar fi de inteles. Sper ca Skoda.CZ sa-si faca treaba si sa rezolve toate problemele.

Repet, comportamentul asta se intampla doar in anumite conditii atmosferice. Urmeaza sa urmaresc reactia la rece a motorului la ~12 grade si umiditate mare, si in cazul repetarii comportamentului anormal o sa ajung la Autogrup sa masoare parametrii de functionare de pe motor. Lucrurile astea le stiu de la Vlad (elad).

P.S.

Ultima data cand s-a intamplat evenimentul, am inregistrat cu telefonul, si am plecat la drum :somnmare:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu la polo am acel sbarnait in anumite conditii, deci nu e de la caroseria octaviei, e de la motor..o sa-l testez mai mult cand se intoarce din service

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Denis, nu putem trage nicio concluzie. Este foarte important ca masina sa fie pusa pe tester si sa vedem in primul rand daca aceste anomalii de functionare au vreun corespondent in memoria de defecte a calculatorului de motor iar daca nu, sa vedem daca nu cumva aceste oscilatii de turatie pot fi puse pe seama unor rateuri de aprindere (pe unul sau mai multi cilindri). Cert este ca atat timp cat martorul "check engine" nu se aprinde, inseamna ca ECM "considera" ca nu s-a ajuns la o avarie. Mai departe trebuie urmariti o gramada de parametri pentru a putea trage o concluzie. DAR, astfel de comportament am intalnit la octi2 cu 1.6 MPi unde, lafel, avea turatia de ralantis coborata foarte mult (exact din aceleasi motive pe care le-am spus mai sus). Tot din considerente de consum/noxe motorul ala avea turatia de ralantis coborata la650rpm,foarte jos dupa parerea mea.

Ca o concluzie sumara, eu consider ca acest comportament este urmare a mai multor factori (poate temperatura aerului, umiditate, calitate proasta a carburantului etc).

BLiTZ... Am zis ... nu e problema de turometru

Defapt o parte a raspunsului meu era pentru cineva mai sus care banuia o defectiune a turometrului.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dragilor 1,2 tsi-sti motorul acesta in conditii normale de functionare este deosebit-dinamica,functionarea ,cilindreea si multe altele-dar in momentul in care il supui la cazne - isi arata el neputinta.---Pe autostrada ia incercati sa faceti o depasire se comporta slab si mediocru-adevarat in oras totul ok-pana ieri cand nu mai avea dinamica cunoscuta nici in viteza 1-nici a2-a nici......6----pur si simplu refuza(sau poate nu mai sesizez eu )-ramane sa vad astazi daca nu si-a revenit.Multumiri pentru cei care incearca sa rezolve problemele vw-si skoda.

La mine exista zgomotul de care se tot pomeneste --si voi verifica daca vinovat este furtunul acela(daca da atunci jos palaria celui care a descoperit remediul)

Ramane pacanitul de bormasina si de tabla care vibreaza,precum si pornirea la rece(care la mine tinde sa devina obisnuinta--doar cand functioneaza normal sunt socat-adica --cele 1200 de ture --in rest porneste cu aprox.950--altadata cu 800 altadata cu 700 si fluctuiaza)---cand pornirea este ok toata ziua functionarea este ireprosabila--dar cum la mine din zece porniri doar una este ok -va dati seama ce motor am!!!!!!!!!

Voi ce benzina ii puneti ca eu am incercat cu cele mai scumpe (cei din service zicandu-mi ca ....Domnu de aceea va functioneaza motorul asa pentru ca trebuie sa puneti numai de 95 de la ___OM )-i-am pus si ce folos.si de colo si de colo.

REZULTATUL TESTULUI DE LA COMPEXIT CLUJ ESTE CA EU SUNT PROST ---PENTRU CA MOTORUL FUNCTIONEAZA IN PARAMETRI NORMALI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei care simt ca nu le mai trage si dealeri ii fac nebuni, au dreptate!! Eu la al meu am fost pe la 3-4 dealeri pana cand s-a aprins butonu de EPC in draci si il tot trecea in safe mode si au demontat turbina sa vada ce e, si are joc gigant TIJA de la waste-gate, motiv pentru care nu mai tragea cum trebuie (etanseitatea nu mai avea loc) si cel mai probabil imi vor inlocui turbina. Aleluia, au descoperit problema, altfel disperam pana la moarte cu o masina de 90 de cai si 135 Nm cuplu in loc de 105 cati platisem. Ramane de descris saptamana asta senzatia dupa reparatie, va tin la curent!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

polotsi, cu siguranta aveai si ceva defecte inregistrate in calculatorul de motor care i-a dus pe baietii din service catre turbina. Plus ca exista niste proceduri de verificare conforme cu anumite defecte, deci nu s-au dus ei de nebuni la turbina. Insa nu ai motive sa generalizezi pentru ca nu stii ce defecte s-au inregistrat in alte situatii; adica ECM poate intra in regim de avarie din multe motive, nu doar din cauze de turbina. Nu de alta dar maine poimaine se duc toti in service cu scandal sa li se schimbe turbina si vor pleca de-acolo si mai nervosi de cat au venit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut tuturor,tocmai vroiam sa dau comanda de o octavia 1.2 tsi ,dar dupa cele citite mai sus ma ti pus pe ganduri,sa merita sa dau o gramada de bani si sa am aceste probleme.Va multumesc si scuze de offtopic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal ca din multe cauze se aprinde EPC'ul , dar cand se aprinde, motorul este ca si mort, trage f greu, dar macar stii ca nene, e ceva in neregula, nu te poate face nimeni nebun. Daca in schimb il apuca odata si se inmoaie acceleratia, si tu iti dai seama fiind soferul masinii, insa ceilalti iti zic ca ti se pare, ca te-ai obisnuit si niciun buton nu se aprinde te apuca disperarea, pt ca iti dai seama ca poate e ceva ce calculatorul nu va putea depista niciodata si vei ramane cu masina lesinata. Am continuat sa merg, sa merg pana cand eroarea si-a iesit din parametrii si s-au indesit interventiile EPC asupra motorului. Astfel ca s-a rezolvat problema. Recomand celor care au probleme de orice natura nedepistabila pe moment, sa mearga in continuare (eventual cu fortari cand drumul permite) astfel incat sa iasa la iveala mai repede buba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mare sunt de acord cu tine, deh, toti avem masini si toti am patit cel putin odata ca lucrurile sa nu fie asa cum ar trebui si toti am patit ca cel putin odata sa merem in service iar cei de-acolo sa nu priceapa foarte bine despre ce vorbim. In fine, teoria-i lunga, practica ne omoara :)) cum zicea o vorba. Bine ca ti s-a rezolvat, personal consider ca este un caz RAR (si nu vorbesc prostii) si sper sa ramana asa; ce pot sa-ti mai spun este ca e un caz GREU de diagnosticat.

P.S. nu totdeauna cand se aprinde EPC sau check engine motorul e mort. Ex. defectarea switch-ului de pedala frana aprinde epc in bord dar masina trage bine mersi in continuare :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt si posesori fericiti a acestei motorizari care sa nu "fie ceva normal tremuratul la relanti insotit de oscilatia turometrului"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut tuturor,tocmai vroiam sa dau comanda de o octavia 1.2 tsi ,dar dupa cele citite mai sus ma ti pus pe ganduri,sa merita sa dau o gramada de bani si sa am aceste probleme.Va multumesc si scuze de offtopic.

Acestea sunt problemele tineretii unui motor nou, care din punctul meu de vedere va avea o viata lunga de aici incolo in toata gama VAG. Cu siguranta producatorul le va remedia in primul an de la aparitia motorului (nu cred ca isi permit sa lase problema nerezolvata prea mult). De asemenea nu cred ca "toate fac asa", probabil e vorba despre un lot restrans, insa daca tu vrei sa nu risti astfel de batai de cap mai sacrifici 1200Euro (cu TVA) si mergi pe 1.4TSI(122CP) care a trecut de perioada copilariei. Nu o sa-ti para rau de diferenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as fi mers pe 1.6 TDI, insa e doar in 5 trepte deocamdata ( pe noul touran au pus cu 6 ). Daca scot cu 6, imi iau si un TDI pe polo, macar de comparatie asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baieti !-am descoperit este adevarat....acel furtun loveste in vasul de expansiune si face acel zgomot de bormasina Cand se incalzeste se dilata si ajunge cum spuneam in vas ,la mine era deja ros un pic ------dar si cutia care protejeaza conductele de tur si retur (cred) care se afla sub vasul de expansiune.Atentie pentru cei care au acel zbarnait ca de tabla si nu stiu de unde sa-l ia------Cand am timp o sa rezolv problema cu un clips dublu de conducte(cum este la Tico--cei care au avut cunosc).Protectia de conducte de sub vasul de expansiune se poate rezolva sa nu mai vibreze cu niste cauciuc siliconic.

In ceea ce priveste pornitul-mai nou are obiceiul sa porneasca la 1000 de ture,daca ii dai pace isi face treaba si coboara la normal---daca pisti acceleratia pana sa revina el singur atunci sare sus jos.

Totusi voi ce benzine folositi?-Luminati-ma si pe mine

Sa speram ca urmeaza o rezolvare de soft si motorasul va fi ca cel de formula 1.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!