Jump to content

Octavia 2 FL 1.2 TSI - Probleme


DenisB
 Share

Postare recomandată

Salutare.

Am o problema cu Octavia2 1.2TSI.

Cand pornesc dimineata (afara ~20grade) am oscilatii mari la turatie ~200-400 rot/min. Problema asta o am de cand am luat masina, si 1 luna cel putin am bagat numai Carerra100 de la Petrom. Am zis ca e o problema cu benzina, si am bagat bezina CO95, tot de la Petrom... insa problema persista.

Am fost ieri la Autogrup SUD, si m-am intors asa cum m-am dus ... cu problema nerezolvata.

Suplimentar, am sesizat si niste tacaneli ca de motor diesel undeva in dreapta fata. Sunetele astea se aud doar in anumite pozitii ale masinii, si se pare ca sunt accentuate cand motorul este rece. Ieri la service, n-a mai vrut a naibii sa tacane de nicio culoare :)) (S-o fi speriat de doctor :) ) Am ramas sa inregistrez cand mai tacane :blah_:

Mi s-a spus sa bag benzina cu CO98, insa asa cum am mai zis mai sus, nu cred ca benzina este problema la mine.

Inca ceva ce am uitat sa mentionez la service, pornirea motorului mi se pare putin cam greoaie. La Golf de exemplu, motorul porneste la cheie (de ordinul zecimilor de secunda). La Skoda, motorul porneste (cand e rece) in >1 secunda.

Update la softul de management al motorului nu s-a facut, pentru ca am ultima versiune.

Deocamdata ma abtin sa fac vre-un comentariu cu privire la personalul de la Autogrup. Astept sa vad daca se rezolva in vreun fel problema mea.

Mai are cineva probleme asemanatoare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, si eu am tzacanitu ala enervant, gen bormasina cu percutie undeva in dreapta motorului, apare in urma unor evenimente gen fortari bruste, gropi, insa nu am o regula clara, si se aude in demaraj, se accentureaza in viraj la stanga (cand probabil sursa zgomotului e comprimata de forta centrifuga) , si dispare la viraj dreapta, (cand sursa e lasata libera). Sunt sigur ca ai aceeasi problema, si este de la motor in sine, nu de la caroserie sau montaj al motorului in cavitatea sa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, si eu am tzacanitu ala enervant, gen bormasina cu percutie undeva in dreapta motorului, apare in urma unor evenimente gen fortari bruste, gropi, insa nu am o regula clara, si se aude in demaraj, se accentureaza in viraj la stanga (cand probabil sursa zgomotului e comprimata de forta centrifuga) , si dispare la viraj dreapta, (cand sursa e lasata libera). Sunt sigur ca ai aceeasi problema, si este de la motor in sine, nu de la caroserie sau montaj al motorului in cavitatea sa.

Zgomotul apare doar cand stau si este accentuat daca masina este in panta. Am observat ca are legatura cu turatia motorului la relanti cand stau. Daca o accelerez putin ( de la 600 rot/min la 700-750 rot/min) zgomotul dispare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu detin o Octavia 1.2 TSI Drive si se aude un barait suparator peste 2000 rpm. Am fost la service de 2 ori. Prima oara mi-au miscat de scutul termic de la evacuare si zgomotul a disparut ...deci clar e de acolo ! A doua oara ( ca sa vedeti ce haos e in service-uri) dupa 3 ore pierdute cu masina pe rampa si verificari.... nu au rezolvat nimik ....

Masina merge bine, doar ca este foarte suparator acel zgomot, care apare dupa ce se incalzeste ( dilata ) scutul termic si atinge caroseria undeva, motiv pentru care creeaza o rezonanta extrem de suparatoare !

[DenisB] Tzacanitul ala stiu de unde se aude... o sa pun o poza cu inculpatul incercuit ! ( descoperit tot in service )

Modificat de holo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aici vad ca e demontat scututul termic de la esapament. oricum, asta e ultima problema a motorului, cea mai mare care apare e pierderea de presiune pe admisie. daca crapa undeva, e bine ca inlocuie colieru si gata, trage tun, dar situatia la mine acum e ciudata, fasaie pe undeva, insa nu pierde foarte multa putere, si cei din service nu pot identifica sursa si zic ca trage normal. dar nu e asa deloc, la 2000 e mort, si cei cu 1.2 TSI stiti cum o ia in 2 trepte turbo..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand ma refeream la scutul termic ma refeream la cel de sub masina nu cel de la motor din poza atasata !

Se pare ca atinge undeva in zona schimbatorului de viteze. Inca nu am rezolvat buba !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi holo.

Luni o sa merg la Autogrup pentru un update la softul de management al motorului, si poate rezolva si problema cu pacanitul ala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Am Octavia 2 FL Drive cu motorul de 1.2 TSI. Sunt foarte multumit de dinamica masinii si de cum trage motorul, dar ma enerveaa la culme un zgomot ciudat care apare uneori in dreapta fata.

Se pare ca problema este mai des intalnita la posesorii de Octavia 1.2 TSI si as vrea sa dezvoltam discutia pe aceasta tema eventual sa descoperim si buba.

De asemenea motorul trepideaza la PORNIREA LA RECE. Face exact ca vechea mea Fabie 1.2HTP inainte sa-i schimbe softul.

La mai multe cautari , am descoperit ca exista aceeasi problema si la GOLF6 ! Asa ca posibil sa existe o problema comuna !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Aceeasi motorizare si echipare am si eu la skoda mea.

Zgomotul din dreapta e posibil sa fie de la un furtun apropiat de vasul lichidului de racire care are o protectie mai solida si cand motorul e la relanti cele 2 se ating in vibrare. Senzatia mea era ca vibreaza ceva in bord, plastic pe plastic. Si au am sesizat acest zgomot, am incercat sa fixez mai bine furtunul si sa vedem daca se mai aude. Despre vibratiile la pornire am si eu aceeasi hiba, dar din ce am mai citit am inteles ca e posibil sa apara un update pentru soft.

Ce ma mai deranjeaza pe mine e shimbatorul/timoneria care mi se pare ca nu aluneca asa usor( am facut o comparatie cu o skoda o2 cu 90000 KM la bord), am senzatia ca opune putina rezistenta, mai ales la treptele 3-4, dar docamdata sunt in rodaj(800km) cu ea si mai astept sa vad cum se comporta.

In rest, toate bune, subscriu ce ai spus si tu: masina trage foarte bine si se comporta pe masura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o dovada ca se intampla si la vw :

zgomotul la a mea e putin mai firav dar intensitatea creste odata cu turatiile motorului !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

Si eu am un zgomot in dreapta fata, insa nu este atat de puternic precum inregistrarea de mai sus.

Am inregistrat si eu sunetul, odata stationar in parcare, si inca odata in trafic

Zgomotul asta apare doar cand motorul este rece, si e amplificat dimineata. Mi s-a intamplat de exemplu ca ziua, chiar daca motorul este rece insa masina fierbinte dupa ce a stat la soare, sa nu pacane deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inregistrat si eu :

( sunetul se aude mai clar )

dupa cum vedeti si auziti la mine sunetul este mai horror !

Modificat de holo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa ne spui daca a rezolvat problema ! In orice ce caz, ghinionist daca am fost nu conteaza, este ultima masina Europeana pe care o mai cumpar, urmatoarea va fi o Honda, Mazda, Mitsubishi, Toyota.

Skoda, simply NEVER !

Modificat de holo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Holo, de ce eviti sa treci pe lista posibilelor achizitii si Toyota? :) De ce crezi ca Mazda sau Honda nu au probleme? Tu, in momentul in care ai facut aceasta achizitie, ti-ai asumat un risc: un motor abia iesit de pe planseta de proiectare si, prin urmare, insuficient testat. Skodele raman totusi masini bune, foarte apreciate in state dezvoltate precum Marea Britanie (unde au dominat in ultimii ani clasamentele satisfactiei consumatorului, alaturi de Lexus) sau Germania. Cine vrea masina mai fiabila trebuie sa se orienteze catre motorizari aspirate, fara suspensie independenta, cu cat mai putine dotari si electronica simpla etc. Un Logan 1.4 MPI sau 1.6 MPI ar fi o optiune, daca se face abstractie de scartaieli si de rugina. Dar, in acest caz, trebuie sa renuntam la beneficiile pe care tehnologia de ultima ora le aduce.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si crezi ca e mai bine? la honda, de exemplu? haha

am 2 colegi cu honde, de noi luate si au tot schimbat diverse pe garantie, cam multe.

cand ies din grantie cred ca o sa cam le vanda.

asta nu scuza garantia de toata jena data de grupul vag, 2 ani!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut update-ul de soft. Oricum oscilatiile la relanti nu le mai am de ~2-3 sapt . Asa cum spunea si Vlad, probabil ca problemele legate de oscilarea turatiei la relanti apar in anumite conditii de mediu. Altfel n-as putea sa explic de ce acum nu mai oscileaza si inainte oscila.

Referitor la pacanit, inca nu s-a rezolvat. Azi dimineata am pornit motorul si am ridicat capota sa vad daca imi dau seama de unde se aude zgomotul. La pornire motorul merge la 1200rot/min pentru 20-30 sec, si arata ok, insa cand "cade" in 650rot/min vibreaza ca naiba. Probabil ca din cauza vibratiilor este vreo componenta care se atinge de sasiu .. de la vibratiile alea.. si care se aude in interior sub forma de pacaneli. Urmeaza sa las masina la ei peste noapte, sa vada si ei dimineata pe racoare ce zgomote scoate. Pana acum, de cate ori am fost la ei, motorul era cald si fara pacanelile de rigoare.

O sa va tin la curent cu evolutia lucrurilor.

P.S. Nu stiu daca mai are rost sa zic si eu cat de orientat spre client este Dn. Vlad Rusnascenco, insa merita totusi sa mentionez ca are nota 10 pentru atitudine fata de clienti. Acum ramane sa vedem si profesionalismul lor la mica mea problema :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Michael - am trecut si Toyota, sunt constient de faptul ca orice masina are probleme si de asememea de faptul ca motorul fiind nou ( netestat ) exista posibilitatea unor probleme. Reticenta mea fata de Skoda creste doar datorita micilor probleme avute si la masina veche si se pare ca si la cea noua, deh motoare mici ca nu vreau sa imbogatesc statul roman

@msn2 - adevarat ca cea mai mica garantie la grupul VAG, si chiar daca e mica, mi-au placut masinile produse de skoda. Numai ca entuziasmul de masina noua, si motorul care desi mic e sprinten, mi-a fost stars de aceasta problema suparatoare, care nu ar fi fost asa deranjanta daca se rezolva repede in service, dar soarta a facut ca si de ziua mea sa pierd in service 4 ore DEGEABA.

Modificat de holo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toyota in ultimele modele adica de prin 2000 in sus recheama toate modelele in fabrica anual pt defectiuni si tu te legi de un zgomot la un 1,2 .... daca voiai sa fie fiabil sau sigur trebuia sa te uiti la ceva iesit de ceva timp nu ceva foarte nou care are inca bube.

Se vor rezolva si astea treptat si bmw a scos motor de 3 pistoane 1,6 si tot asa sunt la inceput.

Nu cred ca exista termene de comparatie intre europene si extraeuropene ca fiabilitate.

Nu am inteles niciodata de ce inainte sa va vina le laudati si apoi sunteti dezamagiti de ele, cand cineva incerca sa spuna ca nu se stie mare lucru de ele si ca sunt motoare mici pt o2 sareati sa contrariati fara nici un argument.

Pana la urma spre aceste motoare se tinde, capacitati mici si putere mare dar fiabilitatea nu prea mai este luata in calcul.

Cred ca totul pleaca de la taxele imense puse pe motoarele mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si de ce ai sarit asa cu generalizarile astea? Eu unu n-am reclamat fiabilitatea motorului si nici nu sunt dezamagit de ea. Mi se pare extraordinar cum se comporta motorasul asta "de polizor" cum ar zice niste prieteni de-ai mei.Problema cu pacanitul e ca la doctor. Prefer sa ma leg de orice lucru anormal, ca sa nu degenereze in altele mai rele. Si daca nici explicatia asta nu-ti place, atunci considera ca pentru mine e mai mult un moft decat o reclamatie care tine de faptul ca am luat-o noua si ma astept sa mearga dupa banii pe care i-am dat pe ea. :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi toata ziua cu un barait in creeri, sa vezi cum te termina psihic ! Ce ma deranjeaza cel mai mult este ca nu-mi dau seama de la ce este ! Parca am tractor nu masina :D

Modificat de holo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai dar daca tu il auzi zilnic si e deranjant , la service nu se aude? nu mai afce , nu au remediu nu au nici un cuvant de spus?

Din cate inteleg e suparator, maine ma duc sa o iau si eu la o plimbare sa vad ce anume se aude, cea pe care o sa o iau nu are mai mult de 500 de km deci va face sau nu?

O sa merg cu ea in jur de 200 d ekm ca sa nu o folosesc pe a mea, are timp sa faca?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se aude si acolo , dar aia dau din umeri .....la un moment dat, dadea bulit catalizatorul ..... dupa care vine unu si ii spune ca e nebun sa se dea la o parte ca nu stie de spune si se ghiolbeau toti la masina ..accelerau..ascultatu cu sonde cu casti ....si nu-si dadeau seama de unde e .... pana se termina programul expertilor de service ..undeva pe la ora 14:00 si vine spune ca-i pare rau ....ca a mai auzit de altii care au zgomote si au vandut masina cu el cu tot ca nu a fost descoperita cauza .... Si eu acum ce sa fac ? sa stau cu zgomotula ala ? Ia de asculta pe filmulet ....ce vrei dovada mai mare de atat !

Zgomotul apare dupa ce motorul ajunge la temperatura de lucru ( 90 grade parca ) si probabil....ca ceva ...se dilata si atinge caroseria ......

O parte negativa ( nu o problema) o mai are si cutia, care nu mi se pare cea ma exacta, am probleme sa o bag in treapta a 3-a fie ca urc dintr-a 2-a fie ca cobor din a 5-a sau a 4-a. Agata, si are tentinta sa ma duca spre a 1-a

Modificat de holo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost cu cea d ecare vorbeam nici un zgomot nici o problema... poate face aia , astanu face sau nu face inca acuma are 800 de km. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exista rampa mOKa pe undeva prin Bucuresti unde pot urca masina sa ma uit si eu pe dedesupt ?

Modificat de holo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!