Jump to content

Indicatorul lichid de racire nu mai sta la 90


cretu_dan
 Share

Postare recomandată

Asta e flansa/carcasa la care ma refer:

 

post-50992-0-65422400-1372142560_thumb.j

 

 

Stiu ca mai sunt colegi care nu au schimbat flansa cand au pus termostat nou si au avut probleme dupa aceea, ajungand sa schimbe iarasi termostatul (inclusiv eu). :icon_thumleft:

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum pot verifica daca este schimbata sau nu? am acces direct la ea sa o pot vedea ?

Modificat de stefanutz30
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este posibil sa fie de vina si pompa de apa? am folosit-o numai 50.000 km si ma gandesc ca poate nu mai lucreaza in parametri, si la viteze mari ori patineaza cureaua ... ori pompa are uzura

 

mentionez ca la viteze sub 100 km/ora .. temperatura apei ramane la 90 de grade fara probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oare toata lumea de pe aici o fi plecata in concediu ?

nici un raspuns, nimic ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca patineaza cureaua... nu are nicio vina pompa ... si asta verifici daca ai cureaua intinsa.

 

alta varianta este ca paletii sa nu mai fie sertizati pe ax - caz in care s-ar incalzii si in oras. Electroventilatoarele lucreaza ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da lucreaza si ventilatoarele!

masina merge impecabil, trage bine,, totul este OK in oras

 

mai tare ma deranjeaza ca in oras temperatura apei nu depaseste 90 grade, chiar si daca o "calc" mai tare!

 

dimineata la prima pornire, se aude timp de 4 - 6 minute

, ca un scartait metalic de rola ..., dupa care nu se mai aude deloc

poate fi de la o rola de la distributie ? poate cureaua nu este bine intinsa si pompa de apa .. nu lucreaza nici ea cum trebuie ?

 

momentan nu pot sa ma duc la service, ca nu am ce le arat ... :( pana ajung la service, zgomotul de rola nu se mai aude, temperatura apei este la 90 grade ..

 

si peste 3 saptamani trebuie sa plec in concediu si voi face vreo 2000 de km ... deci pana atunci trebuie sa gasesc ce piesa nu functioneaza cum trebuie, mai ales la turatii mari, peste 3500 - 4000 rot/min ... asa cum se intampla pe autostrada

post-68319-0-05108900-1372930864_thumb.j

Modificat de stefanutz30
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica bine ce se intampla la pompa de apa.... am vazut caz cu rulment spart la pompa.... asa ca nu este de joaca.

 

Totusi, faptul ca nu face decat in sarcina, ma face sa ma gandesc daca nu poate sa fie vb si de ceva probleme la etanseitatea garniturii de chiulasa.... daca zici ca ai inlocuit deja termocupla, senzor si termostat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am fost astazi la 3 service-uri si am vorbit cu cate un mecanic

 

- la service-ul Volan Total dupa simptomele pe care i le-am spus, adica NUMAI PE AUTOSTRADA sare temperatura peste 90 de grade, mi-a zis .. ca banuieste garnitura de chiulasa; dar totusi eu nu pierd deloc apa si nivelul din vasul de expansiune a ramas la fel de cel putin 1 an de zile (pret estimat 1000 lei)

 

- la service NorAuto Titan ... dupa ce am facut si o diagnoza si NU am gasit erori (ventilatoarele au pornit pe la 105 de grade; ceasul din bord merge corect) mi-au sugerat sa incerc o curatare a sistemului de racire, mai ales curatarea radiatorului folosind aditiv special

 

- la al 3-lea service au spus ca ar trebui sa schimb distributia, ca este posibil ca pompa sa nu functioneze in parametri (pret estimat 1300 - 1500)

 

Distributia mea a fost schimbata acum 4 ani, maxim 4,5 ani si am mers numai 45.000 km, cureaua arata bine, nu se vad semne de imbatranire pe interior, pompa de apa nu scoate nici un zgomot, termostat si termocupla le-am schimbat in urma cu 4000 km

 

asadar 3 service-uri, nici o concluzie :(

help me plss

Modificat de stefanutz30
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar densitatea antigelului a fost verificata ?

Sa nu fie prea concentrat si atunci devine prea "gros" in anumite conditii iar pompa nu il poate circula mai repede.

Modificat de robert r.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am verificat nicodata densitatea antigelului !

cum se poate verifica ?



si mie mi s-a aprins astazi martorul de temperatura prea mare a apei; aveam 130 de grade adica maxim
am tras repede masina pe dreapta si am deschis capota ca ieseau aburi din borcanul de antigel ..
am pierdut cam 200-300 ml de antigel

 

oare in toamna cand mi s-a stricat termocupla ... oare am ars garnitura de chiulasa ?
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Garnitura de chiulasa nu o putem arde chiar asa usor.  Poate sa ii aplicam "tratamente rele" repetate . Daca s-a intaimplat o data nu cred ca a patit ceva garnitura.

Pentru masurarea denzitati exista un densimetru care arata punctul de inghet al antigelului.

Daca de fiecare data cand s-a intervenit la sistemul de racire (schimbat pompa apa, termostat .....) s-a completat doar cu antigel concentrat, atunci poate fi o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in toamna am completat pierderea de antigel, tot cu apa si antigel in procent 50/50

cred ca la mine este problema cu o rola intinzatoare de la cureaua de accesorii;

presupun eu ca daca rola nu mai intinde cureaua cum trebuie, cureaua nu mai angreneaza bine pompa de apa si de aici variatiile de temperatura ... numai la turatii mari

este singura explicatie plauzibila

 

cum distributia mea are 4,5 ani .. oricum ar trebui schimbata, asa ca am sa o fac cat mai repede, apoi trag o fuga pe autostrada Soarelui pana la iesirea Chiajna si inapoi .... si sper eu sa fie asta rezolvarea

revin cu un raspuns dupa ce schimb distributia

mersi pentru sfaturi si pareri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca motorul tau este AZD pompa de apa este antrenata de cureaua de distributie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

astazi am facut un drum de 15 de km si apa a trecut din nou de 90 de grade... si de data asta variatiile peste 90 grade au aparut si la viteze mici

 

apoi am ramas vreo 5 minute fara aer conditionat, am tot apasat butonul de 2, 3 ori si intr-un final iar a inceput sa intre aer rece

 

mai tarziu dupa inca vreo 5 km ...  rulam pe soseaua de centura si deodata nu am mai putut accelera, masina si-a redus viteza, s-a oprit motorul :(

am tras pe dreapta, am pus iar contactul si a pornit normal ca si cand nimic nu s-ar fi intamplat

 

nu mai inteleg ce sa schimb si ce trebuie reparat

Modificat de stefanutz30
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu ce lichid de racire ai completat?cind ai schimbat termocupla la cit era setata sa se deschida?senzorul de temperatura cind l-ai verificat?

Modificat de rayn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am patit o chestie similara la un JTD de Alfa. In oras ventilatoarele isi faceau treaba, dar apa trecea usor de 90. Insa cu AC sau in afara orasului la viteze peste 130 se incalzea rau. La fel, decupla si recupla ac-ul.

A fost de vina radiatorul infundat si cu lamelele deteriorate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Stefanut, vezi ca intre radiatorul de clima si cel de antigel are obiceiul sa se adune mult praf si sa colmateze lamelele, du-te la o spalatorie ,da jos grila din fata si zi-i la baiat sa insiste cu jetul pe acolo si de afara si din inauntru...apoi da-i o tura sa vezi ce si cum.

Ai folosit vre-odatasolutie stop leak? cand mai creste temp asa, porneste la max incalzirea in masina, cu toate ca vei transpira de numa...vezi daca coboara temp la motor..daca da, atunci e ineficient radiatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi-am notat indicatiile voastre ... si am sa incerc sa curat radiatorul pe inauntru si pe afara

partea cu stop leak, presupune sa incerc sa scot caldura din radiator si sa o bag in masina ? si daca temperatura scade ... vizibil .. inseamna ca radiatorul este infundat si ar trebui curatat? :(

 

termocupla cred ca este setata sa deschida la 110 grade .. cel putin .. atunci pornesc ventilatoarele ..

senzorul de temperatura o sa-l verific maine, ca ma duc iar la service cu masina

 

legat de lichidul de racire, am completat in toamna cam 500 ml cred .... si am bagat Mobil Antifreeze Advanced Concentrat, iar la specificatii eticheta lui scrie ca daca il amestec 50 / 50 cu apa, obtin o protectie de - 38 grade; eu am bagat 50/50 .. ca m-am gandit ca este iarna .. si nu ar fi probleme

mai aveam in instalatie antigel mai vechi, al carui compozitie exacta nu o stiu

 

sunse sanse sa fie prea gros antigelul meu ? mai ales pentru caldurile astea ? poate o fi si mizerie in radiator ... si se creaza dopuri ?

post-68319-0-74740000-1373891526_thumb.j

Modificat de stefanutz30
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am fost la mecanic astazi si am gasit o fisura mica in corpul de plastic in care intra termostatul (piesa 22 din poza atasata)

este o fisura mica, curge foarte putin antigel pe acolo

sa fie oare asta problema ? o fi vorba de presiune ? aer fals ?

post-68319-0-76154600-1373962161_thumb.j

post-68319-0-01778700-1373962541_thumb.j

Modificat de stefanutz30
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

n-as crede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nici eu.

rezolva oricum problema, insa e de altudeva buba...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca mai sunt colegi care nu au schimbat flansa cand au pus termostat nou si au avut probleme dupa aceea, ajungand sa schimbe iarasi termostatul (inclusiv eu). :icon_thumleft:

 

in toamna am schimbat termostatul si cei de la service mi-au montat termostat marca VERNET

flansa nu a fost schimbata, ca spun ei ca cea veche era buna ...

 

poti, verifica cu Vag-Com daca ventilatoarele pleaca la 91-92 de grade pe treapa 1 si daca pleaca la 98-99 de grade pe treapta 2.

Sper sa-ti fie de folos. :icon_thumleft:

am pus iar testerul pe ea si am observat ca ventilatoarele au pornit la 112 grade; este o problema ?

Modificat de stefanutz30
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca este o problema. Nu e normal ca ventilatoarele sa porneasca la 112 grade. :sly:

 

Iar in legatura cu flansa termostatului...asa mi s-a spus si mie ca cea veche e buna. Pana la urma a trebuit sa o schimb impreuna cu alt termostat nou. :icon_confused:

 

Eu zic sa verifici daca functioneaza corect si termocupla/termoswitch-ul (F18). Iti atasez si un document ca sa vezi cum se face verificarea + cum ar trebui sa functioneze corect ventilatoarele (luat de pe forum):

 

Electroventilatoare - Fuctionare corecta.doc

 

Sper sa-ti fie de folos. :icon_thumleft:

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi este imposibil sa scot mufa aia F18 .. nu am spatiu pe sus :(

cred ca este mai usor pe jos ..

o sa o verific maine .. ca am de gand sa ma duc la Avia Motors, poate acolo la reprezentanta voi gasi un specialist VW

Modificat de stefanutz30
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am schimbat termocupla; cea veche (de 7 luni schimbata) era marca TOPRAN .. acum am pus Febi Bilstein ca cica ar fi mai bune

ventilatoarele pornesc acum cand ceasul din bord arata putin peste 90 grade sau un maxim 100 grade

 

maine voi schimba si flansa termostat ca este putin fisurata, si din cate am inteles acestea vin cu tot cu senzor + termostat + flansa; voi cumpara OEM sa fiu sigur ca nu vor mai apare probleme

o sa-i fac si distributia si voi pune pompa de apa HEPU + role INA si curele Contitech

Modificat de stefanutz30
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!