Jump to content

Indicatorul lichid de racire nu mai sta la 90


cretu_dan
 Share

Postare recomandată

sal colegi,

în urmă cu circa două luni am avut și eu probleme cu termostatul.rămăsese blocat ,,pe deschis” - apa nu se ridica în bord și căldură băga destul de slab (era și destul de frig afară).

l-am înlocuit cu unul nou behr și totul a fost în ordine.

de câteva zile însă observ aceeași problemă: apa nu urcă, sau urcă în trafic urban și cd merg la drum întins scade.de asemenea scade cd pornesc caldura.

am tot citit și problema pare a fi tot de la termostat.

am fost eu ghinionist și a avut probleme piesa nouă (nu că nu aș avea antecedente) sau trebuie să iau în calcul și alte aspecte pe lângă înlocuirea termostatului?

cu alte cuvinte este posibilă o altă problemă care să cauzeze defectarea termostatului așa repede?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Ai reusit sa pui bine inapoi termostatul? l-ai prins bine in urechile de la carcasa lui?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu l am schimbat eu, dar presupun ca da avand in vedere ca aproape două luni nu am avut probleme. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai inlocuit si carcasa/flansa termostatului cand l-ai schimbat ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am inlocuit carcasa.ieri am citit cate ceva si am vazut ca e recomandata si schimbarea ei.

O sa comand piesele apoi desfac sa vad care e treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am patit acum vreo 2 ani acelasi lucru, tocmai datorita faptului ca nu am schimbat si acea carcasa. Dupa ce am schimbat si carcasa nu au mai fost probleme (am fost nevoit insa sa schimb si termostatul din nou). :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intai sa cumpar piesele apoi desfac.

inca ceva: carcasa ai cumparat-o oem sau pe producator, sa nu am alte surprize?

multumesc pt posturi.sper sa rezolv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Carcasa nu am luat-o OEM. Am luat termostat Behr si carcasa Topran si nu am probleme. :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi m am apucat de treabă și am desfăcut termostatul.

se pare că cel care l-a montat anterior (își spunea mecanic evident) nu prea a știut cum se face.

cert este că din interiorul flanșei (unde se prinde termostatul) lipseau (în sensul că erau rupte, sparte) două bucăți de plastic (care au rolul de a prinde termostatul). una dintre aceste bucăți mici de plastic bloca termostatul și îl ținea ,,deschis” într-o parte.

am înlăturat plasticul, am văzut că termostatul închidea etanș, am folosit altă flanșă nouă (topran-a fost vreo 11-12 lei) și l-am montat.

o altă problemă a fost că eu cumpărasem un termostat nou marca wahler să-l înlocuiesc, dar acesta nu s-a potrivit.partea care intra în flanșă era diferită nepermițând intrarea efectivă în flanșă.

din acest motiv nu am avut de ales și am montat vechiul termostat.momentan se comportă bine, apa urcă, în mers stă la 90 de grade, dar cd stau în relanti tot pică puțin sub 90.

oricum cu prima ocazie vreau să golesc instalația de teamă să nu mai fi rămas ceva impurități, pt. că și anteriorul termostat schimbat de același mecanic a avut aceeași problemă: am găsit o bucată de plastic blocată în el.

recomandările mele:

-nu termostat wahler (asta a mai subliniat un coleg într-un post)

-schimbare flanșă o dată cu termostat

-verificare flanșă veche pt. a vedea dacă este ,,intactă” (dacă lipsesc bucăți din ea mai mult ca sigur acestea sunt în instalație și mai devreme sau mai târziu vor crea probleme)

-la ALH termostatul este poziționat sub pompa de injecție, flanșa se prinde în două șuruburi deasupra țevii și sub aceasta, iar șuruburile au cap hexagon de 5 mm.

scuze de postul lung, poate e de folos și altor colegi.

numai bine.

Modificat de danneata84
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

 

Azi am observat ca venind vreo 150 de km, acul de la lichidul de racire nu s-a ridicat deloc (aparea exact cum e  cand am masina oprita)...

Culmea e ca am oprit dupa vreo 50 de km, am ridicat capota, am pus mana pe capacul de la motor si nu era cald deloc)...

 

Tocmai mi-am facut o scanare cu vagcom 409.1 si nu am nici o eroare...

Sa fie oare senzorul G62? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa fie termostatul oare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Termostatul l-am schimbat pe la inceputul lui februarie... atunci problema era ca acul statea la 80 grade... dar dupa ce l-am schimbat, indica ok 90 grade..

e posibil sa se fi dus asa repede termostatul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca e wahler si nu ai schimbat si flansa,da

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pune mana pe furtunul gros de la radiator dupa ce mergi cu masina mai mult si vezi daca e cald si acum nu e la 90 inseamna ca termostatul nu inchide bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi fiind atat de frig, am observat un lucru ciudat la acul temperaturii.

In fine, am reglat o roata care mi-a fost peticit un cauciuc si am zis sa ii dau putina forje sa vad daca mai tremura volanul. I-am dat un 140 km/h undeva langa oras unde s-a facut un drum nou nout si mi s-a ridicat acul de la temperatura la 90 de grade.

 

Dupa ce m-am intors in oras, am zis sa ma duc sa o iau pe nevasta-mea de la servici si am tras masina undeva intr-o parcare fara sa opresc motorul.

 

In 5 min sa zic asa cat am stat in ea, acul a scazut la penultima linie pana la 90 de grade. Nu stiu cate grade sunt la penultima linie, (80-85 grade C), dar totusi masina venise dupa o forje de viteza si cat am stat in ea acul a scazut si statea frumos acolo. Dupa ce am plecat s-a ridicat la 90 de grade.

 

Nu mi s-a mai intamplat niciodata asa ceva. Posibil sa ma lase acest senzor sau doar frigul de -4 .. 0 grade sa raceasca atat de mult motorul la relanti ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vad ce motor ai...la mine scade daca stau pe loc,e normal din cate am inteles.

Ce inseamna forja aia...mers o ora cu 4mii ture? Ca asa sa ajungi la 140 putin nu e mare forja

Sent from Sexy Nexy 4 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum nu vezi ce motor am pe masina ?

Forja cu intelesul ca am incalzit motorul cat de cat de a ajuns apa la 90 de grade :)

Daca e normal, inseamna ca asa trebuie sa fie. Mai astept si alte pareri :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe mobil nu apare :rolleyes:

Sent from Sexy Nexy 4 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un diesel, daca e frig afara, se raceste in timpul functionarii la ralanti. daca radiatorul este rece si motorul este cald, atunci totulo este OK. Daca si radiatorul si motorul au aceeasi temperatura, atunci termostatul nu inchide.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

am si eu o problema cu acu de la temperatura dimineata cand plec cu ea si se incalzeste motoru acu ajunge la 90 de grade si pe urma scade la 0 si mai are momente cand urca si scade...ma poate ajuta cineva k o parere ce poate fii??

multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se pare ca problema mea tinea de termostat...mi l-am schimbat cu unul nou si acum acul indica ok...

 

E ciudat de ce a tinut termostatul asa putin avand in vedere ca l-am cumparat acum 2 luni (model BEHR).

 

De retinut e ca tipul de la service mi-a verificat cu Vag-com-ul niste setari prin care si-a dat seama ca nu e problema sensorul  G62... din ce am observat mi-a facut un  output test  in urma careia  acul de la turometru a facut o tura completa , la fel si acul indicator de la lichidul de racire ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Prin testul ala a verificat daca ii calibrat bine acul, nu are legatura cu G62.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

am rezolvat problema, schimband termocupla si termostatul !

le-am luat noi-noute, OEM, cost 60x2=120 lei + 120 lei manopera= ~ 250 lei

acum merge perfect din nou

a mers bine pe vreme rece!

 

dar acum, ca a venit vara, am observat ca temperatura apei a urcat peste 90 de grade si nu stiu daca este normal ?

 

acest lucru l-am observat numai ruland pe autostrada, cu viteze de peste 120 km/ora si acul a ajuns la un moment dat la 110 - 120 grade maxim

si pe deasupra,,  in paralel cu temperatura mare a apei, parca nici aerul de la aer conditionat nu mai era asa rece pe gurile de ventilatie :(

sa-mi fac griji ... sau asa este si la voi ?

Modificat de stefanutz30
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e normal. Cand ai schimbat termostatul, ai schimbat si flansa/ carcasa lui ? :huh:

Daca poti, verifica cu Vag-Com daca ventilatoarele pleaca la 91-92 de grade pe treapa 1 si daca pleaca la 98-99 de grade pe treapta 2.

Sper sa-ti fie de folos. :icon_thumleft:

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de flansa/ carcasa si carcasa lui nu stiu nimic, nu am asistat la schimbarea lor

am sa verific si cu Vag Com-ul sa vad ce se intampla

mersi pentru informatii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!