Jump to content

Merita o masina noua


Golfer
 Share

Postare recomandată

@DragosR - Multe se vehiculeaza ...

@adifox - Mi se pare destul de greu sa tii o masina 10 ani ... Cel putin eu ma plictisesc foarte repede . 1 , 2 , 3 ani ... mai merge ... dar 10 ... mie unul mi se pare enorm de mult .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

s-or vehicula multe, dar ce zic eu e cit se poate de real (nu ai vrea sa stii ce fac cu masinile acolo cind le incarca/descarca, parcheaza...

end :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E ceva normal sa se mai zgarie, loveasca cate o masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal sa se zgarie cate-o masina. Da si mai normal e sa fii tu primul care o zgarie dupa ce o cumpara noua, nu sa o primesti zgariata! taica-miu pur si simplu nu a acceptat masina cand a fost s-o ridice pentru ca avea bara spate lovita, nu rau se vedea putin atinsa si un stop din ala pasiv doar relectorizant era crapat! Eu as face mare gura asa cum a facut si el din moment ce platesti 20.000de euro pentru o masina noua!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ce inseamna auto nou (ma uit in curtea firmei si le vad in fiecare zi). De aceea sunt la a 4-a masina SH. Chestia cu ceva zgarieturi sau bari sunt minore. Sa vezi plafoane, cabine schimbate sa vezi revopsiri si chiar rugina pe partile prost tratate. Cat despre garantia de la noi sunt lamurit demult (cred ca se aplica doar la scrumiera si alte maruntisuri) altfel "nu domne.. vina clientului, exploatare necorespunzatoare, garantie de 20kkm la anumite componente), plus ca trebuie sa cotizezi la revizii doar la "reprezentante".

Parerea mea cel putin la momentul acesta este ca o masina nou nu isi merita investitia decat daca ai bani necesari pentru un vehicul nou dorit (si nu de acei bani sa te uiti la ceva sh dar de clasa mai mare) si mai ales daca nu ai prieteni sau cel putin cunostinte mecanice.

Sunt la a 4-a masina SH (primele 3 fiind masini luate de la cunostinte Dacia 1410 la 25kkm, SUpernova la 56kkm si Passat B5 205kkm - cu care nu am avut probleme majore) care a fost luata de afara mai mult in graba si care a papat in ultmii 2 ani cam 200 euro pe piese (in afara de consumabile). Daca nu ai pic de "talent" in auto si cumperi dupa cat de frumos arata -> mai bine cumperi nou.

Oricum daca as cumpara acum o masina nou as inspecta-o la fel ca pe una sh, iar dupa prima revizie as renunta cu siguranta la serviciile "reprezentantelor". Daca nu apar probleme in primii 15kkm este foarte mica sansa ca dupa sa se defecteze ceva din "defect de fabricatie" ca sa schimbe astia pe garantie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, aici ai foarte mare dreptate! Totusi sunt curios in ce zona stai de le vezi de la balcon:P Taica-miu plateste cate 11-12milioane la o revizie, eu mi-am schimbat uleiul, filtrele si placutele pe fata cu 500Ron. Le-am schimbat acasa in colaborare cu taica-miu care a mai reparat singur destule masini pe care le-a mai avut si pana acum, dar la asta noua nu se baga sa-i faca singur schimbul pentru ca pierde garantia. La mine nu se mai pune problema de garantie, si daca la revanzare o sa-mi ceara respectivul istoric de service o sa-i zic cu toata sinceritatea ca banii care i-am economisit la revizii ii fac lui reducere la pret si gata. Si o sa-i recomand sa nu se duca la reprezentanta sub nicio forma! Slava Domnului il avem pe Packard cu service-ul lui de milioane(ca valoare, nu bani ceruti pe manopera :icon_thumright: ), il avem pe Al Bundy pe partea electrica, avem cu cine sa ne reparam masinile in mod profesionist si ieftin. Iar la reprezentanta nu obtii nici profesionalism si nici "ieftin si bun". Raman la parerea mea: O masina SH pentru 2-3 ani si pe urma alta si tot asa. Pentru ca hai sa fim sinceri, ne plictisim repede de masini. Plus ca la una noua ai si o oarecare spaima la volan sa n-o zgarii sau alte chestii de genul asta.

Fiecare procedeaza asa cum considera, eu prefer Leon vechi de 7 ani si ca aspect si ca functionalitate in locul unui Logan nou sau alte porcarii!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exista 3 motive solide pentru a lua o masina noua:

1. daca o cumperi noua, si ai de gand sa o tii intre 7-10 ani

2. daca o cumperi noua, si produce bani, si nu iti permiti sa stea pe dreapta cu probleme (taxi, masina de servici, etc)

3. daca esti total afon de ce inseamna auto, adica cei din categoria care nici nu stiu de unde se deschide capota, sau cate pistoane are motorul...

evident mai exista si categoria "eu sunt plin de bani, si imi stric imaginea daca imi iau o masina second" dar trecem peste aceasta.

in rest, masina second prezinta restul de avantaje... e ieftina, daca o faci praf nu iti pare prea rau (spre deosebire de cea noua)

masina second o revinzi dupa 4-5 ani, si migrezi la una si mai buna.. si tot asa mai departe.

personal nu as lua o masina noua pentru drumurile din romania, pentru ca mi-ar fi mila si apoi ciuda cand as vedea cum trancane prin toate gropile...

daca as fi trait prin germania sau sua, unde drumurile sunt multe si bune, as lua-o de noua si as intretine-o si 10 ani fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau sa imi iau o Skoda varianta de mijloc, dar inca nu m-am decis: Octavia "Drive" sau Superb "Ambition"?! Daca sunt cunoscatori, cer un ajutor :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La subiect.

Parerea mea ca merita.

Am masina din semnatura de 2 ani si 6 luni. Are ~130.000km. In acest timp si km nu a avut nevoie decat de consumabile(asta insemnand pe langa filtre si ulei becuri si placute frana, nimic altceva).

Intr-o masina sh cu 50-100k km la bord sa o mai tin eu 2-3 ani si sa o rulez peste 100k km sigur bagam ceva bani.

Pentru altii care se duc la servici si in concediu adica ~15000km/an poate merita sa nu plateasca diferenta pentru o masina noua. Dar la o masina cu care depasesti 50.000km/an nu cred ca s-ar risca nimeni la sh.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam mult 50.000km pe an in Romania... nu stiu daca face cineva atata, bine poate taximetristi si soferii de maxi taxi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai avantajos ( dupa parerea mea) cred ca este achizitia unei masini second-hand dar nu mai veche de 2-3 ani. Consider ca o masina in 2-3 ani nu este "terminata" si nu poate avea "bube" mari. Plus ca la o masina veche de 2-3 ani pretul va fi foarte scazut, uneori scazand pana la 50%. Acum fiecare are un fel aparte de-a gandi si a analiza lucrurile si bineinteles dupa starea sociala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca iei masina folosita de mine(prin absurd) cum e?

Are ~3 ani de zile, nu a fost taxi dar si pana la paine am mers cu ea. Are dupa cum am spus si mai sus 130k.

Eu pana acum nu am bagat 1 LEU. Dar avand in vedere asta tu va trebui sa ii faci o revizie 70% ca sa fii aproximativ sigur de ea. Sau vei baga bani pe parcurs.

Sau alt exemplu. Eu ii dau km inapoi. Pentru ca putini se gandesc ca o masina in romania a facut km astia. Si? Ce castigi? Pret de intretinere mare si o masina pe care o vei cataloga slaba calitativ avand in vedere km pe care ii are...

Parerea mea ca ori o iei de la o cunostina ori noua. Simplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam mult 50.000km pe an in Romania... nu stiu daca face cineva atata, bine poate taximetristi si soferii de maxi taxi.

Ce spui de 60.000 km in 6 luni? facuti strict in romania? si nu sunt nici sofer de taxi si nici maxi-taxi, curier sau alte meserii asemanatoare. Cred ca este discutabil in legatura cu km parcursi, in functie de persoana, necesitatile pe care le are si felul in care isi castiga painea, iar la aceste fapte se poate raporta si situatia cu masina, sh sau noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia vine o medie de 333 de km/zi. Aici am calculat si sambata si duminica. Daca nu iei si sambata si duminica vine o medie de 476km/zi.... cam greu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exista 3 motive solide pentru a lua o masina noua:

1. daca o cumperi noua, si ai de gand sa o tii intre 7-10 ani

2. daca o cumperi noua, si produce bani, si nu iti permiti sa stea pe dreapta cu probleme (taxi, masina de servici, etc)

3. daca esti total afon de ce inseamna auto, adica cei din categoria care nici nu stiu de unde se deschide capota, sau cate pistoane are motorul...

evident mai exista si categoria "eu sunt plin de bani, si imi stric imaginea daca imi iau o masina second" dar trecem peste aceasta.

Ar mai fi o categorie si anume: ajungi la o varsta la care, iti cam piere cheful de mesterit pe la masini + timpul pe care il poti folosi in alte scopuri. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In DE vezi frecvent masini de 2-3 ani si cu 500 mii. Nu sunt de acord cu ideea ca la 150 mii(masina din Germania) ai nevoie de o revizie de 70%.Depinde si de noroc la sh,dar in general nu sunt probleme majore.

Daca stii ca vei face 60-70 mii/an in Ro si nu ai 35 mii euro sa cumperi o masina adevarata(sau nu te intereseaza ce conduci),atunci dai 10 mii pe un Logan si iti faci treaba.

Parerea mea ca pentru 10-15 mii km pe an nu face o masina noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sop, sunt de acord cu tine, ai luat masina noua ca sa nu bagi bani in ea...

Cat ai dat tu pe maisna noua? 15000 de euro?, la cat o vinzi acum? la 7 mii?

ramane o diferenta de 8 mii de euro....nu cred ca e cineva pe forumul asta sa fi bagat 8 mii de euro intr-o masina in 3 ani de zile, pur si simplu nu cred.

Cine isi cumpara masina second, sa spunem ca baga in 3 ani 2 mii de euro in ea (fara consumabile) si mai pierde 2 mii la revanzare =4 mii bani "pierduti"

Tu ai dat 15 mii si o dai acum cu 7 mii = 8 mii bani pierduti.

Am mai spus asta, masinile second luate din eprezentante au garantie 1 an cu posibilitate de prelungire pentru inca un an, deci sanse mai mici sa bagi bani in masina din propriul buzunar.

Confortul la volan este acelasi, te asigur, si cum s-a mai spus, de o masina second iti pare mai putin rau daca o zgarii sau daca dai in goapa cu ea. Plus ca asigurarea CASCO e mai ieftina la una second, ca s-a devalorizat.

Bine la Leon diferenta e mica, dar calculeaza la un Mercedes care costa 40 de mii nou, si 20 de mii dupa 3 ani...acolo sa vezi diferente de bani...cat de putin bagi in ea si cat de in castig iesi daca o iei la 3 ani vechime.

Masinile noi sunt bune pentru leasing operational (firme), sau parveniti care trebuie sa se mandreasca vreo 2 saptamani cu tipla pe scaune.

oricum asta este un subiect fara sfarsit... dar daca punem pe hartie +-uri si - -uri, o sa va convingeti ca am dreptate. Eu vad o afacere in masinile second,si cred ca vad la fel toti cei ce au avut macar 3 masini pana acum.

Masina mea a costat de noua 25 de mii, si eu am luat-o la 3 ani vechime si 60 de mii de Km cu 10 mii, cu garantie. Am scutit 15 mii....

Modificat de DragonBallz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte bine argumentat. Dar la mine masina nu pierde la revanzare pentru ca va ramane in familie. Asa ca depinde de la caz la caz.

Un sh la 100-150km pe care sa il mai alerg eu inca ~200k in 3 ani si apoi sa mai ramana la cineva in familie nu cred ca merita...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

hai sa o luam altfel:

daca unul castiga 500 euro pe luna si da 8000 pe o masina SH si altul castiga 1500 euro pe luna si da 19,000 pe o masina noua, care e mai castigat?

primul strange 32 luni cate 250 EUR (50% din salariu) iar al doilea 38 de luni cate 500 euro (33% din salariu). In valori reale primul moare de foame ca sa-si ia un SH (ii raman 250 euro lunar), iar al doilea, cu tot cu masina noua, are bani si de vacanta (ii raman 1000 euro lunar).

depreciere la primul 4000 euro, al doilea, 10000 EURO: primul strange 16 luni a 250 euro (iar moare de foame), al doilea 20 luni a 500 euro (iar pleaca in vacanta).

evident, calculul nu e valabil pt cel care castiga 500 euro lunar si isi ia masina de 19,000 euro :blink:

atat timp cat iti permiti si vrei o masina noua, cea mai buna pt tine e una noua. cand nu-ti permiti una noua, cea mai buna e cea SH (pentru a nu te indatora prea tare).

Restul, ce ati facut voi calcule de depreciere samd sunt apa de ploaie. In functie de cat poti cheltui aia e masina cea mai buna pt tine :beer:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din nefericire masina nu este un lux la noi in tara. Guvernantii dragi si cumpi insa o considera asa pt ca ne-au dus in sapa de lemn si acum ne zic ca e lux pt ca nu ne permitam, nu ca ne-au furat ei pe unde au putut si noi murim acum de foame dupa ei.

Revenind ontopic, o masina noua este placuta la atingere, un design nou, si eventual unele tehnologii noi, pt siguranta si comfort. Dar acestea vin cu un pret. Prea mare la fiecare autovehicul nou, pentru cat ar fi normal si real de casigat.

Multi romani nu isi permit masina noua cu banii jos, si au masini deja in care baga banii cu veselie (dacii si alte surate din aceasi perioada). Varianta este sa ii "ajutam" cu rabla si sa ii infundam in banci, sa simta ca au masini noi. Dar masinile vechi de ce nu sunt asa fiabile? Pentru ca majoritatea angajatilor de la service sunt niste lepre puse pe japca. Nu ii dai ceva nu iti face masina. Si chiar daca ii dai ceva e prea incompetent sa o faca. Cate cunostinte nu am in diverse localitati care au masinile re-re-reverificate pt cate o problema minora. Ba ca e bucsa, ba ca e rulmentul, ba ca e soferul de vina. Ba ca este accidentul de vina si nu mai merge treaba. Si dupa n prezentari in service sa constate ca primul mecanic care a demontat coloana de directie nu bagat bine volanul la loc si de acolo era problema. Si toti ceilalti habar n-au avut sa diagnosticheze problema. Si asa a bagat omu bani in masina. Si zice ca e stift, si ca prost a fost ca a luat-o lovita. Mesterii sunt medici pentru masina noastra. Verificati-i la sange pt ca va baga in cheltuieli aiurea, chiar daca masina e noua sau veche.

O masina noua e mai buna ca una veche prin faptul ca stii ca nu a fost pe mana vreunui descreierat, dar asta nu inseamna ca nu ai parte de probleme. Hai sa fim seriosi, cati oameni cu masini noi si ieftine si scumpe nu bat drumul service-ului. Si daca este acoperita de garantie problema atunci situatia ar trebui foarte simplu de aplicat. (caci tu clientul pe langa banii cheltuiti pe drum la service pierzi si timp pe care in loc sa il folosesti in interes propriu il dai tot lor) Ei vin cu platforma ridica masina, verifica problema si apoi iti livreaza masina in conditie de functionare fara alte defecte. Si aici apar alte probleme dovedite. Cati nu ati dus masina cu un defect si v-ati trezit cu alt defect, care cica toto acolo era de cand a venit masina. Si stiti cum se remediaza problema, ori stand acolo fiecare clipa (cum am proceda eu ca si multii altii) sa invatam ceva nou despre masina si sa o veghem de service-manii din .ro.

Masina este noua pana in clipa in care v-ati urcat in ea si ati pornit motorul. De atunci este SH, fie ca ati folosit-o dvs sau altcineva. De ce sa dam o gramada de bani in plus la niste reprezentante aut care oricum cand mergem la ei cu diverse probleme ne trateaza ca ultimii oameni.?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Niciodata nu vom putea ajunge la un numitor comun. Pentru ca suntem persoane diferite, varste diferite, statut social diferit, casatorit sau ba ... etc etc si vom lua in calcul toate aceste lucruri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

SINCER SA FIU NU CRED PENTRU SINGURUL FAPT CA TI O ZGARIE TOTII DOBITOCII CUM O CUMPERI DE NOUA... DRUMURILE SUNT PRAF SI SE STRICA FOARTE REPEDE...SI ETC MOTIVE....MERITA SA TI IEI O MASINA LA 2 MANA DAR SA FIE BINE INGRIJITA.....BAFTA!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit cu interes acest "versus" si... vreau sa-mi expun si eu parerea.

Cineva spunea mai inainte ca a da 19000 pe o masina noua in detrimentul a 8000 la un SH este o mare greseala. Altcineva spunea ca 50000km pe an in romania nu crede... ma rog fiecare cu pararea lui.

Acum..., daca esti o persoana care nu esti nici curier, nici agent dar totusi jobul, afacerea sau orice altceva te obliga la deplasari lungi si frecvente atunci indicat este masina noua, pt ca nu-ti permiti la 4000 km departare de casa sa te lase sh-ul in drum pt ca tu ti-ai dorit sa faci o economie consistenta atunci cand ai facut achizitia. Cheltuielile cu reparatul acolo, sau repatriatul masini in tara(in eventualitatea in care reparatia acolo ti se pare prea scumpa), plus cazarea si mancarea pe perioada cat esti nevoit sa o stai acolo unde ai patit necazul plus nervii si insomniile provocate, plus eventualele neplaceri cauzate de neajungerea la timp acolo unde aveai treaba, pot compensa rapid miile de euro diferenta la achizitie(mai ales daca neinspirat fiind, nu scapi de ea in idea ca "mama cati bani am bagat, nu-i mai recuperez daca o vand", si iti face si a doua oara figura)

Masina de o am acum a ajuns in 2 ani si 8 luni la 128000km. A fost luata de noua tocmai din considerentul asta si actualmente, cu o mica indispozitie creata de climatronicul care a avut o perioada in care ba mergea ba nu mergea (in cele din urma si-a revenit singur), nu am avut absolut nicio problema. Este la fel de adevarat si faptul ca din nefericire, un procent (destul de mic) si aici nu ma refer la cei care aleg de exemplu sa faca pe cobaii(fara ofensa, nu vreau sa jignesc, fiecare alege si face asa cum vrea) masini cu motoare noi ca si aparitie, gen "vestitul" 1.2 TSI, si care abunda ca prezenta in serivice-ul reprezentantelor cu diverse probleme, fac referrire la cei 1-2% care au achiziti de modele deja consacrate, si la care se mai intampla ca din diverse motive sa aibe probleme

Inaintea ei, am avut un alt auto (nonVAG este adevarat, dar nemteasca si foarte populara in RO) luata sh de mine personal din Germania, si care in primii 40000 si-a facut treaba fara repros. Insa dupa inca cca 6 luni si inca cca 25000km cred ca am mai cumparato odata, motiv pt care am renuntat momentan sa-mi mai iau masina sh. Este adevarat si faptul ca daca vremurile vor evolua incontinuare pe panta impusa de "dresorul" de maimute, si "clanul" de cimpanzei de la Victoria pe care ii comanda cu mare succes, nu voi mai avea dc sa-mi fac o achizitie de noua, ajungand un om normal in ce priveste nr de km facuti anual, si atunci cu siguranta ma voi indrepta catre un sh

Ca un rezumat si ca si concluzii proprii:

1. Masina noua pt cei care fac peste 40000-50000km pe an si care nu a timp de pierdut prin service-uri (si care pot inchide ochi, atunci cand isi gasesesc masina zgariata de probabil cea mai joasa speta de primata care traieste pe pamant, asa cum am facut eu)

2. masina sh pt cei care fac un nr redus de km pe an, pana in 15-20000, si care dupa 3-4 ani o vand, pierd cam 30-40% din valoarea ei de achizitie, completeaza diferenta si o iau de la inceput cu alt sh

Numai de bine !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Parerea mea e ca principalul factor e norocul si la o masina noua cat si la una second.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca un rezumat si ca si concluzii proprii:

1. Masina noua pt cei care fac peste 40000-50000km pe an si care nu a timp de pierdut prin service-uri (si care pot inchide ochi, atunci cand isi gasesesc masina zgariata de probabil cea mai joasa speta de primata care traieste pe pamant, asa cum am facut eu)

2. masina sh pt cei care fac un nr redus de km pe an, pana in 15-20000, si care dupa 3-4 ani o vand, pierd cam 30-40% din valoarea ei de achizitie, completeaza diferenta si o iau de la inceput cu alt sh

Nu sunt de acord - eu fac 8-9.000 km pe an si am luat masina noua. Prefer sa fie noua si sa o pastrez 7-8 ani, perioada in care sa fiu sigur ca ma pot baza pe ea, fara emotiile a tot felul de vicii ascunse, aparute dintr-o exploatare si intretinere necorespunzatoare, ori ca urmare a unor incidente in trafic sau a cosmetizarii in minus a kilometrilor. In acesti 7-8 ani pot ajunge la cel mult 75.000 km, fara sa fiu nevoit sa cheltuiesc bani pe reparatii (doar intretinerea ei curenta, conform manualului).

Daca iei un second te bucuri doar de pret. Pe urma incepi sa bagi bani, mai multi sau mai putini, dupa noroc. O tii un an, apoi te chinui sa o vinzi, iar cauti altceva, gasesti una care poate este mai proasta decat cea anterioara... Nervi, alergatura, timp pierdut, tot felul de cheltuieli colaterale (acte, taxe etc.).

Masina poate fi considerata si ca o jucarie pentru oamenii mari. Copilului dvs. ii cumparati o jucarie noua, cu ambalajul intact, perfect functionala sau una veche, plina de mucii altui copil, roasa pe la colturi si care inca mai merge? Incontestabil, sunt copii care s-ar bucura enorm sa aiba si o jucarie veche, numai sa fie... :blah_:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!