Jump to content
Sign in to follow this  
Golfer

Merita o masina noua

Recommended Posts

Golfer

Credeti ca merita sa ai o masina noua in Romania in conditiile in care calitatea drumurilor, serviciilor si a combustibililor de la noi cu cel putin 15 ani in urma cerintelor minime pentru o astfel de masina?

Eu cred ca nu. Mai ales dupa ce vara-mea si-a cumparat o frumusete de Renault Laguna din Germania ca sa nu poata merge cu ea la mai mult de 200Km de oras din cauza erorilor/problemelor cu injectia computerizata. Singura ei problema este ca motorina noastra este prea proasta pentru astfel de masini -> pompa infundata mai tot timpul.

Eu prefer o masina pe care sa ma pot baza -indiferent- unde am de gand sa merg in loc sa am o "piesa" de salon pe care sa o tractez de colo colo prin tara... Cred ca as innebuni sa dau atatia bani pe o masina noua de care sa nu ma pot servi 100% Pentru mine doar Golf II si Cobra au ramas alternative viabile pentru genul asta de chinuri... :blink: Voi ce spuneti?

Edited by Golfer

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ice_2k

renault laguna, pompa infundata mai tot timpul? La tdi-urile de la wvag de ce nu se intampla asta? nu cred ca motorina e problema...

Share this post


Link to post
Share on other sites
DANNY VW

Parerea mea este ca nu trebuie sa te lasi influentat de "norocul" altor prieteni,mergi si alege o masina acceptabila din afara si vei vedea daca ai facut o alegere corecta sau nu.Cumparatul second-hand presupune un oarecare risc din start!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Golfer

Poate nu sunt atat de sensibile... Oricum masinile VW nu stralucesc pentru rafinament, au pur si simplu alt stil si, de regula, sunt mai robuste in detrimentul comfortului.

Danny, masina aia a fost achizitionata la alte standarde de calitate si adusa aproape noua (pe trailer). Vorba cuiva - cand detergentii de la noi o sa spele la fel de bine ca aceleasi marci din Germania sau Cola o sa aiba acelasi gust ca in State - atunci ma mut in Romania... Deocamdata doar preturile sunt aceleasi :blink:

Totusi, are cineva vreun VW cumparat nou acum 5-6 ani care sa "sune" la fel dupa 90.000Km pe drumurile patriei?

Edited by Golfer

Share this post


Link to post
Share on other sites
DANNY VW

Nu cred ca vei gasi asa ceva,la fel cum nu vei gasi o masina facuta pentru Vest,la fel ca una pentru Est!!! :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
noodles

Si crezi ca daca ai cumpara o masina second, motorina va fi mai buna? Depinde de unde bagi, depinde de motor.

Eu personal de cand am cumparat masina (nou noutza), fara exceptie am alimentat doar de la OMV, si pana acum sunt foarte incantat.

Noodles

Share this post


Link to post
Share on other sites
andREI
Parerea mea este ca nu trebuie sa te lasi influentat de "norocul" altor prieteni,mergi si alege o masina acceptabila din afara si vei vedea daca ai facut o alegere corecta sau nu.Cumparatul second-hand presupune un oarecare risc din start!!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Ala e risc dar la 1st hand (adica noua) este o certitudine suma de bani in plus pe care o dai pe ... garantie? hmmm... f. rar cred ca a avut cineva defecte in garantie care remediate altfel (adica la un 2nd hand) sa faca cat diferenta de pret intre 1st hand si 2nd hand.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ice_2k

discutia asta 2nd hand vs 1st hand e veche... ideea e ca nici un motor nu poate fi atat de sensibil incat sa i se infunde in continuu pompa de injectie din cauza motorinei! e ceva in neregula cu masina

Share this post


Link to post
Share on other sites
ender

Skoda Octavia 1, vechime aproape 3 ani, 65.000Km, fara probleme, arata ca si noua.

Masina noua nu se compara cu una sh pentru ca:

-nu-ti faci probleme legate de furnituri interiore uzate/murdare.

-nu te doare capul de cum a fost "crescut" si intretinut motorul

-cunosti toata istoria masinii.

Pentru lucrurile de mai sus merita diferenta de bani in plus fata de un sh.

Share this post


Link to post
Share on other sites
andREI

Da, dar cand diferenta aceea este de 10.000$ (sau EUR) ce mai zici?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ender
Da, dar cand diferenta aceea este de 10.000$ (sau EUR) ce mai zici?

Nu-i chiar asa.

Daca tu cumperi acum o masina sh, in trei ani o sa bagi in ea destui bani, per total diferenta nu este chiar asa de mare. Depinde de masina.

Eu am preferat o masina noua in rate care sa nu-mi faca probleme cel putin 3-4 ani. Am avut noroc :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
DANNY VW

Da Ender dar cati bani poti sa bagi sa zicem intr-un Passat din 2001??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ice_2k

sunt de-acord cu danny aici...

Share this post


Link to post
Share on other sites
gabriel

Skoda octavia elegance ianuarie 2003 si are 210000 mii de km si merge struna inca trage fara probleme si am schimbat doar piese de uzura

Share this post


Link to post
Share on other sites
DANNY VW

Cred ca ai vrut sa spui 21.000km!!!Ca e cam mult cat ai precizat tu!!! :banghead:

Share this post


Link to post
Share on other sites
blueyed

Va cam indepartati de topic guys :banghead:

Cred ca o masina noua merita totusi in RO cu conditia sa ti-o permiti si sa nu faci sacrificii la sange pentru ea. Acum intervine si problema doleantelor. Mi-am dorit A4 si nu mi-am permis unul nou asa ca am preferat SH in detrimentul altei marci (masina noua) iar suma investita momentan in masina este infima comparativ cu suma necesara achizitionarii unui A4 nou, luand in considerare cea mai avantajoasa finantare posibila. Am inceput cu Audi 80/1989, am continuat cu Audi 80B4/1992, acum am A4/1995 si sper sa sar direct la A4/2002, scopul fiind sa ajung intr-un final sa pot lua o masina noua.

Consider ca o masina noua, ingrijita conform specificatiilor producatorului poate merge cativa ani buni fara probleme si investitii majore. NU luam in calcul consumabilele! In RO a inceput sa functioneze mentalitatea occidentala: cumpar o masina noua, o tin 2-3 ani, o vand si-mi iau alta noua si scap de batai de cap.

concluzie strict personala: cine are posibilitatate sa mearga pe masina noua, cine nu... :)

EDIT: am auzit de la mecanici de multe masini Renalut cu probleme datorita combustibililor dar si de 2 Ford Mondeo noi, noute...same problem

Edited by blueyed

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jhonny
Nu-i chiar asa.

Daca tu cumperi acum o masina sh, in trei ani o sa bagi in ea destui bani, per total diferenta nu este chiar asa de mare. Depinde de masina.

Eu am preferat o masina noua in rate care sa nu-mi faca probleme cel putin 3-4 ani. Am avut noroc  :banghead:

<{POST_SNAPBACK}>

De acord cu cele spuse.

Si eu am optat pt. masina noua, in leasing, sa nu am probleme in aceasta perioada.

Am ales Bora profitand de oferta Bora Amazing, cat si de faptul ca modelul e la sfarsit de generatie iar eventualele probleme au fost remediate. Nu pot sa zic ca aici nu am fost contrat de prieteni: model invechit, la banii astia gaseai altceva mai nou, etc. Am ramas la ideea mea si primii 9.000 km i-am parcurs fara nici un fel de problema. Oricum, e prematur de tras concluzii, sper sa tina cat mai mult.

In alta ordine de idei, am ales 1.9 TDI 90 CP ca motor mai putin pretentios decat PD-urile, fiabil si in concordanta cu calitatea motorinei de la noi.

Timpul va demonstra daca am facut alegerea corecta.

Acum nu regret nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Golfer

Eu am invatat din industria IT ca uneori merita sa iti iei ceva putin mai vechi dar "dovedit" decat o chestie nou-nouta la care devii un fel de cobai (am avut la firma un portabil Toshiba nou care a costat aproape 3000 Euro si care avea atatea probleme incat 90% din unitatile vandute s-au intors la dealer in perioada de garantie).

Variantele ar fi sa cumperi un model "imbunatatit" (printre ultimele din serie), in locul primului model de masina (ca sa aiba timp compania producatoare sa elimine defectele de design care apar in timp) sau un model deja "consacrat". Eu am prea putini bani si nervi ca sa ii dau pe ceva pe care nu pot fi sigur cum o sa se comporte in viitor. Asa macar stiu la ce sa ma astept (probleme potentiale, defecte de design, samd)!

Cu aproape 17.000 Euro mai ieftin (diferenta dintre o masina noua si una cu 4 ani vechime) pot gasi o masina cu motor bun si bine intretinuta (in cel mai rau caz este mult mai ieftin sa schimbi toata tapiteria decat sa achizitionezi o masina noua pentru asta). Diferenta de bani prefer sa o cheltuiesc pe excursiile pe care o sa le fac cu ea :banghead:

In final sunt convins ca te simti mult mai bine intr-un Mercedes S Classe second decat intr-un Passat sau Golf nou la aceeasi bani... pe testate :)

Edited by Golfer

Share this post


Link to post
Share on other sites
DANNY VW

Acum depinde din ce an o fi si S-ul ala!Ca decat unul din '83,prefer un Passat sau Golf nou fara probleme!!! :banghead:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Michael

Am fost intotdeauna adeptul unei masini noi si dovedita fiabila, pentru ca am vrut sa-i cunosc toate eventualele probleme aparute de-a lungul timpului, dar si sa fac drumuri in service cu ea cat mai rar. Pana acum am avut noroc: am facut cu un Tico 115.000 km in sase ani fara sa am probleme. Acum am Fabia, dar e prematur sa ma pronunt (aproape 11 luni si 24.000 km fara probleme). Am insa un amic cu Skoda Octavia Tour 1.9 TDI care a facut in doi ani 150.000 km cu masina si este foarte incantat de ea.

As opta pentru un SH doar daca il cunosc personal pe fostul proprietar si stiu cum s-a comportat cu masina respectiva (insa in nici un caz Renault). Astazi poti sa iti cumperi masina SH si din afara, dar nu ai nici o garantie ca nu a fost "masluita".

Edited by Michael

Share this post


Link to post
Share on other sites
Golfer

Vorbeam de un S la pretul unui Passat nou. S din '83 gasesti cu mai putin de 3000 Euro. Ma indoiesc ca un Passat nou se vinde cu atat.

Apropo de anii '80 am un prieten care prefera sa ia un Mercedes 500 Sel la drum lung (climatronic, 5000cmc pe benzina, automatic, cruise control, full option, 10% in afara) datorita comfortului decat Passat-ul TDI din 2001. Amandoua masinile merg la fel de bine dar prima pur si simplu ofera alta viata la mult mai putini bani. Concluziile va las pe voi sa le trageti... :banghead:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Michael

Avem la institutie un Renault Laguna. Acum doi sau trei ani, dupa vreo cinci ani de functionare, i-a cazut cutia de viteze. Inlocuirea a costat atunci vreo 50-60 de mil. de lei. Nici nu vreau sa ma gandesc cat m-ar costa o astfel de inlocuire la un Mercedes din anii '80. Sau o segmentare a motorului.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Akebono

Este o alegere foarte grea. La banii de masina noua simpla poti alege o masina de 2-3 ani mai mare, mai puternica si mai accesorizata, clar.

Cumpararea unui SH este pana la urma loz in plic daca nu cunosti trecutul masinii si proprietarul. Potzi sa nimeresti ceva de exceptie sau sa iei o mare plasa. Cele cateva teste pe care le poti face cand cumperi masina sunt bune desigur insa releva doar putin din conditia ei. Conteaza enorm de mult la o masina cum a fost rodata, chiar daca aceasta practica se zice ca este tot mai putin necesara, eu cred in necesitatea ei cu sfintenie. Deci chiar o masina cu putini km poate avea probleme vizibile mai tarziu insa putini km sunt mai siguri totusi.

O masina noua pe de alta parte pierde mult in primii ani din valoare. Deci daca masina respectiva o vinzi dupa 1-2 ani e o alegere proasta o masina noua.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Golfer

4Michael: Iti spun eu ca m-a interesat si pe mine. 300 Euro second (la cel mai bun service de automatice din Timisoara) cu garantie 6 luni. Noua probabil mult mai mult.

Dar sa nu uitam ca, la masinile second, gasesti un motor bun de Sel la 500-600 Euro. Pentru masina de care vorbeam eu am vazut deja una intr-un service din Arad cu lateralul facut praf dar compartimentul motor intact. La cat crezi ca as obtine motorul ala cu tot cu transmisie?

Revenind pe pamant initial mi-am luat Golf II (caroserie, interior excelente, motor cam obosit) stiind ca, indiferent ce "pica", pot obtine o astfel de masina in top shape pt piese la mai putin de 1000 Euro (neinmatriculata).

Dar l-am luat mai mult pentru ca deja aveam incredere in modelul asta de masina dupa ce l-am vazut "frecat" de un prieten 8 ani de zile fara sa schimbe altceva decat consumabilele. Bineinteles ca n-as fi putut cumpara masina lui, nici ca ar fi fost de vanzare (s-a indragostit de ea intre timp;). Omul de care vorbesc mergea cu Golf-ul peste tot (chiar daca era vorba de 2 strazi mai incolo) - vreo 6-9 drumuri prin oras pe zi si cel putin 2 in afara in weekend. Cred ca se explica de ce am asa un respect pentru masinile vechi B)

Edited by Golfer

Share this post


Link to post
Share on other sites
BogMW

Golfer, nu ai ales titlul topicului tocmai corect. Tu ai deja o idee pe care intentionai sa o expui, nicidecum nu te intereseaza daca merita o masina noua, ci mai degraba vrei sa demonstrezi ce buna e una veche :banghead:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri