Jump to content
Sign in to follow this  
Golfer

Merita o masina noua

Recommended Posts

Golfer

Exista si alegerea intre un SH de clasa superioara si o masina noua de clasa inferioara. De exemplu dintre un minivan second de 4-5 ani si o masina compacta noua. Cumva tot minivan-ul prezinta mai multa siguranta/tinuta de drum :rolleyes: Banii nu determina neaparat ce alegere facem.

In rest, cand achizitionam o masina SH putem sa ii facem fara costuri enorme un customize chiar pe gustul nostru (culoare, tapiterie, scaune, suspensii, etc.). Dar problema principala ramane increderea - pur si simple am mai multa incredere intr-o masina care si-a dovedit deja fiabilitatea la nivel international (vezi Golf II) decat una la care inca nu stiu la ce sa ma astept (Golf V). Eu am vazut destule Golf V-uri prin service cu probleme innaceptabile pentru o masina la anii lor. O fi drumurile noastre sau calitatea lor un lucru e sigur: vrem, inainte de toate, o masina cu care sa ajungem la destinatie!

Share this post


Link to post
Share on other sites
andREI

Ce zice Golfer imi aminteste de inca un motiv pentru care nu mi-as lua masina noua:

"Beta testing-ul" facut pe pielea clientilor: Adica unii producatori pun ceva nemaitestat (sau insuficient testat) pe o masina si apoi o scot la vanzare. Cumparatorii au 2 variante: a ) Au noroc si totu' merge bine cu noua tehnologie sau b ) Cumparatorii nu au noroc si se va strica in draci "noua tehnologie". Garantie, garantie dar nu am chef sa le fac eu pe banii mei testare si apoi sa alerg de nebun la service sa imi repare (de obicei prin inlocuire cu piesa identica) ce se strica din 2-3 luni in 2-3 luni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Golfer

Apropo, asta imi aduce de una dintre problemele de "copilarie" ale Golf II-ului: dupa o perioada relativ scurta de timp masinile noi dezvoltau o fisura la garnitura de chiulasa. Problema era asa de frecventa incat prietenul meu care lucra ca mecanic in Germania a luat legatura cu fabricantul sa vada ce se intampla. Ii ajunsese sa tot inlocuiasca la garnituri pe motoare noi.

Raspunsul a fost ca este un lucru normal (defect de fabricatie fara impact major asupra regimului de exploatare)!!! Timpul a dovedit ca aveau dreptate (probabil acum sunt sute de mii de Golf-uri care circula asa) dar omul nostru nu s-a mai cumparat Golf/VW niciodata.

Edited by Golfer

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zorro Classic

Asta schimba putin datele problemei: intrebarea devine "sa-mi iau masina din primele serii de fabricatie sau sa astept un an-doi, pana remediaza astia defectele?". Atunci da, raspunsul e clar: asteapta putin... Dar eu tot noua mi-as lua! :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
crash

nu neaparat tot ce e nou e si bun

orice masina pana la urma nu e decat "fier"care poate ceda oricand si nici un sistem nu-ti garanteaza siguranta daca tu mergi ca tembelu si faci cascadorii doar pt ca in dreapta e una

oricare varianta are avantajele sale insa as merge pe un second mai recent 3-4 ani vechime

Share this post


Link to post
Share on other sites
mrSeymour
Asta schimba putin datele problemei: intrebarea devine "sa-mi iau masina din primele serii de fabricatie sau sa astept un an-doi, pana remediaza astia defectele?". Atunci da, raspunsul e clar: asteapta putin... Dar eu tot noua mi-as lua! :)

<{POST_SNAPBACK}>

Bine zis, cea mai buna solutie pentru a fi multumit de o masina noua, mai bine zis de un model nou, ultimul aparut, este achizitia lui la an de la lansare. Nu are nici pretul cel mai mare si pana atunci apar modele mai bune deoarece toate defectele aparute in timp de 1 an se analizeaza si se imbunatatesc pe parcurs.

Asta e cea mai buna alegere. Ultimul model dar achizitonat cam la 1 an de la aparitie. Asa poti lua sigur un model fiabil, mai fiabil decat cele din primele cateva mii vandute la aparitie.

Pacat e ca lamerii astia care fac masini dupa 2 ani de la aparitie se gandesc sa schimbe si un stop un far o oglinda si iar nu esti in pas cu moda.

Secondul ofera o alternativa importanta si acceptabila pt drumurile noastre proaste si pentru rautatea vecinilor sau strainilor care se proptesc pe ea intentionat.

Eu prefer o masina la mana a 2-a si dupa 3 ani iau urmatorul model tot la mana a 2-a.

Asa nu pierd multi bani, maxim 2500 euro la una , oricum mult mai putin decat as pierde in 3 ani la una noua ultimul model. Pe ansamblu pierzi mult mai putin din toate punctele de vedere.

Eu urmaresc cand un model se apropie de scoaterea din fabricatie. Atunci imi cumpar acel model. Cand vad ca se anunta un model nou peste jumate de an , sau un an, atunci vand masina si cumpar modelul ala la mana a 2-a. E cel mai eficient si la buzunar. M-am saturat sa fiu in pas cu moda si sa-mi golesc astfel buzunarele.

Share this post


Link to post
Share on other sites
codres_ali

Chestia cu schimbatul masinii la cativa ani cu modelul nou imi aduce in minte o analogie cu o situatie asemanatoare din lumea calculatoarelor.

Eu mi-am luat primul calculator prin 96-97 cand a fost explozia de firme de calculatoare pe la noi. Si imi tot faceam upgrade la componente cu ce era mai bun. Cam toti banii mei se duceau pe upgrade-uri care erau destul de scumpe pe vremea aia(mult mai scumpe ca acum). In mai putin de 2 ani din calculatorul original mai ramasese doar carcasa, iar unele componente fusesera schimbate de mai multe ori. Acum am acelasi calculator de 3 ani si n-am mai investit nici un leu in el. Pur si simplu am renuntat sa mai bag bani pt ca e aproape imposibil sa tii pasul si in final ajungi sa cheltui o gramada.

Aceeasi chestie e si cu masinile, producatorii scot tot timpul modele noi pe care au grija sa le prezinte intr-o lumina cat mai stralucitoare si au grija sa te taxeze gras pentru fiecare utilitate nou inventata.

Totusi la masini lucrurile sunt mult mai subiective decat la calculatoare.

Daca la calculatoare poti spune clar ca un Athlon XP 3000+ e mai bun decat un k6-2 in 300 dintr-o gramada de motive practice, la masini nu e chiar asa simplu. De multe ori una mai veche poate fi mult mai buna decat una noua. Pana la urma totul se rezuma la gusturi daca faci abstractie de bani. De ce e mai frumos un golf V decat un golf I sau golf II? Multi le apreciaza pe primele, iar golf V va deveni perimat in cativa ani. Singurele chestii care se adauga la astea noi tin de comfort si aici e mult de discutat cat e dispus sa cheltuie fiecare pt ele.

Si la siguranta e mult de discutat, un lucru e clar in schimb, se moare la greu si in masini noi. Si aici e multa reclama si mult subiectivism.

In concluzie, daca elimini toate cele enumerate mai sus de la o masina noua nu raman prea multe.Totul e subiectiv.

Cine are bani destui isi cumpara masina noua, e clar, dar si aici pot intreba:cat inseamna destul? cat trebuie sa investesti in masina? and so on, and so on.... :nono:

Share this post


Link to post
Share on other sites
andREI

Excelenta analogie! Eu n-am schimbat nici masina nici calculator de 4 ani si cateva luni. Doar sistemul de operare l-am schimbat acum o saptamana (dupa 4 ani fix). Si l-am instalat tot pe acela. Acum ce legatura are asta cu meritatul unei masini noi? Are legatura ca tot asa unii schimba masinile ca pe ciorapi si pierd la revanzare bani care i-ar fi putut folosi altfel. Oricum altfel.

Am cunoscuti care la maxim 18 luni schimba masina de 20.000$ pe care o au cu alta de o valoare apropiata. O vand cu aproximativ 65% din cat au cumparat-o. Va dati seama ce bani arunca pe geam pentru o alta masina doar ca e noua. Eu nici sa am 30.000$ / luna nu as face asta. Mi se pare o risipa. Poate pentru ca am crescut intr-o familie in care am invatat sa respect si ultimul leu.

Cand banii chiar nu sunt o problema o masina noua merita mai mult ca una second. E evident. Doar ca aceste cazuri sunt mai rare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Golfer

Ultimele 2 post-uri de mai sus ma duc cu gandul la o impresie pe care o aveam de mult: intr-o societate de "consum" avem 2 alternative - "play the ball" sau "watch the game". Daca cunosti jocul suficient de bine poti ajunge sa iei ce-i mai bun fara costuri prea mari... daca nu este usor sa ajungi un fel de cobai obsedat de nou care mai si plateste "distractia".

In final trebuie sa recunosc ca industria IT si cea auto este "tinuta" mai mult de cei care isi permit calculatoare/masini noi decat de mine care si acum rulez Windows 2000 Professional pentru ca nu mi s-a blocat niciodata in 4 ani de zile sau conduc un Mercedes Cobra 300TD si ma lupt sa il tin in top shape pentru ca masina asta e singura care poate rula 700.000Km fara o interventie la motor.

Dar fara cei care au cumparat Windows 3.11 sau primul Benz n-am fi ajuns niciodata sa avem un 2000 sau o Cobra...

Share this post


Link to post
Share on other sites
mmneg
Eu nici sa am 30.000$ / luna nu as face asta. Mi se pare o risipa.

<{POST_SNAPBACK}>

Edited by mmneg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jhonny

Nu vreau sa fiu filozof, dar ...ai bani multi, cheltui multi; ai bani putini, cheltui putin.

O putem considera o maxima; de fapt este un adevar absolut. Exceptiile tin de subconstient, ratiune falsa, mandrie si prejudecati.

Pana la urma nimeni nu are dreptate, toti suntem subiectivi, insa categoric gandim prin prisma unor reguli simple, de genul celei de mai sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zorro Classic

Nu esti filozof, esti economist :D .

Normal ca te poti intinde exact cat este plapuma... Cu timpul, cand plapuma o sa fie mai mare, o sa-ti iei masina mai tare sau mai noua. Oricum, citind topicul, masina pe care o ai este un compromis intre ce ai dori sa ai si cat ai in buzunar. Mi-este greu sa cred ca un barbat care are Fabia nu a visat sa ia Octavia RS, dar... La masculi intervine si testosteronul putin in laurea deciziei. Aseara ascultam plictisit (eram ascultator "colateral") un mascul care spunea ca el este extrem de incantat de Matizul lui, luat cu reducerea pentru doamne de anul trecut, si ca nu ar concepe sa aiba alta masina, de fapt lui nici nu prea-i plac masinilea alea mari, ca Passat-ul, BMW sau Mertz. Imi venea sa urlu: Ma lasi, tata?!? Stiu ca unii vor zice: Bah, nu te ... in gustul omului! dar cred ca orice barbat viseaza sa aiba o masina mai mare, mai puternica, mai sportiva, mai rapida.. ma rog "mai" cumva. Parerea mea...

Edited by Zorro Classic

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ice_2k

nu e neaparat vorba de barbati sau masini puternice... da' si pe mine ma enerveaza aia care au o porcarie (masina sau orice altceva) si se lauda cat de tare e masina lui si ca lui oricum nu-i plac "porcariile" alea gen bmw, ferrari... f**k off!

Share this post


Link to post
Share on other sites
D77

Legat de ceea ce s-a spus in ultimele posturi... si ca sa nu ne indepartam de subiect... in Romania piata de consum e departe de a fi matura. Chiar si cu multi bani in buzunar, sunt destui oameni care nu stiu ce sa isi cumpere. Si nu e vorba doar de masini. De aceea apar cazurile "imi place Matizul pt ca e cea mai tare masina" sau "imi iau ultimul model de Mercedes ca sa ma vada vecinii si mai ales dusmanii..." Cati oameni se documenteaza serios inainte sa isi aleaga un produs de folosinta indelungata, cu atat mai mult cand e vorba de o masina (scumpa)? Cred ca destul de putini. Forumistii sunt exceptii :D Criteriile de selectie sunt de regula haotice si depind de tot felul de factori de influenta care nu au legatura cu realitatea obiectiva.

Am vazut articole pe net despre "amenintarea Logan pe pietele germana, franceza etc." Hai sa fim seriosi. Un neamt care s-a hotarat sa isi cumpere Audi/BMW/Mercedes nu va renunta in favoarea unui Logan, doar ca e mai ieftin. Asta e valabil doar pt pietele asemanatoare cu cea mioritica.

In plus, ceea ce devine deranjant este mentalitatea "romaneasca" a celor care nu isi permit o masina scumpa sau nu isi permit o masina deloc. Daca a lor nu e ca a vecinului... asta cere razbunare! Iei cheia sau un cui bine ascutit si ii faci un tuning optic pe toate partile. Daca nu se potoleste ii mai furi si semnalizatoarele sau oglinzile si le pui pe Dacie. Sa se sature de atatea figuri, domnule! Trist... Am vazut zilele trecute un Audi nou-nout zgariat dintr-o parte in alta :D

Sa speram ca se va schimba si la noi mentalitatea intr-o buna zi. Si atunci sa poti spune cu usurare ca merita o masina noua in RO.

Numai bine,

D.

Share this post


Link to post
Share on other sites
r&d

Vorbind strict financiar, o masina SH de 3-4 ani este cea mai buna alegere. Indiferent de marca/model, o cumperi la cel mult 50% din pretul de nou. Si trebuie sa cada multeeeeeeee pe masina aia ca sa mai bagi si cealalta 50% si sa te alegi cu o masina veche platita pe bani noi.

La SH daca deschizi cat de cat ochii este usor sa gasesti o masina corecta. Desi acuma vad ca se poarta cumpararea masinilor pe nevazute. Adica platesti pe cineva cu 4-500 de euro si el iti aduce masina din Germania, pe care in cel maibun caz o vezi inainte de cumparare in poze. Ei bine, in cazurile astea, cred si eu ca apar "traume" SH.

La o masina noua ai dat din start 100% din bani. Orice piesa se schimba bagi mana in buzunar. Garantia de 3 ani este asa cum este... cu limta de 20-30k km pe articulatii si alte dedesupturi.

Vorbind de imagine, o masina noua ramane noua... cel putin 2 luni de zile...

Ma uit la 15.000 de euro cu cat se vinde o compacta subtire dar noua in Romania, si vad ce masina poti lua cu banii aia SH...

Mi-am luat Laguna de 3 ani in 2003, prin iunie. Am dat 7500 in Germania pe ea, ~ 8800 in tara. Avea 105.000 km. Acuma am trecut de 155.000km si am schimbat in afara de revizii (ulei, filtre, un rand de placute, stergatoare parbriz, distributia la 110k km ) piese de maxim 400 euro (cauciucuri SH (~700.000 buc, 205/55/16 Michelin Pilot SX sau MXM), baterie schimbata iarna trecuta(~30 euro, Fulmen Formula), 2x bielete directie(150 euro), rulment dr.fata(~8-90 euro (3.500.000 in iulie 2004) ), simering planetara stanga ~800.000) toate piese originale cu monatjul inclus in pret de la reprezentanta Renault. Masina o folosesc zilnic si nu a fost zi in care sa fie imobilizata, cu exceptia unei dimineti de iarna cand am schimbat bateria si a unei zile in care masina a fost in service pentru montarea alarmei.

Schimbul de ulei este gratuit la majoritatea magazinelor care vand ulei, poti sa-ti alegi marca de ulei dorita, nu te obliga nimeni sa platesti reviziile in care-ti sufla filtrele si-ti golesc portofelul. Pe mine, o revizie simpla pe care o fac la 10k km ma costa exact contravaloarea pieselor, mare parte de la reprezentanta (300.000 filtrul de aer, 150.000 filtrul de ulei, 1.500.000 ulei 5w40 Mobil Delvac full-synthetic, API CI-4 ). Nu ma ameninta nimeni ca-mi anuleaza garantia :D

In rest, marea cheltuiala este cu CASCO. ~700 euro in 2003, 640 in 2004, 600 in 2005. Dar macar pot sa o las unde vreau fara sa-mi fac griji de masina...

Daca urci putin plafonul, pe la 10k euro in Germania poti sa gasesti o masina din clasa medie cu motor pe benzina cu rulaj sub 60k km, si la aia chiar nu schimbi nimic multa vreme...

Deci din punctul acesta de vedere, pentru mine SH este solutia.

Pentru altii in schimb cuvantul NOU are o alta rezonanta. Le respect opinia... dar raman la parerea mea, financiar renteaza cel mai mult o masina de 3-4 ani, si orice calcule ai face, in medie cu o masina noua cheltui cu cel putin 25% mai mult decat una SH, in acelasi numar de km si acelasi numar de ani de folosire.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sorin_g

Sustin si eu ca mult mai rentabila achizitia de SH-uri. Eu as spune ca se renteaza sa iei masini la 2-4 ani. Deja la 2 ani sunt cam la jumatate de pret, o mai ti 3-4 ani in RO si iesi cu o pierdere valorica muuuult mai mica comparativ cu a cumpara o masina noua!

Share this post


Link to post
Share on other sites
sorin_g
Ma uit la 15.000 de euro cu cat se vinde o compacta subtire dar noua in Romania, si vad ce masina poti lua cu banii aia SH...

Sunt in acord total cu r&d, cum sa dai 15.000 pe o campacta nu cu multe dotari cand poti lua un A6 de vreo 4 ani sau A4 sau un Passat full din 2002-2003 etc.

Dar asta este gandirea noastra, a forumistilor, a celor pasionati de masini bune. Dar sunt si oameni care nu vor sa aibe nici o problema cu masina, au garantie si nici nu se prea pricep la masini, se gandesc ca pot lua usor plasa etc

Aici Computest-ul este o solutie!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Golfer

Apropo de nervi - aparuse zilele astea un Porsche de mai mare frumusetea in zona mea. Recunosc ca il admiram de fiecare data cand treceam pe langa el.

Ieri dimineata sigla era smulsa de pe masina... Nici nu vreau sa ma gandesc ce o fi zis proprietarul dar eu cred ca as fi muscat din bordura de nervi.

Acum, desi nu am o masina de aruncat, tot stiu ca o pot reface relativ usor chiar si dupa o intalnire cu un amator de sporturi in parcare sau cuiul rau voitor :rolleyes: Poate daca as fi avut o alta masina n-as fi avut curajul sa o tin in fata blocului.

Share this post


Link to post
Share on other sites
raz.ro

aici pe straduta mea este un canal iesit dar faza e ca nu-l vezi cand mergi, si daca-l vezi crezi ca-i mic, dar de fapt e la 90 de grade si iti rupe masina in 2.

Azi cand am fost afara, am vazut urme de ulei pornind de la canal pana la sfarsitul strazii (vreo 100 metri), un nefericit si-a rupt baia de ulei in el presupun. Mai toti care nu cunosc zona isi lovesc scutul, etc de canalul asta nenorocit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
DragosR

indiferent de bani (daca ai o dambla ti-o satisfaci indiferent de cit dai)as alege masina second hand pt ca:

1. traiesc si ma invirt in Bucuresti si am numeroase avantaje: taxiuri, tramvaie, cuie, vecini, parcari, samd.

2. sint fooooaaaaaarte pretentios cu tabla si vopseaua ....asa mult imi place ca astea sa ramina fete mari ...(aci e cam greu) asa ca decit sa imi stea inima ca am 20-30 mii facuti zdrente :D e mai bun un infarct la una de 10-15 mii... :D

pina acu am fost ferit de evenimente de genul asta cu masinile personale...asa ca stiu cum am reactionat la operatiile estetice suferite de masina de servici.....

Edited by Evergreen

Share this post


Link to post
Share on other sites
claims1918

Merita! daca ai bani si nu rupi bucata de paine de la gura.

E aceeasi poveste cu Dacia:"daca raman in drum ma pricep sa o repar,costurile mai mici,stiu si altii care opresc sa ma ajute,...bla...bla..."

Daca stii sa conduci,chiar si pe drumuri proaste,3ani stai linistit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
adrian001

Si eu de acord cu ceilalti colegi de forum, merita o masina noua numai daca ai bani si nu iti iei painea de la gura. Acum legat de patea cu sa astept un an de la apratia modelului ca poate scap de bolile copilariei, depinde mult de noroc. De exemplu masina din semnatura am luat-o din primul lot de masini skoda care a ajuns in Romania. Dupa 5 ani jumate si aproape 105 000 km ma declar mai mult decat multumit de alegerea facuta, absolut nici o problema in afara de o pornire mai grea la cald care a inceput acum 2 luni si care o pun pe seama bateriei care e totusi originala. Nu am schimbat decat ulei si filtre, in rest nimic altceva, nici macar placutele de frana....

Share this post


Link to post
Share on other sites
wolfvw

E greu de crezut pt. cineva ca dupa 5 ani, inca mai ai placutele originale pe masina ....

O spun si altfel :105000 km. cu un set de placute de frana...

Km. in rulare pe autostrada, nu Adriane?

P.S.

Nu am luat la misto nici masina , nici afirmatia!

Doar ca nu imi vine asa usor sa cred ca mai repede iti schimbi bateria pusa in fabrica decat placutele de frana!

Edited by wolfvw

Share this post


Link to post
Share on other sites
adimar

@wolfvw

chiar de necrezut nu este sa stii! de ce?!

uite la mine, am luat masina acum 3 ani...si am facut pana acum 80.000km. intr-adevar, placutele au fost noi...si am facut toti acesti km numai cu un schimb de placute. este adevarat....ca 80% din km facuti, au fost facuti pe autostrada...la care se adauga si un mers normal, nu sportiv. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
V i c t o r

Eu spun ca merita!

Sunt de principiul ca masina trebuie sa fie noua, in concordanta cu posibilitatile financiare ale fiecaruia. Daca ai 7000 de euro iti iei una noua de acesti bani, masina care are garantie si nu-ti face surprize neplacute (vicii ascunse, kilometraj smecherit, uzura etc.). Nu-i pot intelege pe cei care isi cumpara o masina second dintr-o clasa neconforma cu situatia lor financiara, autoturism pe care mai tarziu nu-si permit sa-l intretina si sa-l repare, devenind un pericol pe drumurile publice.

Masina noua miroase a nou, nu a jeg. Volanul si schimbatorul sunt impecabile, nu pline de mucii altuia. E ca o femeie tanara, frumosa, virgina, nu ca una de pe Centura, obosita de tiristi. ;)

Dar romanul mai are mult pana sa-si constientizeze lunginea nasului si baierele pungii. De baza pentru el este imaginea pe care vrea sa si-o creeze in fata altora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri