Jump to content

Merita o masina noua


Golfer
 Share

Postare recomandată

da dar daca s-ar fi intamplat ceva cu locul de munca, rata ce patea ? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dudule faci parte din categoria putin peste medie banui apropo de finante... si cu un servici ~sigur...

Aici vorbim la modul general pt marea majoritate a lumii...

Daca facem o statistica punem pariu ca majoritatea userilor de pe forum au masini sub 10.000

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masinile, fie ele noi sau la mana a doua, nu au fost niciodata o afacere. Exista unele exceptii, precum masinile numite acum de colectie, dar si atunci erau departe de puterea de cumparare a muritorilor de rand.

Masina, fie ea noua sau la mana a doua implica niste costuri obligatorii: impozit, asigurari, revizii, reparatii, carburant si altele cu r in componenta.

O revizie a unei masini noi costa mai mult decat a uneia SH dar e posibil ca la cea SH sa ai nevoie si de reparatii.

Ce te faci daca si la cea noua ai nevoie de reparatii (sa traiti domnu' BKP)? Si pe deasupra mai trebuie sa platesti si revizia la ei, ca deh, e in garantie? Reparatia bine-nteles are costurile ei, tot de reprezentanta. Bine, bine dar daca aveai una SH te costa atat, ar putea zice un destept chibzuit? Posibil; sau nu. Dar poate n-o repar si ii fac doar revizia; poate nici macar atat, pentru ca nu merg cu ea. Ca n-a vrut Boc. Nici aia, nici p-ailalta.

Masina, fie ea noua sau la mana a doua, merita sau nu?

Poate ca da poate ca nu, Habar n-am. Ceea ce am aflat e ca te ajuta sa treci de la :D la :vaidecapulmeu: si viceversa, aproape instant, din n motive. Ale mele, ale tale, ale lui Boc, ale lu' vecina de la 3 sau ale lu' Marian, vesnicul mecanic.

Drum bun!

Nota: a se trata post-ul ca atare, usor spre monolog pamflet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

votez pentru masina straina sh desi nu am avut niciodata o masina noua. in prezent detin o octavia pe care am dat 6000 de euro. e diesel elegance. luata de la dealer ar fi fost de noua probabil undeva la 14 000. revizia mi-o fac singur si ma duce la 3 mil (la dealer este cel putin dublu referindu-ma la obligativitatea perioadei de garantie. cat des[pre garantie n=as vrea sa deschid subiectul legat de ceea ce acopera ea in realitate). Astept sa imi spuna cineva ce mi se poate strica la masina asta de 8 000 de euro incat sa regret alegerea facuta. am deja 45 000 km facuti cu ea intr-un an jumate. in afara de consumabile am schimbat un termostat de 25 roni si alternatorul cu 400 (decat sa cumpar fulia noua am preferat un alternator complet cu de 140 fata de 90 original si am ramas cu piese de schimb). In paralel am un coleg care plateste rate pentru un logan timp de 10 ani de zile (per total la finalul creditari eu platesc 5000 lei peste pretul masinii iar el plateste vreo peste 5000 euro). Are 100 000 km fara probleme majore (o bieleta, o bucsa sau un pivot nu-s un capat de tara) dar singurul capitol la care iese mai bine ca mine este consumul (cu jumatate de litru mai putin) insa avand in vedere ca al lui e common rail o sa imi vina mie randul sa rad mai tarziu. In rest sunt peste logan la orice aspect (dotari, siguranta, stabilitate, confort). SI nu vreau sa pariez care va rugini prima sau care are pretul de revanzare mai mic };) Inainte am avut o supernova pe gaz. M-a disperat la propriu desi am tinut la masinutza aia mandru fiind de motorul renault de sub capota. Singurul lucru care m-a impiedicat sa o schimb a fost teama de costurile de intretinere ale unei masini straine. Acum imi pare rau ca nu mi-am luat octavia mai devreme. Tragand linie dupa un an jumate am iesit mai ieftin cu skoda iar preturile pentru piese sunt aproape comparabile. (de ex set discuri frana 120 bucata de origine pt supernova, alternativa klaxcar la 80 cu riscul de a se ovaliza repede-la skoda 120 -150 unele bune in functie de preferinta pentru marca, placute frana 50lei tineau maxim 20 000 km pe cand cele de la skoda dupa 45 000 facuti de mine (nu stiu cand au fost schimbate) mai au aproape jumate , cost 150 pe set. inutil sa spun cat de repede se rupeau in mers aiurea senzorii de la placutele de frana la supernova sau cum schimbai burduful de planetara care se crapa cam la 20-30 00 km , bucse bara stabilizatoare 12 roni setul la supernova tineau 10 maxim 15 000 km la skoda 12 lei tin peste 45 000 :) amotrizoare la supernova chimbat 2 seturi la60 000 fiecare (ca un facut) la skoda sunt cele originale si au 175 000. Piesele de la motor ... destul de scumpe si la renault. nu as face comparatie diesel/benzina. o sonda lambda era 5 mil la supernova ca idee). Per total la skoda platesc mai mult pentru piese care tin muult mai mult. la dacie plateam mai putin pt niste piese mai slabe calitativ si pe langa asta plateam si manopere pentru montare mai des. Rezulta economie skoda. Nu e reclama este comparatie doar. Insiruirea de preturi este ca sa imi sustin punctul de vedere si votul contra masinilor autohtone. Am uitat sa mentionez credinta gresita ca o masina romaneasca se repara mai usor in romania decat una straina. TOTAL ERONAT si o spun din proprie experienta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare!am si eu urmatoarea speta:sora mea impreuna cu logodnicul ei vor sa-si cumpere o masina si au gasit un golf 6 tsi,122 de cai.acum intrebarea mea este:merita sa-si ia masina asta,ce parere aveti voi despre ea,dragi forumisti? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clar merita! tsi-urile mie mi se par a fi apogeul mecanicii!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu zic ca merita, golf 6 se zice ca a atins perfectiunea :), motoarele TSI merita si pt putere si pt consum. Eu zic sa il ia daca au fondurile necesare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca fac parte din categoria "cea mai proasta alegere" cand este vorba de cumpararea unei masini - app 20k eur + tva: leasing persoana fizica... si dobanda si tva de platit din propriul buzunar, fara mish-mash-uri cu firme fictive, fara nimic

Dudule ai si tu dreptate, dar nu te doare sufletul sa stii ca masina ta pe care ai dat 25.000 euro, acum dupa 4 ani mai face 6-8.000 euro? Pe mine m-ar deranja sa pierd 18.000 euro in 4 ani, si pentru ce? Pentru nimic.

Masina mea de noua a costat 30.000 euro si am luat-o cand avea 4 ani cu 12.000! Si ghici, cheltuielile de intretinere nu au fost mai mari decat le-ai avut tu, ba daca tinem cont ca am facut reviziile pe unde am apucat, cred ca am iesit chiar mai ieftin :P Cea mai mare cheltuiala am avut-o cu schimbarea actuatorului, care m-a costat 100 euro, si actuatorul l-am schimbat ca sa ma aflu in treaba, puteam sa circul asa mult si bine, imi dadea limp numai cand acceleram in tr 5 de la 150 km/h... In rest am schimbat furtunul turbo (inutil), cateva becuri altele decat xenonul, un senzor de autoleveling... deci maruntisuri.

Daca NU lucrezi pentru bani atunci merita o masina noua, dar daca tragi pentru fiecare leu, atunci NU. Nu spun ca trebuie sa cumparam cazane si cazaturi, insa putem gasim masini de 2-5 ani cu istoria cunoscuta.

Modificat de SHARANEL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6000-8000 euro sigur nu e. Altfel multi se ingramadeau s-o cumpere. :blah_:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eto daca ai ceva de spus, spune, nu arunca doar 2 vorbe fara sens (in stilul caractristic) si apoi pleci.

Pe autovit cam la sumele astea am vazut Golf5 benzinar de 4 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca imi luam masina noua, cu socoteala de atunci pierdeam aprox. 20k oiros; cu ce e acum bateam in 30k oiros.

mai mult decit absolut perfect la banii si valoarea mea, fara numar fara numar :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masinile noi au avantajul ca timp de 2-3 ani , poate chiar 4 , nu bagi bani decat in consumabile (ulei, filtre ,etc.) si in revizii , asta daca vrei sa ai garantie. In schimb la masinile la mana a doua ,la achizitionare, daca ti la viata ta , trebuie sa-i faci o revizie si sigur o sa bagi mana in buzunar ,imposibil sa nu trebuie sa faci o reparatie majora (ambreiaj, distributie, etc.). Preturile de achizitie au scazut , si trebuie sa te gandesti cat esti dispus sa te sacrifici cand o cumperi, in cazul cand nu dispui de suma necesara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gresit!

Stiu masini care in primii 2 ani a schimbat de la ambreiaj/volant la injectoare...noroc de garantie...oare in urmatorii 2 ani ce schimba?

Tigaia mea e adusa din 2008, are ~40k in Romania...si au fost schimbate : cauciucuri, sonda lambda, G42, bujii, fise, filtre, ulei, distributie...si lamele la stergatoare :)

Nu are reglaje electrice la scaune si nu avea tempomat...in rest cam de toate cele necesare...pret achizitie sub 5000...pret total sub 6000 cu tot cu instalatie GPL ...

Daca o luam noua ma costa peste 14-15.000...

Daca pt tine o schimbare de distributie e reparatie majora, atunci o segmentare, schimbare de turbina etc ce sint?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un topic ce se duce la vale...atatia useri,atatea exemple.totusi sa nu uitam ca desi unii le-au luat second,le-ar fi placut de noi si cu dotari.dar nu s-a putut.

Totusi sa afirmam ca domne am asteptat sa se devalorizeze,am luat-o cu x mii dupa ce au terfelit-o altii,ca noua era mult,da eu asta am urmarit de fapt...sa fim seriosi.

Ai bani?ia-o noua.

Nu ai?nu o iei.

Ai dar nu vrei sa o iei?nu-i bai.

Ai o suma pt o masina medie noua,dar tie iti face cu ochiu limuzina vecinului sh dar de lux,si decat sa fi cumpatat te vei intinde peste plapuma ta sa fi jmeker,fara bani de impozit,rca si peco?e viata ta.

Ai o suma si te raportezi la ea corect?bravo.

Schimbi masinile ca pe ciorapi?treaba ta.

Sunt atat de multe situatii,si oameni pt fiecare dintre ele.

Nu fac referire la nimeni,a se considera pamflet.

Brgds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

da dar daca s-ar fi intamplat ceva cu locul de munca, rata ce patea ? :)

Nu mai faceam 2 copii, ma mutam la tara unde munceam hectarele familiei si tot o plateam... Insa deja divagam

Dudule faci parte din categoria putin peste medie banui apropo de finante... si cu un servici ~sigur...

Nu-i vorba de medie sau peste medie ci doar poate o relaxare dpdv profesional dupa 10 ani de munca. Pana la coada, nimic nu mai e sigur in ziua de azi (besides Death & Taxes :D )

Masinile, fie ele noi sau la mana a doua, nu au fost niciodata o afacere.

Cel mai mare adevar grait aici

Chiar credeti ca am inventat noi apa calda sau roata? Aceeasi situatie o gasesti peste tot in lume si chiar nici nu mai conteaza ca neamtul are salariu mediu x mii euro iar romanul 300... Totul se rezuma la microeconomie, cea de familie

Atunci cand neamtul isi cumpara Logan iar romanul strange si c$r si-si ia de la gura pentru un LCD LED ca plasma s-a invechit sau A seis sh pe care n-are bani sa-l repare si nu s-a gandit ca impozitul la 3000cmc este aproape 700 eur (+ restul), deja avem o problema... MARE

Dar iar o dam in diverse :D

Dudule ai si tu dreptate, dar nu te doare sufletul sa stii ca masina ta pe care ai dat 25.000 euro, acum dupa 4 ani mai face 6-8.000 euro? Pe mine m-ar deranja sa pierd 18.000 euro in 4 ani, si pentru ce? Pentru nimic.

Mah, orice ar fi, masina asta nu se vinde cu 6-8000, asta ti-o garantez. Poate vreun 1.4 aspirat sa ajunga la valoarea asta insa, fara nicio falsa modestie, nu masina mea

Stii cum e?! Pana la urma nici nu mai conteaza prea mult suma in sine cat ce faci cu ea... Sincer, daca in Ro buy-back-ul ar functiona corect si nu ar fi de fapt o mica escrocherie legala, multi s-ar folosi de el

Modificat de dudu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca si femeile, masinile sint niste "gauri negre" al bugetului...

Daca ai un buget relativ limitat, o masina SH limiteaza pierderile...atita timp cit banii dati pe reparatii sint mai putini decit pe rata la leasing+diferenta la revizii (reprezentanta si alt service mic)...

Vali ai oarecare dreptate... am vazut destule cazuri cind multi s-au intins mai mult decit pot duce...

Eu unul chiar daca puteam sa iau una medie noua am preferat sa "investesc" in altceva ...mai ales pe vreme de criza...plus ca prefer sa o servisez cum vreau, cu ce vreau, cind vreau...si nu te gindi in sensul ca vreau sa fac economie...

Era tentant o masina noua dar neuronii au cistigat versus "ochi&inima" :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dudule ai si tu dreptate, dar nu te doare sufletul sa stii ca masina ta pe care ai dat 25.000 euro, acum dupa 4 ani mai face 6-8.000 euro? Pe mine m-ar deranja sa pierd 18.000 euro in 4 ani, si pentru ce? Pentru nimic.

Mah, orice ar fi, masina asta nu se vinde cu 6-8000, asta ti-o garantez. Poate vreun 1.4 aspirat sa ajunga la valoarea asta insa, fara nicio falsa modestie, nu masina mea

Stii cum e?! Pana la urma nici nu mai conteaza prea mult suma in sine cat ce faci cu ea... Sincer, daca in Ro buy-back-ul ar functiona corect si nu ar fi de fapt o mica escrocherie legala, multi s-ar folosi de el

Nu am vrut sa iti raspund sharanel pt ca stiam ca o sa imi ia cineva vorbele din gura :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar la acest pret sunt cele aspirate, dar oricum nu e asa important daca masina valoreaza 6, 8 sau 10.000, devalorizarea este oricum uriasa (pentu muritorii de rand). Totusi in estimarea facuta de mine mai sus nu am tinut cont de dobanzi si nici de asigurarea casco, elemente care inclina si mai tare balanta. Daca mi-as permite sigur ca mi-as cumpara si eu o masina noua dar momentan nu imi pot permite sa lucrez ani de zile NUMAI pentu fierul din parcare.

O masina noua poate fi privita ca si un hobby, acuma depinde de fiecare cat e dispus sa cheltuie pe hobby-urile sale.

Nu cred ca ne putem compara cu occidentalii, ei au salariu de 1000-3000 euro, noi de 200-500 euro. Daca as castiga si eu lunar 2000 euro, cu siguranta nu m-ar interesa masinile SH.

Eto, nu ai vrut sa imi raspunzi dar totusi mi-ai raspuns. :thumbs_up:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O masina noua cu cat este mai scumpa cu atat se devalorizeaza mai mult si mai usor. Un Golf mk6 1.2TSI care costa acum ~13-14k de euro, peste 3-4 ani va pierde cca 30-35% (4-5k de euro), ceea ce ar putea fi numit cat de cat rezonabil pentru ca proprietarul ei tot va lua ~10k de euro cat pentru un avand de mk7.

In ceea ce priveste masinile premium sau de lux, situatia are un factor de multiplicare mult mai mare. Un Passat CC 170CP cu toate tampeniile incluse (DSG, 4M, navi, pavilion, etc) sare de 55k de EURO la reprezentanta. Dupa 3 ani si un rulaj nu foarte mare in RO, il gasesti la mai putin de jumatate din suma respectiva. E plina piata de X5, Q7 sau ML toate 2008 si la 30-40k de euro cu un rulaj de doar 50-60k de km.

Motivul? Simplu, sunt mult mai putini clienti dispusi sa cheltuie atat de mult pe o masina la mana a doua si mai mult decat atat, pentru ca traim bine in vremuri de criza.

Imi place sa cred ca nu sunt zgarcit de fel, dar 10k de euro pe an in minus doar pentru o masina mi se pare o situatie deloc de neglijat. Banii astia pot fi folositi la altceva (credit casa achitat mai repede, casa de vacanta pt cei ce au deja una, investitii in diverse SIF-uri, etc).

Daca masina e achizitionata in sistem leasing, situatia nu e chiar asa dramatica dar sa pierzi din buzunar direct, cca 10k pe an CASH, iti da de gandit.

Unora cred ca ne ramane doar placerea de a detine o masina, nu si efectiv o pasiune pentru ca asta incepe sa coste nu mult, ci usturator de mult.

Modificat de robert03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Devalorizarea masinior scumpe este accentuata de cererea diferita fata de acestea pe piata sh: intotdeuna vor fi mai multe persone care vor fi interesate de o masina (indiferent de marca acesteia) de pana la 10.000 euro, fata de cele de 30.000 euro.

Din experienta personala: cand am vandut Octavia 2, in intervalul respectiv, efectiv nu am facut altceva decat sa raspund la telefon: in cele doua zile cat a durat cu tot cu obtinerea certificatului fiscal, am avut cel putin 100 de apeluri. Cand i-a venit sorocul Chrysler-ului, cu toate ca a fost o masina absolut full-option, intretinuta perfect si cu un rulaj de 30.000 km., am stat cu ea pe autovit o luna si am avut cel mult... 10 apeluri.

Despre cat de plina este piata de masini scumpe, rulate putin si la preturi mici, chestia e cu dus si intors, intrucat X5-ul excelent dotat, de 4 ani si 50.000 km, la pretul de 28.000 euro nu poate fi vreodata altceva decat o masina cu km. dati inapoi. In principiul, acesta este contraargumentul achizitionarii sh: masina arata si ruleaza excelent, a beneficiat de o intretinere ireprosabila, in carte avand toate reviziile pana la 50.000 km care "se pupa" cu baza de date a dealerului si, totusi... e "rezolvata" - in primii 2 ani a parcurs 45.000 (una sau doua revizii in carte), apoi inca 100.000 (nicio revizie sau revizii la terti), rulaj urmat de km. dati inapoi la 48.000 iar, dupa aceasta, de o revizie la dealerul din Ro. Rezultatul: daca in acest interval nu a fost lovita grav (s-ar vedea la orice verificare temeinic facuta) ai o excelenta oportunitate de a cumpara un adevarat chilipir, dotat, intretinut si rulat putin. :emthdown:

Modificat de OII
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Votez noua dintr-un singur motiv:

Nu vei gasi niciodata sh exact ce iti doresti (motorizare, cutie, culoare exterioara/tapiterie, pdg sau nu, jante, audio etc).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merita 100% o masina noua, cu o singura conditie: sa ai bani de ea ! Sa ti-o configurezi dupa sufletul tau, ca sa nu mai vorbim de mirosul de nou si senzatiile traite in perioada comenzii si la ridicare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cand comanzi o masina si astepti cate 4-5-6 luni pentru ea cred ca senzatia traita e fenomenala :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm,si acum sa ne luam un sh terfelit doar ca il ai pe loc?

Personal nu cred ca cine are bani sa isi ia masina noua,care o doreste el,cu ce dotari vrea el,fie ca este 10k,30k sau 50k,mai pune in balanta aspectul sh.

Vorbim de oameni normali,nu fraierici care vor sa epateze dar mananca fornetti si dorm la garsoniera in rahova.no offence!

Brgds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!