Jump to content

Cum conducem economic si corect ?


PMG
 Share

Postare recomandată

Buna , sun nou aici, scriu pentru prima data, va rog nu va suparat dar altundeva nu am gasit unde sa scriu. in alte locuri numa lasa, va rog mutati postul unde credeti ca e bone.

Vreau sa va cer sfatul intr-o chestiune care ma chinuie de ceva vreme.

Am un golf 3 "93 benzina 1.6 l ABU - rosu ; stau langa Brasov. in vara am mers la rude in jud Mures, Tarnaveni, motorul s-a stricat acolo cand am ajuns, a inceput sa nu mearga rotun, sa dea in nas, sa se deregleze avansul, am abandonat masina acolo la rude in curte. Ma enervasem pt ca tocmai bagasem o groaza de bani in ea ~2500 lei [(filtru aer+benzina, bujii noi, fise noi, pompa de servo noua(300 lei) bobina de inductie noua (magnetimarelli ~170 lei sper sa nu gresesc) capac delcou, fisa+pipa delcou, corp admisie, corp complet cu "injector"+clapeta+motoras pas cu pas, distributie, ulei servoschimbat complet, schimb+filtru ulei,aditiv benzina, si n-am mai socotit manopere in astia 2500 pentru montajul acestor piese si alte ca verificat compresie verificat presiune pompa benzina, timing si reglaj avans, si poate si altele pe car enu vreau sa mi le amintesc, Nu am mai adus masina de la Tarnaveni MS , ma enervasem ca dupa ce am avut grija si am bagat atatia bani ea mi-a facut una ca asta.

Asa ca nu am mai venit cu ea la BV. Mi-am luat alt golf 3, din Germania crezand ca fac o afacere din pacate mai vechi (1991), motor mai mare 1800 , de aici => consum mai mare 11%, RCA mai mare, impozit mai mare, alaturi debenzina din germania pana aici, taxele pt numerele provizorii nemtesti, taxe de drum, deja ceea ce credeam eu ca era o afacere, se ruinase, (crezusem ca pot cheltui oricat si fara sa-mi para rau, ca doar pe cealalta o alintasem cu ~2500 lei .. da dar banii s-au terminat si peste toate a venit surpriza:

se schimbasera treburile din 2009 cand inmatriculasem eu g3-ul de 1.6 (taxa de poluare 400 EUR) , acum BOMBA pt g3-ul de 1.8 aveam de platit lui Borbely 9000 lei - 2100 EUR, puteam sa o platesc si apoi sa actionez statul in instanta, dar a) nu aveam $ si b) stiam cat dureaza din 2009 inca sunt prin tribunale pt cel de 1.6.. asa ca am renuntat , am incercat sa vand masina am cerut pe ea 900 E, cumparatori nu s-au gasit, probabil stiau cat e taxa.

Incercand sa strang bani / sa economisesc am radiat golful de 1.6 (recuperand ceva din asigurarea tocmai platita si economisind banii pe care ii dadeam pe impozit si probabil pe reparatie) - asadar acum golf de 1,6 nu mai poate fi inmatric, nu mai are numere/ acte/ motorul nu porneste/ am totul pe el in afara bobinei de inductie care am adus-o la bv incercand sa mai scot un banut vanzand-o, dar fail, o mai am inca.

Acum aflati de ce scriu eu aici.

As vrea sa va cer sfatul, sa aflu si eu ce e mai bine sa fac acum cu golful de 1,6 abu pe care il am in jud MS, eu nu mai am incredere..dupa ce am facut asa cum v-am marturisit atea prostii.. as vrea sa ma consult cu voi.. ce as putea sa fac sa mai castig cativa banuti, sa am macar de un trabant/ dacie/ etc..desi la ce taxe de poluare sunt acum si pe dacii si pe tot cred ca bicicleta imi voi putea lua doar.

M-am gandit la 2 variante:

a) DEZMEMBRAT si vandut pe piese, pe rand in Tarnaveni - Dezavantaj: nu am timp sa fiu fizic acolo, sa o desembrez, sa vand piese, apoi, oras mic, nu stiu ce trecere ar avea piesele mai ales ce pret.

b) Sa-l aduc aici in BV, stau la casa, aici as avea timp s-al dezmembrez. Dezavantaj: nu am remorca/ platforma (eventual daca as gasi sa imprumut / inchiriez - desi nu stiu pe nimeni) , apoi nu am masina cu carlig - as putea apela ( singura idee pe care o am - sa rog un prieten care are Logan cu carlig - asta daca as rezolva de o platforma/ remorca/ trailer - insa nu stiu daa logan poate tracta o remorca cu o incarcatura atat de mare (masa in kg a golfului)

apoi aici in BV as putea sa vand piesele pe rand , desi sunt aici multe Dezmembrari, dar cu ceva reclama pe net si afise poate as gasi clienti.

c) o a 3-a varianta ar fi sa incerc sa vand masia intreaga - in scopul dezembrarii, caci e radiata- voi ce credeti, un nene care are dezembrari mi-a zis ca el cumpara g3-urile cu 450 - 400 euro si le desface.. oare as primi atat pe el?

Sau ce alte solutii vedeti voi pt mine.

(am pe ea Jante de AL, pe 14" cu cauciucuri de vara 185-65-r14 din ce mai tin minte- la interior toate is originale, am si casetofonul original ALFA(il am aici la BV) totul e super la interior scaune si tapitierie ca noi) rezerva si toate cele ,..dar astea nu cred ca ajuta la ceva---

Sunt foarte dezamagit si descurajat.

Multumesc tuturor celor care imi raspundeti, si celor care ati citit postarea.

(cel cu motor de 1.8 nu l-am mai inmatriculat, nu as vrea sa-l dezmembrez inca, pana nu vad ce fac cu asta vechi) as putea vine am Brieful mare si brieful mic dar nu cred ca trebuie cuiva-)

Sa aveti un an nou FERICIT !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuia s-o radiezi pe cea de 1.6 . In cel mai rau caz, puteai schimba motorul de pe una pe alta .Banii de omologare si ce mai e pe acolo ii scoteai din vanzarea cochiliei de la 1.8.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Passat b 5.5, an 2002, motor 1.8T, Benzina

De regula pornesc motorul si il las sa coboare la 800/rpm(dureaza cam 1 minut) apoi plec si pana ajunge la 90 grade schimb pe la 2000-2200

Modificat de DDT
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Golf 6, 1.4TSi

Schimb de obicei pe la 2500-2700 in oras pentru mers economic, motor cald. Daca e rece putin sub 2500. De obicei urmaresc shift indicatorul si schimb dupa cum zice.

Pentru mers sportiv, sa zicem doar ca dezvolta puterea maxima la 5000rpm, desi foarte rar ajung la acea turatie.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atasat doua poze referitoare la conducerea economica, una din brosura Think Blue si cealalta din manualul Vw Passat B7.

Ce mi-a sarit mie in ochi prima oara cand le-am citit:

"Condusul la turatii reduse dauneaza motorului? Este doar un mit! "

"In principiu, este valabila afirmatia: treapta superioara de viteza este intotdeauna viteza mai economica. Regula de baza la majoritatea autovehiculelor: la o viteza de 30 km/h, conduceti cu treapta 3 de viteza, la 40 km/h cu treapta 4 de viteza si la 50 km/h deja cu treapta 5."

Pe masina mea, functia din CB de recomandare pentru selectarea treptelor de viteza este foarte apropiata de ceea ce scrie in manual. Cand depasesc 1600 rpm deja imi recomanda o treapta superioara, ajungand astfel ca la 60-70 km/h sa imi recomande treapta a 6-a.

Tot in manual am observat ca pentru motorul meu 2.0 TDI Cod CFFB cuplul maxim este atins intre 1750 - 2500 rpm.

Din ce observ imi recomanda schimbarea vitezelor inainte de cuplul maxim pentru un consum economic.

post-89443-0-83621200-1326040435_thumb.j

post-89443-0-39863900-1326040436_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar vezi ce scrie acolo pe foaie, nu? Motoarele moderne TDI si TSI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm ca si la TSi pe la 60kmh, se indica viteza a 6a, fara a avea efecte negative pe motor.

Intradevar este doar pentru masinile mai noi, un 1.9TDi tinut subturat poate avea probleme. Am mai condus ocazional si un AVF, obinuiam sa schimb pe la 2200, maxim 2500 si se simtea putin subturat.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Brosura aceea cu Think Blue am primit-o si eu. Parca cu Auto Motor si Sport sau am luat-o de la PBN, nu mai stiu.

Cateva zile am pus in practica principiile descrise, desi sunt impotriva instincului personal. Cert e ca nu am identificat pe memoria scurta afisata pe MFD vreo imbunatatire a consumului memorabila. Desigur ca nu am mers atat de departe incat sa rulez cu 60 intr-a 6-a, cu a 5-a insa, da.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da stiu...conduceti motoarele moderne facand economie la combustibil, salvati planeta, bla, bla..

Dupa aceasta economie va asteptam in service cu costuri mult mai mari. :mop:

Modificat de Tilu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersul economic≠subturat, nu incurca capra cu varza!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca in viteza a 6-a la 60km/h nu vorbim despre mers subturat? (remarca avea ca obiect recomandarile "think blue")

Inseamna ca a mancat capra varza :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu din 1992 am carnet si toate masinile pe care le-am condus, Dacii vechi, BMW-uri patron, Ford Focus diesel, benzina de la servici, Seat Leon, Mondeo, le-am condus la turatie redusa pe cat posibil si la nici una nu i-a stricat. Adica se intampla sa merg si acum constant la 1200 ture, schimb la 2000. Merg si acum cu a 5-a in oras la viteza legala. Daca pompa de ulei face presiune suficienta, daca uleiul este bun, bunul simt spune ca un motor care face N ture, se uzeaza mai putin decat unul care face 2xN ture pe o anumita distanta. Normal ca masina vede si 4300 de ture constant pe ore intregi la mers pe autostrada.( asta este turatia la 130/h pe GPS).

Mers subturat este cand incepe sa smuceasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca in viteza a 6-a la 60km/h nu vorbim despre mers subturat? (remarca avea ca obiect recomandarile "think blue")

Inseamna ca a mancat capra varza :icon_cheesygrin:

Lucian, tot respectul dar nu le incurca. Daca schimbi la 2500-2800-3000rpm si la diesel unde ai cuplu maxim asta nu insemna ca mergi subturat, o poti urca in ture fara probleme dar si consumul va fi mai mare in ambele cazuri(subturat <2000rpm vs. 3500-4000rpm)! Daca dai treapta a-5-a sau a-6-a la benzinara la 60-70km/h ai cel mai mic consum posibil, dar important este sa mergi constant(~2000rpm), vrei sa accelerezi, retrogradezi treapta. Sa stiti ca a merge subturat insemna pe langa o viitoare prezenta in service si consum mai mare! Deci mersul economic nu are nici o treaba cu mersul subturat daca accelerezi, schimbi, mentii viteza constant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am tinut cont niciodata de recomandarile computerului de bord cand sa schimb treapta de viteza, rece schimb la 2200-2400, cald schimb intre 2600-3000rotatii, daca sunt in rampa si am nevoie de forta ma pot duce si in 3500 rotaii fara probleme, oricum folosesc frana de motor din plin si nu accelerez cum fac multi bizoni pana in semafor si pun frana brusca de la 120 km pe ora la 0

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da stiu...conduceti motoarele moderne facand economie la combustibil, salvati planeta, bla, bla..

Dupa aceasta economie va asteptam in service cu costuri mult mai mari. :mop:

La benzinarele turbo nu ai majoritatea problemelor legate de mersul subturat de la turbodiesel. Ca si conduita, principalele cerinte care se mentin sunt referitoare la talpa data la rece sau sub turatia de cuplu maxim ori la racirea turbinei la relanti dupa DN-uri/autostrazi. In rest, nu ai nicio treaba. De asta sunt atat de fun de condus.

Oricum, asa cum relatam, pentru o scurta perioada a aplicat marea parte a "pricipiilor" din ThinkBlue si... nimic notabil. De acord ca a rula cu 60 in a 6-a este, totusi, cam extrem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu T5-ul il turez la maxim 2300rpm (cand merg linistit) la fiecare treapta pana intr-a 6-a

si are saracul atatia km si ani in spate, iar probleme pe la injectoare, egr, etc nu are...

a crapat turbina din alte motive sau oringurile de la pompa duse

golful la fel, merge la turatii pana in 2300, acum iarna schimb la 2000rpm

cu 50 lei ma invart ~120km NUMAI prin oras :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ce nu inteleg:

A. Daca

1. e putin subturat motorul (1600-1800), si apesi pe acceleratie cat trebuie, adica nu accelerezi cat sa consume in gol (randamentul motorului e unul corect si deci arderea in parametri),

sau

2. e putin subturat motorul (1600-1800) si mentii turatia/viteza constanta

de ce s-ar depune mai mult decat daca e turat? Nu atunci cand e turat motorul consuma mai mult, deci sunt mai multe gaze, deci are ce sa se depuna?

Pe de alta parte, daca e deja depusa funingine, trebuie sa mergi mai turat ca sa se mai curete.

B. corect, consuma mai putin in frana de motor decat la relanti la turatii de peste 2300, dar

1. trebuie sa ajungi la 3000+ ca sa poti sa simti ca pui frana de motor sau sa schimbi inferior, deci soliciti oarecum ambreiaj;

2. daca la relanti consuma 0.4-0.7 l/ora, nu e indeajuns de putin?

3. depinde de situatie daca e nevoie de decelerare cu relanti, cu frana de motor, sau de frana "de serviciu".

O seara faina,

Ionut

Modificat de kvaleroo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La PD-uri intervine problema cu turbina ce se defecteaza daca se merge subturat si da in frana de motor nu consuma, e 0.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SI la TDI CR nu e problema daca mergi subturat cu turbina? eu stiam ca asta e regula generala la turbo diesel sa nu mergi subturat, sau cel putin sa nu calci acceleratia in forta cand esti subturat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul potim nu-l facem mergand subturat tot timpul. proprie experienta mers subturat mai tot timpul. consum de 11% oras.

Mers cu schimbari de 2700rpm, dar neezitand sa merg cu a 5-a la 60 la ora, de exemplu coborand dealul Vacaresti. consum tot de 11%. deci? consider ca varianta 2 este cea mai buna, si motorul simtindu-se mai elastic. SI de fiecare data frana de motor pana in jur de ~1300 rpm cand ecu comanda pomparea de benzina.

Sunt pro frana de motor, nu ezit sa fac asta nicaieri, astfel placutele schimbate acum 8-9000km sunt intr-o stare foarte, foarte buna.

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce am parcurs acest topic am senzatia ca unii dintre noi au confundat motoarele prevazute cu injectie controlata (de comp.de bord) si cele cu carburator si de aici unele neintelegeri in legatura cu consumul in regim de frina de motor.Am avut oDacie 1300 la care am montat un "economizor de benzina"construit de mine dupa schema din revista Tehnium( care se edita pe vremuri)si care consta in suspendarea alimentarii cu benzina in momentul frinei de motor.Practic am inlocuit jiglerul de ralanty original cu unul de Olcit care era prevazut cu electrovalva si acesta se inchidea cind luam piciorul de pe acceleratiesi se deschidea cind turatia motorului ajungea aproape de turatia de ralanty.A fost nevoie de un montaj electronic, intrerupator actionat de pedala de acceleratie ,reglaje etc.

Am facut acest lucru deoarece din literatura de specialitate am citit ca in momentul folosirii franei de motor in camera de amestec din carburator si galeria de admisie apare o decompresie mare( parca generata de pistoanele motorului) care antreneaza carburantul injectat de injectorul de ralanty desi NU este necesar, motorul functionand datorita inertiei masinii( transmisa lui prin sistemul de transmisie).Asa am redus consumul la batranica mea cu aprox. 0.6 litri/100km.

Acum am o masina dotata cu ECU si sint convins ca acel sistem de gestionare a consumului de combustibil (care in anii '80 a si fost realizat si comercializat de o firma autohtona dar fara prea mare succes)este implementat pe masinile dotate cu computer de bord.Din acest motiv eu sint convins ca folosind frina de motor de cite ori este posibil economisim carburant ,desi cred ca pentru un mers economic e nevoie de mai mult acesta fiind doar un aspect al problemei.De aceea sint de acord cu cei care spun ca e bine sa se schimbe vitezele in asa fel ancit sa nu simti ca motorul trage greu ,accelerari usoare si de cite ori este posibil frina de motor daca ai masina dotata cu ECU.Eu schimb in asa fel incit turatia motorului sa cada pe cit posibil pe 2000 de ture (1.4 16V motor bby) si scot un consum mediu de 6.3l/100km in conditiile unui drum de 30 km cu traversarea de 3 localitati

La cele pe carburator sint convins ca cel putin in ceea ce priveste frina de motor privita prin prisma reducerii de carburant consumat mai bine pe"liber" macar asa motorul ajunge mai repede la turatia de ralanty =consum de ralanty pe cind in frina de motor datorita acelui fenomen de vacuum din galeria de admisiese pare ca motorul trage chiar mai multa benzina decit in mod normal. Asa am inteles eu de pe unde m-am tot documentat.

Sper ca ceea ce am scris dezvaluie un pic din misterul acelui "consum instant 0" daca am dreptate ,daca nu, scuzati atit am stiut atit am spus...

Modificat de johnypa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerile sunt diferite, nu vreau sa supar pe nimeni eu vorbesc din propria experienta de 11 ani si aprox. 700.000km in RO si UE in care am condus cateva tipuri de masini. Doar categ. B. am.

Pentru a conduce economic si corect sfatul meu ar fi:

- lasati motorul sa se incalzeasca min. 2-3 minute daca e ger chiar mai mult

- accelerati treptat

- gasiti turatia minima de la care incepe motorul sa mearga rotund adica nu scutura, se simte puterea la accelerare, plusati cu 1.000-1500 RPM si ati aflat plaja de turatii in care merge bine motorul si la un consum normal

- consumul difera foarte mult de: greutatea aflata in masina, drum(deal, vale, drept, serpentine), vant, stil de condus, ploaie sau uscat, vechimea in km a masinii, etc.

- daca rulati constant avand o turatie mai "mica" incecarti sa nu accelerati brusc, mai bine treceti intr-o treapta inferioara si abia atunci accelerati pentru a depasi o alta masina de exemplu

- folositi frana de motor dar nu exagerati incat sa se ajunga la turatii foarte mari

- daca mergeti pe un drum drept si urmeaza o urcare incercati: 1. sa accelerati pe portiunea dreapta dupa care nu mai accelerati la urcare tineti piciorul pe pedala in aceeasi pozitie. sau 2. mergeti constant si la urcare nu mai apasati acceleratia, viteza va scadea pe cand ati ajuns in varf dar urmeaza coborarea si recuperati accelerand incet.

- in ultimul rand conteaza si experineta conducatorului auto

Drum bun, :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceea ce a postat prichindelu mi se pare foarte corect si subscriu in totalitate

off topic:ce trebuie sa fac sa apara textul asa cum l-am conceput (cu alineat,etc)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In afara conduitei la volan importanta e si starea tehnica a autovehicului.De aceea cred ca ar fi interesant de aflat cit de mult "platim" daca folosim masina cu un defect care nu ne obliga sa oprim.M-am gindit la asta in urma unui mic incident:cresterea consumului mediu cu aprox.1 L concomitent cu racirea vremii.In urma unei scanari efectuata cu ocazia unei verificari de iarna (gratuita ca altfel nu o faceam) rezulta senzor lichid racire defect,lucru de care nu mi-am dat seama pentru ca masina mergea la fel iar indicatorul din bord functiona normal .De asemenea am mai auzit discutii despre cit de mult influenteaza tensiunea acumulatorului consumul chiar daca el inca face fata ...

Poate ca aceste lucruri le mai trecem cu vederea desi au un impact major atit asupra fuctionarii motorului cit si a buzunarului...eu cred ca ceva informatii pe aceasta tema nu ar strica...cu respect pentru toti forumistii .

Daca aceasta tema a mai fost discutata in alta parte rog moderatorii sa ma scuze si sa mute postul acolo unde trebuie.

Modificat de johnypa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!