Jump to content

Ulei pentru motoare TSI


poe
 Share

Postare recomandată

Daca vrei sa auzi lantul in toata splendoarea lui baga 0w40 !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suntem o gramada de membri care folosim mobil 1 0W40 la acest motor 1.4 TSI si nu cred ca s-a plans cineva, eu am facut 4 schimburi pana  acum si nu am nici o problema, asa ca te rog sa te abtii de la comentarii contra 0W40, cel putin Mobil 1, daca nu detii acest motor.

Modificat de poe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te aprinzi degeaba, Mobil este tot turcesc, la fel de slab ca si Castrol, nu se compara cu Motul, in ideea asta am comentat.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

citez: "Daca vrei sa auzi lantul in toata splendoarea lui baga 0w40" ai zis cumva ceva de Motul? Nu, ai zis de vascozitatea 0W40, care din punctul meu de vedere acopera cerintele la toate tipurile de motoare si ar fi cam cel mai bun. Referitor la turcisme si chinezisme astea sunt povesti precum ca nu ar fi bune. Nu ar fi bune daca nu ar fi originale da, dar chiar nu conteaza in ce tara sunt facute daca sunt cu aprobarea producatorului. Din pacate este cam greu sa stii daca sunt originale sau nu. Pe majoritatea este inscriptionat Made in UE asta nu inseamna ca e facut in Turcia, nu vad de ce o facatura turceasca ar fi Made in UE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am trecut de la mobil1 0w40 (3 ture cu el) la Ravenol VST 5W40 (în 2000 km fac am treilea schimb ) și e diferența mare în privința zgomotelor motorului.

Modificat de fixpixu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si de ce ai schimbat cu Ravenol?ce nu mai era in regula la Mobil?a mea are deja 160k,nu papa ulei dar se aude lantul la prima pornire desi e refacuta acum 10tkm .Un mecanic zicea ca de fapt ar fi ceva tacheti-cred cs astia ii putea repara el :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Si eu folosesc m1 new life 0w40. Am 3k+ km  si e pus de curand. Foarte frumos se comporta masina cu el. 

 

Tachetii sunt hidraulici deci e normal sa se auda. Pana se amorseaza fac un mic zgomot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am trecut de la m1 la Ravenol pentru ca specificațiile Ravenol sunt mai bune (folosește baza sintetica adevărată pao).

In plus motorul la pornire nu mai e zgomotos. Alta observație - la mers pe autostrada în același condiții - temperatura uleiului cu m1 e mai mare decât cu Ravenol

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am trecut de la m1 la Ravenol pentru ca specificațiile Ravenol sunt mai bune (folosește baza sintetica adevărată pao).

In plus motorul la pornire nu mai e zgomotos. Alta observație - la mers pe autostrada în același condiții - temperatura uleiului cu m1 e mai mare decât cu Ravenol

Sa iti stric visul frumos ? 

 

N-ai sa vezi ulei in comert cu baza 100% pao sau macar cu ceva PAO 5w40.  Asta este un aspect. Al doilea,  nu ai sa gasesti baza nici macar 1- decene la 32 lei / litru.

 

Neavand nici un MSDS gandul imi zboara la GTL. Sau grupa 3 cu ceva PAO pentru ca pp este destul de avantajos.

 

M1 new life are baza PAO 60%, 1-decene. 

 

 

Nu exista baza pao adevarata sau falsa, PAO nu reprezinta decat denumirea clasei de baza nu a unei baze. Poly alfa olefin adica OLEFINE sau alchene polimerizate in pozitia alfa. 

In cazul M1 new life baza este 1-decene. O alchena cu 10 atomi de carbon car prin polimerizaze formeaza un polimer cu 20 de atomi de carbon. 

 

Si tin sa te dezamagesc  Ravenol VST 5W40 este mai slab decat M1 0w40 la nivel de aditivare

 

Ravenol VST 5W40 are asa:

Zn - 747 ppm

P - 723 ppm 

Mo - 8 ppm 

B - 40 ppm

Ca - 2200 ppm

 

http://www.oil-club.ru/forum/topic/14870-ravenol-vst-5w-40-svezhee/#

 

Mobil 1 new life 0w40 dupa  7800 km rulati prezinta

Zn -  990 ppm

P - 851 ppm 

Mo - 84 ppm

B - 175 ppm 

Ca - 2968

 

Nu mai zic de faptul ca Ravenol declara un TBN fals, cel real fiind de 8.91

 

Temperatura uleiului variaza foarte mult in functie de cantitatea de ulei pe care o ai in motor. Daca ti-a mancat ulei si esti pe zona " puteti completa cu ulei " asa cum zice cartea, uleiul va avea temperatura mai mare. Dar daca ai cantitate normala de ulei in motor iti va arata o temperatura mai mica.

Nu stiu cum e la tine dar la mine la mers extraurban uleiul nu sare de 98 grade cu talpa. La mers normal sta la 87 grade. 

 

Motor mai silentios la porniri... eu zic ca e mult placebo. In primele secunde sunetul nu are voie sa varieze, poate in primul minut sa fie mai silentios decat 0w40 dar asta la vreo 5-10 secunde dupa ce a pornit motorul. Asta pentru ca uleiul e mai grosut in cazul ravenol. 

Modificat de Kspic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am comandat si eu uleiul pt masina din semnatura 

 

Ulei castrol edge titanium fst  5w30    norma 504/507   cei care l ati folosit  sau care va puteti spune o opinie  o astept cu placere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am folosit Castrol Edge 5w30 la un benzinar aprox. 40k km. Motorul s-a comportat ireprosabil. Acum am trecut pe Castrol Edge Titanium 0w30.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu m-ai dezamagit deloc. Sunt aproape de acord. Doar ca din specificatii rezulta ca M1 0w40 e majoritar hidrocrackat. In plus http://www.mobil1.de/produkte/new-life-0w-40.aspx- aici folosesc cuvantul Synthese care e folosit pentru ceva care nu contine PAO intr-o anumita proportie minima.

Iar legat de pachetul de aditivare intr-adevar M1 e facut sa reziste mai multi km. Dar la cat de faine sunt TSI-urile cu injectia lor directa nu stiu cat de indicat e sa tii uleiul acolo mai mult de 10k km, mai ales daca se fac drumuri scurte.

 

Temperatura uleiului: la mine nivelul e intotdeauna catre maxim cu amandoua uleiurile (nu mananca decat foarte putin ulei in cei maxim 10k km pe care ii fac cu un schimb), iar temperatura la mine ajunge si la 115 grade.

 

Si zgomotele la pornire inseama ca ceva se freaca acolo fara lubrifiere... ceea ce nu e neaparat bine. De aceea parca as prefera sa se frece componentele cu un pic de ulei intre ele. In concluzie cel mai bun ulei e cel cu care masina fiecaruia se simte bine.

Modificat de fixpixu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu m-ai dezamagit deloc. Sunt aproape de acord. Doar ca din specificatii rezulta ca M1 0w40 e majoritar hidrocrackat. In plus http://www.mobil1.de/produkte/new-life-0w-40.aspx- aici folosesc cuvantul Synthese care e folosit pentru ceva care nu contine PAO intr-o anumita proportie minima.

Iar legat de pachetul de aditivare intr-adevar M1 e facut sa reziste mai multi km. Dar la cat de faine sunt TSI-urile cu injectia lor directa nu stiu cat de indicat e sa tii uleiul acolo mai mult de 10k km, mai ales daca se fac drumuri scurte.

 

Temperatura uleiului: la mine nivelul e intotdeauna catre maxim cu amandoua uleiurile (nu mananca decat foarte putin ulei in cei maxim 10k km pe care ii fac cu un schimb), iar temperatura la mine ajunge si la 115 grade.

 

Si zgomotele la pornire inseama ca ceva se freaca acolo fara lubrifiere... ceea ce nu e neaparat bine. De aceea parca as prefera sa se frece componentele cu un pic de ulei intre ele. In concluzie cel mai bun ulei e cel cu care masina fiecaruia se simte bine.

Bun hai sa lamurim pas cu pas ce spui tu. 

 

M1 new life asa cum am spus nu este full PAO. Are 60% pao. Nu ma crezi citeste MSDS-ul lui si ai sa vezi ca iti spune 1-decene la baza folosita. Adica PAO.

Ravenolul pus de tine, dupa specs, fara sa am un MSDS tind sa cred ca ar fi GTL. Acelasi specs le are si shell helix cu gtl si cam acelasi pret.

In cazul tau daca vrei neaparat 5w40 eu as merge pe Shell cu baza GTL.

 

Aditivarea mai buna ofera protectie mai buna. Eu il tin 6-7k maxim in motor.  

 

TBN-ul M1 new life este considerabil mai mare, aproape de 11. Deci rezistenta lui la contaminarea cu carburant si la oxidare este mult mai ridicata. 

 

Inteleg ca ce ai tu e cel mai bun, dar totusi. Daca nu stii sa interpretezi MSDS-ul unui ulei incearca sa nu mai contrazici. 

 

 

Un ulei cu baza petroliera are PP mare deci nu va putea niciodata sa se incadreze in categoria 0w. Aici intervine baza sitetica in cazul nostru 1- decene.

Zgomot nu inseamna neaparat frecare. Zgomotele pot veni fie de la tacheti care sunt hidraulici la 1.4 tfsi. Amorsarea lor necesita timp.  

 

ZDDP-ul este cel mai interesant aditiv sa ii zic asa antiuzura. Pe langa altiuzura are rol in protectia bazei impotriva oxidarii. Ofera rezistenta filmului de ulei la presiune si multe alte beneficii. 

Aditivii solizi au iarasi rol benefic impotriva uzurii. 

 

Iar M1 new life este printre putinele uleiuri din comert care are cantitate atat de mare de PAO in banii ceruti.

 

 

Legat de castrol edge 5w30 504/507. Este acel ceva ce nu o sa mai bag in motorul asta in veci. Ulei pus in reprezentanta care facea motorul sa sune oribil comparativ cu 0w40 new life sau amsoil 5w30 euro

Rezultatele UOA sunt teribile in cazul uleiului castrol 504/507.

Uleiurile 504/507 sunt uleiuri facut in special pentru dieselarele cu DPF, uleiuri care in TSI/TFSI in conditii de mers sportiv numai protectie buna nu asigura.

 

Pentru TSI/TFSI trebuie sa respectam norma 502 in cazul in care vrem protectie. De preferat un ulei cu aditivare cat mai sanatoasa si cu vascozitate 0w40. Porniri la rece fara stres si vascozitate la cald beton pentru mers sportiv. 

 

Pe langa toate cele de mai sus M1 new life e si uleiul oficial posche a40.  E ulei de prima umplere pentru unele motoare dar si de revizie. 

Modificat de Kspic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dovada din MSDS

 

Dec-1-enă, homopolimer, hidrogenat Dec-1-enă, oligomeri, hidrogenaţi    /      68037-01-4      /    01-2119486452- 34    /   50 - < 60%   /   Asp. Tox. 1 H304

POLIOLEFIN POLIAMINĂ SUCCINIMIDĂ                                                   /   147880-09-9       /                                       /    1 - < 5%       / Aquatic Chronic 4 H413

ZINC BIS(O,O-DIISOOCTIL) BIS(DITIOFOSFAT)                                     / 28629-66-5           /                                       /  0.1 - < 1%      /  Skin Irrit. 2 H315, Eye Dam. 1 H318, [Aquatic Acute 2 H401], Aquatic Chronic 2 H411

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre castrol 5w30 cu titanium stii ceva? Il am in 1.2 tsi 85cp.

Modificat de Mumus.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este hidrocracat. 

 

Eu am o parere foarte proasta despre uleiurile castrol. Ultima mea dovada ca parerea mea e corecta a fost cu A3-ul luat recent care avea ultima revizie facuta la reprezentanta audi unde i-au pus 5w30 castrol edge.Uleiul avea 500 km in motor si era galagios rau iar in UOA-urile de pe afara din TSI-uri,  cheleste motorul la nivel de ppm de Fe, Al, Cu.

 

Castrolul turcesc in motoare e un fel de ultimul drum pentru betivi.

Casrolul nemtesc e alta mancare de peste.

 

Eu eram dispus sa dau si 300 lei pentru Redline numai sa stiu ca uleiul isi face foarte bine treaba. M-am sfatuit cu Borsy care mi-a recomandat 0w40-ul. El mi-a spus cat PAO are m1 new life, ulterior am inceput sa citesc si sa ma documentez despre m1 new life, despre bazele PAO, ester si gtl si am vazut ca avea foarte mare dreptate.

 

Sunt variante foarte bune de uleiuri in comert si multi se limiteaza la marketingul VAG. Castrol castrol castrol.... .  

 

Ravenolul de mai sus e ulei bun, nu e rau deloc.

Modificat de Kspic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina este in garantie... 4 ani daca pun altceva si pateste ceva motorul, o sa mi se bage pe gat mesajul arhicunoscut: de la ulei e domle... Ce sa fac? Il tin maxim 13000 km sau un an, am uitat sa mentionez ca este long life:-) sorry, deci daca e LL e tot aia?

Modificat de Mumus.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O minciuna frumoasa. Un ulei castrat de tot ce e bun si cica tine mai mult.... In fine.  

Se pleaca cu un ulei de la un TBN mic de pana in 6.5 si ei spera sa duca uleiul 30k km. Uleiul este sarac in aditivi care lasa cenusa si nu foarte bogat in aditivi solizi. Deci protectie slaba. 

Pe scurt ai un ulei cu protectie slaba, TBN mic .... care in teorie trebuie sa tin 30k km sau 2 ani. Cu aceeasi baza petroliera..... NEVER. 

 

low-saps, C3, 504 si TSI/TFSI = dragoste cu forta  Daca masina mai primeste si remap poti sa te apuci sa ii canti vesnica pomenire.

 

OEM-ul VW special plus. Vezi daca iti dau voie sa il aduci tu adica sa nu il cumperi din reprezentanta la pretul de 90 lei ci la 60 lei de unde vrei tu.

 

504/507 este LL adica 30k km sau 2 ani

502  este cu interval normal de service 15k km sau 1 an 

Modificat de Kspic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu l-am tinut un an, chiar daca trebuia 2... L-am schimbat tot la ei si gata, daca e prost, macar il schimb mai des...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ravenol clar nu e cel mai bun, nu stiu de unde s-a dedus asta. E doar un compromis.

Nu are cum sa aiba GTL pentru ca tehologia e inca noua si din cate stiu nu multi producatori folosesc baza GTL.

Ravenol are baza PAO grupa IV in proportie de peste 80% (de aceea are voie sa puna pe eticheta vollsyntetisch) - http://www.auto-motor-oel.de/auto-wissen/der-unterschied-zwischen-mineraloel-und-synthetikoel/11/

 

Cine tine la masina schimba mai des cu uleiul cu care se simte masina cel mai bine.

post-74864-0-24643300-1445948408_thumb.j

Modificat de fixpixu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MSDS ai ? Doar pe banuieli nu merge treaba. Nu zic ca nu ar avea pao dar mai mult de 20% nici nu viseaza. 

Un adaos de 20% PAO modifica uleiul de la 5w40 la 5w50, vezi M1 peak life.

 

la 32 lei nu exista ulei PAO in proprite asa mare.  Ulei full PAO este 0w30 castrol nemtesc care costa mult mai mult. 

 

http://www.ravenol.de/fileadmin/content/documents/pdfs/Flyer_CleanSynto_GB__Freigabe.pdf

 

http://vwforum.ro/topic/89410-ulei-de-motor-ravenol/page-24 

 

 

Si vezi ca nu exista ulei cu 80% baza ci maxim 70% baza. 

 

De exemplu m1 new life are baza in proportie de app 70%

 

CleanSynto respecta a doua mea banuiala, HC + ceva PAO dar in cantitate mica.  In nici un caz full PAO ci cantitate mica. Dar mi se par suspecti pentru ca nu ofera un MSDS...

 

 

In cazul de fata o solutie mai buna o reprezinta Shell helix cu baza GTL.

Modificat de Kspic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In germania este reglementata denumirea tipurilor de ulei. Vollsyntetisch are voie sa apara doar pe produse care contin peste 80% PAO

Modificat de fixpixu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De pe net.

http://openjur.de/u/128226.html

Dar poate ar trebui mutata discutia asta in alta parte. Ca de la "ulei pentru TSI" a denaturat in altele.

Si daca te uiti pe fisa tehnica a Motul 8100 X-Cess https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/45685/original/8100_X-CESS_5W40_01_15.pdf?1422281402

scrie VOLLSYNTHESE care din nou nu e "vollsythetisch"

Modificat de fixpixu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!