Jump to content

Ulei pentru motoare TSI


poe
 Share

Postare recomandată

Nu eu.

Era un topic pe bmw forum in care erau desfacute motoare care au urilizat diverse uleiuri. Ce era cu castrol prapad.

Iar uzurile le-am vazut in UOA-uri din Sua si Rusia. Titanium fst e cireasa la uzuri.

Eu nu folosesc castrol. Cand am luat masina avea castrol in pe care l-am dat jos cand uleiul avea cam 600 km. Si asa destul de negru mai negru ca amsoilul dat jos la 2k km

Astra g-ul vechi pana sa intre in familie a rulat cu castrol in belgia. In ro cand mecanicul a desfacut motorul sa il curete a scos ceva namol din el. Asta prin 2008.

Atata timp cat baza folosita e petrol si Romanul il tine 10 k .... Made in eu ( turcia ). Cum sa nu faca sludge.

Uita-te la aditivarea m1 new life si esp formula si uita-te in ce masini sunt bagate in reprezentanta pe afara ( porsche ). Vezi acolo proba de aditivare.

Zinc si fosfor pe la 800-900 ppm

Mo pe la 100-150

B pe la 200

Ca si el sus

Asta la esp formula 5w30. Cel mai bun ulei care se mai baga in reprezentanta.

Sunt altele mai bune care nu circula pein reprezentante dar totusi. Nu mai zic de pp la -45 si fp la 250. Evaporare de 5.6% mai buna ca la un esteric rl. Ulei 504 ? Beeeeton.

Modificat de Kspic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles, cineva candva undeva pe internet a pus o poza si a scris niste randuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Man daca tu folosesti castron e problema ta. Dar deschide ochii pentru ca exista uleiuri incomparabil mai bune.
Eu am folosit uleiuri de 80 lei litrul. Ulei .... Exceptional. Ulei care va intra in TFSI-ul meu.

Eu nu ascult ce zic unii. Citesc buletinul de analize blackstone sau de la firme din Ru. Pentru baze msds. Pentru proprietati tds

Baza hidrocracata in functi de tehnologie capata si proprietati mai bune. Baza din gaz e pura natural si cu mana omului e si mai buna. Baza pao este modelabila la proprietati la fel si cea esterica. Cea esterica are avantaje multe dar pret mare.
Uleiul esteric vine in bidon nissan oem pentru modelele 370z si nismo. Uleiuri cu interactii speciale fata de suprafetele pe care le protejeaza.

Pentru noi cu motoare normale... Sustina sau shell sau valvoline sau fuchs sau mobil1 au solutii bune. Sunt multe alte firme cu produse exceptionale. Cele spuse de mn sunt pe scurt.

 

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricare cifra ai alege de la Red Line,full / low saps sau Renewable Lubricants costa 17,80 euro/quart si face toti centii !

Modificat de razvi_gyl
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Kspic: pt 2.0TFSI ce parere ai de Motul x-clean 5w40 ? Masina mea are 180k km...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu merita banii. E un hc mediocru facut pentru dieselare cu dpf. L-am avut in una din masinile familiei si mi s-a parut slab din toate punctele de vedere. Din specs e slab deci ... Next :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si xcess e tot pe acolo? Ar tb sa facem o lista cu niste uleiuri chiar bune pt tsi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai bine o lista in ordine descrescatoare, de la bun la mai putin bun pana la nerecomandat. pe masura ce se pun pe tapet, Kspic daca vrea, ca tot le stie, le poate pune in clasament.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5w40 de la motul - specific, xcess si xclean.  specific si xclean au aceleasi specs, C3, mid saps, tbn ~ 7.

X cess este full saps, tbn ~ 10

 

pentru tsi este recomandat mid si low saps deci....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema cu motul e ca inca nu au lasat baza HC in pace. Nu au PAO, nu au GTL iar tehlonogia de prelucrare a petrolului e veche. Nu mai scot nimic de sarit in ochi din petrol. 

Si o alta problema e ca uleiul cam lasa sludge.... . 

 

Eu as evita motul, pentru siguranta mea.

 

In cazul in care avem un TSI/TFSI si vrem ulei 504/507 si 5w30 cea mai buna obtiune e Mobil1 ESP Formula luat de la baietii de la revizie ( mi-am comandat eu la 135 lei  4 L fata de 50 lei pe litru cat cer unii in comert ) 

Pentru norma 502 un ulei exceptional este M1 New Life 0w40. 

Iar pentru non norma dar mers spre premium avem Eneos Sustina 5w40 sau Redline 5w40. Redline in cazul in care masina vede [cenzurat] rosie la greu si merge foarte mult in oras. 

 

Nu am nimic personal cu castrol ci doar cu ceea ce fac produsele lor in motoare. Sunt unele loturi de castrol de pe afara care sunt chiar bune dar in rest petarde de uleiuri. 

 

Pentru 1.2 tsi si 1.4 tsi cu norma 504 M1 ESP 5w30 

De ce ? 

 

In urma unor UOA ( teste de probe de ulei ) am vazut ca vascozitatea la 100 grade coboara la doar 11. Foarte bun rezultatul deoarece marea parte a 5w30 prezinta vascozitatea la 100 grade sub 10. Un mare Like

Aditivarea ESP 5w30 e beton. Nu stiu cum naiba de a primit aprobare pentru 507.... are Zinc si fosfor mult undeva la 800-900 ppm cand marea parte a uleiurilor 504 au undeva la 600 ppm zinc si fosfor. 

Aditivi solizi la greu ceea ce nu prea vezi la multe uleiuri. Mo pe la 150 si B pe la 250. Beeeton. 

PP la -45 si FP la 254 Beeeton.    

Baza folosita e ca sursa petrol. " Produşi distilaţi (petrol), hidrotrataţi, grei, parafinici "

Iar la 135 lei 4 litri ? Sa ma ierte sfantul asta e pomana. La mers 100% urman schimbat la 6k km sau 6 luni si motorul ala nu va avea probleme din cauza lubrifierii. 

 

Vara as opta pentru M1 NEW LIFE 0w40. 

Vascozitatile sunt ceva mai ridicate fata de 5w30 astfel ca dupa multi km vascozitatile se stabilesc pe la 12.5-13 la 100 grade

Adtivi solizi Mo si B maxim 100 ppm

Zinc si fosfor undeva la 1000-1100 ppm

Ca la 2800 ppm - curatare betooon  

Obs. Castrol foloseste magneziu care e mai abraziv. Pro Ca !

Baza folosita este 1 decene adica PAO in propotie de 50-60% din totalul de 70%

 

La 155 li 4 litri cat am dat eu pe el, merita banii. Ma dau la masina pana ma plictisesc si pe bord nu sare uleiul de 95 grade. Si suna exceptional in reprize prelungite de " redline "/

 

Cele doua uleiuri de mai sus sunt de exceptie. Atat tehnic cat si practic. Pretul lor este unul super super ok. 

Eu pentru a3-ul meu folosesc ulei bun, benzina buna cu aditiv, produse cosmetice gen ceara lichida dupa fiecare spalare peste stratul de protectie ceramica... etc. Imi place sa am grija de ea ca si ea sa aiba grija de mine. E mai mult o pasiune masina pentru mine decat ceva ce as vrea sa fac zi de zi iar ceea ce am citi legat de uleiuri.... e pentru mine. 

Modificat de Kspic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar 5w40 pentru 2.0 TFSI care ar fi cea mai buna alegere?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as baga eneos sustina 5w40 a3b4. Are baza GTL si foloseste ZP in loc de ZDDP. In teorie din ZDDP sunt cedale moecule de sulf care impreuna cu contaminarea si mediul din motor formeaza acid sulfuric evident in cantitati mici. De aici TAN ridicat uneori ( total acid number ) si detergenti distrusi - > Sludge. 

Ai PP la -45 grade care pentru un 5w40 .... hmmmmm.... beton. Aditivi solizi din plin, zinc si fosfor pana la 700 ppm dar baza care isi face treaba si de aici din UOA uzuri mici. 

 

Borsy il recomanda pe clubaudi si stiu de un tip cu 2.0 tdi care a ramas impresionat de eneos sustina.

 

In 2.0 TFSI rezultate beton de redline 5w40. Dar asta in cazul in care vrei sa rupi motorul in turatii.  

Poti merge si pe mobil1 new life 0w40 cu aprobare 502.

 

 

Dupa ce termin cu new life o sa bag m1 esp in 1.4 tfsi-ul meu iar la vara eneos sustina 5w40. Un ulei care merita testat personal cu incredere.

Modificat de Kspic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma uitam pe la emag la uleiuri si am gasit M1 ESP 0w40.... Cu norma 502... Asta e marfa noua !!!

Asta are norma C3 fata de New life ce are A3/B4...dar asta nu conteaza la tsi, nu?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A3B4 si C3 au aceleasi cerinte minime de uzura.  Diferenta conta in faptul ca cele A3B4 sunt full saps iar cele C3 sunt low saps cel mult mid saps.  C3-ul este mai mult pentru dieselare cu DPF. 

 

M1 ESP 0w40 nu merita banii. Este un HC clasic. Mai bine iei un 5w30 ESP cu norma 504/507 daca vrei neaparat ESP.

Modificat de Kspic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Top uleiuri TSI, in ordine descrescatoare:

Mobil 1 new life 0W40... totusi cam subtire...si pt lantul nostru..

Mobil 1 ESP Formula 5w30... cred ca e in regula chiar daca este W30, nu??

Castrol !? nu prea avem ce...

Motul X-Cess 5W40...ar fi HC...deci nu prea (desi asta am bagat ultima data)

Eneos Sustina 5W40...nu prea se gaseste...

Ravenol VST 5W40... unii il cam lauda...

Total Quartz 5W40 (il folosesc reprezentantele Peugeot...)

...mai ales ca eu personal il schimb la 1 an sau pana in 10k km.

Parca as vrea o data sa raman pe un ulei anume... ma hotarasem pe new life acum 2 ani, dar cineva mi-a zis ca ar fi potrivit cu vascozitate 5W pt lanturile noastre...si iarasi m-am razgandit...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

New life nu e deloc subtire pentru lantul nostru. Din contra el este fluid la rece si ajunge repede unde trebuie iar ZDDP din el impreuna cu Mo si B asigura protectia rapida. Nu te intereseaza sa fie vascos in primele secunde, ca nu cat de greu curge conteaza ci cat de repede asigura filmul de ulei. Iar la noi altele sunt problemele la lant, nu neaparat ungerea. 

Iar a3-ul meu are lant cu probleme pe el. Adica e revizia A cea care o sa ma lase. Are 6k km acum :))) Poate ma tine macar 40k.

 

5w30 este foarte ok. Este ceea ce are nevoie un TSI pentru un mers de om normal dar si cu valente sportive nu excesive. 

 

Castrol ... ar fi titan fst 5w30 care are pentru curatare magneziu. Nu sunt pro dar ... e mai abraziv magneziu decat calciu. Cert e ca la nivel de aditivare are si undeva la 600 ppm Zinc si fosfor, aditivi solizi in cantitate mica.  Nu e cine stie ce dar cine trebuie sa respecte garantia si e impusa treaba cu castrol ar fi bine sa mearga pe el. Are ceva titan in el... nu stiu la ce ajuta. N-am apucat sa mai citesc.

 

Motul 8100 x-cess e foarte ok dar nu mai mult de 6k km cu el pe oras si 8-9 k in afara. Nu de alta dar lasa depuneri. Poate generatiile noi reviziuite au mai indreptat problema, dar cand eu il foloseam nu era chiar ok la nivel de depuneri.

 

Eneos sustina se gaseste dar nu peste tot

 

Ravenol VST, ulei bun, baza HC + PAO 

 

 

Parerea mea, new life 0w40 asigura porniri mai silentioase decat 5w30 amsoil european car formula care este un 504. 

Si mai e un lucru, pe care l-am obervat dar pentru care nu vad nici o explicatie. La  Buzau la porniri aud lantul uneori, sau mai ramane agatat bendixul pe coroana. Dar la Brasov, piese astea capata calm ardelenesc. Uleiul European, fasnet e mai rapid ca lantul si na... nu mai zice nimic, tachetii se amorseaza mai fain iar bendixul nu mai ramane agatat pe coroana. 

Modificat de Kspic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eneos Sutina 5w40 gasesti usor la cel putin 2 magazine mari de piese auto. Un bidon de 4 litri costa 180 Ron.  Intra pe compari.ro si da search Eneos 5w40 sau Eneos sutina si gasesti berechet cu livrare gratis.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Tocmai am castigat 5 litri de Total quartz 5w40, este ok ptr tsi? Este un ulei ok?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Urmatorul servis

5w30 Castrol Edge FST-LL boost with titanium

Acum merg pe 5w30 Castrol Edge FST...si am completat cam 300grame in 10mi km,sunt zile dimineata foarte devreme o alerg pe autostrada cu 200km/h

 

post-137593-0-67850600-1447881793_thumb.

post-137593-0-88720000-1447881848_thumb.

Modificat de GP-05-GB
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca este varianta nemteasca da e ok daca este cea normala luata din Ro un mare NU.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!