Jump to content

KM reali!?!


Cato
 Share

Postare recomandată

@istef

Km. i-am aflat cu interfata originala HEX-COM+CAN, de la Ross-Tech.

Software VAG-COM 607.2.

Optiunea "Display EDC15 mileage".

Acesti km sunt calculati prin integrarea semnalului provenit de la viteza masinii (se stie ca EDC15 primeste "road speed signal") si nu cred ca au fost modificati, avand in vedere ca atunci cand a fost cumparata masina (2004) nu se stia de aceasta locatie...

Cand selectezi aceasta functie, am observat ca VAG-COM se logheaza pe modulul 01-Engine, iar cand ii dai click pe "Display EDC15 mileage", scrie "Reading/Computing" si sta asa cam 5 secunde, dupa care iti da valoarea. Cine stie ce face el in timpul asta...

Modificat de alex_pescaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

valoare data de vag-com este calculata prin niste interpolari din ce-am inteles, luand in calcul datele stocate de ECU pentru uzura uleiului (la long-life), etc... ca atare nu este 100% precisa, eroarea acceptata fiind de 5%... aceste informatii (inclusiv eroarea acceptata de 5%) sunt date de vag-com, chiar in modulul unde se fac aceste calcule.

Nici vorba de interpolari! Sunt niste calcule extrem de simple cu precizia rezultatului de 2 zecimi. Diferentele de KM parcursi apar din motivul folosirii a senzori diferiti pt masurarea distantei parcurse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau asa :D Io am zis ce intelesesem de la dragos da' se pare ca n-am inteles f bine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Haideti sa va spun ce am aflat despre masina mea. Am sunat un colaborator din Germania, i-am dat numarul de identificare si mi-a transmis intrarile in service si la ce KM: km reali mai mult cu 130kkm decat bordul, operatiuni service OK si la termen , in LL Service, fara pb deosebite (sch bateria si "starterul"). Ce sa fac, sa fiu suparat pe nr real de km sau bucuros de servisarea si starea tehnica ireprosabila? In plus, am aflat, punand cap la cap toate informatiile si documentele pe care le am, ca "intinerirea" a fost facuta de autohaus-ul de unde a fost cumparata masina si nu de catre romanasul care a adus-o.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

punand cap la cap toate informatiile si documentele pe care le am, ca "intinerirea" a fost facuta de autohaus-ul de unde a fost cumparata masina si nu de catre romanasul care a adus-o.

patronul autohausului ce specie era?

eu am luat o masina din belgia (comisionar al reprezentantei) si pe factura mi-a trecut din proprie initiativa nr de km langa alte date de iedentificare. ar fi o varianta sa cereti asta. daca stie ca a manarit ceva sigur nu scrie si stampileaza cu propria manauta o factura ce-l poate baga in puscarie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce crezi tu ca n-a facut-o romanasul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista si nemti (bastinasi / indigeni sa-i numim asa) care dau km inapoi. Au fost reportaje la ei cu exemplare cu "pedigree" prinsi ca dadeau km inapoi.

Daca patronul e strain (turc, iugoslav, rus, roman) probabilitatea sa intre in astfel de combinatii e mai mare.

Nemtii in general stiu ce sa ceara si cum patronii nu vor sa faca puscarie se feresc sa vanda astfel de masini la nemti. Masinile pt. export au alt regim (adica probabilitatea sa fie manarite e mai mare pt. ca un bulgar sau un roman nu-si bate capul sa-i dea in judecata - se bazeaza pe naivitatea sau indiferenta lor).

Km. i-am aflat cu interfata originala HEX-COM+CAN, de la Ross-Tech.

Software VAG-COM 607.2.

Alta interfata merge sa citeasca acesti parametrii ? - intrebare indrepatata catre cei care au no-name

Se pare ca ar exista cateva dejavantaje totusi.

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate-am inteles, merge doar cu interfata originala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deja au aparut solutii si pt. a rescrie orice informatie (VIN, Immo, KM) in ECU prin OBD. Cam repede s-a rasuflat treaba...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deja au aparut solutii si pt. a rescrie orice informatie (VIN, Immo, KM) in ECU prin OBD. Cam repede s-a rasuflat treaba...

Am dat peste un programel, facut de rusi prin 2003, care era pentru chiptuning prin KWP2000 si care putea rescrie informatiile din ECU, cel putin pentru VIN si IMMO din cate am vazut.

Cred ca existau de mai demult astfel de programe, dar nu stiau baietii inca toate datele de acolo ce reprezinta... :cheers:

Asta e...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

1-daca ecu de la motor a fost schimbat cu unul mai nou(cu km mai putini) din diverse motive...bineinteles s-au corelat si cei din bord

2-daca cei care modifica km,ii modifica in toate memoriile in care se inregistreaza(cei care stiu unde... si care pot...)

3-daca ambele...ce garantie mai poti sa ai ca km sint reali? eu cred ca doar flerul si experienta in a "citi" o masina sh...

caz real intimplat saptamina trecuta: a venit omu la mine,passat din 2002,101 cp,97000 km(la bord),e adusa de un PRIETEN BUN,am citit unde trebuie 274.777 km reali.Rezultat:il indoi,il omor,sa-mi dea 1000 euro inapoi,5 tigari in 3 min,bla-bla-bla.....valva egr blocata,1 planetara zdub si zdob,putin varuita in fata,etc...da masina-i buna nu? ca doar ii adusa din jermania de un PRIETEN BUN!....trageti concluzii,ca eu va ascult....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai eu zic ca nu avem de ce sa ne intristam :) A mea are 101.000 km pe bord si saptamana trecuta la scanarea facuta de Voinea mi-au iesit 177.000km reali.In momentul in care am cumparat-o,la 96.000 eram sigur ca nu sunt reali, dar mi-am asumat acest risc cu buna stiinta si nici fostul proprietar nu a incercat sa ma convinga de acest lucru.Mie mi-au placut aspectul si cum merge.In fond toti ne asumam niste riscuri cand cumparam SH-uri.Ganditi-va ca eu am avut anterior masina noua luata de la reprezentanta(marca non VAG) dar sunt indragostit de VW indiferent de km,s.a.m.d :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am dat pur si simplu telefon la una din reprezentantele VW din Timisoara, Autoclub, si am cerut km la ultima intrare in service (masina e un VW Trasporter din 2002, adus din germania acum o sapt. cu 36.000 km, ceea ce mi se parea f. putin) si mi-au zis ca ultima intrare a fost in iunie la 34.000 (in germania) , exact ce scria si in cartea de intretinere. Mi'au cerut doar seria (VIN).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca aveti pe cineva la o reprez. VW si masina SH provine din Germany se poate vedea tot historicul masinii (in caz ca i-a facut reviziile la reprez.). Aceasta modalitate este singura pt. a verifica KM reali; tot ce apare in cartea service tre sa apara si in baza de date VW (aici nu se poate manari nimic).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, s-a mai discutat …

Un topic trebuie “frunzarit” macar inainte de a posta. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca aveti pe cineva la o reprez. VW si masina SH provine din Germany se poate vedea tot historicul masinii (in caz ca i-a facut reviziile la reprez.). Aceasta modalitate este singura pt. a verifica KM reali; tot ce apare in cartea service tre sa apara si in baza de date VW (aici nu se poate manari nimic).

Ba nu este singura modalitate. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebari:

1-Cat de impenetrabila este reteaua service VW ,deoarece cartile de service se pot cumpara si scrie pe genunchi (am vazut falsuri ce erau evidente si pentru cineva care nu mai vazuse niciodata o asemenea carte )?De ce se multumesc sa falsifice doar cartea,atata timp cat se poate verifica contra cost autenticitatea nr.de km?

2-Cei dintre noi care (poate) se ocupa cu vinzarea masinilor cumparate din vest pot sa confirme/infirme ca in Arad spre exemplu sunt locatii unde contra cost se reseteaza km,se inlocuiesc manerele interioare la usi,cotiere,presuri,...in general elementele de uzura ce sunt evidente(si nu foarte scumpe),se curata/spala interiorul,asta in cazurile cand aceste lucruri nu sunt facute dincolo?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alex putini stiu si mai putini fac aceasta verificare in baza de date VW inainte sa cumpere o masina. Aici e cam greu de modificat si pana acum nu am auzit vreum caz. Eu inainte sa plec in Germania sa cumpar o masina ceream seria caroserie si mi-o verifica prietenul de la VW daca corespund km scrisi la servisare in Germ. cu km masinii. Intr-o zi am verificat vreo 11 masini din targ (Brasov) si ....... doar una avea km reali.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cea mai sigura metoda ramane interogarea ecului deoarece samasarii nu stiu pt moment ca se stocheaza si acolo nr de km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca intre timp s-a descoperit faptul ca EDC15 (sau 16? Voinea stie...) are o functie de a "stoca" o aproximatie a km parcursi in memoria proprie.

Se pare ca integreaza viteza in timp (si cei care au facut 12 clase stiu ca integrand viteza obtii spatiul (parcurs)). Exista evident o eroare pe care cei de la Ross-Tech spun ca s-ar cifra la +/- 5% ceea ce e ok dpdv meu.

Din pacate numai ECU-urile moderne beneficiaza de aceasta metoda.

De asemenea nu stiu daca nu e modificabila si aceasta memorie... :hainoroc:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deja au aparut solutii si pt. a rescrie orice informatie (VIN, Immo, KM) in ECU prin OBD. Cam repede s-a rasuflat treaba...

Fratilor, uitati ce zice Kisslorand aici... inca e proaspata informatia dar peste un an o sa ajungem la fel. Mentalitatea "samsarilor" trebuie schimbata si asta e greu. Sunt convins ca exista si persoane ce vand masini si nu "manaresc" km. Totusi, din cauza celor ce o fac, nu mai poti avea incredere in nimeni.

Iar asa cum mai spunea cineva, informatia din ECU se schimba odata cu ECU-ul. La masini mai ieftine poate nu merita, dar daca cineva aduce un Q7 sa zicem sau o alta masina de peste 20-30 de mii de EUR, credeti ca 1000-2000 EUR cat costa un ECU nou e o piedica? Poate sa il schimbe urgent cu totul pentru a avea un profit frumusel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

numarul de km cat si interventiile service se pot afla de la Porche Romania contra unei sume de 10euro am impresia (vorbim de masinile VAG importate recent).Este simplu, daca va intereseaza o masina ii cereti "samsarului" seria sasiului si va duceti cu ia la PoRo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca ai o lista cu 10 masini din targ care vrei sa le verifici cat dai?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmmm. Sa zicem ca-mi iau o masina cam in anul 2001 si am si o solutie OBD de a schimba KM. Ce se intampla daca la 15,000 KM dau inapoi cu 15,000 KM si fac service-ul la un amic iar dupa alti 15,000 nu ma ating de KM si fac service-ul la vreo reprezentanta si le cer insistent sa bage in baza de date? Simplu, la 200,000 de KM masina va parea cu acte in regula ca avand 100,000. Ca la National Geographic: "Mai ganditi-va"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!