Jump to content

KM reali!?!


Cato
 Share

Postare recomandată

??? De unde sunt statisticile astea??? Un 30-40000km pe an cred ca e mult mai realist (la diesel, la benzina e si mai putin)

de afara unde distantele sunt "un pic " mai mari, omu se deplaseaza cu masina chiar si pana "la sifoane", iar posibilitatile mai numeroase = km parcursi mai multi decat ne inchipuim noi

poate ca e mai mult de 1-2 mii. in plus, exista si la nemti destul personaje ciudate, indiferent de natie.

de exemplu, exista dealeri care practica buy-back-ul garantat, dar care iti impun ei pretul de vanzare. de exemplu, vinzi masina in 3 ani, cand se termina leasingul. ei ataseaza la contract o schema de plati, de unde rezulta

1.daca in 3 ani faci 200 000 km si masina e in stare ok, primesti 7000 euro pe buy back.

2.daca faci 150 000 km primesti 8500

3.daca faci 100 000 km primesti 10 000.

sint niste sume aproximative. dar gandeste-te, daca 'reduci' la jumatate numarul de km rulati, prin efectuarea unei revizii fantoma, poti sa primesti mai mult de 1-2 mii diferenta.

corect!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar din curiozitate,cat era real?

pe 09.2005 facuse o inspectie (chiar inainte sa o vanda), aparea cu 154.000 km! deci ... dublu! oricum pana acum nu am avut nici o problema, tipul facea reviziile cum scrie la carte.

In general cand se dau km inapoi, pai se dau nene!, adica cel putin 50.000, nu se incurca nimeni cu 10-15000.

Am uitat sa precizez ca mai exista o solutie sa aflam km reali si ce s-a facut la masina, chiar daca nu vine masina cu carte service autentica. Insa acest lucru din pacate nu se poate face la toate masinile, eu am avut posibilitatea si am incercat mai mult din curiozitate, sa vad ...strainii astia (in cazul meu belgienii) sunt chiar asa corecti?

cum am facut: deoarece masina nu a avut nici o carte service cand am luat-o am cautat pe la motor, prin portbagaj, pe la usi, torpedou, etc...un stiker ceva cu numele dealer-ului care s-a ocupat de service in tara de origine. (de regula astia pun asa ceva, mai mult pt. reclama, ex. la noi - pe luneta sus vezi "midocar", "cardinal motors", etc...)

culmea!!! asa ceva era pus chiar pe portbagaj, pe exterior, sub literele cromate "BORA". scria "Bert Ternat&Cars" si semnul W.

am intrat frumusel pe www.vw.com>dealeri Europa>Belgia> si surpriza, unul din dealeri era chiar "Bert Ternat& Cars">dat clic pe site-ul lor> aparut toate datele cu locatie,poze, tel, oferte si echipa manageriala.

Mi-am luat inima in dinti ( nu aveam ce pierde) si am facut o scrisoare in franceza adresata sefului de service in care-i explicam cine sunt, de unde si cum am ajuns sa fiu proprietarul masinii respective, i-am dat toate datele masinii (model, serie motor, nr. caroserie, VIN) cu rugamintea daca poate sa-mi transmita prin mail totate interventiile facute la masina, explicandu-i ca am dovada ca masina a fost cumparata si intretinuta de ei.

Mail-ul trimis de mine catre acest individ pe la ora 22:00, a doua zi, surpriza! la ora 10:00 primisem deja raspuns. Oamenii mi-au trimis tot ce se putea trimite:

data la care s-a facut interventia

ce piesa s-a pus

cat a costat

nr. de km la momentul respectiv

nr. facturii, ... tot ce se putea trimite

cum era de asteptat (si logic), toate datele corespundeau cu ale celor de la PNB (cand am facut verificarea la ei).

Asa ca, daca cumva gasiti un nume de service, dealer,... orice prin masina , cautati-l pe google, gasiti-l si trimiteti o scrisoare la fel ca mine - poate veti fi la fel de norocosi

bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa incerc sa-mi spun si eu parerea vis-a-vis de aceasta problema:

In primul rand datele oferite de VEKAU sunt niste statistici. Ca la orice statistica, valorile din marginea intervalului sunt eliminate. Anyway mi se pare putin cam mult 80kkm pt un diesel. Parca valorile date de Ice_2k sunt mai realiste. Dar, oricum, nemtii merg foarte mult cu masina, 200km pe zi lucratoare e foarte realist, mai mult in weekend mai trag o fuga in Italia, Austria, Elvetia si se aduna inca cateva sute de km.

Problema cu datul kilometrajului inapoi in Germania, special pt revizii nu cred ca se practica la scara larga. La ei asigurarile (RCA + CASCO) au preturi care variaza in functie de km facuti intr-un an: adica pt un CASCO de x EURO ai voie sa mergi maxim y kkm pe an. Daca depasesti CASCO nu mai are valoare. Cred ca datul km inapoi constituie frauda si se sanctioneaza. Dar, a doua natie de oameni din Germania, dupa nemti, sunt turcii, care sunt convins ca se mai preteaza si la astfel de magarii.

Prin urmare o metoda sigura de a afla km reali nu exista deocamdata. Poate doar kissroland sa ne dea vesti noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am primit istoricul de reparatii de la autoworld cluj. am aflat astfel ca sunt km reali... dar am mai aflat ceva: ca masina a avut schimbat la un moment dat bara, far, radiator. concluzia e clara desi cel de la care am luat-o, si il cunosteam, s-a jurat ca nu a fost nici zgariata vreodata. in cazul meu am hotarat ca astea nu conteaza dar poti astfel afla si daca masina a fost scoasa de sub tren candva.

media de km anuali se afla pana in 40 mii la oamenii normali. acum stau temporar in italia, am stat ceva vreme si in belgia. nu am cunoscut niciodata pe nimeni care sa faca zilnic 200 de km pana la servici. chiar si cu autostrada + aglomeratiia din oras inseamna 2 ore, care dus intors ar insemna 4 ore pe zi in masina. am prieteni ce lucreaza la 200 km distanta dar prefera naveta saptamanala, mai ales ca e scumpa si motorina. concluzia mea este ca o masina de 3-4 ani asa cum cumparam noi romanii are de regula 90-120 mii.

am cumparat si masina de 4 ani cu 54 mii reali si am vazut si masina de 6 luni cu 150 mii. sunt masini pe care lucreaza studenti si fac curierat pt diferite firme. practic ieri unul a dus o cutie la napoli, azi altul duce o geanta la madrid si maine al treilea va duce un plic cu acte la bruxelles. astfel de masini cu 2-3 soferi fac lejer o medie de 1000 km zilnic.

Modificat de lautrec
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tarziu dar revin. Ocupandu-ma de chip-tuning, fac nenumarate experimente pe ECU-uri de motor. Acum, ca si cei de la Ross-Tech au descoperit si au facut public, pot sa spun ca si in ECU se stocheaza KM. Trebuie sa-mi rectific afirmatia. Nu pot afla KM reali al masinii ci doar cati KM s-a parcurs cu acel ECU. De ex. la masina mea s-a schimbat ECU in 2004. Am verificat si cu ECU actual s-au parcurs 30,000 de KM, masina avand de fapt 155,000 de KM.

Va rog sa nu-mi cereti locatia unde se afla KM in ECU. Nu voi face public aceasta informatie. Incerc prin asta sa protejez pe cei ce-si cumpara masini SH.

Va multumesc pt intelegere si scuze ca "am aruncat piatra". Am mai facut afirmatii si despre immo-uri, posturile au fost facute invizibile din motive foarte clare. Detin cateva informatii care nu sunt publice dar nu le pot dezvalui. Nu sunt secretos, doar ca nu e locul potrivit, nu se cuvine. As putea face si un tutorial usor de inteles cum se poate fura o masina VAG, dar clar ca nu se poate asa ceva nici pe forum nici la o discutie la o bere.

Vroiam doar sa-i nelinistesc un pic pe cei ce manevreaza KM masinilor, nu sa fac pe interesantul.

Modificat de kisslorand
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu, cu VAG-COM deocamdata se pot citi km din ECU doar la unele ECU-uri EDC15. Datele respective sunt inregistrate si in ECU-urile EDC-16?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de afara unde distantele sunt "un pic " mai mari, omu se deplaseaza cu masina chiar si pana "la sifoane", iar posibilitatile mai numeroase = km parcursi mai multi decat ne inchipuim noi

corect!

nu cred ca distantele facute sunt date de drumurile pana la "sifoane". De fapt din cate am vazut eu oamenii de pe afara sunt destul de calculati. Adica isi fac niste calcule si daca le e mai "ieftin" sa se duca la "sifoane" pe jos, se vor duce pe jos. De asemenea daca le e mai ieftin sa faca naveta cu trenul 200 km pana la serviciu atunci o vor face cu trenul.

Nr. de km sunt dati in mare parte de drumuri lungi care pot fi date de excursii sau de job-uri care in care trebuie sa de duci in locuri foarte diferite astfel incat masina este cea mai avantajoasa varianta de deplasare.

Personal am prieten, in afara, care isi misca Golf-ul doar in weekenduri, preferand sistemul de transport in comun in rest. E adevarat ca lucrul asta e mai usor in metropole, in timp ce in orasele mai mici e mai avantajos sa folosesti mai mult masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut!

mai inainte , pe acest topic, se zicea, citez din memorie: "nici o scula nu poate ajunge la locul unde este stocata informatia referitoare la numarul de km reali".

acum ce sa mai intelegem, ca daca informatia respectiva NU poate fi modificata, prin secretul informatiei sunt protejati

a. cumparatorii de masini SH?

b. sau cei care dau inapoi km si nu pot fi verificati pentru ca informatia e secreta?

sincer inclin spre cea de-a doua varianta.

Daca colegul kisslorand ne spune insa ca informatia poate fi modificata, il inteleg perfect.

PS Sper ca se intelege ce am vrut sa zic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul nu cred ca kisslorand favorizeaza infractori. Din ceea ce a afirmat se pare ca ii poate prinde cu inselaciunea.

Revin cu o intrebare. De ce este atat de important sa sti exact numarul de km? In afara de faptul in care este inclusa o prevedere in contractul de vanzare-cumparare prin care vanzatorul este obligat sa plateasca daca se demonstreaza ca numarul de km afisati nu sunt cei reali, starea generala a masinii se poate verifica prin metode clasice (ITP, aspect, ..etc).

De exemplu prefer o masina cu 100 k km facuti in afara decat o masina cu 50 k km care a mers numai drumuri scurte in oras. In primul caz masina functioneaza continuu (in regimul proiectat) iar in al doilea in regim tranzitoriu (cel mai distructiv dupa pererea mea).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut!

mai inainte , pe acest topic, se zicea, citez din memorie: "nici o scula nu poate ajunge la locul unde este stocata informatia referitoare la numarul de km reali".

acum ce sa mai intelegem, ca daca informatia respectiva NU poate fi modificata, prin secretul informatiei sunt protejati

Nu stiu daca ai reusit sa intelegi ceva, dar cand s-a afirmat acest lucru, oficial, Ross-Tech-ul nu declarase cum ca se poate citi anumite flash-ri din ECU, cu o anumita versiune deja scoasa pe piata. Ca el stia in ce zona de memorie sunt inregistrate si informatii legate de numarul de km-ii parcursi, asta este cu totul altceva. Cu alte cuvinte, nu exista suportul pentru a citi prin OBD acea zona de memorie SAU exista dar mai terbuia sapat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La o scurta cautare pe net, pe langa lucruri interesante am gasit si ASTA. Oare cati l-au comandat deja?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Wow, chiar ca deja au motiv cei sperieciosi sa zica pas la orice SH de pe piata... desi ar mai fi o problema: cati se descurca cu lb rusa? :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Linkuri? Scule?

www.codecard.lt/index.php?act=viewProd&productId=28

www.opelinfo.com

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baieti, baieti... cred ca ar fi cazul sa ascundeti posturile...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa ascunzi ce? Un simplu search pe net aduce o multime de jucarii de astea. Asa ca, kilometrajul real doar dupa ce scrie pe tacho poate fi doar o iluzie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am avut ocazia cu cag-com versiunea 607.2 sa verific km

la trei masini:

1. Golf din 2000 in bord 564.325 km din vag 624.587 km

2. Golf din 2001 -//- 154.364 -//- 154.364

3 T4 din 2001 -//- 162.326 -//- 217.677.

Deci functioneaza sistemul .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Dupa toate discutiile astea, sunt de aceasi parere ca nr. de km este important ptr. partea tehnica (revizii, schimburi, etc). Chiar credeti ca exista vreo diferenta intre 100kkm sau 200kkm facuti in Germania? Eu am cuparat masina cu ochhi inchisii, mi-a placut culoarea, dotarile si faptul ca a corespuns la probe. Km nu sunt reali, sunt convins, si m-ar interesa doar ptr schimbul de distributie. Stie cineva sa-mi spuna un dealer vw serios(locatii Galati, Pitesti, eventual Ploiesti, Buzau, Braila) unde pot afla nr real de km, contra cost, of coarse. Ar fi bine sa apelez la niste cunostinte din Germania , pentru a verifica la un dealer german?

Repet, doar ptr a incepe "schimbarile".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Istoricul masinii il poti afla de la orice dealer autorizat VW, fie el din Romania sau Germania. La unii dealeri il poti obtine gratuit, la altii contra cost, la altii deloc. Daca ai vreo cunostinta il obtii gratuit. Istoricul masinii va fi actualizat cat timp masina a executata reparatiile la un service VW autorizat. Acest lucru in Germania este aproape o regula. In Romania mai putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

. Chiar credeti ca exista vreo diferenta intre 100kkm sau 200kkm facuti in Germania?

Diferenta este, si inca una foarte mare. Prima diferenta ar fi pretul. A doua starea masinii. Un rulment care a rulat 200k km este mult mai aproape de sf. vietii decat unul care a rulat doar 50% din distanta. Si la motor este diferenta, dar poate nu se simte atat de tare. Dar in schimb la electromotor, alternator, compresor de AC si alte accesorii foarte scumpe, conteaza si 30k km.

Si daca dai banii pe masina, de ce sa nu platesti numai cat face?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, istef , o sa incerc un service vw la intamplare. Cat despre importanta km, dupa ce am vazut pe acest topic, e o nebuloasa totala. Cred ca anul de fabric ramane un element sigur, cel putin pentru mine a contat f. mult in decizia de cumparare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am avut ocazia cu cag-com versiunea 607.2 sa verific km

la trei masini:

1. Golf din 2000 in bord 564.325 km din vag 624.587 km

2. Golf din 2001 -//- 154.364 -//- 154.364

3 T4 din 2001 -//- 162.326 -//- 217.677.

Deci functioneaza sistemul .

La mine pe bord scria 169512 si din VAG-COM spunea 168757.

Deci o diferenta de 755 km, MAI PUTIN, in favoarea kilometrilor reali. O eroare de 0.4%.

In documentatie spune ca e OK pana la 5% eroare.

Deci, intr-adevar, functioneaza! :blink:

Oricum, m-am linistit, deoarece aveam si eu unele indoieli in privinta nr. de km...

Modificat de alex_pescaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa te intristez, dar acest lucru nu-ti ofera nici o garantie ca km este real. Cand se modifica kilometrajul se rescrie nr de km atat in IC (bord) cat si in modulele masinii (care sunt vizibile doar cu VagCom). Mai nou exista un al treilea loc unde se memoreaza kilometrajul (in ECU) dar acel loc nu poate fi citit decat cu VagCom 6. Fiindca s-a descoperit recent, acest loc nu era stiu de catre cei care modificau kilometrajul. Am impresia, deci nu sunt sigur, ca acea adresa din ECU nici nu poate fi rescrisa decat daca se schimba ECU. kissroland stie mult mai bine aceasta poveste. In concluzie nu cred ca ar strica sa mergi si la dealer VW sa iti dea istoricul masinii.

Referitor de aceasta diferenta de km intre cele doua countere (diferenta acceptata) mi se pare putin bizar. Doar sunt echimpanete electronice, de ce sa se decaleze unul de altul? Unde ai citit ca este acceptata aceasta diferenta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

valoare data de vag-com este calculata prin niste interpolari din ce-am inteles, luand in calcul datele stocate de ECU pentru uzura uleiului (la long-life), etc... ca atare nu este 100% precisa, eroarea acceptata fiind de 5%... aceste informatii (inclusiv eroarea acceptata de 5%) sunt date de vag-com, chiar in modulul unde se fac aceste calcule.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, mersi pt lamurire! Eu sincer nu mi-am batut niciodata capul sa ma uit la km din VagCom.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi ca merge doar cu versiunile noi (de la 6 incolo parca) care merg doar cu interfata originala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!