Jump to content

Golf 4 Variant "OCEAN"


bbogdanmircea

Postare recomandată

Dup-aia am citit tot pe site la ADAC motivul: daca prin absurd bateria masinii careia dai curent e in scurt practici faci scurt pe bateria ta ? E posibil ? Si daca pui la alta masa nu e acelasi lucru ? Am postat doar asa din curiozitate si din lipsa de alte subiecte mai mult ...

Link către comentariu

Teoretic e posibil, practic... slabe sanse sa gasesti pe masina primitoare o baterie complet in scurt circuit (unele elemente da, cu probabilitate mai mare). Ca sa eviti astfel de cazuri, practic ar trebui sa deconectezi borna de minus de pe bateria "moarta/goala" si minusul de pe masina ce da curent sa-l legi de masa masinii primitoare (sau pe blocul motor). Faza e ca... dupa ce pornesti masina, in cazul masinilor cu electronica "din plin" pe ele... nu prea vad cum ai putea sa deconectezi bateria donatoare si sa o cuplezi pe "a ta"... astfel sa nu se opreasca totul. Ceva de genul asta mergea... pe vechile dacii unde era suficient sa pornesti motorul si apoi puteai sa scoti bateria de tot; pe masinile astea nu prea vad sa faci asta :)

Link către comentariu

Nu mai dati idei d-astea de ars relee regulatoare si electronica prin masini. Unii mai nestiutori ar putea sa le urmeze!

 

Este f simplu - + la +, minus donatoare la minus primitoare / bloc motor primitoare. Motor pornit la donatoare, lasat sa mearga cu primitoarea conectata cam 15min. Lasat pornit cat se da la cheie la primitoare.

 

Masini din acelas grup? e hilara afirmatia asta. Doar capacitatile bateriilor sa fie egale (originale, nu gen G4 1.4 cu baterie de 75Ah) sau donatoarea cu baterie mai mare. Merge si invers, daca diferenta e mica, si cu unele riscuri.

 

Oricum asta e discutie de alte topic-uri...

Link către comentariu

Mad_kat, nu cred ca "dau idei". Cine are minimum de cunostinte in domeniul electronicii, stie ce are de facut, iar cine nu... atunci o regula "de bun simt" e sa nu se bage acolo unde nu cunosc; cine nu respecta, isi asuma propriul risc!

 

Regula expusa de tine este corecta, tot pe acest thread (sau altul din aceeasi arie "masina mea") am mai zis-o si eu, ceva mai in urma.

 

Nu stiu de ce ti se pare hilar cand vb de masini din acelasi grup, dar (poate ma insel)... cred ca toate masinile din grupul vag au "regulatorul" reglat astfel incat sa dea, 14,4V cu motorul pornit. Desi electronica ce functioneaza pe masini e facuta sa suporte niste tolerante peste o valoare "standard", nu cred ca e indicat sa pornesti de la o masina unde (foarte putin probabil) ai sanse sa gasesti alta tensiune de iesire (si oricum toate controlerele din module sunt la tensiune mai redusa).

Simplificand si adaptand totul la anii actuali, nu e sigur totusi sa-ti pornesti masina de la o alta ce are "regulator" mecanic (cum erau odata pe vechile dacii), de pe alte masini e destul de sigur!

 

Chestia cu capacitatile diferite a bateriilor... nu prea ai dreptate decat atunci cand vrei sa incarci o baterie goala in paralel cu alta dintr-o sursa externa, dar nu se aplica in cazul cand vrei sa-ti pornesti masina si sa pleci la drum.

Punand in paralel o baterie (aproape) goala si una ok, cu motorul pornit, pe borne vei avea in permanenta aceeasi tensiune in limitele de toleranta acceptate de masina, iar "amperajul" se va insuma. E de la sine inteles ca daca o baterie e aproape "moarta" nu prea mai ai ce sa insumezi cu bateria buna, asa ca "greul" il va duce bateria buna + motorul pornit (de aceea e indicat sa ai motor pornit cand "dai curent" la alta masina).

In concluzie, afirmatia ca "doar capacitatile sa fie egale" e valabila numai cand vrei sa incarci corect o baterie, pentru a porni o masina, poti pune linistit si 100 de baterii (auto) de capacitati diferite, toate legate in paralel.

 

Cum ziceai, discutia e de topic dedicat, dar am observat ca in aceasta arie se accepta si discutii mai "off topic". In orice caz, imi cer scuze daca am deviat de la regulamentul ariei!

 

Te-am salutat cu respect atat pe tine cat si pe cei ce mai citesc!

Link către comentariu

Te salut si eu! :)

Ai dreptate in ce spui - insa nu ti-ar veni sa crezi cati necunoscatori se baga aiurea sa faca lucruri ce ii depasesc...

 

Despre tipurile de regulatoare... iarasi discutia e lunga, insa sunt suficient de asemanatoare masinile moderne, incat sa nu mai fie probleme pentru userul obisnuit.

 

Despre capacitatea minima - nu am fost foarte specific - dar dimensiunea acesteia este o indicatie a dimensiunii alternatorului masinii.

 

Incerc doar sa evit cazuri ca acum doua saptamani pe frigurile ce au fost in bucuresti - in care 15min s-a chinuit un golfist tdi sa ia curent de la un corsa de 1.0 sau 1.2 - si nu au reusit. Cand dadea la automat aproape se stingeau farurile opelului, cu motorul pornit fiind...

 

In fine, sper sa nu ne luam warn de offtopic :)

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

by November 12th 2014 Austria will start to punish these speed violations based on environmental law instead of traffic law.

In consequence the maximum penalty for speeding will increase from 365€ (traffic law) to 2.180€ (environmental law).

Such environmental speed limitations are in place on following motorways.

A1 Westautobahn Vienna - Salzburg

A2 Südautobahn Vienna - Graz - Klagenfurt

A9 Pyhrnautobahn Sattledt - Graz - Spielfeld

A10 Tauernautobahn Salzburg - Villach

A12 Inntalautobahn German border close to Kiefersfelden - Innsbruck - Zams

A14 Rheintal/Walgau Autobahn German border close to Hörbranz - Bregenz - Feldkirch - Bludenz

Beside this please be aware of the mandatory winter tire usage.

According to Austrian law winter tires need to be used from November 1st until April 15th and need to have a tread depth of at least 4mm.

 

Se pare ca iar trebuie sa cumpar cauciucuri de iarna noi ...

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Cum vi se pare ideea de a da gaura in intercooler prin care sa se scurga uleiul acumulat intre schimburi ?

 

https://www.youtube.com/watch?v=21BhxvAC8gk&index=2&list=PLzOjZ2hlpyMOyD_mTctWt-NeWX03ii6MW

 

Mi s-a parut tampita ideea initial, dar apoi vazand cat de priceput e tipul si ca recomanda procedura pentru a nu avea altfel de surprize si restul filmuletelor ...

nush ce sa zic .

 

Normal gaura se va astupa cu un surub mic cand nu e folosita.

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Ok, deci am revenit !

Dupa 4 luni am mai condus in sfarsit Golful, un drum de 320 km si 6.5 ore  de la Tirgu Mures pana la Radauti. (foarte bun drumul mai ales de la Reghin spre Bistrita proaspat refacut si foarte liber)

Am avut parte de o gramada de serpetine asa ca am putut sa-mi fac cateva impresii despre ultimele modificari:

 

-inaltatoarele de 2 cm si rulmentii, flanse amortizoare -> masina arata mult mai ok, este mai inalta de fata si nu mai stau cu morcovul ca dau cu scutul in orice denivelare, nici o problema ca si tinuta de drum, sta la fel de bine in curbe

-furtunul de jos de la turbina schimbat -> pe serpentinele in ac de par unde in august se auzea un fasait constant acum am calcat-o si pana la 4000 si trage foarte bine, nu pare sa fie nici un lag la acceleratie

-discurile de frana fata rectificare la strung, sunt cele ATE, nu am simtit nici un fel de vibratie la franare, speram ca o sa fie ok

 

Mici probleme de rezolvat:

-reglaj la faruri care odata cu inaltatoarele bat un pic cam sus

-scartaie ventilatorul din bord de la clima in mod constant si m-a disperat la culme

-facut o geometrie in caz ca a fost afectata de inaltatoare

 

-la montarea inaltatoarelor s-a stricat filetul de la un surub M10 care prinde bieleta de bara antiruliu, tatal meu a pus un surub asemanator, dar as vrea sa-l comand pe cod si sa-l schimb pe ambele parti. (aveti idee daca e ceva surub special cu autoblocare, sa-mi fac griji)

 

-trebuie sa schimb uleiul

-vreau sa comand un VCDS, sugestii pe pm ?

Link către comentariu

Pentru motorasul de la clima pot sa te sfatuiesc sa il dai jos si sa il cureti gresezi. Nu e foarte dificil

Link către comentariu

Merci de linkuri dar tot nu sunt inca lamurit :

 

-in linkul de pe youtube consola centrala este deja scoasa, trebuie sa o scot si eu ?

-ok sa zicem ca dau ventilatorul jos pana la urma, dup-aia ce-i fac ? Il gresez si daca da cu ce ?

 

Nu prea le am cu mesteritul si n-as vrea sa-l stric de tot mai ales ca am nevoie de el acum iarna.

Link către comentariu

Nu ai treaba cu consola. Tu dai doar torpedoul jos.

Prima oara dai cu wd40 sa degresezi si pe urma cu vaselina spray

Link către comentariu

ai treaba cu consola, daca nu o scoti nu vei putea desface al 7-lea surub ce tine torpedoul ;)

il cureti (palele) in apa cu ceva detergent pt ca vor fi pline de praf de carbune. gresezi cu ceva vaselina lichida la spray pt ca nu ai acces direct pe ax si trebuie ceva sa penetreze sub saiba din capat.

Modificat de Muale
Link către comentariu

Aveam eu asa o presimtire ca trebuie si consola jos ...

Prea multa munca sincer, la ce frig si vant e afara nu cred ca rezist sa mai stau sa dau si consola aia jos ...

Daca era doar torpedoul ca in filmuletul de pe youtube poate ca ma bagam ...

 

Se pare ca un tip pe vwvortex spune ca se poate da la o parte torpedoul fara sa scoti ultimul surub, atarna in el cumva, dar poti sa scoti motorul.

Ce zici Muale pare fezabil ?

 

The panel on the end of the dash, accessible only when the passenger door is open, is the key. Once that is pried off you can see the fan motor. With all the screws removed from around the glove box and two more removed from under the end panel, you can just move the glovebox out of the way but not remove it. It remains fixed at one point near the gear shift, but that seems to be flexible enough to allow the other end of the lower dash to rest on the floor creating an opening just big enough to get access to the fan motor etal.

Two screws undo from underneith the fan plenum and the resistor pack drops down. Disconnect the wires and it comes right off.

The fan motor assembly slides down out of an inverted U shaped slot, you have to pull a piece of metal dash support rail out of the way slightly. Then there is a clip at the top of the U to release the fan assembly. After that, it comes out in your hand.

Modificat de bbogdanmircea
Link către comentariu

sau faci ca 90% dintre mesteri si rupi urechea aia de prindere. 

si la mine e rupta...nu stiu cine a umblat pe acolo inaintea mea.

Link către comentariu

No, eu nu inteleg de ce te plangi ca e frig... Din tutorialul afisat de colegul Georgik, in primele cadre se observa clar ca operatiunea se va efectua numai pe ploaie (la noi pe ninsoare, implicit frig) :))))

 

Moshu, daca mai eram in Iasi... ti-l desfaceam rapid in 10 min (cu urechea 7 sacrificata, daca nu e deja) si apoi in casa la caldura poti sa-l cureti si sa-l ungi sa-l dai cu parfum.... si apoi pus pe masina.

Nici consola nu e greu de dat jos, dar nu stiu daca merita efortul pt o amarata de ureche. Clar e ca pana nu incepi sa dai jos torpedoul, nu stii daca acea ureche e rupta de altii sau nu.

Link către comentariu

Nu-mi place frigul dar am garaj acasa asa ca poate ma apuc.

Bun bun am inteles care e treaba cu torpedoul 6 torxuri si se lasa pe o parte, inca 2 suruburi scot capacul ala si apoi iese in jos motorul frumos.

Dup-aia il curat de praf si ce o mai fi si cu ce sa dau la lagare, exista ceva spray cu vaselina ?

Cred ca ma apuc de martea viitoare cand aj la garaj ca nu se mai poate, mai am si 2000 de km de facut si o sa ma termine daca nu rezolv.

Link către comentariu

6 torxuri, si daca il mai ai si pe al 7-lea, cand lasi torpedoul pe o parte ai sanse sa rupi acea ureche; intri in clubul celor "selecti" :))

Vezi ca dupa ce scoti torxurile, sa deconectezi mufa de la lampa de torpedou, cu grija pt ca e cam sensibila p'acolo si daca o faci bucati, te cam chinui sa pui arculetul ala; scoti cu grija mufa si ai scapat de probleme.

Ca idee, daca te apuci de curatat palele ventilatorului, ai grija sa le cureti pe toate in mod egal; ideea e sa nu-ti scape cateva necuratite, ca altfel apare o mica descentrare si in timp apare o uzura. Pentru ungere, eu neavand spray cu vaselina, am folosit niste ulei de mecanisme fine si... dupa aproape 4 ani de la aceasta operatiune... nu am auzit inca nici un zgomot.

Link către comentariu

Dap, lucrare tot asa de vreo 10 min max.

Fiind pt prima data, te cam chinuie deblocarea cablurilor, dar pe urma ti se va parea totul foarte simplu.

Primul pas este deblocarea cablurilor, apoi la maneta schimbatorului se introduce o tija de 4....5....6mm (nu mai stiu exact cat e valoarea, dar cel mai bine e sa fie cat mai exacta cu gaura de pe maneta si corespondenta ei). Fata de pozitia zero pe care o stii in mod normal, ai sa vezi ca "pozitia zero" pt reglaj e putin diferita, dar... asa e procedura, stiu ei nemtii de ce au facut-o asa :))

Dupa ce ai introdus tija, blochezi cablurile pe cutie, scoti tija de la maneta si asta e tot.

 

Daca intra bine in viteze, nu are rost sa faci operatiunea asta, decat daca mai vrei sa mesteresti :)

Link către comentariu

Aia de pe myturbodiesel spuneau ca se poate fara sa mai desfaci mansonul de la schimbator, doar din cablurile si filetele alea de pe cutie ...

Imi intra mai greu in a 1 a, trebuie sa bag de 2 ori deci ma gandesc ca nu mai trage cablul de punct mort furca spre stanga ... dar iarasi o sa caut pe cineva.

Celelalte viteze merg snur ...

Link către comentariu

Pai nu desfaci mansonul de pe schimbator, ci numai ridici "fusta" sus :))

Dupa asta eliberezi acele blocatoare de pe cabluri; trebuie sa tragi de ele spre cutie si sa rotesti (stanga sau dreapta, nu mai stiu sigur) vreo 90 grade pana se blocheaza pe "deschis". Dupa asta iei o tija (eu am folosit un burghiu mai lung) pe care l-am introdus in cele doua gauri (cea de pe maneta si corespondenta ei) apoi m-am dus frumos la acele blocatoare si le-am eliberat; in felul acesta am reglat cablurile. Scoti tija, sau burghiul si pui la loc fusta mansonului de pe cutie si ai terminat.

 

Daca tot intra greu in viteza... problema poate fi din alta parte.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!