Jump to content

Golf 4 Variant "OCEAN"


bbogdanmircea

Postare recomandată

http://notariat-tineretului.net/contract/contract-de-comodat-auto-masina-model

Adica sa fac asa ceva ? si trebuie facut la consulat banuiesc, alti bani...cred ca m degraba imi duc personal masina in Romania si asta e...

 

Conditiile in care un cetatean poate parasi Romania cu un autoturism care apartine legal unei alte persoane sunt neclare si genereaza nenumarate confuzii in practica chiar si printre specialisti. Unii spun ca este nevoie de o procura speciala de la notar, care nu mai poate fi eliberata de cand a intrat in vigoare Noul Cod civil, altii sustin ca este necesar un contract de comodat pentru utilizarea autoturismului respectiv in afara tarii. Punctul de vedere oficial al Politiei de frontiera nu este de acord cu niciuna dintre variante.

Astfel, Directia de Supraveghere si Controlul Trecerii Frontierei a explica joi, intr-un punct de vedere formulat ca urmare a unei solicitari, ca Politia de Frontiera Romana nu solicita conducatorului auto documente din care sa reiasa raporturile juridice dintre acesta si proprietarul mijlocului de transport.

Practic, politistii de frontiera nu vor solicita conducatorul auto nici procura, nici contract de comodat. Singurele acte pe care ei le verifica sunt

- permisul de conducere al soferului aflat la volan,
- asigurarea de raspundere civila auto si
- certificatul de inmatriculare a masinii (la acest document fiind vizata rubrica referitoare la valabilitatea inspectiei tehnice perioadice a autoturismului).

"La din tara sunt aplicabile conditiile privind admiterea vehiculelor in circulatie pe drumurile publice, statuate de O.UG. 195/2002 si Conventia asupra circulatiei rutiere, care stabilesc ca autoturismele aflate in circulatia intemarionala trebuie sa fie inmatriculate, asigurate pentru raspunderea civila corespunzatoare din punct de vedere tehnic, iar conducatorul auto trebuie sa detina un permis de conducere valabil, corespunzator categoriei respective de vehicul", precizeaza Directia de Supraveghere si Controlul Trecerii Frontierei in punctul de vedere formulat.

Puteti consulta atasat raspunsul oficial al Politiei de Frontiera.
 
 
Modificat de bbogdanmircea
Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Baieti ieri si a azi sunt cele mai de groaza momente de cand am Golful.

Dupa cum am mai spus am decis sa las masina in parcare la firma la care lucrez pentru 3 luni.

Toate bune si frumoase pana aici.

Numai ca alaltaieri am zis ca daca tot las masina pentru perioada asa lunga in parcare, ar fi bine sa ma asigur ca

in caz ca raman fara baterie pot sa deschid masina doar din cheie mecanic.

Asadar am facut cateva probe cu cheia in singura yala care imi functioneaza, si anume cea de la portbagaj.

Aceasta yala de obicei este infundata cu mizeria care curge pe haion, asa ca am dat si cateva sprituri de wd-40, lucru

pe care l-am facut si in trecut.

Totul bine pana aici, am incuiat descuiat din cheie, si am vazut ca am si functie cu dat toate geamurile jos daca tin mai mult cheia

in yala.

 

Luni dimineata cand cobor sa duc bagajele in masina era sa-mi cada fata insa ... cand ajung la masina, masina descuiata si toate geamurile date jos ...

Deoarece am vazut ca nu era ud in masina, mi-am zis ca nu e posibil sa fi stat asa masina toata noapte, ci poate am apasat mai lung pe telecomanda si s-au dat si geamurile jos, oricum in mintea mea se trasese un mic semnal de alarma.

Ajung in parcare, las masina, las cheile la administratie si plec in treaba mea .

 

Dar totusi dau un mesaj unei colege daca nu vrea sa se uite la masina cand are timp sa fie totul ok ...

 

Ei bine astazi cand ajung in partea aialalta a lumii, gasesc pe telefon mesaj ca a gasit colega masina tot descuiata si cu geamurile jos ......................

 

Ce sa fac, cum sa rezolv chestia asta ? Cum e posibil ca o masina sa se descuie singura si sa se dea si geamurile jos ?

Eu ma gandesc ca singura explicatie ca butucul de la portbagaj este atat de infundat incat a ramas blocat pe pozitia de deschidere, si dintr-un motiv necunoscut mie, dupa o vreme face operatiunea asta nebuna masina fara cheie, doar de capul ei.

 

I-am zis la un coleg sa inchida masina si daca se mai descuie singura, sa o inchida si sa ia borna de la baterie macar sa nu se mai duca geamurile jos si sa-mi ploaie in masina .

 

Banuiesc ca solutia ar fi curatarea totala sau inlocuirea butucului din spate de la portbagaj sau ce sa fac ?

Link către comentariu

ai intuit corect, butucul ramane pe "deschis". de fapt face contactul in switch, butucul revine ca altfel nu poti scoate cheia.

-sa jongleze cu cheia in butuc de cateva ori, plus wd40 sau ceva spray pt dezghetat yale (daca e ger acolo)

-daca nu merge, deconectat bateria si incuiat mecanic pana ajungi si scanezi masina. daca ai eroare la switch, stii unde e problema.

 

sa speram ca se rezolva doar prin curatare.

 

p.s. sa nu fi dat prea mult wd40 incat sa faca vreun contact electric in yala

Link către comentariu

Pana una alta am trimis pe cineva sa scoata borna de la baterie si sa inchida mecanic masina.

Cred ca era o solutie si de scos siguranta care e raspunzatoare de geamurile electrice si de inchiderea centralizata ?

 

Totusi ce nu inteleg eu, este de ce se descuie masina fara cheie prezenta in butuc ?

Totusi cheia trebuie sa apese pe anumiti pini in butuc ca sa poti invarti butucul.

 

Dar probabil ca e asa multa mizerie incat au ramas intepeniti si acei pini si switch si tot.

 

Mai bine nu curatam butucul si il lasam asa ...

Link către comentariu
  • 1 month later...

Lasa masina o luna intr-o parcare de pe la noi si... nu o mai recunosti :))

Clar, cand ajungi din nou la masina, trebuie sa-i ceri iertare ca ai lipsit atata timp, sa vii cu atentii cuvenite, mangaieri... etc etc :)))))

Link către comentariu
bbogdanmircea

Hmmm la ce pb mi-a facut in ultima zi, nu prea. Sa se desxhida singura si sa se dea toate geamurile jos nu e prea fun.

Sent from my SGH-I897 using Tapatalk

Link către comentariu

Are personalitate sau... e posedata :))

Mi s-a intamplat si mie sa se deschida... Cand mi-am montat incalzirea in scaune, a trebuit sa scot modului de telecomanda pt inchidere (AM), si dupa montaj m-am trezit ca eram cu usile descuiate. Cum nu am mai avut astfel de probleme de cand am pus telecomanda, m-am gandit ca prin apropiere e cineva cu unitate asemanatoare (desi astea AM sunt in general pe 315MHz - standard americanos), dar rasfoind mai adanc internetul se zice ca defectiunea ar fi niste contacte imperfecte in mufa sau cablaj deteriorat. Dupa remediere (am cuplat mufa mai ferm in modul) vad ca nu mai am probleme.

In cazul tau... tot astfel de probleme pot fi cauza: cablaj deteriorat... cu probleme, contacte imperfecte in mufa/mufele ce duc in modulul de confort (tu ai versiunea cu telecomanda din fabrica), in cel mai urat caz... modulul de confort sau numai sectiunea de receptie din el (ce da comenzi de deschidere).

 

Acum, o opinie proprie legat de functia roll up/down din telecomanda. Neavand modul original, nu am activa functia din telecomanda (ca nu "egzizda" telecomanda) ci numai din cheie, dar niciodata nu am folosit-o... nu am bagat cheia in butuc sa deschid geamurile sau sa le inchid. Intradevar, mi se pare util sa poti da geamurile jos din telecomanda, vara... inainte sa ajungi la masina. Si mai utila mi se pare functia de a inchide geamurile atunci cand incui usile! Personal, cu telecoamda AM am numai posibilitatea de a inchide geamurile la incuierea masinii, dar si asa... rar folosesc optiunea, indiferent de situatie merg cu geamurile inchise.

Parerile sunt diverse si mult impartite, dar din punctul meu de vedere, cum nu am probleme de la AC, las climatronicul sa-si faca de treaba tot timpul, mergand cu geamurile inchise tot timpul, nu voi avea praf in masina (doar de asta este si filtru pt habitaclu), in mers voi avea mai multa liniste decat atunci cand ai un geam deschis, iar geamurile inchise nu strica din aerodinamica masinii, lucru ce se observa la viteze mari (implicit, de aici rezulta si un consum in plus (cat o fi el de mic) de carburant.

No... nu trageti in pianist, sunt pareri personale!

 

Bogdan, daca tot iti creeaza probleme chestia cu geamurile, si daca nu o folosesti... renunta la roll down. Mai bine e sa ai masina descuiata decat sa o ai si descuiata si cu geamurile jos.

Link către comentariu
bbogdanmircea

Merci Senty de suport.

Prima chestie pe care o fac cand ajung la cineva cu VAG COM e sa scot functia asta, pe care nu am  folosit-o niciodata.

Eu stiu exact ce s-a stricat...

Inainte sa las masina, stiind ca yala de la portbagaj se umple foarte usor cu mizerie, am zis hai sa fac o proba la butuc, sa fiu sigur ca daca

Doamne Fereste se duce bateria cat sunt plecat, sa pot totusi deschide masina mecanic.

Si am avut dreptate, deschizatura undeva bagi cheia era infundata, asa ca doar dupa ce am dat un jet de WD-40 acolo am putut sa bag cheia

si sa vad ca merge inchiderea deschiderea....

Din pacate se pare ca vreun switch a ramas acolo blocat si masina se comporta la vreo 2 ore dupa inchidere ca si cum cineva ar tine o cheie

vesnic pe deschis in butucul spate.

Probabil ca totul e acolo in butuc atat de incleiat incat nu mai stie nici daca e cheie sau nu, nici daca e switch sau nu ...

Link către comentariu

m.... daca nu-ti place butucul functional de la haion, hai sa facem schimb: ti-l dau pe al meu defect si tu... :))

Foare bine faci ca din cand in cand il ungi si-l verifici, altfel prinde mizerie, se intepeneste si.... ii canti o slujba frumoasa inainte de a-l trimite la gunoi.

Tie nu-ti functioneaza mecanic nici o yala la usile din fata? Daca ramai fara baterie, mecanic ar trebui sa poti deschide ori usa soferului sau a pasagerului; odata intrat in masina, usile din spate le poti deschide din interior. Mai nasol e la haion daca nu-ti functioneaza mecanismul de deschidere cu cheia (cum am si eu problema.... si caut o yala + cheie = reclama! :)) ).

 

Ok...

1. Functia de roll up/down nu o faci cu vagcom-ul. Trebuie un kkl si alt soft (vdspro, motordiag...). Softurile astea lucreaza numai pe serial, deci si interfata trebuie sa fie pe serial. Daca mai "egzizda" in viata laptop-uri cu port serial, e vis, daca nu... dai jos modulul de confort, vii in casa langa un pc  cu serial (d'astea sa speram ca vor mai exista) si... te joci in soft.

 

2. Intamplarea nefericita.... n-am idee daca WD40 ar putea face un scurtcircuit (nu-i cunosc  compozitia chimica si nu stiu cum se comporta), dar... daca s-ar comporta cum zici tu ("masina se comporta ... ca si cum cineva ar tine o cheie") chestia asta ar trebui sa se manifeste imediat. WD-ul are o compozitie uleioasa, si chiar daca ar contine si alti solventi ce deblocheaza/inlatura mizeria, solventii astia se evapora destul de rapid... ramane numai componenta lubrefianta.

In fine, nebanuite sunt caile... electronicii hihi.  Cert e ca trebuie sa dai jos plasticaria de pe haion, desfaci mufele, le cureti, desfaci ansamblul yalei (iese cu tot cu semnul de la VW), inspectezi cele 2 switch-uri. Daca tot ai ajuns aici cu dezmembrarea, inspecteaza mecanismul stergatorului, in special imbinarea dintre furtunasul cu lichid de spalare si stropitor. Daca e rupt, trebuie reparat/schimbat. Vezi ca din varii motive (cand e mizerie pe duza, cand e gheata/inghetata duza) din cauza presiunii bagate de pompa spalatorului, furtunasul poate sari din mufa si te trezesti ca iti curge lichid de parbriz pe acolo (evident cand dai sa speli luneta). Se intampla ca furtunasul sa nu sara complet din mufa lui (sau mufa din pereche) dar apa curge pe langa (simptomul e ca nu ai presiune la iesirea din duza). No, ca tot ai ajuns in "coltul" asta, poti desface cu usurinta acuatorul pentru deschiderea portbagajului. Il demontezi, il desfaci si il verifici in interior: daca "a prins apa" trebuie curatat si uns la loc. Vezi ca acolo ai un arc spiralat (dintr o foaie de otel) ce face ca mecanismul sa revina in pozitia initiala dupa ce nu mai exista tensiune pe bornele motorasului. Chiar daca e curat inauntru, si consideri ca nu mai e suficienta unsoare, unge acolo preventiv.

Acum, daca nu ai rezolvat problema in urma celor facute mai sus... cauta si inspecteaza traseul cablajului, in special la burdufuri.

 

No, scrisesi cam mult, dar poate mai ajuta si pe altii ce au probleme, stiu ca multi citesc aci :)

 

PS (edit): din experienta mea cat si a inaintasilor, s-a constatat ca defectele electrice apar acolo unde umbli ultima data. Imi aduc aminte din istoria primei statii de emisie tv din Romania cand, imediat dupa reviziile tehnice, apareau probleme si... rezolvarile se gaseau tocmai acolo unde facusera ultima revizie. In concluzie, cateodata prea multa curatenie strica :))

Modificat de Senty
Link către comentariu
bbogdanmircea

Faza e ca, dupa ce am dat eu cu WD40, s-a intamplat in mers sa aud cum parca o usa ar vrea sa se inchida deschida, dar n-am bagat prea mult in seama, pentru ca am si chestia cu inchisul usilor la 15 kmh activata.

Normal ca in ziua urmatoare dimineata am gasit masina deschisa si cu toate geamurile jos, noroc ca fiind in germania nu s-a gandit nimeni sa fure nimic din ea.

 

Faza care e cu adevarat dubioasa e ca, totusi deschiderea nu sta intr-un switch, ci si in cheie, adica masina se deschide singura fara cheie ?

Cum naiba e posibil asa ceva?

Asta inseamna ca o poti deschide si cu o surubelnita la naiba ?

Cheia ar trebui sa fie prima conditie ca sa se deschida masina ...si apoi switch si alte prostii electronice.

Cat despre chestia ca nu se intampla automat, eu cred ca softul masinii verifica la anumite intervale daca switchul de la haion e pe deschis usa, dar probabil ca aceste intervale nu sunt chiar imediate, adica eu din ce-a mi-a spus colega care a verificat, cam la minim jumate de ora trecuta s-a deschis din nou singura.

 

Sunt curios ce ar zice cei de la VW daca le-as scrie un email cu problema mea.

Link către comentariu

Hai ca am scris acilea un post frumos, si cand sa l public... s-a pierdut in neant.  Sa repet...

 

Hmmm.... chestia cu cheia, nu e chiar asa cum zici. Inchiderea si deschiderea centralizata e data de semnal electric, acest semnal poate veni de la o telecomanda sau de la un switch, actionat mecanic de yala. E clar ca atunci cand "se sare" peste partea de telecomanda sau peste cea mecanica (si/sau switch), nu mai raman decat niste fire ce dau niste semnale la modulul de confort (inchiderea centralizata).

 

Cand bagi cheia intr-o yala, pentru a "da comanda" mai departe, e necesar sa invarti un butuc (tambur). Acest butuc se invarte numai daca mecanic este deblocat de "cateii" corespunzatori fiecarei chei in parte. E ca un "cifru". Abia cand intra cheia potrivita, acei catei deblocheaza si permit butucului central sa se roteasca.

Mai departe, la capatul celalalt al butucului, miscarea de rotatie a cheii actioneaza alte mecanisme si, ... niste switch-uri.

In cazul yalei de la haion...

In pozitia "default", cheia este verticala.  Cand apesi pe manerul de deschidere, printr-un switch (aflat sub maner) dai comanda catre acuator. Acesta primeste tensiune,  actioneaza tijele de deschidere, deschide carligul de inchidere, dar actioneaza si un switch, care "taie" alimentarea acuatorului, chiar daca inca mai avem mana pe manerul de deschidere (adica switc-ul de sub maner e apasat - comanda de deschidere). Dupa "taierea alimentarii" acuatorului, acesta revine in pozitie de relaxare datorita arcului din interior, dar si tijele de deschidere revin si ele in pozitia initiala. Odata cu revenirea tijelor, prin tija ce face legatura cu yala haionului se pune swith-ul de pe yala din nou in pozitia "default" (neapasat), sistemul e in asteptare de o noua comanda. Mecanismul nu actioneaza switch-ul, astfel se permite deschiderea electrica a usii.

In pozitia "90 grade dreapta" mecanismul este incuiat mecanic, iar switch-ul "taie permanent"  comanda de deschidere a acuatorului. Aici cheia se poate scoate din butucul yalei.

In pozitia "miscare spre stanga" cat si pozitia "miscare spre dreapta" (miscari scurte). In cazul acesta se actioneaza un al doilea switch (cu pozitie mediana pe zero), acest switch da comenzi de deschidere sau de inchidere a sistemului centralizat. Daca se continua miscarea "spre stanga" mai mult de 45 grade, se ajunge....

in pozitia "90 grade spre stanga", aici butucul yalei actioneaza mecanic asupra tijelor si astfel se deblocheaza carligul de inchidere al haionului. Functia e utila cand nu mai ai curent in baterie. Cheia nu poate ramane in aceasta pozitie, ea revine in pozitia initiala (verticala).

 

No, cu descrierea facuta, e simplu sa-ti dai seama cam unde e defectul. Dupa ce demontezi yala de pe masina, switch-ul cu pozitie mediana e foarte vizibil, pe cand cel raspunzator de celelalte comenzi e cam mascat de o piesa ce se roteste odata cu cheia. Undeva pe firul de deschidere se primeste semnal (nu sunt sigur, dar cred ca negativ - masa) si modulul de confort da comanda necesara pentru deblocarea centralizarii. Automat daca acel semnal dureaza mai mult, se comanda si geamurile.

Atentie, comanda de roll up/down "din cheie" e diferita de cea din telecomanda!!! Eu de ex. am comanda de roll up/down din cheie, dar neavand telecomanda din fabrica, nu am si optiunea de roll up/down din telecomanda.

Problema la tine poate fi acel switch cu pozitie mediana de zero sau cablajul bulit pe undeva (dar cum ziceam, e prea mare coincidenta ca sarmele sa cedeze chiar cand ai dat cu wd40 pe acolo).

 

Spuneai.... "cat despre chestia ca nu se intampla automat, eu cred ca softul masinii verifica la anumite intervale daca switchul de la haion e pe deschis usa".... Nu, nu se verifica nimic la anumite intervale. In mecanismul carligului de inchidere mai exista un switch care este actionat abia atunci cand carligul este in a doua treapta de inchidere! Cand se dechide haionul, carligul se deblocheaza, acel switch spune modulului de confort ca haionul e deschis si: aprinde lumina in haion, avertizeaza in cluster ca haionul este deschis si impiedica o alta actionare a acuatorului de deschidere. Practic, cat timp carligul e deschis, poti sa apesi pe manerul de la haion, sau sa dai comenzi cu cheia pana te doare capul ca nu se intampla nimic. Cand e inchis... vezi algoritmul de mai sus hihi.

 

Spor la mesterit, dracu nu i asa de negru numai ca e enervant :))

Atasez si o poza pt o mai buna privire de ansamblu post-80182-0-21183000-1393704466_thumb.j

(poza nu-i a mea, apartine lui Iulian (masina poporului), descarcata de mine acum vre un an si ceva cand am umblat si eu pe la haion)

Modificat de Senty
Link către comentariu
bbogdanmircea

Mda interesanta situatia, dar totusi domle cateii aia care se activeaza cand bagi cheia, cum dracu sunt activi si cand cheia e scoasa la mine ?

Asta nu pot eu sa inteleg ?

Pentru ca la mine se deschide singura cu cheia scoasa, deci butucul este pe mijloc, ca altfel nu poti scoate cheia.

Ceea ce vreau sa spun eu e ca pe acolo este o grava greseala de proiectare.

O s-o rezolv cumva, pana una alta va trebui sa fac un drum Germania Romania fara centralizata si fara geamuri electrice (adica o sa scot sigurantele), pentru ca nu ma risc sa desfac eu in Germania butucul si dup-aia sa nu mai pot nici macar sa inchid masina peste noapte.

Modificat de bbogdanmircea
Link către comentariu

"Cateii" (popular), pt ca de fapt sunt niste stift-uri, si tot ansamblul cheii... e pura mecanica. Daca partea mecanica e stricata, atunci da, poti baga orice surubelnita si sa rotesti butucul yalei. Pentru ca mecanismele au mari sanse sa fie "sparte", in cazul cheii de contact al masinii s-a trecut la imobilizatorul electronic (adica inca o protectie suplimentara).

 

Pentru a intelege mai bine cum functioneaza partile mecanice dintr-o yala, priveste clipurile:

1.

Aici se vede foarte clar cum lucreaza "cateii" (stifturile). In butucul yalei (cel ce se roteste) sunt niste stift-uri ce urmaresc "dintii" cheii (in film sunt exemplificati cu albastru deschis). Cand se baga cheia potrivita, acesti catei sunt adusi toti la acelasi nivel cu butucul, ei imping adevaratele stifturi de blocare (cele exemplificate cu albastru inchis), astfel butucul se poate roti in corpul yalei. Cand scoti cheia, sau cheia nu se potriveste, arculetele imping acele stifturi (albastre) in butucul rotitor, acum nu se mai poate roti.

2.

  asta e cu tot cu explictie (mai putin partea a doua a filmului hihi)

3. http://www.youtube.com/watch?v=v9hhBJHfwJE ... din filmul asta invatati cum sa "spargeti" o incuietoare... NU VA APUCATI DE PROSTII :))

 

Cum ziceam si din posturile de mai sus, problema ta nu e una mecanica, in sensul ca s-a rotit butucul in yala si actioneaza acele switch-uri, ci... switch-ul, sau cablajul e deteriorat, de aici se dau comenzi false pentru deschiderea intregii centralizari. Evident poate fi si o defectiune mecanica a intregii yale, cand unele bucati din intreg ansamblul s-au rupt/deteriorat si astea actioneaza aiurea switch-ul ce da impulsuri catre modulul de confort.

 

In final, filmuletele sunt niste exemple mult simplificate pentru ati face o idee despre cum functioneaza o yala clasica, in cazul cheilor de la VW, ele sunt mai complexe dpdv mecanic (dar principiul e acelasi).

 

Dap, pana "sapi adanc" si rezolvi problema, pentru evitarea situatiilor neplacute, poti elimina siguranta inchiderii centralizate (F14 si F38) si sa incui mecanic/manual usile (atat ca e bine sa ai macar o usa functionala sa o poti deschide mecanic cu cheia).

Modificat de Senty
Link către comentariu
  • 4 weeks later...
bbogdanmircea

post-37536-0-34337400-1395837816_thumb.j

 

Mi-a trimis o poza masina cu ea, a zis ca e bine sanatoasa si vrea la plimbare pana in Romania.

I-am zis sa mai astepte un pic.

 

Intre timp mai citim niste Dauertest la 100000 km de la nemti, cum mai desfac ei masinile bucata cu bucata si analizeaza toate piesele ...

 

http://www.autobild.de/artikel/dauertest-ford-mondeo-1031951.html

http://www.autobild.de/bilder/100.000-kilometer-mit-dem-skoda-superb-3935830.html#bild1

http://www.autobild.de/artikel/100.000-km-dauertest-bmw-320i-touring-772404.html

http://www.autobild.de/artikel/dauertest-mazda6-sport-1.8-comfort-47185.html

 

Normal ca evaluam si viitoarea achizitie in acelasi timp ...

Link către comentariu
  • 5 weeks later...

In sfarsit, maine sper sa ajung in Germania si sa dau o tura cu masina dupa 3 luni, doar 2000 de km pana in Romania.

Oare bateria s-o fi descarcat in 3 luni destul cat sa nu mai porneasca ? A fost scoasa borna.

Normal ca trebuie sa rezolv cumva si problem cu inchiderea am 2 solutii:

-scot sigurantele 6 si 14 care ar trebui sa anuleze geamurile electrice si centralizata si inchid masina mecanic timp de 2 zile pana ajung pana in Romania, ca apoi sa merg la Iulian sa rezolve cu switchul buclucas

 

-desfac capitonajul de la haion si deconectez switchul de la 45 de grade care face roll down si deschide masina

 

Ce parere aveti care ar fi solutia mai buna, voi cum ati proceda ?

Link către comentariu

varianta 2 e cea mai buna.

bateria... e posibil sa creeze probleme si sa ceara a fi reincarcata de la o sursa externa, sau cel putin... sa pornesti motorul ajutat de niste cabluri, de la alta masina. NU porni masina de la diferite "statii" de pornire, astea de regula dau o tensiune mult mai mare decat ceea ce se obtine la iesirea regulatorului... e posibil ca cei 17...18V sa afecteze electronica masinii.

Link către comentariu

Merci de suport  Senty ...

Am platit ADAC aproape 100 de euro pentru 1 an, asa ca in caz de baterie moarta, cauciucuri desumflate o sa sun la ei sa vina sa ma asiste ... macar atat de banii aia :D

Cat despre switch, inca nush ce o sa fac, e timpul cam scurt, cred ca o sa scot sigurantele si asta e ...

Mai postez cand ajung la fata locului.

 

Ceva sfaturi pentru pornit masina dupa 3 luni ? Ma gandeam sa mai adaug vreo 200 ml de ulei proaspat poate ajuta cu ceva, in rest altceva nu stiu ce as mai putea face, sper sa mearga totusi ok si sa nu se fi stricat nimic la motor.

Link către comentariu

Sfaturi.... ceva rugaciuni in japoneza?  :lol:

 

Nu cred ca ajuta cu ceva faptul ca pui ceva ulei proaspat, decat daca e sub nivel! Dupa parerea mea, apeleaza direct la un coleg binevoitor cu o masina, iei 2 cabluri de baterie si legi bateria ta in paralel (+ la + si - la -) cu bateria lui de pe masina (masina lui sa fie pornita!). Pentru o pornire sigura si fara probleme poti astepta 1...2 minute in configuratia de mai sus (bateriile legate in paralel si masina donatoare (de curent) pornita), iar cand te hotarasti sa pornesti masina ta... rogi colegul sa tina masina lui accelerata macar pe la 2000 rot/min. Daca masina ta nu porneste din prima (la un sfert sau juma'), nu e o tragedie, cu ocazia asta abia s-au mai miscat componentele interne; mai astepti vre-un minut si incerci din nou, dar mai hotarat... pana porneste.

Varianta cu masina in paralel si motorul ei pornit e mult mai buna decat orice, in felul acesta esti sigur ca tensiunea nu depaseste 14,4V iar bateria ta + bateria donatoare + motorul ei pornit, iti va asigura fara probleme amperajul necesat tie sa-ti porneasca motorul bine.

 

Apropo de cablurile astea "de pornire", vezi ca alea gasite prin magazine sunt de... 2 bani (chiar daca dai o caruta de bani pe ele). Daca la exterior ele se prezinta ca fiind groase, in realitate firul de cupru e foarte subtire; mai multa este izolatia decat conductorul propriuzis. Este o pacaleala groaznica, o strategie de marketing. Izolatia groasa nu ajuta cu nimic in cazul de fata, nu era necesara pentru cei 12V amarati; din contra, important aici este sectiunea conductorului de cupru unde e necesar sa fie cat mai gros pentru a putea suporta si asigura amperajul necesar la pornire, fara a produce pierderi!

Eu am cumparat de prin bazar (Iasi) niste clesti pentru baterie, am belit un 4x4mm(fi) MCG de unde am extras 2 fire si cu ele mi-am facut un set corespunzator ce asigura si sectiunea necesara dar si lungime mai mare decat ce e in comert (vezi ca in cazul acesta, nu te poti duce cu cabluri de acest fel pe lungimi mari pentru ca apar pierderi).

Modificat de Senty
Link către comentariu

La cealalta masina din semnatura - dupa ce a stat nepornita 3 luni peste iarna, cu borna scoasa insa - a pornit la prima cheie.

baterie de prin 2009. rombat.

Link către comentariu

Treaba e buna inseamna ca am sanse sa pornesc fara ajutoare in acest caz, borna scoasa si bateria destul de buna.

Maine va spun daca a luat-o sau nu.

Link către comentariu

Am fost si am luat masina. Dupa 3 luni cu borna scoasa a luat-o la sfert.

Tremura discurile la franare dar in rest e ok.

Am desfacut plasticul de la haion, perfect curat fara pic de rugina sau mizerie ... sunt 2 mufe una cu 2 fire si una cu 3 fire, le am deconectat pe amandoua si am constatat ca pot inchide si deschide masina din telecomanda dar ca sa deschid haionul trebuie sa bag cheia in butuc altfel nu merge.

Pare acceptabil.

Sent from my SGH-I897 using Tapatalk

Link către comentariu

Dupa 2000 km si 2 zile am ajuns din nou pe meleaguri romanesti.

Ma apropii vertiginos de o cifra rotunda de kilometrii si sper sa pot face o poza cu multi de 9 si apoi multi de 0 ...

Masina a dus foarte bine drumul, de la Aachen pana la Viena am facut cei 1000 de km in 10 ore cu consum 5.7

De la Viena la Radauti am facut cei tot 1000 de km in 13.3 ore cu consum de 5.8

 

Din pacate discurile FERODO montate de noi in octombrie in Germania s-au ovalizat din nou, tremura volanul la 130 si la franare serioasa se zgaltaie si mai tare.

Trebuie sa-i dau de capat ce o fi stramb pe acolo de mi-a ovalizat 2 setuir de discuri in mai putin de 1 an ... totul de la un idiot care mi-a trantit masina pe disc la vulcanizare.

Link către comentariu

ti-a scapat-o de pe cric? ai verificat rulmentii ? sa nu fie vina lor la ovalizarea discurilor...

 

in alta ordine de idei...bune masini au fost si inca mai sunt golf-urile 4..masini in care iti poti pune toata increderea, pacat ca deja sunt oarecum "obosite" pe partea de confort..

Modificat de waf
Link către comentariu

da a scapat-o pe disc ...

Sent from my SGH-I897 using Tapatalk

mie mi se pare si axum confortabila, intr-adevar pentru pasageri e prea inghesuita recunosc mai ales daca au peste 1.85 e belea cu ei

Sent from my SGH-I897 using Tapatalk

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!