Jump to content

Golf 4 Variant "OCEAN"


bbogdanmircea

Postare recomandată

De curiozitate mai mult  :P . Oricum daca e de kk am 14 zile ca sa returnez adaptorul ala.

Sper sa ma ajute sa inteleg mai multe lucruri legate de functionarea motorului, cum evolueaza anumiti parametri pe care nu ii poti vizualiza in bord.

Intr-adevar ca sa vezi cat e apasata acceleratia n-are rost, dar ca sa vezi temperatura uleiului, boostul de la turbina in timp real cred ca e destul de interesant, poate. Oricum vedem cum se comporta, incercam aplicatia si mai multe theme pluginuri, incercam sa exportam niste loguri, daca se comporta frumos il pastram daca nu inapoi la vanzator.

Modificat de bbogdanmircea
Link către comentariu

Inca n-a venit adaptorul.

Am constatat ieri ca mi s-a ars becul de faza scurta de pe stanga.

Am incercat sa scot capacul de la far dar nu parea sa iasa si ptr ca erau 0 grade am lasat-o balta.

Cred ca va trebui sa dau iar bara jos ca sa pot scoate farul si sa schimb un bec...sau as putea da bateria jos ca sa am acces acolo. Dar n-am mai umblat la baterie asa

ca nu stiu cat de usor e sa o scot si mi-e sa nu am probleme.

Link către comentariu

Ce probleme sa ai in afara faptului ca ti se reseteaza BC si setarile radio ?

desfaci bornele si apoi clema de prindere de la baza (tubulara cu prelungitor ca sa ajungi acolo).

E treaba de 15 minute cu totul, ce naiba! Auzi, sa dai bara jos :))

 

Cu ocazia asta cureti si mizeria stransa sub baterie.

Link către comentariu

Aha ok, sunt si niste sigurante deasupra bateriei ma gandeam ca e mai complicat acolo.

Poate imi fac curaj si o scot atunci, eu la cate ori am dat bara jos si cat de specializat sunt tot 15 minute imi ia, doar ca la bara sunt 5 suruburi mari, 4 mici, capacele de la stergatoare si cele 4 suruburi de la far :P

Nush de ce am impresia ca e posibil chiar daca dau jos bateria sa nu pot scoate capacul supradimensionat de la farurile DEPO :P

Link către comentariu

O sa injuri oleaca la declipsarea tabloului de sigurante de pe baterie (asta daca a fost pus cum trebuie)

Link către comentariu

nu mai speria baiatul! eu am demontat de vreo 3 ori (pus-scos baterie) si singura chestie mai "dificila" a fost clema ce tine bateria jos ca nu aveam sculele corespunzatoare.

Link către comentariu

@muale - Nu il sperii. La mine a fost chestie de 10 minute montat/demontat baterie. Am scris pe undeva prin topicul meu si cum am facut sa nu isi piarda absolut nici o setare masina.

 

edit: voiam sa intreb ce lopeti de palme ai de nu poti desface capacul de far cu bateria pe masina, apoi am vazut ca ai faruri DEPO :tuktuk:

Modificat de mad_kat
Link către comentariu

O sa ma uit astazi sa vad daca am o tubulara destul de lunga sa desfac clema aia care tine bateria.

Dup-aia o sa vad daca dau bara sau bateria jos ca sa schimb un bec.

As incerca sa dau capacul jos de la far, dar mi-e ca daca il dau jos, nu mai pot sa-l pun inapoi si nici sa schimb becul...are ceva daca merg o bucata cu acel capac scos ?

Link către comentariu

Pai atunci mai asteptam. Pana atunci comand niste OSRAM Ultra Long Life .

Mi-a venit adaptorul Bluetooth OBD. Diseara sau maine il testez sa vad ce poate.

Link către comentariu

Revin cu feedback despre OBD pe Bluetooth:

+este mic, conectare rapida la telefon, cand repornesti masina se reconecteaza automat aplicatia

+in aplicatia Torque Lite poti adauga grafice sau ceasuri

+se poate vedea valoarea de la Boost, Coolant si Intake Pressure

 

-foarte putine informatii disponibile ptr VW

-nu citeste decat DTC uri legate de emisii, cele specifice VW nu le vede

 

post-37536-0-26240200-1384855555_thumb.p

 

Am gasit pe un forum o lista de PID-uri suplimentare ptr VW, dar nush daca merita sa mai dau 3 euro sa cumpar aplicatia Torque Pro.

Concluzie : un VCDS pe bluetooth ar fi super ...

 

 

Link către comentariu

concluzie: asta e o jucarie. informatiile afisate nu mi-ar fi de folos cat merg.

pt ceva serios, vag com, cum spui si tu (dar nu ma deranjeaza ca e cu cablu, nu scanez masina zilnic)

Link către comentariu

Singurele informatii utile mi s-au parut Boost si Intake Pressure, a doua e de fapt 100 KPa + Boost si cred ca e presiune facuta de turbina.

Rareori am vazut sa urce peste 200 kPa adica 2 atmosfere, din ce mai tin minte probleme la turbina sunt cand sunt deviatii pozitive sau negative

la aceasta presiune.

 

In alta ordine de idei, astazi am incercat sa scot capacul ala cu sigurante de pe baterie si nu i-am dat de capat, cum trebuie sa apas ca sa-l basculez.

Am incercat sa scot capacul de la far, dar nu a mers si nu ar fi mers nici cu bateria scoasa din cauza ca agata intr-un plastic pe acolo...

 

Asa ca mi-am bagat piciorul si in 25 de min am dat bara jos, dat farul jos, schimbat bec si pus totul la loc :P

Am pus OSRAM Ultra Long Life.

Modificat de bbogdanmircea
Link către comentariu

Io am ELM prin Bluetooth de pe ebay. A văzut toate erorile, le-am șters și l-am probat și pe un BMW. Merge destul de ok, doar cu conectarea, trebuie sa încerc de 2,3 ori pina se stabilește legătura. Pentru 17 euro e super ok..... Atunci când schimb becurile nu dau nimic jos de pe mașină decât capacele de la faruri. Nu înțeleg de ce ai dat bara jos

Link către comentariu

Eu am niste faruri mai speciale.

Capacele din spate sunt mai groase cu vreo 2 cm decat cele standard.

Eu n-am reusit sa le scot si decat sa rup ceva am dat bara jos.

E treaba de juma de ora mai ales ca am super experienta la asa ceva.

Link către comentariu

Intrebare pentru cunoscatori:

 

http://www.sainstore.de/auto-motorrad/sainspeed-7-lcd-tft-rearview-mirror-ii-auto-monitor-cmos-ccd-e322-color-wasserdicht-auto-rearview-kamera.html

 

As vrea sa iau asa ceva cadou ptr un prieten care are o masina imensa fara vizibilitate si se chinuie la parcari.

Daca stiti produsele astea, aveti idee daca respectiva camera trebuie conectata prin fir din spate si pana in fata ?

Exista vreun modul din asta, sa zicem doar senzori de parcare, care sa fie wireless, adica montezii senzorii in bara, lipesti un display ceva prin bord si gata, fara fire trase

prin toata masina ?

Link către comentariu

In ultima vreme ploua zilnic si ziua is noaptea pe aici, ma cam enerveaza ca daca dau clima pe automat se abureste foarte rapid.

Asa face si la voi, sau e doar o problema la mine din cauza erorii pe care o am pe un motoras ?

Bogdan, ti se abureste pt ca nu primesti aer proaspat din exterior. Verifica V71 ala daca e ok si face curse corecte la ambele clapete.

Personal eu stau cu functia Auto indiferent de anotimp. Cand e multa umezeala in aer, e obligatoriu de a porni AC-ul (sau sa fie pe Auto la climatronic), chiar daca sunt 5 grade afara. Multora li se pare  inacceptabil sa porneasca AC-ul cand e frig afara, dar numai asa se baga in masina aer dezumidificat, implicit nu se mai aburesc geamurile. Totusi daca e frig afara, si normal... vrei sa fie confortabil si cald in masina, la climatronic treci pe Auto (si sistemul stie sa bage si caldura atat cat trebuie, pe langa aerul dezumidificat) iar la masinile cu AC, dai manual drumul la caldura atat cat doresti (dar cum ziceam, compesorul AC trebuie sa fie pornit).

 

Despre problema ta cu becurile... tu ai undeva o defectiune. E inacceptabil sa schimbi becurile in modul asta, ca pe sosete. Eu de cand am masina nu am schimbat nici un bec nimic. Nu strica sa monitorizezi tensiunea pe bornele unui bec, in comparatie cu o alta masina unde nu sunt probleme, banuiesc ca se aplica o tensiune ceva mai mare decat toleranta acceptata de bec si... se arde mult mai repede.

Link către comentariu

@Senty

Stiu ca tu ai reparat potentiometrul de la unul din acele motorase, ai putea sa pui linkul la tutorial cum se face treaba asta?

 

Referitor la faruri, de cand am pus DEPO nu am mai schimbat nici un bec ars pana acum, adica din Mai asta ar veni 6 luni, mi se pare acceptabil ptr niste becuri halogen. Tu din cate stiu eu ai xenon adica alea nu se ard decat la cativa ani nu :P ?

 

Chiar si astea OSRAM Ultra Long Life care au durata de viata de 3 ani garantata, nu cred ca in conditii normale duc mai mult de 1-2 ani.

Asadar astept tutorialul cu repararea V71 de la tine :D

 

Acum in legatura cu climatronicul, ma bucur sa aud ca la tine pe Auto nu se abureste.

Eu cand scad temperaturile tin doar pe ECON ca sa nu porneasca compresorul, o sa-l dau pe Auto sa vad daca mai abureste.

Acum merg cu o setare manuala, dezaburire, aer la picioare, 4 trepte ventilatie si 24 de grade temperatura si e ok, nu se abureste si se incalzeste binisor, dup-aia comut la 22.

Link către comentariu

Bogdan, link nu mai stiu exact. Gasisem un tutorial despre cum se scoate V71 in alta arie decat G4, l-am urmat pana in punctul cand trebuia scos V71, pentru ca difera de la model la model.

In mare...

- dat jos torpedoul

- sub zona torpedoului e o bucata de burete ceva mai tare (nuj exact cum sa-i zic) ce e "fixata" cu 2 suruburi din plastic, cu capul mare; le scoti si tragi de bucata aia de burete (sau ce o fi) in directia soferului.

- scoti mufa de la ventilator, eliberezi putin si restul de cabluri ce sunt prinse pe acolo (sunt fixate de corpul ventilatorului asta sa nu vibreze in mers, nu uita sa le pui la loc, altfel vei avea sunete ciudate si neplacute)

- dupa ce ai inlaturat buretele ala de sub torpedou, acum ai acces in partea de jos a ventilatorului sa scoti cele 2 suruburi ce tin capacul ventilatorului si a intregii cutii de climatizare.

- dupa inlaturarea acelui capac, ventilatorul de climatizare "pica" jos pe o mica sanie; te chinuie putin la scos, trebuie sa tragi usor (sa nu rupi) bucata aia de plastic din partea de jos, ai sa vezi ca te incurca in corpul motorajului electric.

- dupa scoaterea ventilatorului ai posibilitatea sa-l cureti, sa-l ungi cu ulei la lagare (sa nu te scartaie cand ti-e lumea mai draga), de asemenea sa dai cu o solutie de dezinfectare pe vaporizator. Sa nu ai retineri in al curata, toata solutia si apa ce o vei folosi la clatire se scurge din cutia asta pe cale naturala... pe acelasi traseu cu apa condensata  in mod normal.

- pentru a ajunge la V71 (daca nu ma insel, nu mai tin minte exact) intai trebuie sa pui climatronicul pe recirculare. Urmatorul pas e sa scoti singurul surub ce tine mecanismul iar tot ansamblul va trebui sa basculeze usor in jos (nu foarte mult). Vei avea nevoie de o tubulara cu prelungitor, locul e stramt si vizibilitate nu este prea multa. Mecanismul comanda 2 clapete: cea de sus, responsabila cu cantitatea de aer curat ce vine din exterior, si inca o clapeta, ce inchide sau deschide orificiul (destul de mare) pentru recirculare. V71 se extrage destul de usor (tragi spre drepta cum e el amplasat) din axul clapetei de aer exterior, iar pentru al debloca de pe pargia clapetei de recirculare trebuie sa apesi pe doua clapite autoblocante in axul parghiilor de acolo. Bajbaitul cu degetele te ajuta mai mult decat pot eu sa scriu. Dupa ce l-ai scos (sau inainte de operatiunile mecanice - mai bine) scoti si mufa electrica.

Odata V71 scos... poti incerca o reparatie sau inlocuirea lui. Prima data eu l-am reparat, am mai spus tot aici la tine cum, dar se pare ca la mine a fost un defect mai pronuntat si nu a tinut foarte mult timp. Cam dupa vreo juma de an m-am trezit ca  problemele au reaparut, asa ca... un anunt pe aria cumparari si am achizitionat un alt V71 bun.

Obligatoriu, dupa o reparatie sau inlocuire  e musai sa faci adaptarea modulului. Adaptarea se face cu vagcom-ul si comanda data nu se face numai la modului dorit ci la toate modulele, printre care si cel dorit (V71 in cazul asta). Fara adaptare, climatronicul nu mai stie care ii sunt capetele de cursa reale si in exploatare poate sa ajunga in alte zone unde cedeaza partea mecanica (cel mai frecvent).

Cam asta e micul "tutorial".

 

Tot la capitolul climatronic (sau AC), asa cum am spus in postul anterior, cand e aer umed si ti se aburesc geamurile, porneste compresorul. Cum spuneam, multora li se pare "ciudat" sa faci asta, dar logica e cat se poate de clara: aerul umed (dupa ploaie) se condenseaza rapid pe parbriz. Si asta vara pe cand eram cu un fost sef in masina, dupa o ploaie a inceput sa mi se abureasca parbrizul. Omul repede, sa deschid geamurile (intr-o oarecare masura se remediaza "problema") sau sa dau drumul la caldura :). L-am lasat sa se joace un timp, sa se convinga singur, iar cand nu mai vedeam bine "i-am dat peste maini", adica am pornit AC-ul, directionat aerul spre parbriz, marit turatia la ventilatie. Cum ziceam mai sus, daca e racoare si e musai sa faci caldura in masina, nimic nu te opreste sa pornesti si caldura (concomitent cu AC-ul pornit). Aerul dezumidificat (adica uscat) dar incalzit nu va condensa pe parbriz, astfel vei avea un confort si vizual si termic. Pentru cei cu climatronic (cum ai si tu) funcia Auto face totul. Daca sa zicem ca e prea frig, poti evident sa mai maresti temperatura, automatica face restul operatiunilor pt ca pasagerii sa se simta confortabl.

In concluzie, tine tot timpul pe Auto, chiar daca sunt temperaturi sub zero. Desteptul de mine a patit-o in prima iarna de cand am luat masina si, pe un drum Iasi - Vs curgea apa pe parbriz la interior de parca eram in dacia veche, asta pt ca eram pe ECON (afara ningea). Functia AUTO stie multe lucruri, inclusiv ala de a directiona pt o perioada de timp tot aerul spre picioare, asta cand pornesti masina, stie sa actioneze V71 in functie de viteza masinii astfel incat sa nu intre mai mult aer decat se cere pt a stabili temperatura finala, stie multe... sincer acum nu as mai lua o masina fara climatronic.

 

Despre becuri, dap stii bine am xenon, dar nici inainte nu am schimbat vre-un bec, cu toate ca eu sunt invatat ca atunci cand pornesc masina, aprind si lumina de intalnire. Evident ca folosind un bec long life, are o toleranta mai mare la variatii de tensiune si rezista mai mult. Nu stiu... e parerea mea, si nu strica sa incerci cumva. Chiar ii rog si pe ceilalti participanti la discutie sa spuna daca si ei schimba asa des becurile.

 

No, cam asta e. Am scris muuult, dar sper sa ajute pe oricine are nevoie.

Toate bune!

Modificat de Senty
Link către comentariu

@Senty perfect postul tau ca DIY

 

Azi mi-am luat un CHECK OIL LEVEL.

Verificat si intr-adevar era foarte jos uleiul, am completat 500 ml :( . Normal ca imediat am verificat furtunul care intra in corpul EGR si normal ca are joc, asadar dupa 3 ani de cand l-am schimbat se pare ca iar s-au ros acei dinti si scapa pe acolo boost.

Asadar am varianta sa cumpar altul nou si sa-l inlocuiesc ptr inca 3 ani, sau sa fac modificare cu flansa care ar trebui sa tina forever :D

 

http://vwforum.ro/topic/42075-furtun-turbina-golf-4-tdi/?p=2129364 asta e modificarea pe care as putea sa o fac, necesita scos suruburile

 

Ce parere aveti voi ?

 

Modificat de bbogdanmircea
Link către comentariu

Ar trebui mutat in topicul Climatronic tutorialul tau :)

 

Din acelas ciclu - functionare climatronic: Treaba cu directionarea diferita a aerului in functie de temperatura motorului sau a instalatiei de AC o face climatronicul indiferent daca este pe ECON - non-ECON sau AUTO. Am sesizat pentru ca nu baga iarna vant in ochi pana se incalzeste oleaca motorul, si vara pana nu se raceste bine radiatorul de clima din bord. Si asta pe ECON iarna si oe non-ECON vara.

Link către comentariu

Multumesc de aprecieri, ma bucur ca ajuta postul meu.

 

Referitor la furtunul de turbo... pe cand eram in Iasi am apelat la Florin V. si asa m-am ales cu o flansa, suruburi si distrantiere. Cand am schimbat volant si ambreiajul, am schimbat si EGR-ul ca sufla vapori de ulei pe la gaurelele alea (era fisurata nuj ce membrana). Acum nu mai am pic de ulei in zona, furtunul sta cuminte la locul lui. Cand mai vii prin tara (sau poti incerca si acolo unde esti acum) poti oricand sa cauti un strungar sa-ti faca flansa si restul de piese. Daca diametrul interior e dictat in mod sigur de diametrul furtunului, cel exterior (al flansei) vezi sa fii cat se poate de dimensiunile date de baieti, daca-l faci mai mare... te incurca carcasa de la distributie.

Link către comentariu

Vasazica asa ... sa vezi ce-i bat eu obrazul lui Florin ptr treaba asta...

Pai aceeasi situatie e si la mine, mizerie pe la furtunul ala la greu.

Tre sa-i fac o verificare sa vad daca mai tine pana ajung in tara, n-as vrea sa sara pe undeva pe drum totusi...

Link către comentariu

Treaba romaneasca dar eficienta :). Din ce spui nu e totusi asa grav, te mai tine cat sa vii in tara. La mine o urechiusa d'aia era aproape complet roasa, am mai incercat sa o "invii" cu o surubelnita ceva, si preventiv am legat cumva acel furtun cu niste "soricei". Evident nu abuzezi de pedala de acceleratie :)). Dupa ce ai piesele, la montaj ai grija sa inspectezi si acea garnitura, sa fie buna. Dupa montaj, motorul merita o spalare, asa vei observa daca mai apare mizerie pe undeva si remediezi ce mai e de facut eventual.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!