Jump to content

Motul


sorin_balan
 Share

Postare recomandată

Cum spuneam, superficial; Uite de ce.

Daca ar fi obtinut din gaz metan n-ar fi sintetic.Pentru ca gazul metan este o resursa a Pamantului ca si petrolul "crud".Deci, n-ai ghicit!

Nomenclature

Main article: IUPAC nomenclature of organic chemistry#Esters

The names for esters are derived from the names of the parent alcohol and the carboxylic acid. For esters derived from the simplest carboxylic acids, the traditional names are used, such as formate, acetate, propionate, and butyrate. For esters from more complex carboxylic acids, the systematic name for the acid is used, followed by the suffix -oate.

For example, hexyl octanoate, also called hexyl caprylate, has the formula CH3(CH2)6CO2(CH2)5CH3.

The chemical formulas of esters are typically written in the format of RCO2R', where R and R' are the organic parts of the carboxylic acid and alcohol respectively. For example butyl acetate, derived from butanol and acetic acid would be written CH3CO2C4H9. Alternative presentations are common including BuOAc and CH3COOC4H9.

Se vede destul de clar din formula de sus care sunt constituentii unui ester... cred ca e evident de unde provine.

Poate stii tu sa explici cum se obtin...

La punctul doi tocmai ai dat definitia hidrocracatelor(grupa III) care numai pe piata americana "au dreptul sa se numeasca": "full synthetic"(de cand cu "Syntec"-ul de la Castrol...)In Europa, nu...Deci, iarasi "wrong"...

Aha... si de ce, ma rog? Nu scrie nicaieri "full synthetic" ci doar 100% Synthetic sau tehnologie de sinteza, sau similar. Dupa cum vezi in fisierul de la Motul o mica parte din uleiuri sunt pe baza de esteri, restul fiind Gr III sau amestec GR III + GR II.

Uite o definitie moderna a unui ulei sintetic:

Instead of making motor oil with the conventional petroleum base, "true" synthetic oil base stocks are artificially synthesized. Synthetic oils are derived from either Group III mineral base oils, Group IV, or Group V non-mineral bases. True synthetics include classes of lubricants like synthetic esters as well as "others" like GTL (Methane Gas-to-Liquid) (Group V) and polyalpha-olefins (Group IV).

Observa si mentiunea catre GTL care e dat ca GR V - iar metanul e un gaz... care se obtine din pamant :)

Unde ai gasit proportia?!?Norocosule!Este un secret bine "pazit" al fiecarui brand... :)

Oh da, ai dreptate. Asemenea "informatie" e "greu" de gasit... Dar, printr-o metoda specifica (care ramane secreta) de interogare a unei baze de date secrete (sa o numim wikipedia) am obtinut, in premiera aceste informatii:

Semi-synthetic oil

Semi-synthetic oils (also called 'synthetic blends') are blends of mineral oil with no more than 30% synthetic oil. Designed to have many of the benefits of synthetic oil without matching the cost of pure synthetic oil. Motul introduced the first semi-synthetic motor oil in 1966.[14]

Lubricants which have synthetic base stocks even lower 30%, high performance additive packs consisting of esters can also be considered as synthetic lubricants. Ratio of the synthetic base stock is generally used to define commodity codes among the customs declarations of tax purposes.Cum spuneai si tu mai sus, un secret bine pastrat... de departamentul de marketing.

Modificat de Stefan_B
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti. Vad ca discutia e incinsa in legatura cu acest ulei "Motul". Eu vreau sa schimb uleiul pe care l-am folosit de 3 schimburi pana acum(Vw Special Plus 5w40, 505.01), care mi se pare totusi scump la noi (80 ron/L) cu Motul Specific 505.01. Am citit acest topic de la prima pagina dar vad ca lucrurile se cam complica in legatura cu compozitia chimica a acestui ulei, o ceata totala. Pe mine ma intereseaza pana la urma cum merge masina cu acest ulei in cauza Specific 505.01. Ma refer la cum porneste masina dimineata la temperaturi scazute, cum toarce motorul, sau cat de zgomotos este in mers si la relanti, daca motorul mananca sau nu o cantitate de ulei pana la 15.000 de km. Pana la urma asta cred ca ne intereseaza si cred ca ar trebui sa posteze cei care au bagat in masina ulei Motul, parerea mea. Stima!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, ai dreptate. Asemenea "informatie" e "greu" de gasit...

NU-ti raspund acum decat la chestia asta, urmand sa formulez raspunsuri si pentru celelalte intrebari.Ai afirmat ca e vorba de 30 %EXACT in postul tau anterior, iar acum "vii" cu "no more than 30%"?!?E acelasi lucru?Cum distingi tu chestiile astea?

"GTL=Metane Gas-to Liquid"?Interesanta abreviere....N-am timp acum...Iti explic mai tarziu...

Ciao!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stii cum e, cand nu ai argumente, te agati de chestii de detaliu.

Da, ai dreptate, am scris 30% (scenariu optimist)... sa inteleg ca daca ar fi 20% ar fi mai bine? :Driver:

Chestia cu metanul a fost pt intelegerea ta... uite ca sa ai ce citi: http://en.wikipedia.org/wiki/Gas_to_liquids

Insa mi se pare ca informatia ti-era la indepicior si puteai s-o cauti, 'dom profesor.

Succes in continuare in a demonstra ca Motul e un ulei abosolut deosebit - cum nu mai exista altul. Ca sa fiu clar inteles - nu cred ca e un ulei prost - in special produsele de top, care se vede ca sunt bune. Ce vreau sa spun si sustin in continuare e ca au si produse proaste (cele ieftine, si grupa medie), ca oricare alta marca de ulei. Din pacate, eu unul - si multi de aici, sunt sigur - nu-mi justific sa cumpar un 8100 X-Clean care e un ulei OK, cand Castrol Edge TD e similar la 1/2 din bani.

Ce mai vreau sa spun este ca nu conteaza marca uleiului ci norma (de producator) careia ii raspunde. Fara aparatura speciala pe care nu o are nici un amator, nu poti spune ca un ulei (de ex 505.01) este "mai bun" sau "mai slab" decat altul. Ah, ca poti presupune, e altceva. De exemplu, eu mai sus presupun ca 8100Xclean e cel mult la fel de "bun" fata de Edge TD... oi avea motivele mele... sau poate gresesc. :Driver:

Astept cu interes corectiile tale, sunt sigur ca vei veni cu un raspuns... eu am spus ce-am avut de spus.

Modificat de Stefan_B
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Din pacate nu am timp deloc pentru exemplificari.Te asigur ca le vei avea.Procedeul Fischer-Tropsch este acela de hidrocracare.Se obtin astfel uleiuri hidrocracate , grupa III.

Estericele sunt grupa V.Nu este pe intreaga gama "100% ester", Motul-ul.Sigur ca da.Insa este, ca si Liqui Moly si Repsol, din sursa unica (Aubervilliers, Franta) si este recunoscut drept unul dintre putinii producatori care fac "100% esterice"(300 V este chiar dublu esteric, 100 % grupa V).

Castrol-ul, nu numai ca nu "calca" pe acolo ci isi imbuteliaza produsele in Cazanesti, jud. Ialomita(nu stiu pentru cate piete si zone, presupun insa ca pentru mai multe dintre cele "emergente").Iti dau si link-ul sa te convingi daca vrei.Astfel se poate pastra pretul atragator pentru clientul roman(spre exemplu) cu putere de cumparare scazuta, fara a sacrifica din marja de profit.

El este adus cu cisterna din Turcia (rafinaria Atas din portul Mersin).Vezi ca e un topic in care oamenii se plang de diferentele calitative importante intre uleiurile cumparate din Germania si cele din Romania.Asta eviti folosind unul dintre cele trei brand-uri enumerate de mine si , foarte probabil, nu numai ele.Insa eu , in astea am incredere mai mare.

In ceea ce priveste "30%" sa intelegi ca "nu mai mult de" , care poate fi o afirmatie adevarata, nu este acelasi lucru cu "exact X%".Asta se intelege din postul tau si ma ironizezi apoi ca n-am cautat pe wikipedia.Concentratia exacta de ulei sintetic 100% in semisintetic este un secret industrial al fiecarei companii.

A zis cineva ca ar fi mai bine 20%?!?

Drumuri bune!

Modificat de iuliu m.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era si timpul sa se "bage" cineva care chiar "lucreaza" cu uleiul asta, distribuindu-l.Ca nu ma simteam chiar comod incercand sa il laud ,fara a avea in nici un fel legatura cu distributia/vanzarea lui.Multumesc!

Eu cred, pur si simplu, sincer, ca este una dintre marcile de top in lubrifianti, ca sa ma exprim extrem de precaut.

Drumuri bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am citit tot topicul dar mi s-a parut ca lipsesc niste elemente importante. Multi vad ca il lauda dar nimeni si ca intruneste cine-stie-ce norme dar nimeni nu se gandeste la regimul de functionare al motorului in care este folosit.

Chiar daca motorul suna mai bine la rece (in special relanti) dar in turatii mari, cu motorul cald, cum e? Ce se intampla la peste 5000rpm cu motorul incins?

Intreb asta pentru ca din fisele tehnice ale uleiurilor Motul lipseste un parametru foarte importat, dupa parerea mea: HTHS, high temp high shear factor. Nu spun ca este facuta cu inteintie sau ca ar avea o performanta proasta, dar mi-ar fi placut sa stiu acest parametru. Acesta indica performanta uleiul cand este supus temperaturilor inalte si fortelor de forfecare mari.

Din ce am vazut in fisa tehnica, uleiurile Motul au o vascozitate foarte buna (adica scazuta) la temperaturi mici, de unde si sunetul mai placut al motorului pe care multi il aclama cu acest ulei. In schimb la temperaturi inalte nu mi s-a parut a avea o valoare foarte mare a vascozitatii, comparativ cu un ulei Mobil1, sa zicem.

Acum ajung si la problema mea initiala, depinde in ce regim va functiona motorul. Daca mergi mult cu motorul rece sau pe distante foarte scurte incat nu apuca sa se incalzeasca deloc, atunci ti-ai dori un ulei cu lubrifiere cat mai buna in acele conditii. Daca insa mergi mai mult cu motorul incins, prin aglomeratii etc atunci eu mi-as dori un ulei cu lubrifiere mai buna la temperaturi inalte ;) deci HTHS cat mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia de-aici o fisa tehnica:

http://www.motul-oil.co.uk/pdfs/300v-engine-oil/300V_Power_5W40_TDS_(GB).pdf

Cum crezi tu ca ar putea avea un indice de vascozitate mai mare decat Mobil 1 , spre exemplu, la cald, avand in vedere ca sunt amandoua XX W-40?!?!?!

Cum s-ar putea intampla asa ceva?La aceeasi clasa de vascozitate, alt indice de vascozitate?!?

Te "auzi" ce spui?Exista intervale prestabilite intre care trebuie sa te "misti".Nu stiai?

Vezi ca ai si HTHS acolo , in link, ca sa vezi ce "poate" un dubluesteric pe langa orice altceva.Presupun ca ai urmarit pana acum cifrele si macar despre valori ale HTHS-ului, in general, ai idee.

Drumuri bune!

Modificat de iuliu m.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu reusesc sa vad acele valori din linK.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adauga ").pdf" la finalul linkului. forumul vede "linkul" pana inainte de inchiderea parantezei.

asta folosesc eu acum

Motul Xlite

sunt f multumit..dar parca il arde mai repede ca pe ARALul pe care-l foloseam anterior.

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motul 8100 E-tech 0W-40 a folosit cineva? ceva surse si preturi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu folosesc MOTUL SPECIFIC VW 505.01-502.00-505.00 si pot sa zic ca e mai silentios motorul la relanti.Inainte foloseam Castrol Magnatec 5W40. Dpdv sportiv nu ma pot pronunta caci motorul ce il am nu are asa mari veleitati sportive.

NU sunt distribuitor. Am gasit aceasta lista de preturi pe net.

uleiuri_Motul.xls

Modificat de didus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu -36 punctul de curgere si TBN de 7.6, uleiul asta nu rezista pe o iarna grea la brasov 10 000 km, nu mai intru in amanunte.

ideea era sa pun un ulei bun la temperaturi extreme si rezistent, dar se pare ca o sa fie tare greu sa gasesc un 0w40 bun in romania.

nu vreau sa pun mobil 1 (turcia) sau castrol (TBN sub 8).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu mai intru in amanunte.De cate ori pe an se inregistreaza la Brasov sub -36 grade Celsius?

Ce legatura are TBN-ul cu "iarna grea" si "temperaturile scazute"?

Un astfel de ulei n-are nevoie de TBN mai mare.Nu stiai?

Cum am promis "nu intru in amanunte".Daca e nevoie o voi face.

Drumuri bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e nevoie sa fie chiar -36 , proprietatile alea sunt pt ulei neuzat, pe parcursul a 10000 km scad toate,

inclusiv TBN-capacitatea de a neutraliza acizii. asa ca poti avea pe iarna grea marmelada si acid

sulfuric in motor dupa vreo 7000 km. au fost anul trecut -34 grade in zona, amanunte cu TBN, acizi si

oxidare gasesti pe net la firmele care analizeaza uleiul uzat.

multe lucruri au legatura cu cat de repede se uzeaza uleiul si motorul...

0w40 e mult mai potrivit aici si merge si vara perfect.

Modificat de bluetux
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia de-aici o fisa tehnica:

http://www.motul-oil...er_5W40_TDS_(GB).pdf

Cum crezi tu ca ar putea avea un indice de vascozitate mai mare decat Mobil 1 , spre exemplu, la cald, avand in vedere ca sunt amandoua XX W-40?!?!?!

Cum s-ar putea intampla asa ceva?La aceeasi clasa de vascozitate, alt indice de vascozitate?!?

Te "auzi" ce spui?Exista intervale prestabilite intre care trebuie sa te "misti".Nu stiai?

Vezi ca ai si HTHS acolo , in link, ca sa vezi ce "poate" un dubluesteric pe langa orice altceva.Presupun ca ai urmarit pana acum cifrele si macar despre valori ale HTHS-ului, in general, ai idee.

Drumuri bune!

In primul rand iti sugerez sa-ti reconsideri modul de exprimare. Suntem pe un forum public si fiecare are parerile lui, nimeni cu are drept de veto asupra unei pareri!

Nu comentez mai multe despre atitudinea ta, doar pentru ca provenimd in acelasi oras ;) Dar iti sugerez sa ti-o revizuiesti...

Acum despre ulei, m-am uitat pe documentul pus de tine dar eu tot nu gasesc HTHS acolo.

Referitor la vascozitate, ai dreptate, chiar asta spun. Chiar daca ambele sunt XX W-40, pot avea vascozitati diferite la temperaturi mari, de ce nu?! Este adevarat ca sunt niste intervale, dar variatii tot exista. Asta poti verifica usor uitandu-te pe fisele tehnice a doua uleiuri, chiar si intre 5W40 si 0W40 ale aceleasi marci, diferente tot vor exista ;)

Daca ar avea aceleasi vascozitati ce rost ar avea sa mai discutam de diverse marci, ar toate uleiurile mai mult sau mai putin la fel, nu? (exagerez putin, dar intelegi unde bat).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desigur! Pai era si timpul sa ma pui la punct! :))

Si eu pot afirma pe "forumul public" ca e bine sa adaugam un litru de diluant in ulei , la venirea iernii, spre exemplu, ca doar e parerea mea...:))

Nu gasesti HTHS-ul?!?!

Iata:

HTHS viscosity at150

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Articolele astea din regulament le-ati vazut?

Exprimarea scrisa este, prin definitie, mai complexa decât cea orala si, prin urmare, încearca sa te faci înteles prin ceea ce scrii. În unele contexte este indicata o exprimare cât mai apropiata de cea literara, în alte contexte mai relaxate se poate folosi si un limbaj familiar însa în ambele cazuri este foarte important sa fii înteles cât mai usor de catre ceilalti.
4. a) Nu jigni, nu declansa scandaluri (asa-zisele "flame-uri"). Faptul ca esti nervos, chiar daca ai dreptate, nu îti scuza comportamentul. Nu vor fi tolerati cei care se ascund în spatele anonimatului pentru a aduce jigniri, injurii, amenintari de orice fel sau prejudicii altor utilizatori sau unor institutii. Aceste fapte vor fi sanctionate cu warning sau ban, dupa caz.

Chiar daca sunt folosite stelute, "beep"-uri în loc de cuvintele explicite, acest lucru nu ajuta cu nimic pentru ca aici intentia conteaza.

7. Posturile trebuie sa fie bazate pe argumente, nu pe opinii subiective.

Trebuie acordata mare grija discutiilor contradictorii, gen benzina vs diesel, unde subiectivitatea tinde sa depaseasca anumite limite.

Aratati ca sunteti oameni INTELIGENTI si cautati exprimarea cea mai clara si care nu lasa loc de interpretari.

La fel dati dovada de inteligenta si combateti ideile, NU oamenii...

Acum, pentru ca amandoi v-ati expus parerile, cred ca totul e ok, insa daca veti continua sa va intepati/jigniti/ataca personal ma voi vedea nevoit sa va sanctionez cu warning pe amandoi.

Va multumesc pentru intelegere si astept sa ne demostrati ca sunteti oameni inteligenti! :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta te preocupa?!? Diferenta intre indicii de vascozitate 13,8 si 14,2?

Este neglijabila.Nu sta cu grija asta!

Si motorul de 1896 cmc si cel de 1929 cmc tot 1,9 Diesel este.

E-n marja admisa de variatie.

Daca vrei iti pun pe privat o discutie de-a mea de pe alt forum cu chestia asta ca nu mai suport sa repet inca o data ce am scris pe acolo.

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Aveti idee ce interval de schimb are 300V 5w40? Ma gandesc ca fiind ulei de competitie nu e facut sa reziste la mii de km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu as vrea sa fie considerata publicitate, dar am o intrebare de la cei care au cumparat ulei motul de la Silena-auto, daca firma respectiva este serioasa, daca uleiul li s-a parut calitativ(ma gandesc sa nu fie contrafacut) ca vad ca au pret mai bun ca pe site la Motul-romania.ro

Daca este cineva pe forum si citeste topicul si totodata se ocupa cu comercializarea de Motul sa imi dea un pm cu pretul ptr 5L de 5w40 si 505.01 ptr pd. Maine sunt in Bucuresti si as putea sa merg sa cumpar uleiul respectiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

La revedere Castrol SLX, acum e la moda Motul si Liqui Molly. Am trecut pe Motul 504/507 - balsam pe langa Castrol care era mai zgomotos plus vibratii uneori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!