Jump to content
sorin_balan

Motul

Recommended Posts

sorin_balan

In urma cautarii nu am gasit nici un topic care sa faca referire strict la acest ulei. Sunt cativa care spun ca l-au folosit si sunt foarte multumiti de el (silentiozitate mai mare a motorului, consum scazut, etc).

Avand in vedere ca urmeaza sa fac revizia in 1500 km m-am gandit sa folosesc Motul 5W30 507.00 (am DPF).

Exista vreun motiv pentru care sa nu folosesc acest ulei? Are vreun dezavantaj sau avantaj fata de marci renumite (Castrol, Mobil1, etc.)?

Ca si pret Am gasit la 275 lei bidon de 5l. Pretul este mai mic ca al unui ulei cu aceiasi norma Castrol sau Mobil1.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stefan_B

Nu cred ca e nici o problema. Cred ca e officially certified - ar trebui sa verifici daca e listat de VW).

Sfatul meu este insa sa incerci sa nu schimbi marca de ulei prea des - adica daca treci la Motul, sa ramai macar 5-10 schimburi cu el... e mai sigur, cu toate ca nu ar trebui sa fie problema daca le amesteci.

In rest, filtre bune schimbate la 7-10.000Km, si asta e.

P.S. Desigur, vezi sa fie de incredere furnizorul... exista si falsuri.

Sa fiu sincer, nu mai am incredere in Castrol Edge de cand au micsorat pretul semnificativ si are reclama pe toate drumurile - de obicei atunci le prostesc...Din punctul asta de vedere, Motul par mai seriosi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
vlad_pvs

Majoritatea masinilor modificate serios folosesc uleiul Motul. Pana acuma foloseam Castrol, dar dupa ce am facut turbo upgrade, am trecut si eu la Motul 300v.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sorin_balan

Maine ma duc sa-l cumpar. Am gasit la un prieten care se ocupa cu piese bidon de 5l cu 270 lei. Uleiul este 5w30 507.00.

O sa postez peste cateva zile primele impresii dupa ce fac si revizia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sorin_balan

L-am schimbat de dimineata si am apucat sa fac ~60 km prin Bucuresti cu el.

Prima concluzie inca de la prima cheie e ca motorul este mai silentios! Nu e placebo. E mai silentios si atunci cand e rece si cand e cald.

Despre consum nu ma pot pronunta deocamdata pentru ca am mers in toate felurile astazi.

De dimineata inainte sa plec sa fac revizia am stat cu motorul pornit ~20 minute cat sa dau jos zapada si gheata pe de masina. Dupa revizie am facut cca 6-7 drumuri de maxim 1 km cu pauze de 30 minute.

Apoi am facut militari-viilor (pauza 30 min)-militari (pauza o ora)-zambaccian.

Prin multe curbe m-am si jucat :wub:

Distanta totala ~ 50 km consum 11%

La 23:00 zambaccian-moghioros-gorjului mers alert

consum 8%

Consumul la drum lung o sa-l verific maine seara cand o sa ies pe autostrada.

Edited by sorin_balan

Share this post


Link to post
Share on other sites
jag

inainte ce ulei ai avut?si e mai sprintena acum?

Share this post


Link to post
Share on other sites
sorin_balan

Inainte am avut numai Castrol Edge 5w30 longlife 507.00.2 revizii am facut cu Castrol.

Sincer nu-mi pot face o impresie exacta daca e mai sprintena sau nu acum. Astept vremuri mai bune si cu mai multa aderenta pentru a-mi face o impresie in sensul asta. :lol:

O sa fac probabil si niste masuratori cu vag-com-ul sa vad daca e ceva schimbat in comportamentul motorului.

Share this post


Link to post
Share on other sites
plus8

din experienta mea dupa schimbul de ulei, orice motor e mai silentios...o perioada,de obicei scurta

Share this post


Link to post
Share on other sites
sorin_balan

Am facut ~1000 km de la schimb si in continuare mi se pare mai silentios.

In rest consumul pare sa fi ramas acelasi. Despre performante nu-mi pot da cu parerea pentru ca inca am cauciucurile de iarna pe 16" si rotile pierd aderenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
plus8

ce scrie pe bidon,unde este fabricat?

de unde se poate cumpara?daca se considera reclama,astept PM.multumesc!

Edited by plus8

Share this post


Link to post
Share on other sites
sorin_balan

In mod normal tot uleiul Motul e fabricat in Franta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Luci26

nu este reclama.... l-am cumparat dintr-un magazin de piese auto si este fabricat in Franta , am verificat si dupa codul de bare, pret 140 Ron... luni o sa fac schimbul...:RO flag:

Share this post


Link to post
Share on other sites
sorin_balan

Nu uita sa ne impartasesti impresiile dupa schimb.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Luci26

Dupa cum zicea si colegul plus8 motorul parca merge mai lin...sa speram ca nu o sa-l "pape" ca pe Castrol ... :icon_thumright:

Share this post


Link to post
Share on other sites
jag
Dupa cum zicea si colegul plus8 motorul parca merge mai lin...sa speram ca nu o sa-l "pape" ca pe Castrol ... :rolleyes:

rezulta ca eu o sa iau mobil 1 0w-40 pana la urma..cred.:icon_thumright:

Share this post


Link to post
Share on other sites
noobsound

Revin si eu cu o parere legata de acest ulei. Am fost convins de un amic sa folosesc motul in urma unei comparatii pe care a reusit sa o faca intre mobil1 si motul. Nu am retinut exact ce model de ulei a folosit dat la bmw lui 2.0 i cu mobil1 dupa o sesiune de drift i se apridea martorul de ulei in bord,cu motul niciodata! Eu la masina din semnatura am trecut de la mobil 1 synth 5w40 la motul 4100 turbolight 10w40 care respecta norma 505 00( de ce am eu nevoie) . Ca si diferente pot spune garantat ca motorul suna mai plin si parca e mai silentios. Ceea ce m-a suprins cu adevarat a fost sunetul motorului la pornirea dimineatza la rece. Cu mobil 1 imi clancanea si batea motorul primele 10 secunde dupa pornire, un sunet metalic ff urat, si acum cu Motul la pornirea la rece e la fel de usoara dar nu bate motorul deloc. Pana acum am folosit doar filtre knecht(mahle). Am sa revin cu o parere despre noul ulei dupa ce mai fac cateva mii de km.

ps: sper sa nu fiu acuzat ca am facut reclama sau antireclama vreunei marci.E o parere subiectiva.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
r&d

Imediat dupa schimb, chiar daca folosesti acelasi tip/marca de ulei motorul este mai silentios. Pe probate :D.

La fel de mult ca si marca, conteaza vascozitatea. Un 5W30 va avea presiune mai slaba la cald decat un 10W40.

Exista acuma un curent, ca sa-l numesc asa, conform caruia se fuge dinspre marcile consacrate (care se presupune ca au lasat jos standardul de calitate pentru a creste profitul, produsele lor se vand oricum pentru nume ) spre marcile "exotice" care se presupune ca ar fi mai bune calitativ.

Nu contest faptul ca Motul ar fi un ulei bun, dar diferente mari fata de Castrol sau Mobil, in bine, personal nu cred sa fie. Ma rog, nu e un panaceu universal uleiul asta ;). Folosesc Mobil Rally Formula 5W50 si nu am de ce sa ma plang. Garantat ca este superior in conditii extreme unui Motul 5W40.

Share this post


Link to post
Share on other sites
noobsound

r&d dar nu crezi ca in cazul uleiurilor dedicate masinilor pe benzina cu performante extreme,putere,turatie, o experienta a uleiului Motul e binevenita? Ma refer la experienta lor in uleiurile de motociclete supersport (14 000 rpm)unde sunt cotatzi pe locul 2 dupa repsol?

Share this post


Link to post
Share on other sites
r&d

Nu am spus ca Motul ar fi ulei prost. Dar in acelasi timp, un ulei de marca, corect ales, nu am nici un motiv sa cred ca ar fi inferior calitativ.

Experienta Mobil, Elf, Castrol in Formula 1 este cel putin la fel de importanta ca si cea de la Motul in moto.

Doar ca nu sunt de acord cu faptul ca uleiul x (unde x poate fi Sunocco, Amsoil, Penzoil, PetroCanda, Q7, Fuchs Titan, Liqui Molly, Ravenol, Divinol, Motul etc. etc.) ar fi superior unuia produs de marcile consacrate, desi, cum ziceam, exista "fuga" dupa marcile exotice.

Banii investiti in cercetare aduc si rezultate pe masura.

Edited by r&d

Share this post


Link to post
Share on other sites
Klahan

@ r&d

Folosesc Mobil Rally Formula 5W50 si nu am de ce sa ma plang. Garantat ca este superior in conditii extreme unui Motul 5W40.

Si atunci cei de la echipa de raliu Subaru de ce nu folosesc Mobil si folosesc Motul? Sa nu uitam ca Motul a inventat prima data uleiul sintetic. Sa nu uitam ca Motul a inventat prima data uleiul sintetic pe baza de ester.

Poti sa imi spui te rog ce fabricatie scrie pe cutia de la uleiul folosit de tine?

No ofense pentru Mobil, este un super ulei, dar ceea ce spui tu este ca si cum ai zice ca Mercedes este net superior BMW-ului. Sau Canon vs Nikon.

Eu am folosit si Mobil si Castrol si Aral pana sa ajung la Motul. Acum folosesc Motul si parerea mea este ca bate de departe orice competitor.

Si pana la urma fiecare e liber sa bage ce vrea in masina lui. Eu tin la masina mea.

Edited by Klahan

Share this post


Link to post
Share on other sites
sorin_balan

La mine si dupa 5000 km de la schimb motorul este aproape la fel de silentios dimineata ca la prima pornire dupa schimb. Pornirile cu Castrol Edge 5w30 (ceea ce am folosit inainte de Motul la 2 revizii) erau mult mai zgomotoase.

Chiar si in sarcina motorul suna diferit (in bine).

Share this post


Link to post
Share on other sites
r&d
@ r&d

Folosesc Mobil Rally Formula 5W50 si nu am de ce sa ma plang. Garantat ca este superior in conditii extreme unui Motul 5W40.

Si atunci cei de la echipa de raliu Subaru de ce nu folosesc Mobil si folosesc Motul? Sa nu uitam ca Motul a inventat prima data uleiul sintetic. Sa nu uitam ca Motul a inventat prima data uleiul sintetic pe baza de ester.

Poti sa imi spui te rog ce fabricatie scrie pe cutia de la uleiul folosit de tine?

No ofense pentru Mobil, este un super ulei, dar ceea ce spui tu este ca si cum ai zice ca Mercedes este net superior BMW-ului. Sau Canon vs Nikon.

Eu am folosit si Mobil si Castrol si Aral pana sa ajung la Motul. Acum folosesc Motul si parerea mea este ca bate de departe orice competitor.

Si pana la urma fiecare e liber sa bage ce vrea in masina lui. Eu tin la masina mea.

Nu spun ca Motul e ulei slab, francezii sunt ok, am folosit Elf, tot frantuzesc, si la nevoile unui motor Renault aspirat a fost excelent. Excellium 5W40 era produs in Franta. Acuma, Competition 10W40 este produs la Cristian Brasov, fosta fabrica Lubrifin dar totusi e un ulei ok in clasa lui de pret.

Motul a produs primul semi-sintetic dupa cunostintele mele. Chevron ar fi parintele primului sintetic.

Subaru nu foloseste Mobil pentru ca Mobil1 este folositde Mitshubishi Lancer WRC

Mobil este folosit de McLaren Mercedes in Formula 1 :somnmare:. Ford Focus WRC foloseste Castrol, la fel Toyota Corolla, Fabia WRC foloseste Shell, Citroen si Peugeot foloseste Total iar Seat, normal , foloseste Repsol. Acuma care ulei e mai bun dupa criteriile astea :frigbaitata:?

Pe uleiul care il folosesc scrie asa:

Producator ExxonMobil Lubricants&Specialties Europe

Division of Exxon Mobil Petroleum & Chemical, BVBA

Polderdijkweg, B-2030 Antwerp, Belgium

Importator

S.C Star Lubricants S.R.L

Cluj Napoca, str. Traian Vuia

tel, fax

Zilele astea urmeaza sa-l schimb asa ca il am aproape, am putut sa citesc ce scrie pe el ;) Folosesc uleiul asta de mult, la masina asta este al 6-lea schimb cu RallyFormula 5w50. Primele 3 luate din Germania, ultimele 3 de la importator din Cluj. Fara probleme, fara completari intre schimburi undeva intre 10 si 13k km. Motor turbo, 100cp/litru, fara modificari.

Si repet, un 5W50 de la Mobil este superior in conditii de stres maxim unui 5W40 de la Motul. Asta o spune si fisa tehnica. Si din pacate Motul nu are 5W50.Eu totusi sustin ca "bate de departe" nu are acoperire in cazul asta.

Edited by r&d

Share this post


Link to post
Share on other sites
gavrochem

Unde se poate gasi ulei Motul la pret bun ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
c6t9

Ai găsit la preţ rău?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri