Jump to content

Ulei motor


FLO-RIN
 Share

Postare recomandată

daca erai sigur pe cunostintele tale ma luminai si pe mine nu ma lasai sa pierd timpul cautand sa te ajut, pana la urma am citit atent despre diesel si intr-adevar oil soot e calculat software pe baza undei "harti" : On diesel engines, the oil quality calculation includes a parameter which indicates the average content of soot particles in the engine oil. This parameter was calculated in trials and is stored in a map.

 

in privinta normelor treaba e clara n-am zis nimic dar colegul ionel zicea o chestie: "Poti folosi si ulei cu specificatia VW 504.00 daca mergi pe service extins (QG1) si masina a fost prevazuta din fabrica cu service extins."

la treaba asta m-am referit eu si am vrut sa zic ca se poate baga ulei 504 unde masina cere 502 DAR se respecta intervalul de schimb pentru 502 adica cel fix

 

de ce? pentru ca uleiu care respecta norma 504 este peste 502 la toate capitolele, asta sunt informatiile care le-am gasit chiar si oficial vorbind

 

de ex. la reprezentanta iti baga doar ulei 504/507, iar masinile in garantie mergeau doar pe interval fix cu acest ulei ( nu stiu daca acum poti opta sau nu pt. cel flexibil)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 201
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • SergiuD

    26

  • dan 48

    15

  • FLO-RIN

    13

  • Snake_CMC23

    11

Top Posters In This Topic

Posted Images

A folosit cineva ulei de la VAPSOIL special pentru VW, SKODA si AUDI? M-as incumeta sa ii pun ca am tot auzit laude despre el...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzor de calitate a uleiului exista pe bavareze si pe altele mai scumpe, nu pe VW din nefericire

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Trebuie sa imi schimb uleiul  si ma gandeam la MOTUL 8100 X-cess 5W40 are norma 502-00 /505-00 este bun? si cat intra?

Inainte am pus Castrol EDGE 5w30 si a mancat din el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baga ulei Motul poate inrosesti si tu cuzinetii si te alegi cu vreo bataie pe la vreo biela,ceva...Vrei vreo poza cu niste cuzineti inrositi care au mers doar cu motul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si de unde stii ca Motul-ul a cauzat inrosirea cuzinetilor? Poate uleiul dinainte sau...

Eu am fost multumit de Motul pe Polo si in O3 as vrea sa trec tot pe Motul pentru ca nu mai am incredere in Castrol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu sunt tot pe motul, am avut xcess 5w40 dar am trecut pe xclean+ 5w30, totul e perfect

 

 

cuzinetii nu au cum sa se inroseasca nici de la ulei de mancare :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

X-clean 5w30  este mai bun decat  X-cess 5w40?

Am citit pe forumuri prin afara si toti vb de bine despre Motul chiar si pe Amazon.

Va multumesc pentru raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, xclean+ 5w30

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incercati si Motul 5w40 XCLEAN, imi pare mai bun decat 5w30-ul XCLEAN, si din fisa tehnica (are chiar si aprobare Porche A40)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

grija ca xclean 5w30 e in 2 variante, una cu + si una fara, cea cu + are 50% sintetic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

 

 

cuzinetii nu au cum sa se inroseasca nici de la ulei de mancare :D

Tu esti mecanic sau obisnuiesti doar sa contrazici lumea,de obicei?Asta deoarece vad ca nu este prima data cind exprimi un soi de ironie,oferind niste explicatii inchipuite avind la baza teorii citite nu stiu unde...Inaiinte de a stirni o polemica,desfa si tu niste motoare.Si daca chiar vrei sa vezi cuzineti inrositi,ai putina rabdare,tocmai ce am facut un motor de honda CRX si am sa iti fac o poza special pentru tine cu acei cuzineti,motor ce a mers doar cu MOTUL.Iar daca calitatea principala a posturilor este ironia,rugamintea mea(si nu numai) ar fi sa te abtii,sau daca nu poti,adu si argumente.Cel mai usor lucru,cum am mai zis,este copy-paste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Momentan nici tu nu ai adus argumente. Ar fi bine sa mentinem totul constructiv. Cand pui pozele, mentioneaza si ce cuzineti erau, de cati km, cum au fost montati, intervalele de schimb ulei, daca s-a schimbat si filtrul de fiecare data, regimul de utilizare al masinii, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era o parere din cele 7 miliarde de pe pamint.Poate sa fie doar a mea,pot sa o impartaseasca si altii,pot sa o ignore cei care doresc.In esenta,asta am vazut,asta spun.Poate sa fie un caz singular sau nu.Insa as dori sa posteze cineva o poza cum pune ulei de mincare in motor si merge cu el asa.Apoi,vin si eu cu argumentele.Constructiv nu poti sa fii,avind ca baza de plecare parerile altora.E plin netul de pareri.Cuzinetii nu pot fi montati altfel in biele sau in manetoane ca au pinten.Vreti Motul?Ignorati-ma si puneti ce vreti.Trebuie neaparat sa sariti in sus?Scuzati-ma pentru deranj.

post-50318-0-26361400-1401371390_thumb.j

post-50318-0-74769600-1401371399_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e deranj dar nu are legatura uleiul cu starea cuzinetilor la faza asta, nu are rost sa ma apuc sa-mi desfac motorul meu si al multora sa pun niste poze doar fara sens...

 

daca se buleste un motor nu te garabi sa dai vina pe ulei, cand defapt e vorba de exploatare incorecta cu sau fara cunostinta de cauza...

 

chiar era un recall la nissan din aceasi cauza pe baza dilutiei uleiului cu combustibil pentru resoftare, asa ca e usor sa gasesti o explicatie la indemana dar ca sa intelegi ce s-a intamplat cu adevarat nu e la indemana oricui...

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca incet-incet ma faci si prost...Eu as fi curios sa stiu cite motoare ai desfacut la viata ta si mai ales,cite inainte de a fi pe vw forum.Vad ca ma tot bombardezi cu articole de pe net si altele.Explicatiile la indemina nu cred ca sint emise de mine.Iar daca intelegerea unui lucru cu adevarat inseamna sa citesti de pe net si apoi sa apari cu teorii,succes in continuare.Eu nu fac simpozioane pe tema motoarelor.Acum vii si spui ca era recall la nissan pe tema la nu-stiu-ce.Daca nu gaseai articolul cu rechemarea la nissan,banuiesc ca nu aveai ce posta...Eu as fi de parere,inainte sa intervina vreun moderator,pentru off-topic si posturi fara legatura cu topicul,s-o lasam asa ca busuiocul nu se mai poate drege.In regulament scrie sa postezi doar daca ai ceva de spus si poate fi folositor.In nici un caz,scuzele pentru deranj nu erau adresate tie,ci moderatorilor si celorlalti colegi care sint nevoiti sa citeasca tot felul de off-topic-uri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am si eu urmatoarea intrebare si nelamurire totodata, am in motor acum, ulei Castrol 5W40 ACEA A3/B3. Tocmai ce am facut o verificare de nivel si ar mai trebui completat, problema este ca nu am la indemana in acest moment decat Castrol 5W40 ACEA C3, este vreo problema grava daca completez cu el sau ar fi indicat sa completez cu ulei identic din toate punctele de vedere. Sunt de la tara si pana maine dupa amiaza nu am nicio sansa sa gasesc un magazin de piese auto,si am mare nevoie de masina.

 

Ar mai fi o chestie, pe joja arata ca am ulei sub partea marcata, adica sub minim, dar masina functioneaza normal si nici in bord nu se aprinde nimic , nici macar martorul de nivel, cel de presiune nici atat, asta ar putea fi un semn ca este ceva in neregula cu cei doi senzori?

 

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti completa cu C3,ca nu spumeaza uleiul.Senzorul de nivel arata in momentul in care coboara nivelul si nu mai atinge joja.Teoretic,poti merge foarte bine asa,daca tii mortis sa completezi cu acelasi tip de ulei si nu mergi in turatii ridicate multi kilometri.Senzorii nu au nimic daca fac check la punere contact.

Modificat de dan 48
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu tin mortis, dar ma tem sa nu dauneze motorului, mai am vreo 3000 de km pana la schimb si pentru 30-40 de lei cat costa un litru de ulei, nu vreau sa am alte probleme.

Multumesc pentru promptitudine .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C3 nu merge la benzinarul tau,dar tinind cont ca e cantitate neglijabila de pus in amestec cu ce ai tu,nu se intimpla nimic grav.Asadar,mergi fara completare pina miine,ca nu crapa nimic in motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

Daca tot am deschis topicul asta acum cativa ani, revin cu niste "noutati": am trecut de la un ulei 5W la uleiul 10W40, Castrol Magnatec.Am aproape 170.000 km si am tot pus ulei  5W30 sau 5W40, pe care le-a "baut" foarte rau.

De cand am trecut pe 10W40, nu mai am nicio problema, nu se mai da la consum si motorul merge la fel de bine.S-ar parea ca, odata cu uzura motorului, sa fie nevoie de un ulei mai vascos sau poate este doar cazul meu particular.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai in general este nevoie, pentru ca distantele hidrodinamice (care asigura spatiul peliculei de ulei pt lubrifiere) calculate din fabrica (dintre partile in miscare) se maresc datorita uzurilor, din aceasta cauza un ulei subtire poate ajunge mai usor in camera de ardere. 

Plus ca atunci cand uzura e mai mare, daca uleiul e prea subtire, scade presiunea, pericol de a nu lubrifia partile superioare mai ales.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Este bun 5W40. Eu unul sunt destul de mulţumit de Mobil Super 3000 X1

Cred că este o idee preconcepută să treci la 10W40 după un anumit nr. de km (eu pun 5W40 şi maşina are peste 200 k km).

Uleiul se alege după specificaţii şi climă. Având în vedere că se întâmplă să fie ierni destul de geroase este mai potrivit pentru clima noastră 5W40 (mai ales pt. cei care schimbă uleiul o dată pe an)

 salut,lupo_bv,am cumparat un polo 1.2 bmd 110km din 2005 sunt indecis ce ulei sa pun in motor,eu locuiesc in Italia unde este foarte cald si nu este iarna :D  ce sa aleg 5w40 sau 10w40 multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred că 5W40 este un bun compromis. În primul rând este superior lui 10W40 pentru că este sintetic. Părerea mea este că poţi pune şi 0W40 (cu îndeplinirea normei VW), dar nu bag mâna în foc. Până la urmă calea de mijloc (5W40) este mai sigură :D .

 

Atenţie să vezi scrisă pe bidon norma VW  502.00.

Manualul zice aşa: For vehicles manufactured until 11/2002, use oil in compliance with rule VW 501 01 or VW 502 00. For vehicles manufactured after 12/2002, use only oil in compliance with rule VW 502 00.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred că 5W40 este un bun compromis. În primul rând este superior lui 10W40 pentru că este sintetic. Părerea mea este că poţi pune şi 0W40 (cu îndeplinirea normei VW), dar nu bag mâna în foc. Până la urmă calea de mijloc (5W40) este mai sigură :D .

Atenţie să vezi scrisă pe bidon norma VW 502.00.

Manualul zice aşa: For vehicles manufactured until 11/2002, use oil in compliance with rule VW 501 01 or VW 502 00. For vehicles manufactured after 12/2002, use only oil in compliance with rule VW 502 00.

ok,edge sau magnatec?
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!