Jump to content

Pornire la rece


jmf
 Share

Postare recomandată

Inainte aveam o skoda fabia cu motor de 1,4 benzina si pornea brici si la -15 grade acum insa am o masina identica cu a colegului @Moog cod de motor AVU si face la fel ca a lui dimineata cand e frig. Se intampla de pe la 2-3 grade in jos, parca merge in 3 pistoane, face asemeni unui tractor, scade turatia ca am impresia ca se opreste motorul, apoi creste la 1000 cand e -2, -5 grade creste pana la 3000 ture unde sta 2-3 secunde apoi scade sub 400 ture...tremura toata masina, si asta in maxim 1,5 minute. Daca pornesc si tin apasata putin pedala la 1500 ture timp de 20 secunde si o las dispare acest fenomen. Am schimbat de 2000 km bujii noi si fise luate de la wolksman (bujii OEM, fise Beru),filtrele toate, calibrat clapeta de acceleratie, EGR. Sa ne impacam cu ideea ca "asa fac motoarele benzinare din grupul VAG"?

PS: am in plan ca pe la anu in primavara sa iau alta masina si va fi ori Skoda Superb Combi(noua) sau orice altceva in afara de grupul VAG, mercedes second break, toyota avensis break ...toate dupa 2007. Sincer sunt cam satul de VAG, ba ca in carte scrie ca poate consuma 1 l de ulei la 1000 km ba ca asta e boala lor ....ba ca asa fac cele din grupul VAG. Unde mai pui ca sunt consumatoare de carburant ca iti trebuie galeata la grupul VAG in afara de ALH-uri. Un avensin 2,0 l diesel consuma mai putin ca un 1,9 sau 2,0 l VAG. Nu intru in detalii dar cautati specificatiile tehnice de la alte masini.

Modificat de sp0nsoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:( dar ce ai cu vag? a mea rezista inca miraculos. pana acum a mers ca un mercedes. chiar nu ma asteptam la cate probleme citesc in general pe net.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu cit citesc/sap mai mult cu atit ajung la concluzia ca "asa face toate" ... :))

Poate m-as impaca cu gindul asta, dar nu sint sigur ca va face la fel si la -20 grade...daca nu mai porneste deloc ? :)

Sponsore inainte de a lua o decizie citeste si pe alte forumuri... marea majoritate a firmelor au si chiar mari...

Toate marcile au probleme mai mari sau mai mici, mai costisitoare sau nu...

Marci bazate ca Volvo, Mertz, Toyota, etc au probleme mai mici sau mai mari...

Din pacate daca la VAG nu gasesti mecanici buni crezi ca la o "exotica" gasesti??? Ai sa mai cumperi o tesla sa dai cu amindoua miinile...:))

Poate intra maestrii de pe aici si ne lamuresc apropo de problema noastra...

Urmatoarele 2 zile sint prins pe la servici, dupa aia o sa o iau metodic sa verific bujiile (noi, dar s-a vazut si de noi proaste...), fisele (si astea noi)...si ce dracu mai gasesc prin masina...:(

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la -30 grade la fel va face ... la prima cheie nu porneste dar va porni la a2a cheie fa probleme. Frate-miu tocmai a scpat de problema asta, care a avut-o pana acu cateva saptamani. Nu stiu cum ... dar a scapat de problema dupa ce si-a schimbat termostatul(avea probleme cu el ... ii dadea o eroare) si dupa ce si-a readaptat clapeta de acceleratie manual. Ii porneste din prima si la -7 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine porneste la prima cheie dupa vreo 2-3 secunde...

Merge bilbiit pina se ridica temperatura apa la ~10-15grade...dupa aia merge normal...

Intreaba si tu care termostat pls.

Eu de exemplu ala cu 4 fire l-am schimbat(la indicatiile unui "meserias de mecanic"...era bun ala vechi merge pe un Golf acum), si nu am pus un span de 30RON...am pus Beru...

Dimineata inainte de pornire am pus interfata.

Tensiune 11.85V

Temperatura pe "engine" -1.5 racire si aer -3.5, pe bord era -4.5.

Mai zicea cineva de grupurile 131-135 alea sint temperaturi de la AC...

Ce senzori de temperatura mai sint prin motor ca deja incep sa ma enervez...

Mai povestea lumea pe aici de socul automat...la kktu asta de masina socul nu e "tras" de ECU functie de temperatura de pe motor, prin modificarea timpilor de injectie?

Mai exista alta chestie care intervine la temperaturi joase?

Orice idee oricit de fantezista e bine venita...cu exceptia variantelor gen "2l de benzina si o cutie cu chibrituri" :))

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu imi mentin parerea ca totul se trage de la clapeta de acceleratie ... de la readaptarea ei. Cum am mai spus mie nu mi-a facut nici o problema pana nu am curatat si readaptat clapeta de acceleratie ... la fel au patit si alte persoane.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si dupa ce ai curatat etc si ai avut probleme, ce ai facut? Cum ai rezolvat, ca nu am priceput...

Eu am curatat in toamna EGR si clapeta...

Aseara am resetat mapa de injectie, am adaptat clapeta...

Dimineata la fel...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am problema. Am facut readaptare a clapetei, doar ca nu-mi amintesc daca am facut urmatorul lucru mentionat de carte:

To store the values:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verificat din nou tensiunea pe baterie fara contact pus, consumatori etc...

Rechizitionat multimetru profi de la electricieni ... rezultat 12.5V baterie in parametri ...

Asta cu adaptarea am facut-o dupa carte inclusiv 30sec etc...motorul dupa cite stiu ar trebui sa fie cald 80grd si bateria peste 11.5V.

Deja sint "nervos cu nervii" :blah: :blah_: :wacko: :screwy:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In manualul de service Fabia scrie:

The coolant temperature must be 5...95
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am fost la electrician si a spus ca buba e din clapeta de acceleratie, motorasul de la clapeta zicea. Nu ai ce sa-i faci caci varsta isi spune cuvantul, doar cu o clapeta noua...asa ca ii dau pace eventual incerc o recalibrare a clapetei manual adica cu scos bornele de la baterie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica ajungem iar la "asa face toate" ? :))

Explicatia e oarecum...totusi masina nu e perisabila sa zici ca a prins mucegai de veche ce e...

A mea are 140k ...

Teoretic ce e metalic nu ar fi trebuit sa decalibreze...etc...

Eventual schimbat electronica, partea de actionare...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VW Golf 4 1595cm3 102CP

Aceeasi problema Golf 4, benzina, 1595cm3-102CP, motor AVU, 117000km, nu consuma ulei. Numai dimineata la prima cheie, la temperaturi sub 5 grade apar probleme la pornirea la rece. Dupa prima pornire cu probleme, in restul zilei porneste normal. Cu cat e mai rece cu atat sunt mai mari problemele. Dau la cheie, motorul porneste 5-10 secunde dupa care trepideaza excesiv, variaza turatia 800-2000 si moare. Dupa a doua, a treia cheia sau chiar mai multe porniri, reusesc sa mentin motorul pornit, evetual turat fortat din pedala. Dupa cateva minute cand motorul ajunge pe la 30-40 grade functioneaza normal. In ciuda problemelor ce se manifesta iarna, vara la temperaturi exterioare peste 10 grade motorul porneste normal, cu neregularitati aproape insesizabile si fara erori in computer. Au fost schimbate recent: ulei, filtru aer si benzina, bujii, sonda lambda1, debitmetru de aer. Acum fiind rece, am dus masina la un mare service, pentru remedierea deficientelor cu pornirea la rece dimineata. Chiar sunt curios daca o pot remedia si ce vor gasi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa ne spui si noua ce au gasit/schimbat/reglat, amanuntit.

Iti vom fi vesnic recunoscatori...:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incercati sa puneti contactu de cateva ori.... poate se goleste rampa de injectie peste noapte...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat si asta :)

La ragalia mea se amorseaza pompa si cind deschizi portiera, am aflat-o prin vara cind am luat masina, pe pielea mecanicului care tocmai surubaia pe la conducte si s-a trezit cu un jet in fata :))...nus' ce cautam prin masina si deschisesem portiera...

Revenind, am incercat si sa pun contactul la citeva minute, (cica nu porneste pompa din nou daca pui contactul imediat) tot asa...

Acu incerc cu schimbatul benzinei de la 95 la 99 si ceva aditiv (2+2) pt curatat injectoare...

Dimineata parca a pornit mai bine, mai vedem diseara si miine poate e mai frig.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baieti... nu este o problema arzatoare. Intelegeti ca "asa face toate", e boala generala vw, in 25 de ani inca nu s-a gasit rezolvarea sau cauza concreta. E asa greu ca dimineata, la prima pornirea, sa dai doua chei? Canalizati-va resursele (bani, timpi, nervi) catre ceva creativ.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai "este" 2 probleme diferite.

1. prima cheie nu porneste, dai a 2a si porneste la "sfert" si toarce frumos.

2. porneste la prima cheie dupa 1-2sec dar merge neregulat, relanti variabil (la unii "moare" dupa cite se pare), situatie ce dureaza 1-2 min dupa care isi revine, si merge bine restul zilei.

Sharanel la care din cele 2 te referi????

Macar sa stiu ca "asa face toate", inclusiv la -25 grade si ma linistesc...

O rezolvare banui ca exista pina la urma...motorul AVU si nu numai a fost produs relativ mult timp...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma refer la ambele situatii, ca de fapt este una si aceeasi, diferenta o face temperatura de-afara.

Exact la fel pateam si eu cu 2 motorizari VAG (1,8 JN si 2,0 ADY), ambele faceau la fel, cu mentiunea ca daca nu era foarte frig afara nu murea motorul, doar scadea turatia la 3-400 rot/min, scutura putin, dupa care urca la 950 rpm si ramanea acolo, mergea frumos. Iarna daca era foarte frig motorul pornea la 1/4 cheie dar dupa o secunda murea, la a doua cheie pornea frumos la 950 si mergea rotund. Acest comportament il avea doar dimineata, la prima cheie, in rest toata ziua pornea normal. Am trecut-o la categoria "asa face toate" si nu mi-am batut capul cu aceasta problema infima. Chiar sunt convins ca este problema generala a motoarelor pe benzina de la VAG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VW Golf 4 1595cm3 102CP

Sponsoru, Moog vad mai multi soferi cu motor 1.6l (1595cm3) 102CP AVU, fie cu Skoda sau Golf 4, cu probleme la pornirea la rece. Mecanicul a constatat azi ca motorasul de la clapeta de acceleratie(carburatorul electronic) nu functioneaza. Cum motorasul nu se vinde separat, am cumparat fortat clapeta cu tot cu motoras la 1200ron, cu tva, in vederea montarii maine. Asa cum m-ati rugat va voi tine la curent cu evolutia pornirii la rece, dupa montare.

PS: Deja am schimbat degeaba debitmetru de aer, vreo 300ron, fara nici o imbunatatire. Iar folosirea benzinei 99+ in loc de 95 nu a ajutat la nimic, in cazul meu. Sunt deja vreo 2 ani de cand incerc sa rezolv problema, nu se poate sa plece masina la rece mai prost decat batrana Dacie 1410, cu soc manual...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Octave da' mecanicul cum si-a dat seama ca motorasul nu functioneaza ---corect--- ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai ales ca masina in rest am inteles ca merge normal, de obicei ai niste erori permanente stocate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi e tare frica sa nu rezolve acel schimb de 1200 RON. Macar o poti returna daca nu dispare fenomenul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic ca se poate returna, daca vor sa fie baieti buni, daca nu vor ar trebui obligati, la suma aia...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VW Golf 4 1595cm3 102CP

La service a fost o ruda care se pricepe mai bine. A gasit multa murdarie in clapeta, ce ar fi putut strica motorasul sau electronica. Daca e stricata doar de la electronica motorasului( condensator, rezistenta, bobina), se pot inlocui cu citiva zeci de lei. O sa las clapeta veche unui electrician spre a incerca repararea electronicii. Vara masina functioneaza normal, nu da si nu stocheaza nici o eroare, mecanicul neavand ce sa faca. In trecut am gasit intelegere la firma ce a vandut clapeta cu1200ron. Ideal era sa avem iarna 2 masini echipate 1595cm3 AVU 102cp si un mecanic operativ sa schimbam piesele suspecte si usor de inlocuit intre ele(EGR,clapeta,debitmetru etc), asteptand apoi dimineata urmatoare pentru pornirea la rece. Altfel trebuie cumparate. La mine au ramas neschimbte doar EGR si pompa de benzina. Va anunt maine cum porneste cu noua clapeta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!