Jump to content

Pornire la rece


Recommended Posts

De ceva timp am observat urmatorul fenomen, care se manifesta la pornirea la rece, indiferent daca e dimineata sau in timpul zilei. Fenomenul dureaza cu atat mai mult cu cat motorul e mai rece (de ex dimineata, cel mai mult, in timpul zilei mai putin), si anume: dupa cheie, pentru un interval de 3-10 secunde, motorul merge ca pixu, parca ar merge in 3 pistoane, adica foarte intrerupt, nu merge "rotund", scutura, vibreaza. Dupa cateva secunde isi revine si merge ok. Pe timpul cand merge nashpa turatia totusi e tinuta la 1300 (sau cat o fi la rece) si nu variaza foarte mult, doar ca nu merge rotund. In mers nu am probleme, merge perfect.

Eu banuiesc vreo bobina sau bujie, care oricum am in plan sa le schimb (bujiile).

Ca idee, parca fenomenul a aparut (sau se manifesta mai puternic) de cand am schimbat regulatorul de presiune al benzinei cu unul de 4 bari.

Idei?

Edited by jmf
Link to post
Share on other sites
  • Replies 492
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Moog

    75

  • jagoman

    39

  • Marmonu

    35

  • SOLAR

    31

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Si eu m-am confruntat cu aceeasi problema la masina din avatar in sensul ca la temperaturi mai mici de 7-8 grade pornea balbait in doua trei pistoane sau cateodata nu pornea deloc. Am schimbat senzor

Sa ne spui si noua ce au gasit/schimbat/reglat, amanuntit. Iti vom fi vesnic recunoscatori...:)

Exact la fel pateam si eu cu 2 motorizari VAG (1,8 JN si 2,0 ADY), ambele faceau la fel, cu mentiunea ca daca nu era foarte frig afara nu murea motorul, doar scadea turatia la 3-400 rot/min, scutura p

Posted Images

mi s-a intamplat si mie asta....exact cum zici si tu numai ca al meu vibra considerabil cateva secunde pana la 15-20

s-a remediat problema de la sine....s-a manifesat de vreo 5-6 ori asta iarna

Link to post
Share on other sites

Mda... garnitura de chiulasa (sau chiulasa itself) e dusa. Am aflat azi tristul diagnostic. Urmeaza distractie :)

Link to post
Share on other sites

sa ne tii la curent,pe mine ma intereseaza costurile

ce alte simptome mai ai?papa antigel?intra antigel in ulei?

Link to post
Share on other sites

Costul estimat in cel mai defavorabil caz (chiulasa fisurata) e de 10 mil + tva. Pai simptome doar ca imi scade constant si foarte incet nivelul de antigel, fara sa fie vreo scurgere de antigel vizibila undeva. Nu am vazut pete de ulei in antigel si nici uleiul nu pare contaminat (nici pe joja nici pe capac). Deci banuiesc o fisura mica...

Diagnosticul a fost pus pe baza acestor fapte plus block test.

Link to post
Share on other sites

Salut am avut sau inca am si eu o problema asemanatoare ! de vro 2 , 3 saptamani motorul se aude aiurea la pornire , cand pornesc motorul dimineatza sau dupa un interval de timp astfel incat motorul sa aiba timp sa se raceasca , imi scoate niste zgomote foarte ciudate si aiurea , vro 3 secunde imi scoate niste zgomote de tractor , este ca atunci cand vrei sa bagi in Mansarier si nu bagi bine si se aud troscaniturile alea zgomotele acelea metalice , zgomotele persista 3 secunde , la urmatoarele porniri nu mai face , doar atunci cand motorul se raceste , am fost cu ea la PBN pt ca este in garantie , si cei de acolo mi-au zis ca am probleme cu pompa de inalta presiune , am schimbato si nimic , la fel se aud zgomotele , am revenit la PBN si mi-au zis ca am probleme cu chiulasa , mi-au schimbat chiulasa cu toate piesele aferente , toate garniturile , toate filtrele de pe masina , uleiul , mai ceva ca la revizie .... si vreau sa zic ca in timpul respectiv de 2 , 3 saptamani in care am auzit zgomotele am observat si scaderea nivelului de Antigel , cand am dus masina prima data mi-au facut testele la ea si nu au gasit nimic , si cum s-a ajuns la schimbarea chiuloasei mi-au zis ca au trimis datele problemei celor din Germania si cei de acolo le-au zis ce sa faca , dupa care au venit cei de acolo in Romania sa se uite la masina niste abureli dastea ... in fine am schimbat toate astea masina a stat prin service vro 3 sapt aproape pt teste si alea dastea cel putin asa au zis ei ....acum eu am ridicat masina de 2 zile nu am mai auzit zgomotele respective . dar tot nu simt ca este in regula , cand o pornesc nu mai scoate zgomotele alea dar tot exista o tentativa sa le faca... Treaba e ca masina merge bine si acum , mergea bine si inainte cand motorul scotea zgomotele respective .... Cand i-am intrebat pe cei de la PBN motivul pentru care motorul suna urat nu mi-au raspuns ceva concret , mi-au zis ca pierdea putin ulei , putin anticel ... cred ca nici ei nu au stiut :icon_thumright:))

Link to post
Share on other sites

Pai daca ti-au schimbat garnitura de chiulasa sau chiar chiulasa e ok, probabil intra antigel prin ceva fisura si de-aia mergea nasol la rece. Eu abia astept sa o schimb si sper sa fie doar garnitura... fingers crossed :)

Link to post
Share on other sites

mi-au schimbat si garniturile si chiulasa si toate filtrele si uleiul si antigelul .. si pompa de inalta presiune ... acum sper sa fie bine , sa ai tu mai mult noroc sa schimbi doar garnitura

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Update: garnitura perfecta, chiulasa 6 fisuri intre valve plus 4 valve de evacuare crapate. Am reparat-o si urmeaza pusa sus pe masina. Costul reparatiei: 12 mil (sudura fisuri, schimbate toate valvele evacuare, scaune + semeringuri, garantie 6 luni).

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

asa patesc si eu dar doar la rece sta turata pe la 1300 si coboara greu cam in 5 min si dupa aia merge fara probleme nu trepideaza nu vibreaza se aude motorul ok merge destul de rotund doar ca se aude ca e turat..e doar socul ei? sau e posibil sa fie si vreo problema? (antigelul e ok,uleiul ok:) )

Link to post
Share on other sites

ai sudat fisurile dintre valve? ai niste poze cu ea dupa?

Link to post
Share on other sites

Da, au fost sudate. Din pacate nu am poze, dar pareau destul de sanatoase sudurile :). Intre timp am facut vreo 600km, regimuri diverse de mers, si e ok, no problems :D

Link to post
Share on other sites

ai sudat dar cum ai refinisat suprafata... se modifica raportu de compresie asa

Link to post
Share on other sites

Nu inteleg exact intrebarea. Au fost sudate fisurile si polizata (cumva, nu stiu exact cum) suprafata astfel ca arata la fel ca inainte din punct de vedere geometric :). Diferenta de material este totusi vizibila cu ochiul liber, insa in rest pare la fel ca inainte. Probabil ca la nivel de micron nu e, insa nu cred ca modificarea asta afecteaza semnificativ ceva.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

De ceva timp am si eu probleme la pornire. Pana saptamana trecuta masina avea o oarecare ezitare la pornire. La scanare nu a aparut nici o eroare.

De saptamana trecuta DIMINEATA masina nu mai porneste la prima incercare. Nu insist de prima data iar la a doua incercare pornirea e relativ usoara. Singura eroarea pe care o am acum se datoreaza sondei lambda, cea din fata catalizatorului pt care am dat deja comanda sa o schimb. Ciudat e ca in timpul zilei masina porneste cu o foaaarte mica ezitare, aproape insesizabila. Ce poate sa imi mai afecteze pornirea?

Multumesc pt eventualele pareri.

Link to post
Share on other sites

am schimbat sonda lambda si masina inca porneste greu DOAR dimineata. Acum ECU nu mai inregistreaza nici o eroare. Am verificat senzorul G62 cu VAGcom si se pare ca merge bine, adica ce imi indica pe bord la temp vad si cu VAGcomul. Filtrul de aer, ulei au fost schimbate recent, bujiile si filtru de benzina acum 15ooo km.

Oare e normal ca dupa ce opresc masina pt cateva ore, afara temperaturi de aprox 30C, la pornire sunt cazuri cand ma trezesc cu socul tras (1100 rmp)?

Voi ce parere aveti? ce sa mai verific?

Edited by john_otto
Link to post
Share on other sites
  • Administrator

E normal sa mearga socul daca temperatura apei a scazut sub 60 de grade. Chiar daca afara sunt peste 30. Diferenta e ca iarna ajunge mai incet la peste 60 si socul e tras mai mult iar vara ajunge rapid la peste 60 si atunci socul merge putin de tot.

Edited by Aerofan
Link to post
Share on other sites

Pentru ca tot se vorbeste de soc si diferenta de temperatura: ce anume poate sa determine pornirea la rece, vara, cu relanti marit (spre 1200 rpm) si iarna cu relanti normal (800 rpm)? Nu ar trebui sa fie invers?

Link to post
Share on other sites

Voi ce parere aveti? la ce sa ma mai uit? Ce poate sa mai influenteze pornirea masinii? Masina tot greu porneste si nu apare nici o eroare la scanare. Bujiile si filtru de benzina au fost schimbate acum 15ooo km, filtru de aer si ulei acum 3000.

Ce ziceti, e posibil sa fie de la senzorul G62?

Inafara de pornirea dificila masina nu mai are nici o problema (relantiu constant, consum normal, puterea parca e aceeasi, ...)

Edited by john_otto
Link to post
Share on other sites

bateria slabita ar putea fi o cauza sau alternatorul care nu incarca destul bateria. testul se face cu multimetrul la relanti pe bornele bateriei. daca alternatorul incarca cum trebuie ar trebui sa indice un voltaj de aproximativ 14V.

G62-ul este senzorul pentru temperatura lichidului de racire si are 4 pini: 2 pt ECU si 2 pt indicatorul de temperatura din bord.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Sunt proaspat posesor de passat 1,6 si am o nelamurire:

-de ce atat la rece cat si la cald motorul porneste cam dupa 3 sec si asta dupa ce mai si ezita atunci cand se invarte ?

Ezitarile astea se manifesta ca atunci cand bateria da semne de oboseala, din acest motiv am schimbat bateria si...surpriza se comporta la fel ca prima. In rest relantiul sta frumos la 830 rpm asta dupa ce la pornire pt cateva secunde sta la 1200 rpm.

In concluzie, de ce porneste asa de greu? sunt motoare diesel care totusi pornesc la sfert.

Link to post
Share on other sites

CATYON,

Si eu am un Passat de 1,6 de 2 ani si un pic.

Singurele momente cand mi-a pornit mai greu a fost fie iarna cand foloseam benzina de 95 (balbaia sa zicem o secunda, cu benzina 100 pornea la "sfert de cheie") fie cand aveam ceva defect: bujii, pierdere de antigel etc.

Ce vreau sa spun e ca daca masina porneste greu ar fi bine sa ii faci un Vag-Com si sa vezi daca are vreo problema sau nu.

Numai bine,

Mosu'

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri