Jump to content

Pornire la rece


Recommended Posts

Mosu, ma bucur ca ti-am atras atentia, test VAG-COM i-am facut chiar eu cu versiunea 409 si nu are nici o eroare, adaptarea clapetei este OK ( asta dupa ce am curatat-o si readaptat-o ). daca stii cumva in ce capitol de la ENGINE 01 pot sa remediez aceasta problema ti-as fi recunoscator.

Antigelul este la semn, motorul merge rotund, de bujii nu stiu ce sa zic, cum se comporta cand ai bujiile defecte?

Edited by CATYON
Link to post
Share on other sites
  • Replies 492
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Moog

    75

  • jagoman

    39

  • Marmonu

    35

  • SOLAR

    31

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Si eu m-am confruntat cu aceeasi problema la masina din avatar in sensul ca la temperaturi mai mici de 7-8 grade pornea balbait in doua trei pistoane sau cateodata nu pornea deloc. Am schimbat senzor

Sa ne spui si noua ce au gasit/schimbat/reglat, amanuntit. Iti vom fi vesnic recunoscatori...:)

Exact la fel pateam si eu cu 2 motorizari VAG (1,8 JN si 2,0 ADY), ambele faceau la fel, cu mentiunea ca daca nu era foarte frig afara nu murea motorul, doar scadea turatia la 3-400 rot/min, scutura p

Posted Images

CATYON,

Sunt un profan in mecanica deci nu ti-as putea spune ce si cum sa faci cu Vag-Comul.

Ti-am zis doar ce mi s-a intamplat mie.

Cauta un mecanic bun in Orsova, Tr-Severin si mergi la el. In timp poti incerca si sa schimbi benzina pe care o folosesti.

Altceva nu imi mai trece prin minte. Poate cei mai experimentati o sa iti dea indicii mai bune. Citeste topicul si vezi ce probleme au avut si altii.

Acum am vazut ca ai scris de bujii: la un moment dat am avut garnitura de chiulasa arsa si ajungea antigel la capatul unei bujii. Se intampla fie sa porneasca balbait, adica sa porneasca incet si fara avansul ala caracteristic fie sa nu porneasca deloc. Oricum asa ceva ti-ar aparea pe calculator ca Cilynder Missfire (+ eventual alte erori), deci dc nu ai erori nu e cazul de asa ceva. Verifica si parametri de la sonda lambda (de preferat cu cineva care chiar se pricepe, am intalnit destui mecanici care nu dau prea mare importanta valorile de acolo sau, mai rau, nu stiu ce inseamna - am vazut pe topic ca zicea cineva si de sonda lambda).

Numai bine!

Mosu'

Edited by mosu'
Link to post
Share on other sites
  • 8 months later...

salut!

Am o problema cu golful 1.4 16v.Dimineata sau dupa cateva ore de stationare masina nu-mi mai porneste la prima cheie.

Electromotorul pare sa invarta 2-3 secunde dupa care scoate un sunet ciudat(ca si cum ai atinge ceva pe elicea de la un ventilator mergand)

Bateria este foarte buna,bujiile au maxim 10 mii(ngk bkur6et cu 3 electrozi),fisele de asemeni se prezinta foarte bine,bobina de inductie nu e crapata,pompa de benzina bazaie si la deschiderea usii si la punerea contactului.Mentionez ca intotdeauna la a doua cheie porneste perfect si masina merge la fel de perfect

orice sfat/idee sunt binevenite!

am mai postat si in alt topic insa acolo 99% din problemele la pornire sunt la dieseluri.

Link to post
Share on other sites

Daca ti se pare ca zgomotul ciudat vine de la electromotor, da-l jos si vezi ce e cu el. Verifica si coroana de pe volant,

Link to post
Share on other sites

ce treaba are coroana de pe volant?cred ca daca avea volant vreo problema sesizam in mersul masinii treaba asta.Cum masina merge impecabil cu exceptia faptului ca porneste dimineata la a doua cheie nu cred sa vina de acolo problema.

Gandul ma duce la senzorul g62,insa l-am mai schimbat odata acum vreo 2 ani...

Link to post
Share on other sites

Daca ai uzura la coroana dintata de pe volant, nu se simte in nici un fel la functionarea motorului.

Nu strica sa arunci un ochi acolo daca dai jos electromotorul. Numai ca nu stiu cum ai putea sa vezi toata circumferinta coroanei dintate, nu-mi imi dau seama cum s-ar putea invarti motorul usor, astfel incat sa vezi toata circumferinta.

Link to post
Share on other sites

aaa la vreun dinte rupt sau prea uzat te refereai.Iti pot spune cu siguranta ca nu sunt probleme acolo pt ca am inspectat volant cand am schimbat ambreiajul :D

mersi de sfat!tre sa ma apuc de investigat.

Edited by copanu
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

@copanu: Pana la urma ai rezolvat problema?

Si la mine a aparut ceva asemanator. La prima cheie nu porneste, la a doua e perfect. Doar dimineata la prima pornire e asa.

Link to post
Share on other sites

Salut,

Am si eu o problema, dimineata masina porneste greu dar numai in diminetile mai reci. Ii dau cheie si da sa porneasca apoi se opreste, daca nu ii dau sprit in momentul ala cand da sa porneasca, nu porneste. A mai avut cineva aceasta problema ? Eu am impresia ca e un senzor de temperatura ceva ca altfel nu inteleg de ce ar face asa numai cand e mai rece afara. Rog pe oricine ma poate ajuta cu un sfat sa raspunda.

P. S. Asta se intampla numai la prima cheie, in timpul zilei porneste si merge normal.

Multumesc !

Link to post
Share on other sites

Se vehiculeaza in acest topic si inca in vreo 2 care trateaza aceasta tema in principal urmatoarele:

- curatare si adaptare clapeta de acceleratie

- sensor temperatura motor g2/g62 - aici ar trebui sa apara erori pe VAG-COM

Eu nu am erori. Maine dimineata verific ce temperatura arata acel sensor inainte de pornire.

Link to post
Share on other sites

Clapeta de acceleratie am curatat-o si adaptat-o acum 3 luni, am verificat daca este adaptata si este ok.

Senzorul de temperatura l-am schimbat acum 1 an, nu apar erori pe Vag-com, as vrea sa-l verific si pe el, sti pe ce canal trebuie sa intru sa verific ce temperatura arata senzorul ?

Multumesc !

Link to post
Share on other sites

Blocul de masura 001 pozitia 2: Engine Coolant temperature

blocul 004 pozitia 3 - ar trebui sa fie si asta temperatura

011 - pozitia 2

Si posibil sa mai fie cateva.

Link to post
Share on other sites

O sa verific si eu temperaturile alea, dar cred ca o sa le verific degeaba daca nu stiu ce valori trebuie sa am acolo, sau mai bine fac niste print screen-uri si le postez pe forum poate ma ajuta cineva.

Multumesc pentru raspunsuri.

Link to post
Share on other sites

La prima pornire dupa o noapte este destul de simplu:

Trebuie sa ai acolo ca si valoare temperatura exterioara.

In timpul noptii are timp sa se raceasca, deci daca afara sunt 10 grade, si motorul ar trebui sa aiba 10 grade.

Daca cumva iti arata sa zicem 25-30 grade, si afara sunt doar 10 si toata noaptea a stat masina, se poate trage si de acolo problema.

Desigur e doar o presupunere.

Aici: http://www.fabia.skodafriends.ro/tips.html

La sfarsitul paginii gasesti explicatia blocurilor de masura.

Ar fi bine sa verifici si grupurile 130-137 Racire motor.

Poate gasesti o anomalie.

Link to post
Share on other sites

Ok, o sa incerc si asa sa vad ce gasesc, eu oricum ma gandesc ca e de la vreun senzor de temperatura ca numai cand e mai rece afara face asa. Senzorul de teperatura exterioara are oare treaba si cu motorul ?

Link to post
Share on other sites
@copanu: Pana la urma ai rezolvat problema?

Si la mine a aparut ceva asemanator. La prima cheie nu porneste, la a doua e perfect. Doar dimineata la prima pornire e asa.

Am facut o scanare si nu am absolut nici o eroare.

L a ultima revizie am schimbat filtrul de benzina,iar pe cel vechi l am pastrat.

In urma cu cateva zile mi-am pus la loc filtrul vechi si de atunci porneste fara probleme.

Probabil cel nou avea un defect de fabricatie sau ceva de genul.

Link to post
Share on other sites

Nici eu nu am erori.

Azi inainte de pornire am verificat temperatura motor in VCDS si era la fel cu temperatura exterioara. Deci nu e problema de sensor.

Astept sfaturi ce s-ar putea verifica. Sa fie oare o pura coincidenta ca a aparut acest "fenomen" la racirea vremii?

Link to post
Share on other sites

Un senzor ajunge sa aiba erori pe o plaja de 10 grade si apoi sa functioneze impecabil si nu vei descoperi nimic pana la inlocuirea senzorului.

Am sesizat la multe persoane modificari la masini mai ales la pornire odata cu racirea vremii.Acum depinde si de ECU cat de evoluat este sa sesizeze erorile sau nu.

Cel mai pacatos pentru electronica sunt variatiile de temperatura care decalibreaza acesti senzori in timp.

Edited by divinewind
Link to post
Share on other sites

Sa inteleg ca te referi in special la sensorul de temperatura motor? Sau ar fi si alt sensor care ar influenta pornirea.

In paranteza spun ca eu am si GPL pe masina, si inainte de pornirea motorului temperatura citita de sensorul pentru GPL (citeste temperatura vaporizatorului de GPL, in care intra si agent de racire motor, preluat de pe traseul care intra in "caloriferul" din habitaclu pentru incalzire, adica este pe circuitul mic, si nu o influenteaza termostatul) era cu 7 grade mai mica decat cel citit de g2/g62. Aceasta diferenta ramane si cu motorul cald. De ex. in vaporizatorul GPL imi citeste 98 grade, in VCDS imi arata 105 grade.

Sa fie oare semn de decalibrare a sensorului g2/g62? Repet ca temperatura citita de g2/g62 inainte de pornire era identic cu temperatura citita de sensorul de temperatura exterioara. E adevarat ca aceasta prima pornire nu a fost facut la prima ora a zilei, si batea deja soarele pe masina. Adica afisa 15 grade temp motor si temp exterior, pe cand sensorul de GPL citea 8 grade.

Totusi, cum e posibil ca la a doua cheie, motorul tot rece fiind, porneste aproape instant?

Edited by jagoman
Link to post
Share on other sites

Dar ce legatura are GPL cu pornirea?Pornesti pe GPL direct?

Scoate eventual mufa de la sonda de apa si porneste fara sonda si daca vezi schimbari te poti gandi la G62 decalibrat.

Edited by divinewind
Link to post
Share on other sites

Am mentionat GPL-ul din cauza ca eu "beneficiez" de doua citiri de temperatura, are si GPL-ul sensor. Si la prima pornire aceste doua ar trebui sa fie la fel (teoretic) si la mine era diferenta de 8 grade intre temperaturile citite de g2/g62 si sensorul temperatura vaporizator GPL.

De pornit pornesc pe benzina.

Link to post
Share on other sites

Fa treaba cu sonda decuplata si vezi daca se schimba ceva.Daca nu se schimba nimic mai ai de verificat "intake air sensor"(senzor temperatura aer).Daca ambii senzori sunt in regula problemele de pornire au legatura cu altceva si nu cu senzorii de temperatura.

Edited by divinewind
Link to post
Share on other sites

Voi incerca sa verific maine sensorul de temperatura apa, adica pornire cu mufa scoasa.

Sensorul de temperatura aer este impreuna cu presiune aer, deci nu stiu daca o pot testa separat, caci daca o deconectez, nu am nici citire de presiune.

Azi am urmarit si sensorul de temperatura aer, inainte de pornire, afisa valoarea temperaturii exterioare identic cu ce aparea pe BC.

Dupa pornire a inceput usor sa creasca, cu apa la 85-90 grade aveam deja aprox 60 grade la aer. Cred ca aceasta ar fi in regula, caci masina a stat pe loc, deci nu putea sa primeasca aer mai rece.

Link to post
Share on other sites

Salut,

Eu nu am reusti sa verific senzorul g2/g62, din pacate interfata mea a crapat, nu stiu cum dar dintr-o data nu a mai mers.

As fi recunoscator daca este cineva din Brasov care ma poate ajuta cu o scanare.

Am mai vb cu cineva si mi-a zis ca ar putea fi si de la clapeta de acceleratie, apropo mie dimineata nu imi intra nici soclu, defapt intra foarte rar si din cate am observat intra atunci cand e cald afara, nu ar trebuii sa fie invers sa intre atunci cand e mai rece ?

Astept pareri !

Multumesc !

Link to post
Share on other sites

Cred ca mai sunt si alte post-uri cu legatura la pornirea grea si va recomand si asta.

Exista de asemenea useri care repara interfete pe forum si in cateva zile o poti avea functionala.

De care soclu vorbesti?

Edited by divinewind
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri