Jump to content

Pornire la rece


Recommended Posts

Din cate am vazut, postul este in aria Seat, si este vorba despre pornirea la temperaturi mari de peste 20 de grade, la mine e invers cand e mai rece afara nu porneste, de fapt porneste si moare motorul.

Este vorba de soclul automat. La mine intra numai atunci cand e cald afara, nu ar trebuii sa fie invers ? Adica sa o tina mai turata atunci cand e mai rece afara ?

Link to post
Share on other sites
  • Replies 492
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Moog

    75

  • jagoman

    39

  • Marmonu

    35

  • SOLAR

    31

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Si eu m-am confruntat cu aceeasi problema la masina din avatar in sensul ca la temperaturi mai mici de 7-8 grade pornea balbait in doua trei pistoane sau cateodata nu pornea deloc. Am schimbat senzor

Sa ne spui si noua ce au gasit/schimbat/reglat, amanuntit. Iti vom fi vesnic recunoscatori...:)

Exact la fel pateam si eu cu 2 motorizari VAG (1,8 JN si 2,0 ADY), ambele faceau la fel, cu mentiunea ca daca nu era foarte frig afara nu murea motorul, doar scadea turatia la 3-400 rot/min, scutura p

Posted Images

Cu siguranta ca trebuie sa intre mai ales cand este rece motorul soclul automat.Deci as verifica neaparat acest aspect pentru ca inseamna ca nu isi face treaba si e normal sa moara motorul.

Am pus linkul acolo pentru ca principiile la motoare sunt aceleasi si te poate ajuta cu niste idei,mai ales ca ele impart motoarele.

Eu de exemplu am reusit sa rezolv niste probleme la masina de pe un forum renault si sa primesc niste informatii utile de pe un alt forum toyota supra.

Tot ce este pe acest forum se aplica si la seat si la skoda si la vw sau audi pentru ca au si aceleasi motorizari sunt sigur ca mai toate cauzele posibile au fost deja discutate.

Acolo se vorbeste de clapeta de acceleratie,de presiunea in rampa de benzina care sunt utile si la pornirea la rece.

Edited by divinewind
Link to post
Share on other sites

Atunci inseamna ca asta ar fi una dintre probleme, soclul automat de cine este comandat ? De vreun senzor de temperatura sau ce altceva ? Cum as putea verifica daca merge soclul automat ?

Link to post
Share on other sites

Ce motor ai?Da ,soclul automat daca functioneaza cum spui tu e cauza cea mai probabila.

Edited by divinewind
Link to post
Share on other sites

Incepe si tu cu verificarea la G62.Fara o diagnoza nu ma pot pronunta mai mult.Daca sonda de temperatura nu este in regula ecu trece peste ea si lucreaza cu senzorul de temperatura din debitmetru,insa are nevoie de timp pentru asta iar daca G62 da informatii aiurea motorul considera ca ai 40 de grade si deci un amestec ineficient.

O diagnoza cu siguranta ca spune ceva.

Edited by divinewind
Link to post
Share on other sites

Care ar trebuii sa fie simptomele daca scot mufa senzorului G2/62 ? Cum ar trebuii sa se comporte daca acesta este dus ?

Link to post
Share on other sites

O sa incerc si asa, dar banuiesc ca daca e dus nu o sa observ nici o schimbare, chiar daca e conectat e ca si cand nu ar fi, nu ?

Link to post
Share on other sites

Iata ca eu am pornit, adica am vrut sa pornesc cu mufa scoasa de pe G62. La prima cheie tot nu a pornit. La a doua cheie a pornit, dar dupa 1-2 secunde a murit motorul.

In ECU a fost memorat eroarea:

16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High

P0118 - 35-10 - - - Intermittent

Pana nu am sters eroarea semnul Check Engine statea aprins in bord.

Am reconectat mufa, am sters eroarea si am pornit-o.

Deci cred ca nu am probleme la G62.

Marmonu, daca la tine porneste si se opreste probabil ca ai problema cu sensorul G62. Cand nu era conectat si la mine a murit motorul. Cand este conectat la mine doar NU PORNESTE la PRIMA cheie. La a doua porneste la sfert.

Link to post
Share on other sites

La mine nu apare nici o eroare in bord, o sa incerc si eu maine dimineata sa o pornesc cu mufa scoasa de la G2/62 sa vad ce face.

Repet, in timpul zilei nu face nici un fel de problema, porneste perfect si merge la fel de bine.

Sper sa rezolv odata problema asta.

Link to post
Share on other sites

Eu am de vreo doua saptamani aceasta problema, si ma streseaza.

Nici eu nu mai am probleme in timpul zilei dupa prima pornire.

Oricum de pornit porneste. La prima cheie doar ii arat ca am dat la demaror, adica tin cheia in pozitia de pornire foarte scurt. La a doua o ia foarte foarte usor.

Din acest motiv mi se pare ciudat.

Daca nu gasesc buba sper sa-i treaca, cum imi trece si mie raceala ce ma apuca din cand in cand.

Link to post
Share on other sites

Jagoman daca nu apare schimbare la pornire inseamna ca nu e acolo pb cum bine spuneai.Dupa ce a pornit socul automat a intrat in functiune?Acuma urmeaza la tine sa vezi daca ai presiunea in rampa si celelate componente care sunt amintite in linkul pus de mine.Eventual desfa busonul la benzina inainte sa pornesti dimineata iar daca apare modificare iti spun de ce.

Edited by divinewind
Link to post
Share on other sites

La mine porneste la prima cheie dar porneste pentru 2-3 secunde dupa care moare motorul. Reusesc sa o tin pornita numai atunci cand accelerez in alea 2-3 secunde. Ma gandesc ca e ceva de la aprindere, sa fie oare vreo bobina de inductie crapata ?

Pana acum imi facea figuri foarte rar, o data la 3-4 luni, acum a inceput sa faca zilnic iar la scanare nu apare nici o eroare.

Link to post
Share on other sites

Da, la mine dupa pornire am soc automat. Turatia este mai mare cam 1200 RPM la inceput si scade treptat si lin catre 850-900. Nu are smucituri, merge rotund, trage bine, nu da in nas chiar daca e rece.

L.E.:

Pompa de benzina se amorseaza la deschiderea usii, dupa punerea contactului functioneaza cam 5-6 secunde. Chiar daca pun contactul de mai multe ori la prima pornire, nu porneste la prima cheie data demarorului.

Edited by jagoman
Link to post
Share on other sites

Deci si fara sonda de apa a intrat in functiune socul?Il poate ajuta pe marmonul raspunsul tau.

Peste noapte isi modifica volumul aerul din rezervor si poate in prima faza nu face presiune normala daca aerisirea de la rezervor e infundata(EVAP),poate desfacerea busonului ajuta.

Edited by divinewind
Link to post
Share on other sites

Fara sonda de apa a murit motorul. Atunci nu avea timp sa intre socul, zic eu. A murit foarte repede 1 secunda, nu cred ca era 2. Nu am mai incercat inca o data, ci am repus mufa la loc.

L.E. Clapeta a fost curatat si readaptata cu vreo 3000 km in urma.

Edited by jagoman
Link to post
Share on other sites

Marmonul dupa cum vezi si la jagoman se manifesta cam ca la tine fara sonda de apa,dupa ce motorul porneste.Asa e?

Edited by divinewind
Link to post
Share on other sites

Da asa e, acum am fost afara, si am pornit masina. A pornit bine, ramane sa vedem cum porneste maine dimineata.

Link to post
Share on other sites
Fara sonda de apa a murit motorul. Atunci nu avea timp sa intre socul, zic eu.

Afirmatia este cel putin bizara. Nu se pune problema de "a avea timp sa intre socul". Socul automat la care faci referire, functioneaza cam asa: ECU, primeste informatie de la sonda de temperatura a lichidului de racire si in functie de aceasta informatie, comanda timpii de injectie. Astfel, la "rece", cantitatea de benzina injectata este mai mare, de unde rezulta un amestec bogat, adica, "socul automat". Ce nu stiu sigur dar, se poate verifica (cu Vag-Com, grup 060) daca ECU actioneaza si clapeta de aer/acceleratie, in aceasta situatie.

Fara semnal de la sonda de temperatura, (sau o sonda defecta) ECU ia in calcul o temperatura apropiata celei de functionare normala a motorului (~80* C) si in functie de aceasta temperatura va comanda si timpii de injectie, implicit cantitaea de benzina injectata (mai mica decat cea necesara, in cazul pornirii la rece).

Ma gandesc ca e ceva de la aprindere, sa fie oare vreo bobina de inductie crapata ?

Problemele cauzate de bobine, se soldeaza (de regula) cu erori "missfire" si cu o functionare "in 3" a motorului, functionare pe care, cu siguranta, ai fi sesizat-o.

Edited by xxnelu
Link to post
Share on other sites

FAra sonda ECU calculeaza o temperatura de multe grade sub minus, la un diesel daca scoti mufa de la sonda de temperatuta o sa vezi ca spira sta aprinsa cateva secunde bune.

Edited by Al Bundy
Link to post
Share on other sites

Pentru Nelu si Cristi -

Un G62 datasheet.

Dintr-un alt document reiese ca:"If coolant temperature sender G62 fails, a defined substitute value of 95oC is used for coolant temperature control and the 1st fan speed stays activated."

O alta valoare provine de aici si anume:"A fixed value of 80

Edited by divinewind
Link to post
Share on other sites

Conform celor citite in link, era si normal sa moara motorul la mine cu mufa scoasa de pe G62. Temperatura fiind peste 0 grade, s-a luat in calcul 80 de grade, deci amestec sarac, si nu baga socul (adica injectie marita) ECU.

Link to post
Share on other sites

Salut,

Si azi aceasi problema. Nu am reusit inca sa verific senzorul G2/62, azi mi-a promis o cunostinta ca ma ajuta cu o scanare.

Am reusit in schimb sa fac o filmare ca sa va dati seama despre ce vorbesc.

Jagoman si la tine facea la fel atunci cand ai scos mufa senzorului G2/62 ?

Link to post
Share on other sites

Nu chiar. Adica s-a turat la 1200 rpm, si dupa vreo 1-2 secunde a murit. Dar asta doar la a doua cheie. La prima cheie dupa ce las cheia inapoi in pozitia "contact simplu" fara demaror se opreste instant.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri