Jump to content

Pornire la rece


jmf
 Share

Postare recomandată

Am o intrebare: in blocurile de masura pe engine adresa 032 dupa cate stiu ar trebui sa fie Long term fuel trim ADD si MULT.

La mine si azi am gasit-o resetat la 0% ambele, dar nu am avut erori si nu le-am sters. Poate avea vreo legatura cu pornirile mele? Influenteaza aceasta pornirea de fapt, sau pornirea este cu total alt regim?

Sau am inteles eu gresit pe Ross-tech si 032 nu este long term?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din curiozitate am intrat in mai multe module, si am gasit la 09:
Asta este eroare de comunicare cu interfata si nu un defect al masinii.Deci raspunsul este nu.

RAspunsul este da, nu e eroare de comiunicare intre interfata si ecu ci intre 2 module de pe masina respectiv ECU si centrala electrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

01314 - Engine Control Module

01314 - Engine Control Module: No Communications

Possible Causes

* CAN-Databus Wiring/Connectors from/to Engine Control Module faulty

* Fault(s) stored in Engine Control Module

* Engine Control Module recently flashed or re-mapped

Possible Solutions

* Check CAN-Databus Wiring/Connectors from/to Engine Control Module

* Check Measuring Value Blocks (MVB)

o Usually Measuring Value Blocks (MVB) 125+ show the current Communication Status

Cum Al Bundy a mai rezolvat cateva cazuri cu eroarea asta(la o cautare gasesti) el are dreptate.

Totusi in postul asta spuneai ca nu ai nici o eroare.

Vad ca ai mai avut si alte pb cu centrala electrica.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa unele sapari am inteles ca eroarea de comunicare intre module poate aparea in cazul in care intruna dintre ele este stocat o eroare. Si recent eu am avut cand am incercat sa pornesc cu mufa de la sensorul G62 scos. Ma gandesc ca atunci s-ar fi memorat caci era Intermitent.

Am sters si de atunci nu a aparut, chiar daca azi mi-a pornit din nou greu. Deci eroarea mentionata inainte nu era stocata din cauza pornirii grele.

Azi am incercat s-o pornesc cu busonul de la rezervor desfacut. Nu a avut absolut nici un efect. Dar acum am insistat si am dat la demaror din prima cheie pana cand a pornit masina. Deci azi am pornit-o la prima cheie dar greu.

Deci sa recapitulez:

- daca temperatura exterioara scade sub 15 grade, si motorul a avut timp suficient sa se raceasca pana sub 15 grade, nu porneste la prima cheie, sau foarte greu. La a doua porneste la sfert.

- cu motorul cald, sau peste 15 grade nu am deloc probleme.

- nu sunt erori stocate in modulul Engine 01. Si pe moment nici in alte module nu am gasit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Eu am rezolvat problema prin curatarea si readaptarea clapetei de acceleratie, am curatat si readaptat clapeta Marti si pana acum a pornit foarte bine, sper sa si ramana asa !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi cer scuze daca mai este un topic legat de problema mea dar la funtia search imi da eroare asa ca postez aici. Ieri dimineata dau sa pornesc la rece si o ia ok din prima dar pentru 5 secunde scadea si urca acul la turometru intre un 300 ture(tremura destul de tare), si 1500 ture dupa care totul ok. Cand sa plec de pe loc a dat sa se opreasca mototul dat am turat-o si nu am mai avut probleme toata ziua. Azi dimineata a pornit ceva mai greu din prima cheie (fata de celelalte zile cand o lua la sfert de cheie), in shimb s-a turat pana la 4000 apoi a scazut la 500 dupa care oar la 3500 apoi si-a revenit. Asta s-a intamplat imediat ce am dat cheie, am calcat ambreiajul si am scos la liber. La plecare iar a dat sa moara motorul. Care sa fie cauza avand in vedere ca sunt la "uzina" si doar deseara ajung acasa sa o scanez.

Pe drum in primii 2 km, de la 1900 ture la 2500 parca tragea in hopuri dar sunt sigur 80% restul de 20% avand eu impresia de la stresul provocat cu pornirea. :)

PS: la plecare s-a simtit un miros urat de combustibil in momentul cand am turat-o sa nu moara motorul la plecare. Bujii de 10 mii km, ulei si filtru de 2500 km, filtru benzina de 10000 km.

Modificat de sp0nsoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu informatii si anume ca i-am facut o autocalibrare de clapeta cu vag-com si acum e ok insa ma gandesc de ce a facut asa urat avand in vedere ca la relanti era stabil si nu oscila iar la scanare de erori era curat .

CIUDAT

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Problema mea nu a disparut, dar a intervenit ceva nou.

Adica:

Dimineata la prima pornire, dupa ce fac 100-200 metrii, se aprinde EPC + Check Engine. Daca opresc si pornesc motorul ramane aprins doar Check Engine. Eroarea stocata este:

17566 - Manifold Pressure Sensor (G71): Implausible Signal

P1158 - 35-10 - - - Intermittent

Daca sterg eroarea pana in ziua urmatoare nu mai reapare.

Oare sa fie sensorul sau doar conexiunile?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

O baterie slaba, care incepe sa dea semne de oboseala, are peste 6 ani, poate provoca erorile si simptomele descrise pana acum de mine?

Ieri dimineata bateria mea avea tensiunea de 11.4V cand am dat la demaror a scazut la 9.6. La a doua cheie a scazut la fel, dar a pornit masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te-ai uitat si pe la posturile legate de electromotor?Recunosti din manifestari?De cand temperatura a scazut am inceput sa am pb dar la mine garantez ca este electromotorul.

In privinta erori tale nu cred sa fie de la baterie.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am incercat cu o baterie buna pornirea. Nici o schimbare. Electromotorul invarte bine, fara zgomote suspecte. Deci nu prea cred sa fie electromotorul.

De cateva zile nu mai am erori, dar nepornirea la prima cheie tot ramane.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci ca o recapitulare in prima faza, am urmatoarele erori, cand una, cand alta, cum ii place lui:

17566 - Manifold Pressure Sensor (G71): Implausible Signal

P1158 - 35-10 - - - Intermittent

17961 - Barometric / Manifold Pressure Signals: Implausible Correlation

P1553 - 35-10 - - - Intermittent

Dar am si doua concluzii importante:

1. Daca las masina sa mearga la relanti cateva minute dupa pornire, nu mai apare deloc niciuna dintre erori. Daca pornesc de pe loc chiar dupa ce am pornit motorul, in max 100 m de la plecare in timp ce accelerez, apare una dintre cele doua erori (nu stiu de ce variaza).

2. Mai nou si-a revenit un pic masina in sensul ca daca dau la demaror peste 5 secunde porneste, cu balbait pentru 1-2 secunde, apoi intra normal socul si totul e ok.

Cu motorul cald, adica cand a pornit la sfert din prima cheie, nu apare eroare in primii 100 m.

Poate acum am reusit sa dau alte detalii mai noi, care ar ajuta la elucidarea misterului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cand e rece afara adica sub 0 grade pornesc tare greu dimineata. Nu o ia la sfert de cheie ca si in vara dar ii trebuie vreo 3 secunde pana porneste dupa care tremura toata masina parca ar fi un tractor, daca ating usor de 3-4 ori acceleratia pana la 1500 ture isi revine altfel am observat ca trebuie sa treaca in jur de 1 minut pana isi revine din acel tremurat puternic. Bateria o am de 1 an(inca in garantie 12 V 66 AH 540 A EN), clapeta de acceleratie adaptata, supapa EGR adaptata, filtre noi, bujii OEM de maxim 20 mii km. Pe vag-com nu apare nimica dar parca ar merge in trei. Bujiile le-am scos si arata impecabil spunea mecanicul. Se poate verifica in vag-com incarcarea la baterie sau ceva de genul caci am gasit in campul 008 din blocul de masuratori dupa ce era pornita, voltage 13,50 iar doar cu contactul pus la rece 11,80.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E cam putin la bateria aia. Macar 12V sa ai la ea. Masurata la rece cu voltmetrul cat are?

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incarcarea e cam slaba (13,5v), o incarcare buna e la ~14v la relanti cu faza scurta pornita (asa mi-au verificat incarcarea cand am pus baterie noua pe cealalta masina), pe langa releul de incarcare se mai poate arde cate o dioda pe puntea redresoare din alternator (zic asta din experienta nu din teorie, incarcarea era atunci putin peste 13v)

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine de cand a venit frigul nu mai porneste la sfert de cheie, invarte de 2-3 ori si apoi porneste...clapeta am curatat-o anul trecul, cu bujiile am aprox. 10 mii km...sa fie bateria? chiar daca invarte nu ii suficient pt a porni?...daca sunt 10 grade afara porneste la sfert de cheie...

...am facut si o scanare cu vag-com-ul si totul a iesit ok, nici o eroare stocata si toti parametri sunt in limitele normale de functionare(aici se include si bateria)...

...mecanicul mi-a recomandat sa schimb prima data filtrul de benzina cu care am aprox. 32 mii km... ce ziceti? are legatura filtrul de benzina cu pornirea la rece?...multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E cam putin la bateria aia. Macar 12V sa ai la ea. Masurata la rece cu voltmetrul cat are?

Am masurat-o cu aparatul si trebuie sa oo las o noapte la incarcat caci e 75% buna adica cam descarcata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ia pune contactul(adica sa amorseze pompa),iei contactul,mai pui odata si abia pornesti.Adica amorseaza pompa de doaua ori inainte de cheie.Ia vezi cum porneste. :blink: Luci26

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

..am incercat si varianta asta cu amorsatul pompei, de asta intrebam ce legatura sa aiba filtrul de benzina cu pornirea la rece :zzzzz: ....o sa incerc cu o alta baterie mai buna sa vad cum porneste...ms

Modificat de Luci26
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ia pune contactul(adica sa amorseze pompa),iei contactul,mai pui odata si abia pornesti.Adica amorseaza pompa de doaua ori inainte de cheie.Ia vezi cum porneste. ;) Luci26

La Octavia si nu numai cind deschizi portiera se amorseaza pompa de benzina :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am curatat sensorul MAP, era foarte murdar, parca e mai bine acum.

Totusi azi am remarcat un zgomot de la electromotor ce persista pentru aprox. 1 secunda dupa pornirea motorului. Am inteles ca trebuie desfacut, curatat si daca e cazul schimbat bucse, perii.

O voi face cat de curand posibil, sper ca maine sa o demontez.

Intrebarea mea catre @divinewind in special caci el a mentionat electromotorul, aceasta poate fi cauza de pornire mai grea? Te-ai referit la acest lucru cand ai zis ca la tine e de la electromotor pornitul mai grea de cand s-a racit vremea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur! Daca nu este alimentat corespunzator din cauza periilor etc si nu atinge turatia si cuplul necesar de pornire, motorul o sa se chinuie. La o anumita varsta trebuie si electromotorul "revizionat".

Auzi dar tu spui undeva de baterie la 11,4V? pai e putin omule.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria este veche, totusi dupa ce am incercat cu o baterie in stare excelenta pornirile in cateva zile, si nimica nu s-a schimbat, am trecut la "revizia" bateriei. Inainte ochiul magic era negru si nu mai vroia sa sa transforme in verde.

Pe parcursul reviziei s-a constatat ca in doua celule nivelul electrolitului este mult prea mare, au fost toate celulele reglate la nivel, si dupa 2 zile ochiul a devenit verde. Chiar daca bateria are cam 6 ani, mai ales ca si o baterie mult mai buna nu se descurca mai bine, si a aparut zgomotul la electromotor inclin sa cred ca deocamdata aceste porniri nu sunt semne de oboseala bateriei.

Multumesc de sfaturi, explicatii. Revin sigur dupa revizuirea electromotorului.

Nu stiu daca gasesc pe stoc la noi set de revizie electromotor, din aceasta cauza am intrebarea: Daca face zgomot, e sigur ca si trebuie schimbat ceva si nu doar curatat?

Motorul meu se apropie de 200kkm. E la mine de la 126kkm si de atunci nu a fost demontat electromotorul. Inainte nu stiu cand era daca era vreodata.

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te tine mult. trebuie inlocuite piese care se uzeaza in timp de la frecari etc. Cu datele de pe electromotor mergi la magazin si cauti. Bineinteles ca in Romania si ulei de cutie de viteze nici la reprezentanta nu se gaseste asa ca insista. Un coleg cumpara piese din Valcea desi suntem din Constanta. Parca traim in federatie.

La mine manifestarile electromotorului erau mult mai haotice. Nu exista regula ca prima oara nu pornea apoi mergea la sigur. Ti-am indicat sa citesti acolo poate seamana manifestarile dar n-as paria pe electromotor la tine.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost azi cu codul de electromotor si pe maine voi avea setul de bucse. Cost aprox. 20 RON, atat mi s-a zis. Am electromotor identic cu cel prezentat in aria Articole.

Periile aparent nu sunt prea uzate, max 1/3 din lungimea lor maxima, deci consider ca arcul poate impinge inca periile suficient de tare.

Murdarie era cu abundenta. Am curatat, urmeaza ca maine dupa ce primesc bucsele sa le schimb. Cu demontatul am avut mari probleme, abia am putut desface cele doua suruburi ce tin electromotorul. Intrebarea mea este daca se poate, sau e bine sa ung acele suruburi cu vazelina inainte de montare? Suruburile inca nu prezentau urme, deci inclin sa cred ca nu a fost pana acum demontata.

Vaselina originala era pe alocuri, mai ales la capatul rotorului destul de intarita si neagra, de fapt arata mai mult o pasta negruie decat vazelina.

Sper sa aiba rezultat. Adica sa scap de problemele legate de pornire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!