Jump to content

Pornire la rece


jmf
 Share

Postare recomandată

Azi am descoperit ca racordul (nu e de ala flexibil) care leaga tobele intre ele e crepat si se aude un tacanit . Se poate sa influenteze si asta pornirea greoaie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi la -5,5 grade a luat-o frumos dar nu pot sa spun ca impecabil insa sunt in teste sa vad daca e de la ECU sau a adus imbunatatirea ceea ce am schimbat: bujiile, bateria, distribuitia si racordul de la toba (la eroarea de amestec sarac spune sa verific si tevile de esapament pt "scurgeri" si ma gandesc ca ar avea semnificatie). Va tin la curent dupa ce trec din nou pe GPL caci atunci voi stii exact ce si cum adica daca merge bine inseamna ca problemele s-au remediat prin ceea ce am inlocuit, daca nu inseamna ca ECU modifica ajustarea aestecului in functie de tipul combustibilului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
VW Golf 4 1595cm3 102CP

GATA.Abia acum s-a rezolvat CU ADEVARAT PORNIREA LA RECE. Reamintesc ca la rece, la temperaturi sub 0 grade, masina pornea si ramanea stabila abia dupa multe chei, desi am schimbat debitmetru de aer, clapeta de acceleratie, fise. La prima cheie, o lua, avea neuniformitati, parea ca merge in 3 timpi, scutura, caderi de turatie pana la oprire etc. La a doua cheie se mai ameliora si tot asa pana RAZBEA sa ramana stabila. Nici o eroare in bord. Daca FOSTII MECANICI "CU REFERINTE", DE VREO 2 ANI visau benzina proasta, GPL si mari nenorociri, NOUL MECANIC "DE CARTIER" a observat in doar 10min ca scotand in sarcina furtunul de la pompa suplimentara de aer, debitul de aer era foarte mic si de aici a suspectat sonda de temp cu care conlucreaza. Mai mult, motorul pompei de aer nu vibra, semn ca nu mergea.PROBLEMA ERA DE LA SONDA DE TEMPERATURA (engine coolant temperature sensor) care era decalibrata, adica la 0 grade dadea o rezistenta de doar 20% din normal iar la temp mai mari se apropia la 80% din normal normal. A pus o sonda noua, a vazut ca pompa de aer suplimentar are debit normal si asta a fost. Costuri:220ron, cam120ron sonda, restul manopera si stiinta. Mentionez ca am schimbat probabil degeaba:debitmetru de aer, clapeta de acceleratie, fise la fostii mecanici. De 7 zile, pleaca la prima cheie si ramane stabil la 900-1000rot.

Va tin la curent peste 1 luna cum a mai evoluat pornirea.

Pentru sponsoru : Vad ca avem acelasi motor 1595AVU. Si la mine avea amestec sarac pe tester si oscilatii de turatie asemanatoare cu ale tale. La ger, insa scadea si murea, iar daca era mai cald doar oscila si era neurniform. Dupa 30grade mergea perfect. Verifica daca baga aer pompa de aer suplimentar ce ar trebui sa actioneze imediat dupa pornire si respectiv inlocuieste provizoriu sonda de temperatura ECT de pe motor. Poate e si la tine decalibrata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi a pornit brici la -1.5 grade cu toate ca am mers deja 60 km si pe GPL, mergea rotunt si a stat la 1000 rpm. Am sa urmaresc situatia si daca nu ramane asa atunci trec si eu la sonda de temperatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VW vorbesti de senzorul de temperatura G2/G62?

Cum ai verificat senzorul? Ai masurat rezistenta? Sau te-ai uitat in VAG?

Si eu tot AVU...la mine pleaca la ~960rpm...dupa o noapte...

In mod normal ar trebui sa se ridice la 1100rpm...

Asta ma enerveaza cel mai mult...

Culmea e ca daca o las 1min pornita si ii mai dau o cheie porneste ok la 1100 timpi mariti de injectie(initial pleaca la 6-7ms si scade spre 3-4, iar la a2a cheie sare la 7 si sta cuminte acolo pina se incalzeste ~45grd si pleaca si sonda lambda1) cum ar trebui...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
VW Golf 4 1595cm3 102CP

Da, Moog, era decalibrat Senzorul Temperatura Antigel G62 (ECT Engine Coolant Temperature sensor). La Golf4, motorAVU1595, G62 e amplasat pe partea dreapta a motorului. Pe tester dadea doar amestec sarac si nu se aprindea nici un led in bord. Cu noua sonda, masina porneste de 2 saptamani normal la rece, la prima cheie, stand la 900-1000turatii. Astept cu interes gerul. Avand valorile rezistentei la anumite temperaturi, un electronist poate verifica Sonda G62. La 0 grade tre sa dea aibe 5000-6000ohmi: http://www.(cenzurat)/index.php?/topic/129-verificarea-senzorului-de-temperatura-lichid-de-racire-g62/

Se poate schimba doar cu o surubelnita, e posibil sa curga antigel, film cu VW Jetta :

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la mine treaba sta in felul urmator:

-dupa o oprire de > 7-8h porneste la 900-1000rpm stabila fara sa sara sau sa varieze...

-dupa o oprire de <5-6h porneste la 1000-1100rpm la fel stabila etc...

Dupa cite stiu si imi aduc aminte de anul trecut varianta 2 e aia buna...si asa am vazut si la alte masini...relantiul la rece e mai mare de 1000rpm...

Am scris si mai sus...daca la prima varianta o las 1min , opresc si pornesc din nou merge ca la varianta 2...

Deja a inceput sa ma enerveze...

Temperaturi ok , fara erori, pompa secundara verificata... urmeaza sa testez EGR-ul daca nu se blocheaza cumva...si sa incerc si cu alt senzor G62 cu toate ca asta e nou/bun si da temp ok...

Alte idei ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
VW Golf 4 1595cm3 102CP

Dupa schimbare G62 si setare soft clapeta au urmat cateva zile de porniri normale la rece ale motorului la 1100 turatii, in care pornea si pompa de aer secundar cod 7.22738.08.0 vreo 2min, apoi odata cu oprirea ei, scadea lin la 900 turatii. Apoi masina a reinceput a porni prost, cu fluctuatii de turatie. In plus nu mai pornea nici pompa de aer secundar, al carei suierat se auzea inainte.

Pe tester a aparut 17989 P1581 Idle Speed Contr.Throttle Pos. Basic Setting Not Carried Out, adica ECU pierduse setarile soft ale clapetei si pornea pe avarie, evident foarte prost si cu fluctuatii. La service-ul de cartier au au setat clapeta de vreo 2 ori, iar eu revenam dupa doar cateva zile iar cu setarile pierdute. Au acceptat ca nu prea stiu care e cauza pierderii setarilor clapetei. Am ajuns la cunoscuta reprezentanta VW, AviaMotors din Pantelimon, unde au schimbat bateria uzata ce avea 10 ani vechime, picand testul, care prin scaderea tensiunii la pornire cauza pierderea setarilor clapetei de acceleratie. De la schimbarea bateriei sunt 10 zile de iarna geroasa si masina porneste perfect la rece, 1100ture cu pompa aer secundar functionand, urmata de 900ture fara. Morala: o baterie uzata poate duce prin scaderea valorilor tensiunii sub o limita la resetarea setarilor clapetei, desi electromotorul porneste motorul aparent normal.

Referitor la pornirea la rece, stie cineva la cat timp de la pornirea motorului ar trebui sa porneasca pompa de aer secundar?

La mine de regula pompa de aer secundar a pornit la 10-20sec de la pornirea motorului, alteori concomitent cu motorul si merge doar cateva minute. Motorul merge mai lin cu ea pornita. Cum e normal?

Modificat de VW Golf 4 1595cm3 102CP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
VW Golf 4 1595cm3 102CP

Am rezolvat cu pornirea cu toane a pompei de aer secundar la rece, la firma de electrica si electronica auto http://www.videovox.ro/ .Firma este prin zona P-ta Domenii si este printre putinele care repara calculatoare auto. Am lasat masina la ei. A doua zi veste buna, calculatorul e bun, pompa de aer e buna si e defecta "doar" sonda de temperatura a aerului din admisie, care indica aiurea 20 grade catre calculator, desi afara era ger si de aici toanele la pornire. Pentru Videovox era o problema banala. Testerul cu care lucrau nu era laptop+interfata, ci era o scula dedicata si profesionala, avea vreo 30 marci masini inclusiv Bugatti si indica parametrii senzorilor din masina. Debitmetrul de aer ce contine sonda de temperatura defecta, a fost marca Meat&Doria si a costat doar 230ron la magazinul http://www.bujia.ro/ in alte locuri find cam dublu-triplu, iar manopera Videvox a fost doar 150ron. Acum m-am lamurit si cu electricienii auto, majoritatea sunt pierduti in spatiu si timp cand nu apar erori in calculator, e greu sa ia 2 fire si un voltmetru si sa masoare un motor electric sau o sonda, desi asta se invata in clasa a10-a si minim 75% sunt asa, inclusiv la reprezentante. Decat sa spuna ca nu stiu, se apuca si schimba piese aiurea si cand esueaza in mod evident, apar cu tertipuri gen benzina proasta, GPL, calculator defect sau ca e masina veche, ca scuze pentru nepriceprea lor. Concluzia: pentru pornire la rece cu probleme cautati cu rabdare electricieni/electronisti competenti si pasionati. Verificati si senzor temperatura antigel si aer admisie, precum si pornirea pompei de aer secundar la rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde se gaseste senzorul ala de aer admisie? Ca locatie asa, pe unde se afla? si ceilalti senzori si pompa de care ai pomenit...daca ai da detalii despre ele, ar fi nemaipomenit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VW Golf 4 1595cm3 102CP

La Golf 4 motor AVU, 102cp, senzorul pentru presiunea din galeria de admisie (G71) si senzorul pentru temperatura aerului admis (G 72) sunt incluse intr-un corp comun, cu denumire populara debitmetru de aer, vezi poza atasata.La mine debitmetrul de aer e pe langa filtrul de aer, este usor vizibil. Urmareste teava de aer de admisie. Daca senzorul de temperatura G72 este decalibrat ( de ex: indica calculatorului 20 grade in timp de afara sunt -10 grade) nu iti nici o eroare in calculator si evident motorul la rece va avea ralanti neregulat cu fluctuatii mari, chiar cu opriri motor etc. Senzorul de temperatura e in interiorul debitmetrului si arata ca o mica rezistenta lunga de 7-8mm.Motorul va porni iarna(-10 grade) pe regim de vara(20 grade indicat gresit), scutura, dirdie, zici ca merge in 3 timpi etc. Poti sa schimbi bujii, clapeta, fise, filtre - degeaba.

post-18837-0-57701300-1330673638_thumb.j

Modificat de VW Golf 4 1595cm3 102CP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Citind acest topic si mai ales ultimele posturi,in special cel al colegului VW Golf 4,am aflat si unde este acel senzor din galeria de admisie.Pe scurt am sa va relatez simptomele mele.Masina din profil cu motorizarea 1.8i,cod motor ADR,cutie automata,ce se intampla:

-la prima pornire pe timp rece motorul are o mica trepidatie,fara fluctuatii de relanti,socul automat o mentine la 1200RPM;

-pe vag-com la Intake Air Temp am aceasta valoare de 19.5C indiferent ca afara sunt -15 grade sau +30 grade

-motorul a pornit la prima cheie pe aceasta vreme rece,dar nu cum ar trebui in sensul ca electromotrul a trebuit sa invarta timp de 2 sec,pe romaneste nu la "sfert"

-daca parcurg cativa km prin oras si opresc motorul,cu temperatura apei la 90C,cand vreau sa pornesc motorul trebuie sa tin la automat vreo 4-5 sec sa porneasca

-pe vag-com imi mai apare aceasta eroare : 00561 - Mixture Adaptation - Adaptation (MUL) Exceeded

Mentionez ca sonda lambda este schimbata cu una noua pe original Bosch,deoarece aveam erori pe ea si consumam benzina in cantitati exagerate,revizia de consumabile este facuta.Atasez si 2 poze.

post-15836-0-55521500-1330759892_thumb.j

post-15836-0-98593000-1330759903_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca e evident: sensorul respectiv arata aiurea, trebuie schimbat. Daca e in acelasi corp cu debitmetrul, se schimba impreuna.

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In weekend am avut timp sa fac mai multe teste asa ca am mai probat inca 2 debitmetre cu acelasi cod ca cel de pe masina si rezultatul este acelasi,imi arata la IAT aceeasi valoare de 19.5C.Ma gandesc ca este posibil ca pe masina sa nu am acest senzor si aceasta sa fie o valoare default in ECU.Am cautat pe net pana am ametit sa vad unde este pozitionat acest senzor pentru motorul meu dar nu am gasit decat o singura poza dar la mine se pare ca nu exista in acel loc.Intr-adevar se vede in interiorul debitmetrului 2 rezistente,banuiesc ca una dintre ele se ocupa cu volumul de aer care intra in motor si una cu temperatura aerului admis sau poate gresesc eu.

post-15836-0-04139400-1330921452_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu placere si bafta la surubait :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

se pare ca ambreiajul apasat la pornire il strica, ca e pe uscat nu stiu. asa am citit pe site-urile straine si nu-l mai apas de acum incolo.

si nici asteptarea sa se stinga martorii din bord si bazaitul pompei de benzina cica nu ar fi niciun avantaj, poate doar pt baterie daca e foarte slabita ma gandesc eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Biziitul pompei asigura presiunea optima a benzinei in rampa...

Stingerea martorilor are legatura cu self-diagnostic-ul facut la pus contactul de catre ECU...inclusiv test clapeta etc...

Aia cu ambreiajul am observat-o asta iarna...masina mergea mai bine dupa ce porneam cu ambreiajul necalcat :) ...mergea mai "rotund"...

E oarecum ilogic deoarece ii usurezi treaba motorului apasind-ul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o fi iarna un pic mai bine pt motor dar cica sta neuns rulmentul ala sau ce mai e implicat si se uzeaza prematur.

iar martorii nu ajuta cu nimic daca sunt deja verificati sau nu, pompa de benzina doar daca nu e in stare buna are nevoie de acel timp prelungit, deci doar bateria ma gandesc eu ca e menajata(daca e slabita) sa nu dai imediat la cheie impreuna cu toate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa se amorseaza deja cind deschizi portiera...daca din acel moment nu trece mult timp pina la a pune contactul pompa nu mai porneste...

Asta e din proiectare la o caruta de masini...sa se amorseze pompa si sa creeze presiune in rampa...

Consumul ECU etc la punerea contactului e infim fata de ce consuma demarorul...

Ideea e sa-si faca toate testele...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma, sincer eu niciodata n-am pornit masina cu ambreiajul apasat. Desi acum 4 ani cand faceam scoala de soferi asa mi-a aratat nea instructoru', am ales sa nu-l iau in seama pentru ca acelasi instructor m-a invatat si sa tin ambreiajul apasat cand astept sa fac stanga si sa scot din viteza cand ma apropii de semafor si tot asa.

Pot sa zic ca mi-a luat peste 5.000 de km ca sa scap de obiceiul de a rula mai mult de 30 de metri fara ca motorul sa fie in sarcina, insa merita!

Legat de pornire iarna: intr-adevar la deschiderea usii pleaca pompa amorsandu-se si creand presiune, astfel incat atunci cand invarti de cheie sa ai presiune destula pentru pornire.

Faptul ca se aprind niste beculete in bord n-are nicio treaba, poti porni motorul la 2 secunde dupa ce ai pus contactul. Doar la motorinare e cu timpul de asteptare la pornire, pana se stinge martorul de bujii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

n-am fost atent la cat timp dau cheie dar o sa incerc sa fiu super-rapid sa pun contactul imediat ce deschid usa, eu ma astept sa aud pompa si asa. cred ca si daca stai toata ziua cu usa deschisa tot are presiune ca sa nu astepti sa termine de bazait pompa.

@alexanderdj, eu scot din viteza de obicei inainte de semafor, depinde de situatie. ma ajuta sa merg mai mult si sa opresc mai precis. plus senzatia e misto, parca ma dau cu bicicleta. :)

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Si eu am o problema cu motorul.

Este de 1.4 55kw benzina, AHW - problema e pornirea la rece.

Atunci cand pornesc dimineata, la temp de 5-10 grade motorul porneste apoi in decurs de 2-3 secunde turatia scade pana pe la 500 rpm dupa care motorul se opreste.

Daca il pornesc si in alea 2-3 secunde apas acceleratia si il turez cateva secunde pe la 2-3 mii rpm, dupa ce iau piciorul de pe acc, se balbaie un pic in jurul turatiei normale de relanti, dupa care se stabilizeaza normal.

Daca il pornesc la rece, dar la o temperatura mai mare, peste 15 grade motorul doar se balbaie un pic in jurul turatiei normale de relanti (2-3 secunde) dupa care se stabilizeaza.

La cald, porneste perfect normal.

Turatia de relanti e undeva la 850-900 rpm.

Vreo idee despre ce ar putea cauza problema asta?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu pornirea la cald la un alh cine ma poate ajuta? Cu ceva rezistenta am inteles, dar nu se strica nimic??? E safe?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!