Jump to content

Pornire la rece


jmf
 Share

Postare recomandată

La mine de jumate de an porneste greu la prima cheie, iar cam de 2 luni de cand a venit frigul nu mai pornea deloc la prima cheie, la a doua pornea perfect.

Nu stiu daca va vine sa credeti care a fost problema dar va explic.

Cam de 2 zile am inceput sa observ ca la accelerare brusca (depasiri etc) cateodata parca se ineca motorul, fiind nespecialist si ce am mai citit pe aici am dedus ca poate fi problema ori ceva bobina ori pedala de acceleratie.

In 2-3 zile s-a dus o bobina, am ramas in 3 pistoane si asa mergea ca tractorul. 190 de lei m-a costat piesa + manopera.

Ma duc in dimineata urmatoare la garaj (erau -2 grade) si am ramas uimit cand a pornit aproape la sfert de cheie.

Deci jumate de an m-am dus cu bobina asta uzata iar acuma a cedat.

Pana la urma mi s-a dat peste cap si sonda lambda, care zic eu ca incet incet tot de la bobina s-a defectat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema,alta rezolvare.Care se mai inscrie? :)

Si acum legat de boMbina,cum adica era uzata?Din cate mai stiu aia ori merge ori nu merge....ciudat.Era umflata,crapa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate era strapunsa izolatia bobinajului si functiona partial, se poate masura primarul si secundarul

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SergiuD,ai putea te rog sa explici un pic procedura de verificare,asa ca pentru incepatori?Multumesc.Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De masurat se poate da' de unde ... afli valorile admisibile...?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@zebrocksky

Degeaba te iei de mine ca nu is mecanic, imi spun parerea doar.

Pentru mine uzata inseamna ca da rateuri, si din cate am citit pentru problema asta ECU o forteaza. Daca gresesc corectati-ma.

Totusi, atunci explica-mi faptul ca desi mergea masina bine, la accelerare brusca facea probleme. Asta la tine inseamna ca ori merge ori nu merge?

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

neohq,m'am exprimat eu tare gresit de ai inteles tu ca m'am luat de tine.Parafrazand'ul pe stimabilul Moog,cu zicala "ASA FACE TOATE",el gasind o remediere,tu ai gasit o a doua...cam acolo a fost "glumita" mea.Ca pana la urma "ASA FACE TOATE"...deci acelasi simptom...si merge ba cu o rezolvare,ba cu alta.

Iar legat de bobina,chiar sunt curios,pentru ca ea nu merge doar cand are chef...odata cazuta,cazuta ramane.ECU nu prea ar avea ce sa forteze.Fizic,daca infasurarea bobine(pe interior) a crapat...adio.Oricum,ciudat.De asta am intrebat,daca era umflata,crapa izolatia sau poate contactul metalic afectat.Cred ca ai inteles pana la urma!

Asa..si acum legat de valori...Pai in primul rand ce vine pe alea 4 fire?Oare in vag nu arata pe vreun canal?Tare bine ar fi,ca asa ar sti omul dinainte ca o sa ii cada.

Numai bine!

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles.

Nu stiu ce sa zic.

Pot sa zic doar ca de jumate de an imi face probleme cu pornirea, iar acuma dupa schimbarea bobinei totul merge bine.

La bobina mai exista si scurt intre infasurari, care nu inseamna neaparat ca nu mai functioneaza de tot ci ca functioneaza la alti parametrii (mai rai) si probabil nu mai genereaza o scateie suficient de puternica pentru aprindere, care incet incet duce la stricarea ei completa.

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce sa zic eu am schimbat sonda lambda anul trecut...din cauza valorilor oarecum aleatorii si teste (34-36-43-46) trecute cu brio sau nu...

Dupa vreo 2 reset factory default si reglat instalatia GPL la zecimala, acum vad ca porneste bine si nu se mai bilbiie chiar la -5 grd singura chestie e ca am grija sa nu frec menta intre a deschide portiera si pornit motorul...astept sa se stinga becurile ca ma trezii cu eroare de throtle...nu si-a facut testul cum trebuie...daca o fi de la becuri nestinse...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SergiuD,ai putea te rog sa explici un pic procedura de verificare,asa ca pentru incepatori?Multumesc.Numai bine!

De masurat se poate da' de unde ... afli valorile admisibile...?

eu nu am verificat bobine cum aveti voi deoarece eu am una mare pentru toate bujiile

in principiu o bobina simpla are 3 "borne": masa comuna pentru secundar si primar adica acolo se leaga cate un capat de la bobina primarului si secundarului impreuna si se leaga de obicei la - dar poate fi si + nu e regula si trebuie sa o gasiti in mufa de alimentare, apoi mai este borna unde se conecteaza bujia la ea se leaga celalalt capat al secundarului, si mai trebuie sa fie un pin in mufa de alimentare pe care sa primeasca tensiunea de comanda in primar

nu stiu daca aceasta e configuratia si la bobinele ce le aveti dar puteti incerca sa le masurati rezistenta, la primar de obicei gasiti sub 1 ohm iar la secundar peste 10k ohmi, ideea e ca trebuie sa fie apropiate ca valori la toate 4 bobine, eu cred ca e admisibila o diferenta intre primare de 0,2 ohmi iar la secundare de max 1k ohm, o sa le gasiti mai ales cei cu bobine de mai multe feluri

spor la reparatii

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VW Golf 4 1595cm3 102CP

Pornirea la rece s-a rezolvat. Deficientele apareau numai la sub 5 grade afara: pornea in 1200rot 5-10sec, dupa care avea niste caderi la 300rot si murea sau se redresa cu greu, insotite de trepidatii. La a doua cheie o lua. S-au schimbat : clapeta ce avea motorasul mort(1200ron)+curatat EGR, debitmetru aer 300ron, bujii 100ron, fise 250ron, manopera350ron, schimbat benzina, resetat clapeta in orb prin scoatere borne. Suspecte principale: clapeta si fise, restul e posibila sa le fi schimbat degeaba. Abia la cateva zile de la resetarea clapetei in orb si alimentare cu benzina noua a inceput sa porneasca normal. Sa vedem maine la -9 grade cum porneste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam scump experimentul! Pentru 2200 lei nu mai bine dadeai de doua ori la automat cand era foarte frig afara??? Si nici nu ai garantia ca problema nu va re-aparea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e de la o decalibrare a ecu ai aruncat banii. Cineva aici a oferit o metoda care de fapt prin inseriarea unei rezistente decalibrarea ecu a fost compensata. Asteapta cateva saptamani sa spui ca e rezolvata pb desi a fost cam scump chiar daca ai rezolvat. Manopera a fost enorma mai ales ca nu a mers direct la cauza ci a schimbat o groaza. Motorasul de la clapeta nu putea sa fie "mort".

@VW Golf 4 schimba mecanicul!

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu o rezolvasem :))

Vreo 2 saptamini a pornit beton...

M-a mincat in posterior cind am plecat la Bucuresti sa pun VAG-ul pe drum sa ma holbez pe acolo...

Pe 32 cimp2 aveam 9 si ceva maruntis...am zis ca hai sa-i mai dau ceva "zeama" (GPL), dau un reset la valori retinute si pina inapoi acasa am zis ca se reface...

Partial color... s-a stabilizat vad pe la -1.6 dar in schimbs-a dus dracu pornirea la rece...

Se pare ca totul e din kkt ECU si "auto"reglajele in mers...functie de sonda si ce masa mai ia in consideratie...

Iar am trecut la pornit in 5sec si restul... :screwy:

Sa speram ca-si revine...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci tot varianta "la furat" e eficienta?Totusi,cand spui "la pornit in 5 secunde"...te referi ca nu mai lasi becurile sa se stinga dupa ce pui contactul si dai cheie direct.Ca daca e sa o luam asa... si la mine ar fi probleme.In sensul ca eu o pornesc imediat dupa ce mi se sting becurile se stinge la vreo secunda dupa si EPCul si apoi dau cheie si porneste brici.Daca las contactul,sa zicem,1 MINUT cand dau sa pornesc face un fel de "dup-dup-dup" si abia apoi porneste.Nu am ajuns inca in situatia in care sa fiu nevoit sa dau si a 2 cheie(si sper sa nu ajung vreo data :) ).Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iep...pus cheia si dai...

Sper sa-si revina in citeva zile...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Postasem aici din greseala :). Revin cu impresii. Azi dimineata s-a simtit o imbunatatire in pornire in sensul ca nu mai pun contactul de 2 ori sa porneasca. Nici la sfert nu o ia dar sa zic asa la jumatate de cheie porneste. Deci se pare ca la mine filtrul de benzina i-mi facea figuri dimineata. Am pus contactul, am asteptat sa amorseze pompa si i-am dat cheie. A luat-o din prima.... nu mai schimb eu filtrul de benzina din an in pasti, O sa-l schimb la fiecare schimb de ulei. ca nu e foarte scump si e usor de schimbat.

Care nu are filtrul schimbat si-i porneste din a 2-a incercare schimbati filtrul ca sigur o sa simtiti imbunatatiri.

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine schimbarea filtrului a fost de control...uitasem sa-l schimb cind am facut revizia la cumpararea masinii...

Nu era mizerabil dar acum sint sigur ca vreo citva ani buni nu am treaba cu el... (merg pe GPL :blah_: )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la functionarea pe GPL e facut sa se intrerupa alimentarea pompei de benzina si/sau a injectoarelor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi dimineata a pornit la fel.... contact, becuri stinse, cheie si a luat-o la sfert de data asta :cheers: , parca era cald motorul...... acum sustin 100% ca la mine problema a fost filtrul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Am inregistrat dimineata 2 filmulete cu pornirea la rece care a inceput sa ma enerveze la culme. In primul rand bujiile si fisele au 18mii de km (sunt luate OEM), bateria buna....nici o eroare in Vag-Com (curat ca lacrima). In filmul 1 se vede daca va uitati atent ca motorul tremura (se vede mai slab in inregistrare dar in realitate m-am speriat de parca vrea sa sara din caroserie). In filmul 2 facut la 2 minute si ceva dupa pornire se aude mai slabut (nu e o camera buna) ca bataia persista. Aceast mers neregulat la rece imi da senzatia ca merge in 3 sau chiar in 2 cum imi zicea vecinul cu un Golf 3 tot 1,6 benzina (la el merge struna). Cand a vazut dimineata s-a speriat ca am bulit masina...Cer un ajutor de la meseriasi sa ma indrume la rezolvarea problemei.

si filmul 2

1. Turatia ar trebui sa stea la 1000 si ceva

2 . Daca accelerez foarte usor merge rotund

3. Face asa daca afara sunt de la 2 grade in jos

4. Dupa aproximativ 4 minute intra in normalitate total

5. Nu scoate fum dar miroase ingrozitor de rau, un mirosnou pentru mine si innecacios(nu e miros de benzina si nici mirosul specific gazelor de la benzinare )

P.S.: Motorul e asa stropit din cauza ca am spalator pe faruri si tasneste apa pana sub capota

Modificat de sp0nsoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum se aude si din ce ai scris tu, primul lucru la care ma gandesc e presiunea la ulei. Cauta un service care poate sa-ti masoare presiunea la ulei exact atunci la rece. Eu am avut probleme iarna trecuta, presiunea era mica cand uleiul era rece, vascos, iar pe masura ce se incalzea si se subtia presiunea revenea la normal. Era infundat sorbul din baia de ulei. Uneori se aprindea becul, alteori nu. Ideea e ca becul de presiunea la ulei se aprinde doar daca presiunea este mica la de la 1500rpm in sus. Daca accelerezi, presiunea creste destul de mult incat sa nu se aprinda becul. La relanti ar trebui sa ai minim 1 bar, iar in turatie ar trebui sa ai 2.5 bari minim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E curat sorbul si asta s-a facut cand am segmentat motorul, si de atunci pun doar un tip de ulei Aral 5w40 si il schimb la 10mii km.. Problema cu becul de ulei nu am avut sa se aprinda sau ceva de genul asta.

Ma gandesc la ce a zis colegul @Moog si anume sa mearga pe amestec foarte sarac si asta din cauza ca pe GPL am amestec bogat (in campul 32 casuta 2 am am corectia sondei lambda undeva la -8, -9), si atunci ECU sa incearca saracirea amestecului pe timpii mici de injectie mai ales ca pornirea o face pe benzina. Faza e ca am resetat sonda lambda cand am trecut iar pe benzina si am deja 200km facuti dar ECU se misca tare greu incat sa imi dea noua corectie a sondei. Ce uitasem sa spun si cred ca era important DOAR la rece si in intervalul acesta de 4 minute imi apare in VAG-COM eroarea 16555 amestec sarac - intermitent fara a aprinde becul, sterg eroarea si apare instantaneu, iar dupa ce incepe sa se incalzeasca nu mai apare eroarea.

Azi am luat baterie noua si am schimbat-o (un Varta silver de 63 Ah cu 610 EN) si luni schimb bujiile (NGK OEM) apoi incerc sa vad daca se imbunatateste ceva.

P.S.: oricum eu golesc un plin de gaz apoi un plin de benzina si tot asa ca doar in Ucraina benzina e 4 ron si GPL-ul 2,6 asa ca imi permit sa consum benzina la pretul asta.

Modificat de sp0nsoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la supernova am patit asa cand aveam probleme cu senzorul de turatie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e vorba de senzorul de turatie insa dimineata m-am uitat in VAG-COM si sonda lambda avea o corectie de -2,3 in casuta 2 din campul 032 blocul de masuratori. Incerc sa merg asa o bucata de vreme sa vad daca se modifica catre un +2 ca atunci ECU sa incerce o imbogatire a amestecului si sa nu mai faca asa urat. Revin cu noutati dupa ce ce schimb bujiile si distributia luni sau daca apar alte modificari.

Modificat de sp0nsoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!