Jump to content
AudiPerformance

Probleme cu instrumentele de bord la Sharan

Recommended Posts

adrianf

Eu zic ca merge,cel mai simplu desfaci ceasurile tale si le lasi fara suruburi in bord(nu schirtie deloc fara suruburi) si cind gasesti ceasuri le tragi afara si pui celelalte si pornesti masina,trebuie sa-ti indice si bateria si temperatura ulei,dar greu gasesti maxidot cu folii europa si la bani buni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dan Sharan

Cred ca asa o sa procedez.Se da jos greu ?Si cat ar fi informativ un bord(maxidot) secondhand.

 
 
 
 
 
 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
adrianf

Se dau usor,nu e complicat doar rabdare sa ai,pret la maxidot dai o cautare pe goagal si vezi ce si cum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
adrianf

Buna,azi am inlocuit pompa de motorina din rezervor cu totu,dar problema persista adica cind dau in spate si am un sfert de rezervor acu pica jos si se aprinde becu si-mi scrie sa alimentez,doar cind am un sfert de rezervor face chestia asta,cind e la jumatate sau plin pot sa dau in spate cit vreau ca nu face,stie cineva la ce ma mai pot uita ca eu habar nam(si ceasurile sunt schimbate).

Share this post


Link to post
Share on other sites
ovex67

Va salut revin cu doua probleme

1 afisajul (displayul)  la ceasurile din bord imi ramine aprins cind iau contactul si se stinge si aprinde si dupa ce inchui masina

2 nu imi mai merge antena la radio nu am semnal ,am masina cu cu gps original am inlocuit antena originala anul trecut(lipsa ) a mers dar acum nu mai am semnal la radio.

Multumesc anticipat

daca ma poate ajuta cineva 

Edited by ovex67

Share this post


Link to post
Share on other sites
adrianf

Pai primu lucru verifica mufa din antena sa nu fi esit afara.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ovex67

Da incerc sa ma uit la casetofon ca la antena de sus nu stiu cum se ajunge

Share this post


Link to post
Share on other sites
laur1

salutare tuturor , acum o saptamana am lasat masina in parcare ,ieri cand am ajuns la masina am dat sa o pornesc , a pornit dar instrumentele din bord nu mai functioneaza , ceasul ramas blocat la o ora , kilometrajul ,turometrul si displayul si celelalte (combustibil , apa etc) nici macar nu clintesc din loc , singurele care functioneaza sunt martorii pentru semnalizari si faza lunga . Azi am incercat sa ii iau borna de la baterie pentru 1 minut , cand am pus borna nu se mai aprinde nimic , nici macar ceasul ca si cand nu as mai avea baterie , ce sa zic de baterie? bateria functioneaza bine invarte cu putere . Care sa fie problema oare :( ? 

maine incerc sa i fac test cu VCDs 

Share this post


Link to post
Share on other sites
gctinvalentin

pune un tester si vezi ce zice...dar probabil ger-cald-umiditate si-a facut de cap timp de o saptamana

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n

fa o scanare, sa ne uitam pe ea.

 

verifica alimentarea ceasurilor  - daca este ok, atunci trebuie desfacute ceasurile si verificata placa de baza.

Share this post


Link to post
Share on other sites
laur1

salutare am scanat astazi si mi-a iesit eroarea: 

 

Address 01: Engine        Labels: 038-906-019-AJM.lbl
   Part No: 038 906 019 FC
   Component: 1,9l R4 EDC G001SG  1455  
   Coding: 00002
   Shop #: WSC 00020  
   VCID: 5DB17FFFD7C455F6DF5-4A3A
   VSSZZZ7MZ2V504229     VWZ1Z0A1589071
 
2 Faults Found:
18058 - Powertrain Data Bus 
            P1650 - 35-10 - Missing Message from Instrument Cluster - Intermittent
18080 - Coolant Fan Control 1 
            P1672 - 35-00 - Open or Short to Ground
Readiness: 0 0 X X X 
Edited by laur1

Share this post


Link to post
Share on other sites
gctinvalentin

verifica poate o fii vreo siguranta care nu mai face contact,mufa de la ceasuri,cablajul si mai poti sa te uiti pe canalul 125 sau 126 daca ceasurile comunica cu edc-ul...daca nu probabil repararea/schimbarea ceasurilor rezolva problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites
laur1

ceasurile nu comunica cu edc ul , nu cunosc numarul sigurantei 

Share this post


Link to post
Share on other sites
laur1

problema rezolvata , am schimbat ceasurile :) , acum functioneaza perfect

Share this post


Link to post
Share on other sites
tonytony

Salutare, am de cateva zile un sunet in mijlocul bordului, se aude parca ar fi un motoras defect care porneste si se opreste  cum vrea el. Pe diagnoza nu am erori de nici un fel, aer vine pe toate fantele din bord. Ati mai avut careva acesta problema ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
andreimicu

Am si eu  niste probleme cu ceasurile din bord si nu am gasit ceva similar pe topic.

 

1. Indicatorul pentru temperatura lichidului de racire are o comportare ciudata. Masina am adus-o din Germania la sfarsitul saptamanii trecute. Pe drum din Germania pana aici acul mi-a stat bat la 90. In ro am observat ca daca merg cu frana de motor temperatura scade repede mult de tot, ajungand pana la 50-60. La drumuri relativ scurte (10-15km) acul abia se ridica insa cand incepe sa se ridice se ridica repede (in decurs de max 1 minut) pana la 90. E normal? Asa se comporta motoarele diesel? Ma gandesc ca poate e ceva care tine de cum functioneaza motoarele diesel pentru ca eu numai cu benzinare am mers.

 

2. indicatorul nivelului de motorina: era sa raman fara motorina pentru ca ultimul sfert aratat in bord s-a consumat mult mai repede decat cele precedente. Adica acul nu indica corect cantitatea de motorina ramasa. Initial am facut plinul cand acul era aproape de jumatate (peste jumatate) si au intrat 37l. Cand era sa raman fara motorina am alimentat cu acul pe rosu si am bagat 66l deci probabil ca rezervorul are 70 asa cum e scris in carte. Daca rezervorul are 70 e clar ca atunci cand acul era un pic peste jumatate in mod normal ar fi trebuit sa fie sub jumatate. Si ultima observatie e ca dupa ce am facut ultima data plinul am mers aproape 200 km fara ca acul sa se miste de po pozitia de plin. Ce ar trebui sa fac ca sa mi indice corect?

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrusel

La prima problema cred ca e termostatul,patit la fel,rezolvat prin schimbarea lui.Motoarele diesel in general se incalzesc mult mai greu ca o benzinara.

Cu indicatorul de motorina din descrierea facuta de tine eu nu vad mari probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tonytony

Cu indicatorul de motorina nu ai luat in calcul ca odata facut plinul, acul se va misca de la maxim dupa 100 km

Share this post


Link to post
Share on other sites
andreimicu

La prima problema cred ca e termostatul,patit la fel,rezolvat prin schimbarea lui.Motoarele diesel in general se incalzesc mult mai greu ca o benzinara.

Cu indicatorul de motorina din descrierea facuta de tine eu nu vad mari probleme.

Si care ar fi explicatia cu termostatul? Daca ar fi blocat pe deschis nu s-ar mentine temmperatura de 90 la mers intins. Daca ar fi pe inchis probabil ca mi-ar fi fiert mototrul pana acum. O sa duc masina la mecanic peste cateva zile si o sa-i spun sa se uite si la termostat.

 

 

Cu indicatorul de motorina nu ai luat in calcul ca odata facut plinul, acul se va misca de la maxim dupa 100 km

 

E specific sharanului comportamentul asta? Si totusi, cand acul e la jumatate bag 40 de litri pana sa umplu, iar rezervorul are 70, deci cand acul e la jumatate mai am 30 l in rezervor. Daca ar fi fost pe dos (adica sa mai am 40 in rezervor cu acul la jumatate) nu m-ar fi deranjat prea tare, insa asa mi-e teama sa nu raman fara motorina vreodata.

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrusel

Cand mergi intins motorul e mai turat si apa se mentine la 90 de grade,dar iarna posibil ca nu,termostatul ramane pe deschis,schimba termostatul si nu cauta mari explciatii teoretice,e vreo 40 lei termostaul si inca vreun litru de antigel(asta depinde cat de repede te misti sa-l montezi la loc).La motorul diesel daca stai pe loc temperartura lichidului de racire coboara(mai ales iarna cand mai vrei si caldura in masina),daca iti merge webasto atunci el iti mentine temperatura.

Pe indicatorul de motorina te asteptai sa vezi exact(eventual si mililitri de motorina) cati litri ?! Acuma depinde si din ce unghi de uiti la ceas.Daca pe ceas iti arata ca ai jumate de rezervor si tu bagai 70 litri atunci are o problema,asa +/- 5 litri cat iti arata nu e o problema. :icon_thumleft:

Share this post


Link to post
Share on other sites
tonytony

Si nu lasa sa ajunga la zona rosie, valabil la orice auto/moto, o sa traga toata murdaria din rezervor in filtru, mai departe stii ce inseamna,  pompa de motorina nu isi mai face racirea cum trebuie si uite asa te alegi cu o noua problema.

Cand se aprinde pe bord becul galben cu pompa de alimentare si mesajul specific,  mai mergi 70 km in oras, in afara 80-90km depinde de masina, stil de condus, uzura.


La termostat nu face rabat de bani, eu am schimbat 2 intr-o luna, acum am pus Behr si nu mai face figuri. Daca iti permiti ia originalul e mult mai scump dar merita. De schimbat e foarte usor, grija la garnitura sa se aseze pe termostat,  aprox un 1L antigel, aerisire si gata. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
andreimicu

Bine, iau si un termostat. Unde vine pozitionat? Originalul cat costa?

 

Pe rosu nici mie nu imi place sa merg (acum nu stiu cat sunt de reale probelmele cu murdaria, sorbul e jos oricum si mizeria poate sa o traga indiferent cata benzina/motorina e in rezervor). Mi s-a intamplat din cauza ca indicatiile de acului de motorina nu sunt constante. Eram pe autostrada noua dintre Deva si Sebes si nu am gasit benzinarie. Acul imi indica ca mai am 1/4 din rezervor (adica dupa calculele mele 20 de litri) si aveam de facut un drum de 50km in afara autostrazii. Daca as fi avut de mers peste 100km as fi cautat mort copt o benzinarie, insa asa m-am gandit ca am suficienta motorina. Si dupa cei 50km,  cand am alimentat, am zis, am bagat 66 de litri, deci cand acul era la 1/4 daca mai aveam 10 l in rezervor e mult. Nu vreau sa stiu la mililitru cat am in rezervor insa in situatii ca cea de mai sus +/- 5l sunt fff mult. La benzinara din semnatura nu am avut nicodata problema asta. Acul e mult mai putin precis ca se vede cu ochiul liber cum se misca cand accelerez/franez, insa stiu cu precizie destul de buna cata benzina mai am in rezervor. Adica cu 1/4 din rezervor ma bag fara probleme la un drum de 100-150 km si rezervorul e de 50 nu de 70 ca la sharan. Deci eu tot as zice ca ceva nu e in regula cu indicatorul de motorina. In fine, daca voi ziceti ca e in regula, o las asa. Poate ma obisnuiesc pana la urma. Totusi as fi preferat sa fie pe dos, adica sa imi arate mai putin decat are in realitate...

Share this post


Link to post
Share on other sites
tonytony

Linga alternator ai un cot de plastic cu 2 surube de 6 cap tubulara 10, desafci furtunul prima data si il ridici repede linga teava de aluminiu de la clima, il ingehsui acolo sa stea ridicat pentru a nu pierde antigel, desfaci prima data surubul de jos apoi cel de sus, scoti gsrnitura de pe termostat,  daca nu sa lipit de cot, iti pregatesti noul termostat, cu o miscare rapida il scoti cel vechi si il pui cel nou, asta pentru a nu pierde antigelul din motor. Il tii apasat pe cel nou, pui garnitura noua de cauciuc, il tii apasat incontinuare, iar cu o mana pui cotul pe pozitie si il prinzi cu surubul de sus, nu il strangi de tot pina nu prinzi si surubul de jos. Atentie sa nu prinzi garnitura stramb ca o sa curga antigel pe acolo. Prinzi furtunul inapoi, colier, complectezi cu antigel, dai o tura cu masina sa se incalzesca, desfaci usor busonul pentru a scoate aerul de pe instalatie. Cam un litru se pierde, acuma depinde de indemanarea fiecaruia.

Termostat nou original e in jur de 200 lei , aftermarket 40-60 lei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
razvi_gyl

Nr 1. De cand se aprinde becul la motorina,alimentezi 22 litrii si acul se duce direct pe jumatate,deci la jumatate ai 32 litrii efectiv.

Nr 2. Daca alimentezi si pe supraplin 250 km acul nu coboara din plin

Nr 3. Daca circuli pe bec 70,80 km si faci plinul tot pe supraplin,la pompa sau la bidon de 10 litrii,o sa fi surprins ca rezervorul sharanului are capacitatea de 82 litrii.

 Mizeria din rezervor mai intai trebuie sa treaca de filtrul din capatul pompei,respectiv sorb ca sa ajunga in filtrul de motorina.Daca desfaceti/desfacut intelegeti despre ce vorbesc,iar daca e mizerie in rezervor ajunge pe acel filtru si cu multa si cu putina motorina.La PD nu este indicat sa se umble cu putina motorina din alt motiv,motorina ajunge calda in rezervor deoarece returul trece prin chiulasa,o raceste cat de cat radiatorul de sub masina dar nu suficient.Deci fiind putina sta numai fiarta si nu e atat de indicat mai ales vara.

Share this post


Link to post
Share on other sites
andreimicu

OK, mersi de indicatii. O sa ii mai fac si eu teste dupa ce o iau la ture si poate ma lamuresc si eu cum vine cu ceasul de motorina. Deocamdata astept sa ma duc cu ea la mecanic pentru schimb de ulei/filtre si o mica inspectie. In orice caz, daca alimentez cand ajunge acul la jumatate e suficient de greu la buzunar ca sa nu imi doresc sa alimentez numai cand ajunge pe rosu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri