Jump to content
AudiPerformance

Probleme cu instrumentele de bord la Sharan

Recommended Posts

ovex67

am depistat o problema 

siguranta de la electrica motor e arsa si nu pot sa o inlocuiesc o arde imediat

deci la montarea cutiei de viteze a prins sau rupt un cablu din instalatie.

incerc sa gasesc cablul si sa va anunt ce am rezolvat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Silvian91imAuto

Am facut "Output Test" cu vag com, acele imi functioneaza corect, iar restul bordului la fel.
A repetat electricianul testele cu vag-com, s-a uitat pe sub masina (elevator) adica pe la cutie si din cunostintele lui reiese ca am nevoie de alt senzor odometru. Nu l-a schimbat fiindca mi-a spus ca sunt prea multe conexiuni de mecanica ce ii blocheaza acesul la senzor si ca nu se baga pe mecanica... asa ca am ales sa schimb odometru de pe cutie peste 2-3 luni cand oricum o duc la service pentru consumabile si sa imi puna un dop de cauciuc lipsa de pe cutia de viteze (gaura pe unde acuma intra mizerie in cutie :() . Revin dupaia cu info daca mai am sau nu problema descrisa.
Recomandari de producatori ai senzorului odometru (vitezometru)? Topran? Hella? (sunt diferente de 50% in pret).

Share this post


Link to post
Share on other sites
ovex67

La problema mea am descoperit urmatoarele:

cablajul de la senzorul de viteza era prins la montarea cutiei de viteza 

la acesta au legatura senzorul de ulei ,senzorul de la nivelul rezervorului(la frinare se golea rezervorul ,la accelerare se umplea),

senzorul axa cu came pentru evacuare si senzorul de evacuare gaze.

am refacut cablajul si toate defectele au disparut.

era afectat firul de plus care merge la senzorul de viteza.

daca mai pateste cineva asa ceva poate ii e de ajutor.

Mersi pentru mesaje si explicatii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
adri_adi83

multumesc pentru informatie ! :) In ce parte a cutiei de viteze e acest senzor ? Reusesc sa il vad de deasupra sau trebuie pe elevator ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ovex67

pe deasupra doar daca demontezi bateria,suportul bateriei si sistemul de schimbator de viteze(3 suruburi suportul si cele 2 nuci care tin cablurile)

nu e foarte compicat dar iti ia ceva de lucru

pe dedesupt tot trebui sa desfaci sistemul de schimbator

eu am rezolvato de deasupra.

Share this post


Link to post
Share on other sites
adri_adi83

multumesc mult cand am un pic de timp ma apuc de treaba .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Silvian91imAuto

pfff, cablurile ce trec pe sub baterie prin acel suport de plastic mi-au fost "atinse" de cate ori au tot umblat la cutie... problema e atunci cand au fost puse la loc, fiindca mi-au fost remontate cu repeziciune... am vazut graba si lipsa de interes pentru detaliu in singura data cand am fost si eu de fata (in rest nu am putut sta, ca de obicei, langa ei cand lucrau la masina)

...in primul rand voi verifica acele cabluri, dupa care ma voi gandi daca mai schimb sau nu odometru din cutie fiindca mecanicul mi-a spus ca electricianul i-a mai trimis pe altii la el cu "solutii" deastea iar problema nu s-a remediat ...povesti vanatoresti ca la Romania  :dry:
Pe original ma costa 306 RON acel senzor... sau Hella 205 sau Topran 86 deci nu e o reparatie ce-o poti face doar sa elimini posibila cauza cu costuri mici fiindca e scump.
De cand s-a incalzit afara nu se manifesta problema deloc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dan Sharan

Salut,de cand am luat sharanul(2 saptamani) am observat ca merg cu aprox 60km si la bord imi arata 100km,sau merg cu 100km si bordul imi arata 140km deci aproximativ 40km in plus.Mentionez ca am pus laptopul si totul e ok.Poate sa ma lumineze cineva?Mersi

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n

intra pe ceasuri si fa output test - vezi la cat se opreste acul de la vitezometru. Daca se opreste la 100km/h, trebuie verificata codarea. Daca nu se opreste la 100, e posibil sa fie schimbate si sa ai folii in km si eeprom-ul de la ceasuri in mile.

 

se poate rezolva, trebuie citit si modificat eeprom-ul, dupa care rescris pe ceasuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dan Sharan

Multumesc pentru raspuns,in legatura cu vitezometrul,am verificat cu laptopul si mi sa spus ca e ok, se opreste la 100km.Vreau sa mentionez ca in cartea de identitate trebuie sa am anvelope de 215/55/16,si eu am 205/55/16, dar si in cazul acesta e prea mare diferenta de viteza in plus adica vreo 40km/ora. Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n

nu are voie,.... trebuie mers cu testerul pe ea sa vezi exact ce arata. E posibil ca problema sa fie din codare la tine. Oricum, se poate rezolva.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
valy5110

Dan Sharan, eu am pe sharanel 225/45R17 si nu am probleme cu km/h, asa ca mai verifica.

Pe sharan se pot monta din fabrica atat 205/55R16 cat si 215/55R16.

Si daca ceasurile de bord ar fi in mile/h, tot trebuie sa-ti indice vitez corecta.Poti sa faci o verificare in mers cu Un tester sa vezi ce-ti indica.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dan Sharan

Mersi vali ,o sa incerc si in mers sa vad ce se intanpla

Share this post


Link to post
Share on other sites
Napoleon

Salut,

Am observat la Alhambra 2009 pe ceasul de tensiune o fluctuatie de jumatate de volt in plus peste 14 v. Aceasta se intampla continuu, creste cateva secunde, isi revine la punctul fix 14v, si asta in mers la drum intins fara diferente de viteza si acceleratie. Masina are cutie automata, am incercat sa observ daca are legatura cu schimbarea vitezelor, dar nu are legatura. Ati mai intalnit acest fenomen, este ceva defect?

Edited by Napoleon

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n

verifica daca ceea ce indica e adevarat - adica cu aparatul de masura, vezi cat incarca. Daca da, trebuie verificat alternatorul - inlocuit modulul de incarcare.

 

la ceasuri poti face un Output test cu VCDS-ul

Share this post


Link to post
Share on other sites
Adrian.Apreotesei

Stie cineva daca pot inlocui ceasurile de la bord fara CB si tem ulei si tensiune baterie cu ceasari cu maxidot si indicatoarele ce temp ulei si tensiune baterie?

Din asta

post-140389-0-82950500-1410263418_thumb.

 

in asta

 

post-140389-0-22105400-1410263429_thumb.

 

Volanul e cu comenzile pe el pt pilot si audio

 

Va multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dan Sharan

Salut baieti,intreb ce a intrebat si colegul mai inainte legat de schimbul de ceasuri bord,dar  in mile,in km ,cineva care se pricepe sau a schimbat,si daca se potrivesc mufele fara modificari.Asteptam pareri.

 
 
 
 
 
 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrusel

Da de ce vrei sa le schimbi ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dan Sharan

Pentru ca nu am rezolvat problema cu viteza,adica arata mai mult cu 40km ,si meseriasul a zis ca trebuie sa faca un soft ,si am zis ca daca merge schimbul de ceasuri sa caut unul second,sa-l probez ca poate o sa arate viteza reala.

 
 
 
 
 
 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
adrianf

Eu la mine am schimbat din minidot in maxidot si a mers unu la unu(ceasurile minidot erau originale europa iar maxidoru anglia),ceasurile trebuie sa fie la fel adiva vdo sau ce marca mai este,mai multe nu stiu ca nu le am cu astea,pt adrian,la tine trebuie maneta cu butoane de BC,cablaj de la maneta in ceasuri,cablaj in bara pt senzoru de temperatura exterioara...

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n

Salut baieti,intreb ce a intrebat si colegul mai inainte legat de schimbul de ceasuri bord,dar  in mile,in km ,cineva care se pricepe sau a schimbat,si daca se potrivesc mufele fara modificari.Asteptam pareri.

 

da, se pot face, doar ca trebuie modificat eepromul, ca sa indice corect....dupa care se schimba foliile - pui in km.

 

altfel, se pot lasa si in mile, daca nu te deranjeaza....

Share this post


Link to post
Share on other sites
lorenzofocsani

salut...

aceste modificari am incercat si eu sa le fac la sharan-ul meu, dar fara succes.Imi indica cu aproximativ 20km mai mult in bord (verificat cu gps).Am incercat cu citirea eepromului din ceasul meu si scrierea lui in cel nou, modificarea eepromului dar fara succes.Pana la urma am pus bordul meu inapoi.A fost o experienta din care am pierdut bani si timp...succes..

Share this post


Link to post
Share on other sites
F l o r i n

de facut se poate face.

Share this post


Link to post
Share on other sites
lorenzofocsani

poate nu am gasit eu persoana potrivita..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dan Sharan

Deci eu am in momentul de fata bordul cu ceasuri(minidot) cu computer de bord,dar fara ceasurile care arata bateria si presiunea la ulei.Merge schimbat pe mufa actuala fara modificari? Am senzatia ca fostul propietar a schimbat bordul cu ceasuri si probabil a avut bord(ceasuri) cu ce vreau eu sa incerc(maxidot).Poate asta e si un motiv ca arata cu 40 km in plus.Daca o sa mearga sa-l schimb,caut bord(ceasuri) cu km,nu in mile.

 
 
 
 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri