Jump to content

Faza scurta obligatorie si ziua.


andREI
 Share

Ar fi util sa se reglementeze obligativitatea utilizarii fazei scurte si ziua?  

525 voturi

  1. 1. Ar fi util sa se reglementeze obligativitatea utilizarii fazei scurte si ziua?

    • Da, foarte utila, scade riscul accidentelor
      338
    • Da, poate fi utila uneori
      127
    • Mmmm... nu sunt sigur ca e utila
      16
    • Nu cred ca ajuta cu ceva
      24
    • E inutila... cred ca doar mareste consumul
      4
    • Ar fi groaznic!! Consum marit, uzura becuri etc.
      15


Postare recomandată

Am pornit acest sondaj de la ideea ca Romania se va integra in UE si unele tari din UE au aceasta obligativitate. Eu personal o consider necesara. Am sa va povestesc pe scurt o intamplare pe drum (via Slobozia) catre Marea Neagra: Mergeam pe drum drept, soarele in spate, vizibilitate excelenta. Vedeam in fata la vreo 300-500m (distanta mare) un TIR cu luminile aprinse. La un moment dat si-a stins luminile. M-am intrebat de ce. Dupa vreo alte cateva sute de metri am vazut ca nu si-a stins de fapt luminile ci l-a depasit o dacie cu luminile evident ne-aprinse. Cat de mult poate conta un detaliu asa "minor"...

BTW: Becurile in general consuma circa 50W deci 100W cu totul. Stiind ca un motor de 90CP genereaza maxim 66kW adica 66.000W calculati si voi cam cat consuma din puterea lui (deci si cat afecteaza consumul de carburant) un set de 2 becuri de 50W aprinse. Sigur cand mergem cu 100km/h constant motorul nu genereaza cei 66kW ci o fractie dar tot nu cred ca ceva comparabil cu consumul acestor becuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 427
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Bogdan_wrc

    36

  • razdan

    27

  • Ice_2k

    26

  • Zorro Classic

    26

Eu merg de aprox. 5 ani cu faza scurta tot timpul aprinsa, si asta dupa o discutie cu cineva din Suedia ( unde este obligatorie ), care mi-a explicat "avantajele", descrise si de andrei mai sus.

E interesant ca unii nu folosesc luminile de intampinare nici macar cand e seara pe motiv ca masina consuma mai mult... daca periclitezi securitatea traficului pt. un consum de ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu circul cu faza scurta permanent (nu in Bucuresti). Cand plec din oras aprind farurile pe scurta. Am circulat in strainatate, si am constatat ca este f utila. Adica in Ungaria, Danemarca, Suedia este obligatorie. In Germania este recomandata daca "nu este soare pe cer", adica si cand este innorat. Si ei chiar o folosesc.

Oricum, eu sunt pentru. Am observat ca pe la tara, ma semnalizeaza automobilistii cu farurile ca "uite-l ba si pe bou' asta, si-a uitat luminile aprinse. Da prost mai e."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, este utila pe drumuri si autostrazi.

in oras, cel putin dimineata si seara (amurg-ul este foarte tricky pt. vedere) si in conditii nefavorabile.

m-am confruntat si eu cu situatii cand "economia" romanului putea genera accidente.

farurile aprinse sunt un element din caracteristicile conducerii preventive.

personal pledez pt. obligativitatea acestei masuri poate macar asa romanii nostri economi vor considera ca lumina de la stalpi nu este suficienta in traficul nocturn.

PS. oare e mai scump un bec pe an sau 0.1l/100km decat consecintele unui accident?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@horgarban: cum spunea si andrei, chiar daca este soare pe cer o sa ai surpriza sa nu iti dai seama ce sens de mers are o masina pe care o vezi in zare.. daca ar avea farurile aprinse ai sti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Votat cu farurile aprinse tot timpul, cel putin in afara localitatii.

De 2 ani de cand am masina eu circul cu faza scurta.

Era sa am vreo 2 experiente nefericite din cauza asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand te vede lumea cu farurile aprinse zice ca esti megaloman. Sa nu uitam ca in Ungaria, datorita reliefului, au drumuri drepte, ca-n palma, iar soarele iti joaca feste, apar "pete" pe asfalt, chiar si Fata Morgana. La noi deocamdata nu e cazul.

Mai degraba ar trebui pedepsiti dobitocii care circula cu proiectoarele de ceata aprinse nonstop, iar cei care folosesc stopurile de ceata in alte conditii decat vizibilitate f redusa ar trebui bagati direct la bulau.

Poate deveni obositor sa vezi toate masinile cu faza scurta aprinsa: ganditi-va cand va ajunge din urma o masina (ziua) si are faza scurta aprinsa. Este ca va deranjeaza?

:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PENTRU categoric. Si amenzi mari la cei ce nu folosesc.

Cu dedicatie pt desteptii care nu aprind farurile nici atunci cand ar trebuie. Mai bine o regula sa fie tot timpul aprinse si gata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Sharanel. Pe mine nu ma deranjeaza. Am circulat mult in afara si este utila.Cel putin stii daca celalat vine sau se duce si poti aprecia f bine distanta fata de celalat. Parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca este utila doar dimineata la primele ore, seara si pe timpul ploilor neaparat. In occdent numai in cateva tari este obligatorie tot timpul. In Germania, cred ca, in timpul zilei, numai daca ploua este obligatorie - poate ma insel.

Ideea e ca nu ai un consum suplimentar, adica in ideea ca ai uza ceva, sunt gandite sa mearga toate, si mai bine chiar sa mergi cu masina si sa mearga alternatorul sa ai incarcare mai tot timpul :D

Deci, as gasi util nu altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se pare foarte utila, mai ales de cand se vand tot mai mult culorile "camuflate"...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E greu de argumentat pentru fiecare moment al zilei, daca trebuie sau nu circulat cu faza scurta. Unii da, altii ba !!! :D

Personal, consider ca e mult mai sigur, pentru tine ca conducator auto si pentru cei aflati in masina ta, sa o folosesti, indiferent de ora. Poate ca pe tine nu te ajuta tot timpul, insa te faci vazut de ceilalti, si asta e cel mai important !

Nu o data, ne-am intalnit, in zori sau in amurg, cu masini inchise la culoare, si fara lumini puse in functiune ! :D

Deci, mai bine obligatoriu decat la alegere !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am votat "pentru" deoarece circul cu faza scurta aprinsa tot timpul in afara localitatii si de cateva ori chiar mi-a fost de folos. Este foarte greu sa observi anumite culori de masini daca nu au luminile aprinse, si unele chiar in timpul zilei se confunda cu soseaua. Asa ca ar trebui sa fie obligatoriu pentru toata lumea, fiindca in lipsa unei legi se va merge in continuare pe ideea "nu aprind farurile ca mi se consuma becurile" si "las' ca ma vede ala". :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Categoric pentru aprinse. Daca acum cativa ani consideram ca cei care merg cu farurile aprinse sunt "jmecheri" care se iau dupa cei din vest, acum nu concep faptul de a merge fara lumini aprinse in orice conditii meteo si la orice ora din zi.

Din pacate, sunt foarte multi soferi care merg inca fara faruri ziua, din considerente numai de ei stiute. Dupa cum spunea si laVW, parca totusi viata valoreaza mult mai mult decat un consum mai ridicat sau faptul ca schimbi becurile mai des.

Cred ca numai obligativitatea prin lege ii poate face pe soferi sa foloseasca luminile din momentul in care pornesc motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de asta, masinile pt Suedia au o "smecherie". Dupa ce porneste motorul se aprinde si lumina. ca sa nu mai existe probleme.

Si amenzile sunt al naibii de mari daca nu le ai aprinse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Sharanel: daca farurile sunt reglate corect nu au de ce sa te deranjeze! problema la noi este ca pe majoritatea nu ii intereseaza acest lucru...

@horgarban: prietenul asta al meu din suedia mi-a zis ca e o chestie tehnica obligatorie sa ii se aprinda farurile la masina odata cu motorul, mi-a zis ca si-a luat masina de altundeva si a trebuit sa mearga la service sa ii "activeze" acest feature...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Liviu S.O.2

Am votat pentru! Este utila aprinderea fazei de intalnire, incontestabil. Chiar si cand este soare, in special dimineata si seara, cand soarele este "jos", daca mergi spre el, iti poate juca feste mari. Cu conditia insa ca farurile sa fie reglate bine.

Dar apropo de noul cod rutier: ce prevede la acest capitol?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai degraba ar trebui pedepsiti dobitocii care circula cu proiectoarele de ceata aprinse nonstop, iar cei care folosesc stopurile de ceata in alte conditii decat vizibilitate f redusa ar trebui bagati direct la bulau.

:mad:

<{POST_SNAPBACK}>

cu ce deranjeaza proiectoarele de ceata ziua? nu am intalnit cazuri deranjante. cat despre stopuri este alta treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de asta, masinile pt Suedia au o "smecherie". Dupa ce  porneste motorul se aprinde si lumina. ca sa nu mai existe probleme.

Si amenzile sunt al naibii de mari daca nu le ai aprinse.

<{POST_SNAPBACK}>

Optiunea se chema "daylight running lights". Sunt destul de multe masini (cam toate de fapt) pe care se poate activa.

cu ce deranjeaza proiectoarele de ceata ziua? nu am intalnit cazuri deranjante. cat despre stopuri este alta treaba.

<{POST_SNAPBACK}>

Ideea e ca in general cei care folosesc proiectoarele aprind si stopul de ceata (care e foarte deranjant - stim cu totii). Cred ca ar trebui amendati cei care-si aprind stopul de ceata pe vreme buna.

Ca sa raspund la intrebare : nu le folosesc pentru ca nu sunt obisnuit. Dar cred ca ar trebui sa-mi fac un obicei din a le folosi, macar in afara orasului. Deh, greu cu obiceiurile vechi (vezi centura in oras ...).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu circul cu faza scurta aprinsa cand ies din oras pentru ca esti mult mai bine observat pe drum.

In oras poate ar fi bine sa se mearga cu luminile de pozitie. Chiar daca sar putin de la subiect zic ca ar trebui date niste amenzi la cei care merg cu proiectoare puternice si prost reglate, celor care folosesc stopul de ceata cand nu e necesar dar si celor care stau cu piciorul pe frana la semafor.

Cred ca e o boala sa stai cu piciorul pe frana la semafor... daca as sta si eu, cel din spate cu faza lunga aprinza cu ar fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

faza cu piciorul pe frana la semafor mi se pare cam exagerata, iar pana la amenda mi se pare deplasat. drumurile nu sunt tocmai plane, iar folosirea franei de mana nu este intotdeauna cea mai comoda. daca te deranjeaza stopurile la semafor , exista si autobuzul ca optiune, stai mai sus si nu ai nici un stres.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ai inteles gresit... Se sta cu piciorul pe frana cand nu este necesar, ca acum nu's idiot sa fac galagie cand e neaparata nevoie ca masina sa fie ajutata la un semafor din rampa.

Nu vreau sa fiu rautacius, dar ori nu ai inteles ce vreau sa spun ori esti unu' de stau calare pe frana la semafor. Iti doresc sa stai in spatele unei masini cu becuri bune pe frana vreo 3-4 minute la un semafor.

La faza cu autobuzul prefer sa nu iti raspund... multa bafta.

Modificat de Mariuz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema este cu masinile noi cu stopuri puternice, dar aici intervine spiritul civic si o doza de respect, care lipseste de cele mai multe ori.

sunt de acord cu folosirea fazei scurte in timpul zilei, proiectoarelor de ceata (montate din fabrica si reglate corect) si a stopurilor de ceata doar in cazurile pentru care au fost concepute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai zis bine: RESPECT, asa ca hai sa-l respectam si pe cel din spatele nostru. B)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai sus m-am declarat nemultumit de folosirea stopului de ceata. Dar in cazul franei nu sunt de acord cu tine. Si eu ma plang uneori cand stau la stop si ma orbeste cel din fata cu stopurile desi nu e nevoie. Dar macar e static. Pe cand stopul de ceata e deranjat in mers, ceea ce poate duce si la accidente...

In plus de asta :

- unii soferi incepatori sunt instruiti sa stea la stop cu piciorul pe frana ca sa nu uite sa faca asta cand e panta - sincer prefer asa decat sa-mi zgarie unul masina ca nu era atent cand o ia masina din loc

- la cutiile automate cand stai pe loc trebuie sa tii frana usor apasata (daca nu scoti din "Drive").

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!