Jump to content

Oscilatii ralanti


bixy
 Share

Postare recomandată

Angel-Boy motorul tau nu are debitmetru de aer, ca si pozitie este situat pe furtunul de admisie aer langa cutia de filtru si arata ca o cutiuta patrata. Debitmetru de aer se gaseste la motoare de peste 100 CP, gen 1,6 74KW 101 CP sau la motoare de 2000 de cmc in sus. Bafta!

Nu stiu de ce, dar am impresia ca tu nu citesti ce se scrie pe aici, dar iti mai spun o data: motorul tau nu are debitmetru de aer, deci nu ai ce sa desfaci!!! In cutia filtrului de aer ai o clapeta care comuta intrarile aer rece si aer cald in motor si este comandata de ECU cu ajutorul unui furtun de vacuum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 352
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • denismoc

    22

  • Angel-Boy

    18

  • Turbocip

    17

  • adyre

    15

Top Posters In This Topic

Posted Images

Te injecli, motorul lui are debitmetru... Ma rog, masoara presiunea si nu cantitatea de aer (MAP nu MAF)

Este dispus la intrarea in corpul de injectie, pe traseul de admisie, evident

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@robert28 eu nu am cutie filtru are .. la mine e deasupra , respectiv in el intra doar un furtun , fara alte accesori....

uite o poza inainte sa curat clapa ... puteti sa-mi spuneti p unde as putea sa gasesc ?

Modificat de Angel-Boy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai Valentin sunt 2 lucruri diferite, vorbim de presiune si de cantitatea de aer aspirat in motor, deci nu este un debitmetru in sensul real al cuvantului. Angel-boy cauta sa te uiti mai bine si pe la furtunurile acelea mici de vacuum sa nu fie vreunul rupt sau ciupit si sa primeasca aer fals.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate, insa majoritatea folosesc acelasi termen de debitmetru, chiar daca nu e corect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Dupa cateva minute de la pornire, se aude un releu care decupleaza, iar turatia la relantiu revine la valorile nominale.

Este cumva releul de incarcare a bateriei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si motorul meu este un AEE iar problema este ca sta la relanti la 600rpm cu mici smucituri. Intrebarea este daca nu pot ridica relantiul la 800-850 si de unde?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa va spun ce patesc eu ,cand pornesc motorul si este rece am relantiul la 400 rpm , dupa ce ajunge la 90 grade se stabilizeaza la 800 rpm ... acuma ma gandesc ca este "socul" de vina. Bun azi am desfacut mufa incercuita cu rosu ( nu stiu ce senzor este acolo ) dar am observat ca pinii sunt imbibati cu un lichid , am curatat cat de cat pinii si am pornit motorul fiind rece timp in care nu mi-a mai facut problema pana la a doua pornire. Poate stiti ce este piese aceea , sau care anume este "socul" sau de ce am simptomele astea la motor. Am mai incercuit 3 fire cu galben , as vrea sa stiu ce anume sunt si de unde vin, le am cam oxidate.

45640865.th.jpg

nu am reusit sa gasesc rezolvare , cat de curand vreau sa schimb acel senzor al apei , cu toate ca imi arata bine temperatura in bord .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu problema mea, care pentru scurta durata s-a rezolvat.Simptome: la rece se tureaza pe la 16-1800rpm, iar dupa ce se incalzeste relantiul nu scade sub 10-1200.Cand vrea, adica de foarte putine ori sta normal la 750-800rpm.Ce am verificat: prima data am crezut ca ii furntunasul de vacuum pe care era iesit si l-am pus inapoi.M-am gandit ca poate fi motorasul de relanti pe care l-am schimbat si tot asa face.Am resetat clapeta de vreo 2 ori si am observat urmatorul lucru:dupa ce pun bornele si pornesc motorul relantiul sta normal la 750-800, iar dupa ceva timp ~ 1 min se tureaza la 1000.Am verificat senzorul de temperatura care daca scot mufa si apa este sub 60 grade se tureaza, iar daca motorul este cald si mufa este scoasa nu se tureaza, ramane la fel turatia.Nu stiu ce as mai putea sa verific.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vasy ti se intampla si in mers? De exemplu cand stai la semafor sa se ridice turatia cu peste 300-400 rpm fata de valoarea nominala la relanti si anume de 800 rpm?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, se intampla sa se ridice.Din moment ce motorul nu mai actioneaza rotile, este scoasa din viteza sau apasat ambreiajul asa face.In rest merge foarte bine, trage ok, dar cu relantiul este o chestie.In seara asta odata sau de 2 ori a stat la 750-800rpm, in rest se ridica la 1000 cu motorul cald.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vasy cu riscul de a ma repeta o sa-ti spun cum a fost la mine avand in vedere ca detin acelasi motor, numai codul motor difera. Aveam aceleasi probleme cu relantiul ca si tine, dimineata pornea ok, statea putin la 1000 rpm si revenea usor la 800rpm, relantiul incepea sa o ia razna cand incepea sa ajunga la temperatura optima de functionare si anume o lua razna de exemplu cand stateam la semafor, se ridica la 1000-1200 rpm din senin fara sa calc acceleratia, fara sa fac nimic. Am cautat toate cauzele posibile , am desfacut corpul injector, l-am curatat inclusiv, clapeta de acceleratie, motorasul de relanti,am verificat senzorul de temperatura. In timp ce era motorul pornit am obervat din intamplare ca, cablul de acceleratie nu culisa bine pe camasa lui si anume agata si ramanea tras si avea scapari, si mi-am zis sa torn niste ulei de motor pe camasa sa vad daca mai face asa.A fost o schimbare enorma de comportament al motorului,mi-au disparut fluctuatiile de relanti, aveam un raspuns mai bun la acceleratie. A fost o solutie de moment, pentru ca intre timp am schimbat cablul de acceleratie cu unul pe original, ca nu puteam sa stau sa-i torn ulei mereu. Ce am observat cand am dat cablul vechi jos de pe masina ca pur si simplu acesta se alungise in decursul timpului, de era din 1995 de cand era masina :icon_thumright: , incearca sa te mai uiti la reglajul cablului iar daca acesta la capatul cursei si anume nu mai ai unde sa misti acea piedica care il tine intins inseamna ca este terminat. In speranta ca m-am facut inteles iti doresc BAFTA!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi, am controlat si cablul si pare sa fie ok.Daca ar agata cablul atunci dimineata de ce porneste pe la 1600rpm desi nu se apasa acceleratia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice masina pe injectie isi regleaza ralantiul singura. Dimineatza porneste la turatii mai mari pentru ca e rece motorul. Odata cu incalzirea lui o sa scada si turatiile. La 950 rpm e optim

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu ca isi regleaza singura relantiul si porneste dimineata la turatii mari pentru a se incalzi motorul, dar totusi 1800? :icon_thumright: Cu motorul rece relantiul sta la o turatie intre 1000-1200 normal...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica furtunasele de vacuum din spatele corpului injectorului si functionarea parghiei de comutare aer rece/aer cald de sub filtrul de aer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

furtunasele le-am verificat si sunt ok, dar nu stiu cum sa verific daca comuta acea clapeta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine e din Cluj si ma ajuta cu un VAG COM . Multumesc frumos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

furtunasele le-am verificat si sunt ok, dar nu stiu cum sa verific daca comuta acea clapeta

Nu mai stiu daca poti verifica asta in Output test, dar de ce nu desfaci capacul, pornesti motorul si te uiti la clapeta sa vezi daca comuta odata cu incalzirea motorului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clapeta o gasesti sub filtrul de aer. Pornesti motorul si observi ca, odata cu incalzirea motorului, clapeta inchide aerul cald ce vine de la motor - la pornire, si lasa aerul de afara sa treaca spre motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

dragul meu, tu esti ecel turbo, de iti faci reclama asa de acerba?

a reseta calc, din ce stiu eu, nu ai nevoie decat de o cheie de 10 sa scoti borna la baterie..........dar daca masina trage sa moara dupa ce spuneai tu, nu se rezolva prin asa ceva, e ca si cum ai spune, "uper mecanic, mi-a scos bateria si s-a reparat masina singura"

scuze daca sunt prea dur, insa m-am pliktisit sa tot citesc reclame pentru mecanici auto, la acre daca te duci sunt "priceputi" sa schimbe uleiul si filtrele la masini noi, ca la cele vechi se uita ca gaina"n lemne

Verifica si cele ce ai spus mai sus !

pot fi o cauza a problemei tale ,

la mine sunt noi si tot oscileaza 2 mm sus si 2 jos in jurul a 900 de rotatii si tot tremura masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragul meu paizisc :

Nu se reseteaza nici un "calc" dupa cum te exprimi tu mai sus , cu cheia de 10 si scosul bornei - se face adaptarea clapetei de acceleratie.

OffTopic: Eu totusi presimt ca pentru tine toti cei ce vor sa te ajute ii numesti "priceputi".

Eu personal nu ti-am raspuns la vre-un topic de-al tau vreodata - nu iti inteleg agitatia!

Mai citeam si eu posturile tale si chiar am observat ca te pricepi si la mecanica : Aici si Aici

Si inca ceva: incearca sa nu mai folsoseti prescuratari sau limbaj gen mirc (vezi mai sus - "pliktisit") caci pe noi ne deranjeaza si pe de alta parte este interzis si de regulament .

Imi cer scuze si eu daca am fost prea dur si sper ca discutia sa se termine aici !

Sper sa iti rezolvi problema cu "tremuratul masinii" .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

L a pornire calculatorul isi ia informatii de la senzorul de temperatura al apei si cel al aerului aspirat de motor (cel din corpul injectorului).In functie de acestea da comanda motorasului de ralanti sa deschida cu cateva grade clapeta.Evident ca 1800 de rpm nu sunt normale, deoarece sunt convins ca motorul tau nu se simte deloc bine la pornire cu aceasta turatie.Dar daca o pornesti,nu atingi acceleratia,porneste la 1800 rpm si apoi scade si se stabilizeaza cat de cat la turatia ta normala de ralanti (pe care o gasesti in manualul de reparatii, 900 rpm nefiind o regula) cu un +/- 25 rpm atunci trebuie sa urmaresti neaparat daca senzorii de temp amintiti isi fac treaba cum trebuie (urmariti cu vag-com).Totodata roaga pe cineva sa puna contactul si tu urmareste la clapeta cat de mult se deschide motorasul acela (eventual daca te ajuta cineva cu diagnoza vezi ca este un camp care citeste la cate grade se deschide clapeta cand pornesti la rece si cate grade are cand se stabilizeaza).

Ideea e ca daca ai avea un furtun defect ar trebui sa se vada efectul si cand motorul este cald,vezi sa nu traga aer fals,verifica supapa de la canistra de carbune activ - se afla langa cutia filtrului de aer (daca scoti mufa turatia creste deoarece motorul primeste mai mult aer - supapa ok).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragul meu paizisc :

Nu se reseteaza nici un "calc" dupa cum te exprimi tu mai sus , cu cheia de 10 si scosul bornei - se face adaptarea clapetei de acceleratie.

OffTopic: Eu totusi presimt ca pentru tine toti cei ce vor sa te ajute ii numesti "priceputi".

Eu personal nu ti-am raspuns la vre-un topic de-al tau vreodata - nu iti inteleg agitatia!

Mai citeam si eu posturile tale si chiar am observat ca te pricepi si la mecanica : Aici si Aici

Si inca ceva: incearca sa nu mai folsoseti prescuratari sau limbaj gen mirc (vezi mai sus - "pliktisit") caci pe noi ne deranjeaza si pe de alta parte este interzis si de regulament .

Imi cer scuze si eu daca am fost prea dur si sper ca discutia sa se termine aici !

Sper sa iti rezolvi problema cu "tremuratul masinii" .

poti sa intelegi, ca am ajuns la capatul rabdarilor si ca in 2 saptamani am fost la 4 service auto, am platit si schimbat tot ce mi-au cerut si ca masina merge din ce in ce mai prost?

scuze daca sunt un pic "acid", cat despre prescurtari, etc etc................inca o data iertare cer

si totusi, esti mecanic, te pricepi, esti in Buc?

iti aduc masina, da-i de cap, platesc si plec fericit, iar tu ti-ai castigat un client cre va reveni de fiecare data cand are nevoie si poate chiar amici si sigur iti voi ramane recunoscator

ce mi se pare anormal la ea, sunt urmatoarele

tremura la relanti, care variaza putin intre 870 si 900rot/min, la cald

se opreste in mers, sau la relanti stationand la vreun semafor, iar in mers sau cand opresc si scot din viteze, acul turometrului, coboara pana la 650-700rot/min, revenind usor, peste o secunda de stat acolo, la turatia mentionata mai sus

adaug, ca de la 90km/h nu mai trage ca inainte si se aude un fluierat slab ciudat din zona motorului

initial, din cauza acestor probleme, am schimbat capac delco, bujii si s-au verificat clapeta acceleratie, fisele bujii, injector, motoras relanti, senzol hall, bobina inductie, sonda lambda, contacte electrice, etc etc

multumesc mult pentru atentie

Modificat de paizisc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut. Am si eu o nelamurire. De ce dimineatza de regula atunci cand vreau sa pornesc motorul acesta moare iar daca calc putin pedala de acceleratie o ia??? De ce oare???

Salut. Nu a incercat nimeni sa anuleze chip-ul de pornire??? Si daca da cum trebuie procedat? Astept pareri. Multumesc :lol:

Modificat de v@sy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!