Jump to content

Schimbat Rulmenti Roti Fata/spate


rycco4u
 Share

Postare recomandată

imi pare rau k nu ai reusit... totusi cred k s-ar putea sa mearga cum am zis mai sus :)

apropo

asta e surubul de care vorbeam vezi poza.

iar daca desfaci si surubul de la capatul de bara si scoti amortizorul din partea de sus s-ar putea sa reusesti..numa ca o sa fie mai greu de manevrat pe urma ca ai si ansamblu amortizor- arc si portfuzeta la un loc.

ce ai vazut in poza era operatia pentru scoaterea fuzetei

spor la treaba daca te apuci si sa ne anunti si pe noi ce ti-a iesit :Driver:

bafta

post-34876-1280328276_thumb.jpg

Modificat de Darkgrin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 310
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • AdryanDim

    16

  • paul_ral

    16

  • b-66-six

    12

  • mihai15mai

    11

Top Posters In This Topic

Posted Images

deci rulmentul iese din portfuzeta inspre motor...si cum zici tu ar trebui sa poti scoate planetarele inainte de treaba asta ceea ce nu cred k vei reusi... la dacie da, iesea planetara fara sa dai jos portfuzeta, iesea din partea cu cutia ...,,, dar innebuneai chinuindu-te s-o pui la loc, poate chiar nu reuseai...

Rulmentul nu iese ca fuzeta, ci exact invers!

Desi am vazut ca in chitul pt rulmenti fata intra 2 sigurante si parca amandoua sunt sigurante de alezaj. Asta ar insemna ca rulmentul sa poata iesi in ambele parti. E posibil sa difere de la model ma model?

Pun si linkul cu postul ce l-am vazut eu.......sper sa nu fie nici o problema. Daca ai putina rabdare sa te uiti ai sa vezi ca poza aia e pentru scoaterea rulmentului, dar poate nu a tinut cont cand a pozat. Nush ce sa zic, vineri vin rulmentii si sambata sper sa pot sa ma sa-i schimb si o sa stiu exact.

linkul: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?...b-without-press

Revin cu alta imagine din care trag concluzia ca se poate extrage rulmentul si in exterior:

DSC_0232.jpg

Modificat de kytic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Varianta cu demonarea fuzetei siportfuzetei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi am vazut ca in chitul pt rulmenti fata intra 2 sigurante si parca amandoua sunt sigurante de alezaj. Asta ar insemna ca rulmentul sa poata iesi in ambele parti. E posibil sa difere de la model ma model?

Pun si linkul cu postul ce l-am vazut eu.......sper sa nu fie nici o problema. Daca ai putina rabdare sa te uiti ai sa vezi ca poza aia e pentru scoaterea rulmentului, dar poate nu a tinut cont cand a pozat. Nush ce sa zic, vineri vin rulmentii si sambata sper sa pot sa ma sa-i schimb si o sa stiu exact.

linkul: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?...b-without-press

eu te inteleg...dar cum ai tu loc sa scoti siguranta de pe partea cu fuzeta? ca sa scoti in aceiasi directie...

daca reusesti sa scoti fuzeta inainte da, ar iesi, dar pe masina cred ca e foarte greu sa faci asta.

tot cred ca ar fi mai simplu sa dat jos cu tot cu ansamblu arc -amortizor pentru a nu deregla geometria

Modificat de Darkgrin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu te inteleg...dar cum ai tu loc sa scoti siguranta de pe partea cu fuzeta? ca sa scoti in aceiasi directie...

daca reusesti sa scoti fuzeta inainte da, ar iesi, dar pe masina cred ca e foarte greu sa faci asta.

tot cred ca ar fi mai simplu sa dat jos cu tot cu ansamblu arc -amortizor pentru a nu deregla geometria

O sa incerc sa fac un plan drept, paralel cu fuzeta pe suprafata port fuzetei (maine desfac roata si o sa vad exact cum) si apoi cu niste suruburi mai lungi le infiletez in fuzeta in mod egal in toate orificiile si cand or sa intalneasca planul paralel cu fuzeta or sa extraga fuzeta.

Daca mai e vreo greseala in ratiunea mea.................opriti-ma. Cum am mai spus nu am desfacut pana acuma si poate imi scapa ceva!

Are cumva fuzeta vreo siguranta la interior??

Modificat de kytic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Vin si eu cu o problema...Imi huruie masina dintr-o data, e posibil sa fie de la rulmenti? deci e prea dintr-o data, mergeam spre brasov si la un moment dat mi s-a parut ca huruie ceva( cam pe spate) si a inceput sa se accentueze, la 70Km/h deja se aude, si creste exponential cu viteza zgomotul. Face la fel si in cuplu si pe liber deci nu e cutia. am ridicat masina, si am observat ca aveam roata dreapta spate cam infranata, am desfacut putin piulita incat sa am un joc insignifiant si tot asa face... problema ar fi urmatoarea, dc cand fac dreapta nu se mai aude? sa fie cumva si rulmentii pe fata ? sau doar din cauza ca intru in curba si rulmentul e in "torsiune" ?

salutari

Modificat de Darkgrin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E un rulment de la puntea fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum naiba... mi se pare greu de crezut deoarece nu au mult de cand sunt schimbati... sunt FAG

daca ar fi rulmentii spate nu ar trebui sa se opreasca din huruit daca as vira stangaa/ dreapta?

Modificat de Darkgrin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Huruitul care dispare cand iei viraj stanga-dreapta poate fi si de la un rulment spate. E problema de unghiuri, caderi, convergente si solicitari care se amplifica in anumite sarcini. Si nu spun din auzite, ci din patite. Asa turbam si eu de la un huruit care disparea complet cand luam viraj dreapta. Si a fost rulmentul de pe dreapta spate. Care a tinut fix 12k km. Stiu ca rulmentii sunt difetiti la platforma mea, nu ca la voi, da' e vorba de fenomen.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm si eu,saptamana asta s-a dus un rulment pe spate dreapta si la fel cand viram dreapta nu se mai auzea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca o ridic pe cric in partea din fata, o bag in viteza si acceleraz mai tare ar trebui sa se auda huruit la roata daca are rulmentul probleme nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca o sa mearga pentru ca nu apasa nicio o forta pe ei.

Verifica ca toate rotile sa fie bine stranse si daca zici ca pe cei de pe fata i-ai schimbat, ai putea sa-i schimbi si pe cei de pe spate. Sunt destul de ieftini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Optimal sunt ok? sau nu?.. am gasit optimal 25 bucata si fag 35.. ce ziceti ?:D

si inca ceva: mersi de ajutor tuturor ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astept si eu raspunsul la intrebarea lui Darkgrin.

Ce firma de rulmenti recomandati?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu merg cu optimal pe spate de vreo 3000km...pana acum se prezinta bine, mai tarziu nu stiu ce va fi...oricum sunt multumit de raportul

calitate/pret

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

buna am si eu o intrebare, stie careva cum se schimba fuzeta de la rotile din spate?va rog ajutati-ma

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Demontezi roata, scoti capacelul de protectie situat pe centrul tamburului, scoti splintul de siguranta si demontezi rulmentul.

Scoti tamburul si apoi desfaci cele 4 suruburi care fixeaza fuzeta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cei care schimba rulmentii pe spate aveti grija sa nu stangeti piulita de tot.

Si dupa vreo 1 luna de la montare sa verificati din nou pentru ca ei se mai aseaza si e posibil sa faca iar joc si atunci o sa aveti batai la denivelari si o sa credeti ca e de la bucsele spate sau amortizoare.

Eu ridic roata spate pe cric, las frana de mana in jos si misc de roata si daca aveti joc si o mica bataie evident atunci mai trebuie strans foarte putin piulita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Salutari.

Am observat in aceasta dupa amiaza ca dupa ce am plecat cu un pic de "scartz" de la semafoe mi se aude un huruit cred ca de pe dreapta fata. Nu se simte la picioare dar se aude mai insurdina. Or trebui rulmentii schimbati? Va rog daca ati avut cineva o astfel de problema sa imi zica , sa numai dau roata jos sau fuzeta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Solutia cea mai simpla de a afla daca ai un rulment uzat , este sa ridici masina pe cric , pe rand la fiecare roata si sa invarti roata cu mana. Pui urechea pe aripa. Daca este rulmentul dus , se va auzi un huruit. Se transmite din piesa in piesa si aripa actioneaxa ca o cutie de rezonanta. Dupa ce ati "ascultat" pe rand , fiecare roata , va veti da seama cu siguranta care este rulmentul cu probleme. La rotile unde nu-s rulmenti uzati nu veti auzi nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

la masina din semnatura cu frana cu discuri pe spate, sunt cate 2 rulmenti sau cate unu singur pe fiecare roata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand se schimba se schimba toti 4 o data? sau pot de exemplu sa ii schimb numai pe cei din exterior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tot desfaci schimbai pe toti. Si daca discurile sunt uzate shimba si discurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!