Jump to content

Schimbat Rulmenti Roti Fata/spate


rycco4u
 Share

Postare recomandată

Probabil a vrut sa spuna ca incalzind mai puternic in zona se poate topi si scurge vaselina din rulment ceea ce poate aduce huruiala.

In realitate e foarte putin probabil sa apara fenomenul pentru ca in conditiiile de utilizare normala a masinii uneori se pot atinge temperaturi de 150 de grade in butuc si discul de frana, la coborari lungi de pe munti cu masina plina, etc si nu apare huruiala. Eu am vazut cu ochii mei; dupa ce am coborat pana in Comarnic, am dat un scuipat per janta si sfaraia. Dar nu mi-a huruit nimic dupa aceea.

Acum vreo 15 ani am vrut sa scot o planetara, nu (prea) existau chei pneumatice in mild '90-es si am luat efectiv manivela cea lunga din trusa de scule (aia cu maner de plastic rosu) si am proptit-i in pamant pe o scandurica, am bagat masina in marsarier, nefiind pe cric, ci pe prorpiile roti si am mers putin inapoi.

Incepuse sa se ridice de roata aia.. dar pana la urma ,cranc, a cedat.Are 350 kg pe o roata fata...Nu exista nici WD-40 pe vremea aia dar dadusem cu lichid de frana, foarte bun degripant.

Poate metoda mea ajuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
  • Replies 310
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • paul_ral

    16

  • AdryanDim

    16

  • b-66-six

    12

  • denismoc

    11

Top Posters In This Topic

Posted Images

salut,sunt si eu nou pe acest forum si vrea sa sa-i rsp d-lui 'rac3mast3r' ca nu tr neaaparat mers la service pt rulmentii din fata,eu i-am sch ieri cu frate'miu si in primul rand n-ai treaba cu unghiu de fuga si in al doilea trebuie doar cineva care a mai schimbat rulmenti si stie despre ce e vb.eu,de ex,stiu acum sa-i schimb

Modificat de alexdinu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt. rulmentii fata nu ti-a trebuit presa?

Eu am scos siguranta aceea dupa care m-am oprit (am o fuzeta in boxa cu rulmentul distrus si am zis sa experimentez)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-ti trebuie neaparat presa.

Eu am pus fuzeta pe banc si am luat-o la cicocanit. Am pus o tubulara sau o teava care se potrivea cu diametrul rulmentului. Cand il bagi inapoi il bati cu rulmentul vechi.

Nu stiu cat de ortodox este , dar a mers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se recomanda sa se ciocaneasca in rulmentul de pe fata mai ales ca pe interior camasa e despartita in 2 si mai ales ca se poate baga stramb , mie mi-au dezmembrat la service un rulment nou sub ochii mei caci li se stricase presa ,au adunat bilele,le-au pus la loc, pana la urma l-au montat, dar acum huruie si tre sa-l schimb iar.Am facut rost de o presa si am sa fac eu toata treaba din nou, iar piulita de la planetara cel mai simplu se desface cu roata montata, se scoate capacelul de la roata dintre prezoane, cineva apasa frana(roata sa stea pe pamant) iar altul desface cu o cheie tubulara mai sanatoasa cu o teava prelungitor si cedeaza destul de usor, mare prostie sa pui in viteza si sa proptesti cheia pe undeva se pot intampla accidente .La fel de proasta e si metoda cu incalzitul, pt. ca se decaleste si metalul de la planetara.Ideea e sa ai scule cand te apuci de asa ceva, si cea mai buna cheie pt. asa ceva e una "tiganeasca" o cheie solida si mai lunga decat tubularele obisnuite,eu am cumparat una.Treaba e destul de meticuloasa dar merita mai ales cand o faci cu mana ta...cei de pe la ateliere trateaza superficial masinile mai vechi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are dreptate Rillu,nu e indicat sa bati cu ciocanu,macar pune un lemn deasupra,e o intrega lucrare,mi-a luat vreo 5 ore sa schimb la ambele roti

Modificat de alexdinu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am dus si eu masina la service sa schimbe bucsaraia , printre care si burdufu la planetara pe dreapta, zis si facut

masina a fost de luni pina miercuri in service mecanicu fiind un consatean de al meu si vb aia avand incredere in el

cand am duso nu se auzea nimic pe fata ceva de genu rulmenti , cand am luato miercuri mergea tapana pina la 50 km/h fiind in oras , am esit pe E85 si talpa de la 50 in sus se aude ca un avion si precizez ca nu se auzea nici cel mai mic zgomot de rulment cand am duso si chiar pe dreapta

se poate defecta sau nu a bagat planetara bine, e posibil ca zgomotu sa apara dintr-o data puternic, e din ce in ce mai acentuat, un mecanic mai zecea ca e posibil sa nu fie stransa bine ca cica se strange foarte tare

ce credeti ca ar fi si un rulment nu e decat 350 cu tot cu manopera :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

untouchablle

ce zgomot e ? :| Daca zumzaie sau scartaie poate a umblat la capetele de bara si trebuie sa faci unghiul de fuga :|.

Daca zici ca a schimbat si burduful la planetara pe dreapta poate ti-a desfacut suruburile alea 2 de vin prinse in telescop si ti s-a modificat unghiul de cadere :|. Ia sa te uiti bine nu se vede pe cauciuc ?

Nu sunt specialist dar daca era ceva de la capul de planetara, facea mai urat si in continuu. Ma gandeam ca nu l-a prins cum trebuie.

Si daca zici ca zgomotul apare dupa 50 de km/h mai mult ca sigur e unghiul de cadere :D.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in speranta ca nu sunt off topic,vreau sa va intreb daca ati mai auzit de un sunet ca de greiere...nu huruit,nu fier pe fier,ci doar parca ar fi un greiere...si numai dupa ce(cred io) se incalzeste roata....multumesc.orice idee e binevenita.roata nu joaca,directia e excelenta.

respect :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E desprins ceva si-ti tripideaza ori iti atinge ceva prin caroserie sau in alta parte a masini,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma prea pricep si nu stiu daca te ajuta, dar si la mine se auzea un scartait parca doar dupa ce mergeam putin cu masina si ma innebunea. Dupa vizite pe la mai multi mecanici si service-uri mi-a spus cineva ca ar fi placutele de frana. Am schimbat placutele si am scapat de scartaitul ala suparator, tin sa mentionez ca si la rotile din spate am schimbat sabotii pt ca si acolo se auzea un scartait, dar doar cand ridicam piciorul de pe pedala de frana sau cand lasam jos levierul franei de parcare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

untouchablle

e normal sa se auda scartait. Daca intra putina apa imediat scartaie. Verificati inainte de a schimba placutele pentru ca am vazut multi oameni plangandu-se ca le-au schimbat degeaba. Si mie imi scartaie sabotii pe spate ( fac ca un om care sughite :Driver:) ) , trebuie sa dau camasa aia jos si sa dau cu solutie degripanta speciala pentru frane. E 10 lei parca.

Modificat de untouchablle
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiam ca e putin diferit.. si anume fuzeta e o piesa si port fuzeta alta (vezi imaginea atasata), nu e de golf dar e aceiasi chestie. Din moment ce ati schimbat rulmentii unghiul de cadere se cam duce....e destul de greu sa nimeresti cum a fost exact pozitia amortizorului pe portfuzeta odata ce le-ai dat jos, chiar daca le faci semn... la schimbatul rulmentilor fata e neaparat nevoie de o bucsa pentru camasa interioara a rulmentului (pentru montare), pentru demontat suntem toti buni :D ... pentru cea exterioara e deajuns un rulment vechi pe care il polizezi putin pentru a reusi sa duci rulmentul pana la capat( in interiorul portfuzetei, si pentru a putea introduce siguranta). iar pentru introducerea fuzetei in rulment cum spuneam este nevoie de u bucsa cu diametrul interior putin mai mare decat cel interior al rulmentului si cel mai bine ar fi daca ati avea o menghina( presa improvizata dintr-un surub cu piulite la capat) ideea e ca presa sa fie zdravana pentru ca intra destul de greu, orice strungar poate face o astfel de presa. e un surub care trebuiesa intre prin fuzeta si piulitele sa fie destul de lungi, in sensul de a avea cat mai multe "spire" de filet pentru rezistenta. dar cum ziceau si golegii mai sus nu e recomandat sa bati in rulment pentru ca se duce stratul de cementare de pe camasi, bile si o sa aveti neplacuta surpriza ca rulmentii sa tina o saptamana :D. dar sa nu se inteleaga gresit nu e recomantat sa bati intr-o camasa pentru a o introduce pe cealalta, adica toata forta sa fie in bile, marginile camasilor etc, nu e nici o problema daca bati in camasa exterioara pentru o introduce rulmentul in portfuzeta, atata timp cat nu bati intr-o parte si nu bati direct in camasa ci cu un alt rulment(bucsa). la golf pe fata, rulmentul are o dubla camasa pe interior, ceea ce nu ne prea lasa sa batem in el cand introducem fuzeta(chiar rulmentul e facut sa lucreze normal cand este strans de planetara si piulita aferenta). de aceea cel mai bine e sa aveti o presa la indemana, rezolvati foarte repede si nu costa mult.

spor la treaba

post-34876-1278312736_thumb.jpg

Modificat de Darkgrin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

untouchablle

imi cer scuze de exprimarea gresita. Sunt incepator. Acum stiu sigur ca ii zice port fuzeta sau suport fuzeta :D.

Modificat de untouchablle
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Sa va povestesc patania mea. De cand am luat masina din germenia se auzea un huruit pe fata. Am schimbat rulmentii, discurile si placutele pa fata. Dupa schimb se auzea pe spate. Ok. Ma duc cumpar rulmenti, ma minunez de pret (setul 35 lei FEBI). Am schimbat rulmentii si surpriza, dupa 2000 km huruie iar. Am zis ca am strins prea tare rulmentii. Cumparat altii (binenteles tot FEBI), schimbat rulmentii si de data asta strins cum zice cartea. Surpriza dupa alti 2000 de km iar huruit. M-am enervat si am cumparat rulmenti SKF (dublu la pret) si i-am schimbat. Acum am peste 20000 de km si merg perfect. Deci in concluzie nu cumparati rulmenti ieftini si mai ales FEBI ca sunt foarte prosti. Pur si simplu calea de rulare se exfolia. FEBI ( made in germany?). Am vazut ca si bucsele FEBI sunt foarte proaste.

Modificat de cristi-bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Am schimbat azi rulmentii de pe o roata spate ca cei vechi huruiau la viteze de peste 40km/h.cei vechi fag.cei noi ruville.Vaselina folosita,albastra mobil.Intrebare:De ce mi se incinge roata pe care am schimbat rulmentii?Sa se fi strans prea tare piulita?Intr-un post de acum cateva pagini scria ca de fapt piulita se strange la maxim.Altii spun ca se strange la maxim dupa care se da inapoi nu stiu cat.De fapt cat se strange acea piulita?Idei?Tin sa precizez ca am tambure pe spate?

Modificat de drkang
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite aici!

post-65440-1279539728_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am schimbat rulmentii am cam 20000 si nu am nici cea mai mica problema... la cei conici exista varianta "romaneasca", .. varianta cu strans maxim(maxim nu inseamna sa strangi pana nu mai poti... acel maxim se simte la cheie, cand simti k s-a strans, nu tragi pana-i rupi filetul...) si dai 90 de grade inapoi(un sfert de tura) merge perfect... nu am auzit pe nimeni sa aibe probleme daca a facut asa..poate ma insel..dar la mine merge perfect

spor

Modificat de Darkgrin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se poate sa ma ajute cineva cu ceva sfaturi de schimbare rulemnul de pe spate la goalfa mea

am inteles ca surubul nu se strange tare.

si acum intrebarie am frana pe dis pe spate.

1.Am inteles ca sunt 2 rulmenti pe o parte

2. Este nevoie de presa?

3.trebuie sa dau jos si etrierul?

4. Vine dat jos si discul de frana?

5.Are cinva niste intructiuni ?

mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.Am inteles ca sunt 2 rulmenti pe o parte-------------------DA,sunt 2 rulmenti

2. Este nevoie de presa?---------------------------------------NU este nevoie de nici o presa

3.trebuie sa dau jos si etrierul?........................................DA,doar il desfaci din suport si il agati cat sa nu te incurce dar fara a intinde prea mult de el

4. Vine dat jos si discul de frana?.....................................DA,in el sunt montati rulmentii,unul la interior si altul la exterior

5.Are cineva niste intructiuni ?.........................................Multi dintre colegii de pe forum au pus poze pe acest topic din manual exact cum se desface,in principiu nu este greu deloc,ca sa schimbi rulmentul incepi prin a da protectia la praf din butuc,acel bulb rotund,scoti siguranta,desfaci piulita si tragi discul afara,asta numai dupa ce ai demontat etrierul.Camasa atat la interior cat si la exterior se scot cu o surubelnita mecanica lata batand in ea cu ciocanul usor.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca si eu trebuie sa schimb rulmentul pe fata dreapta si parca si cel din stanga huruie putin. Am citit topicul si vreau sa multumesc celor care au postat, sunt de mare ajutor. Nu am mai schibat niciodata si am cautat si niste imagini care sa fie de ajutor si am gasit ceva destul de complex zic eu: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?2750141.

Am vazut ca parerile-s impartite legate de reglarea unghiului de fuga dupa schimbarea rulmentilor fata, desi personal cred ca ar trebui reglat unghiul as fi curios sa mai auzim niste pareri de la cei mai in masura :).

Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intotdeauna trebuie refacuta geometria in acest caz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As vrea sa mai intreb un lucru pe cei care au trecut prin asta.........repet, nu am schimbat niciodata un rulment dar am putine cunostinte de mecanica.

Daca desfac doar fuzeta si o extrag cu o presa (sau ceva improvizat) nu reusesc prin aceeasi metoda sa extrag si rulmentul din port fuzeta?

Ar fi oare prea dificil sa bag rulmentul nou direct pe pozitie??

Sper sa nu fi spus o prostie, dar daca ar merge asa cred ca as scapa de refacut geometria la roti.

Numai bine.

Modificat de kytic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci rulmentul iese din portfuzeta inspre motor...si cum zici tu ar trebui sa poti scoate planetarele inainte de treaba asta ceea ce nu cred k vei reusi... la dacie da, iesea planetara fara sa dai jos portfuzeta, iesea din partea cu cutia ...,,, dar innebuneai chinuindu-te s-o pui la loc, poate chiar nu reuseai...

Rulmentul nu iese ca fuzeta, ci exact invers!

plus ca fuzeta iese foarte greu afara, stiu de la mine si totusi ansamblul fuzeta-portfuzeta era dat jos... cum vrei tu e destul de greu sa scoti fuzeta.. numai ca parerea mea e ca nu poti scoate planetarele.

cu toate ca ar fi o sansa.. cred.. sper sa nu ma insel... sa faci asa:

desfaci piulita planetara, desfaci piulita capat de bara, si incepi ce ar trebui sa mearga :

desfaci surubul de la pivot..cel de sus(care e strange pivotul de portfuzeta) , nu cele 3 de jos ca sa nu afectezi geometria, daca ai facut asta poti scoate cu totul amortizorul , cu tot cu portfuzeta..in prealabil desfaci amortizorul de sus din compartimentul motor :)

si a iesit cu totul :frigbaitata:

cum ziceam sper sa nu ma insel

bafta

Modificat de Darkgrin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult pentru promtitudine. Se pare ca mai mult am reusit sa complic lucrurile. Mi-a scapat un lucru, n-am stiut ca rulmentul iese in sens invers fuzetei, asta complica foarte mult lucrurile. Am vazut o imagine de la un la un DIY si am crezut ca iese tot in fata si rulmentul:

DSC_0226.jpg

Am crezut ca daca voi face un dispozitiv care sa-mi extraga fuzeta o sa am spatiu sa pot sa bag brate (mai subtiri, improvizate) ale unei prese printre planetara si rulment ca sa extrag rulmentul. Si operatiunea inversa speram sa o pot face tot cu o presa improvizata.

Multumesc ca nu mai lasat sa ma chinui degeaba, urma sa incerc sa fac dispozitivele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!