Jump to content

Schimbare Lichid Frana La 2 Ani


Thheo
 Share

Postare recomandată

Este un exemplu nerelevant Transfagarasanul!

:) No, pai atunci sa dea altcineva un exemplu relevant, gen "cutarescu s-a dus 200 metri cu masina pana la piata sa ia legume si nu i-au mai tinut franele din cauza apei din lichidul de franare"...

Ideea e ca topicul devine, ca si altele, "o gaura neagra". S-a explicat destul, cu argumente, de ce trebuie schimbat lichidul la intervale determinate de timp. Unii probabil au nevoie de niste poze cu cadavre si un facsimil al expertizei tehnice ca sa inteleaga. Eu nu posed asa ceva ca atare le urez tuturor cat mai multi kilometri cu sau fara lichidul de frana schimbat, cum considera ei.

:sbine:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai ales daca ai luat o masina SH e bine sa schimbi lichidul de frana si sa verifici furtunele de frana daca au crapaturi.

De cate ori sunt accidente mortale, noi vedem la TV doar declaratiile 'la cald' ale Politiei si ale martorilor, care spun ca de vina a fost VITEZA. Niciodata nu se revine dupa expertiza tehnica sa aflam daca a cedat franele sau ceva de genul asta. Cine nu vrea sa schimbe lichidul, sa se gandeasca ca franele nu vor ceda la utilizare normala in oras la 50 km/h, ci in situatii limita cand depasim cu 130 - 150 la ora, ne apare ceva pe contrasens, ne urcam pe frana si POC ! Doamne fereste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe cutia de lichid de frana ATE scrie sa se schimbe chiar anual nu la 2 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Deci daca aerisirea e facuta bine atunci pedala trebuie sa tina sus? Sau nu neaparat....Pana la rodajul placutelor noi frana va tine jos? Vreau sa schimb lichidul si placutele saptamana viitoare si as vrea niste repere sa stiu daca aerisirea s-a facut corect deoarece nu merg la service specializat ( nu exista aici) ci la un mecanic de aici. Pt aerisirea abs-ului cu vag-com(908) stie cineva procedura? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare.

facut azi verificare la masina mea si rezultatul este ca lichidul de frana are o umiditate 4%. o fi grav sau foarte grav, e de schimbat rapid sau mai merge ceva timp si asa?

multumiri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu sunt interesat de procedura pt schimb lichid frana,vreau sa stiu daca s-a procedat corect la mine.

stiam ca in instalatie ar intra 700-750 ml dar au intrat cam 500-600ml.

eu ieri am schimbat lichidul. a iesit negru...cred ca nu fusese schimbat deloc in 10 ani (nu aparea aceasta interventie in istoricul masinii) si pt 25 lei cat e 1l am zis sa il schimb sa stau linistit.

masina frana inainte cum franeaza si acum,diferenta imediata si vizibila la traficul de oras nu se simte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

facut azi verificare la masina mea si rezultatul este ca lichidul de frana are o umiditate 4%. o fi grav sau foarte grav, e de schimbat rapid sau mai merge ceva timp si asa?

De la 3% in sus se recomanda schimbarea lichidului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

culmea este altceva, ca prin februarie l-am schimbat iar la un mare service skoda din zona mea, si astfel daca in doar cateva luni 'transpira' asa lichidul asta, pai in 2 ani inseamna ca ramane numai apa pe acolo.

:)

poate ajung sa il schimb lunar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Citeste postul #66.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tare as vrea sa stiu cum ti-au aflat ei cu exactitate accest 4%,au dat o fuga la larex si au facut analiza chimica a lichidului? :lol: Conteaza foarte mult si marca lichidului care se pune.Din cruiozitate acum 3 ani am avut ceva treaba la pbn si mi-am luat un recipient mic de lichid de la ei..mi-au dat Aral cu toate la la job aveam Aral,Castrol,Fte.2+2.Daca ar fi dupa mine nu as folosii alta marca de lichid decat ATE(care banuiesc ce e ambalator de lichid de frana nu nu cred ca il produce ),ARAL,CASTROL,FTE,BREMBO(nu prea am vazut pe piata decat la pachetul de sisteme de franare discuri etrieri furtune).Schimbarea lichidului de frana in mod normal se face ca la carte cu un dispozitiv special(am vazut ate)care iti extrage lichidul vechi si apoi iti introduce vichid nou pe circuit.

Lichidul de frana are garantie in ambalaj de la 10 ani(2+2)la 4 ani(aral)si circa 2 ani in expluatare din momentul din care a fost introdus in sistemul de franare.De regula trebuie sa iti iei o marja de siguranta data cand expira in ambalaj cu data cand l-ai introdus in sistem.Un lichid de calitate inferioara de 20 lei litru nu face altceva decat sa atace cauciucul din care sunt facute garniturile,efectul lichidului negru care se observa in rezervorul lui si la schimbare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

orice service cat de cat rasarit are o scula de evaluat calitatea lichidului de frana.

"jucarica" arata ca un "pix cu semafor" si masoara conductivitatea lichidului, respectiv cantitatea de apa acumulata.

nu trebuie sa fii inginer ca sa interpretezi rezultatele:

verde=ok,

galben=daca te stii cu drag de frana si de drumuri montane schimba-l acum, daca nu... e treaba ta dar macar esti avertizat

rosu=apa chioara

e o operatie simpla care dureaza 2 min si elimina interpretarile.

enjoy the ride

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de acord, insa eu nu ii cred, am sa merg luni sa fac un test pe care sa il vad eu cu ochii mei, deoarece la geometrie mi-au spus ca este ceva de genul -1 cu +14 pe axa spate, mers astazi la o alta reprezentanta, masurat frumos, reglat, era intradevar o mica dereglare, insa nu atat cat a rezultat in urma verificarii 'promotionale'.asadar ma gandesc sa nu fie aici si o mica doza de vrajeala, de genul schimba acum prin noi, la orice cost, ca altfel poti sa patesti buba.

:)

nu este vorba de 100 lei, dar daca acum 2 luni l-am schimbat, nu cred ca deja are 4% apa, accept 1 sau 2, chiar si 3, insa refuz sa cred deocamdata ca a ajuns chiar la 4% cat este obligatoriu de schimbat.

de ce nu a mers 'pixul' la 5 sau 6%?

intre noi fie vorba, consilierul de service mi-a spus ca umiditatea este 40%, doar ca acea valoare era a rezistentei antigelului, -40 grade, si daca sunt mentionate una langa alta nu cred ca ar trebui amestecate cand se prezinta clientului situatia.

bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un pix nu-ti da niciodata garantie pentru ca banuiesc ca nu e plimbat pe la metrologie. Toate astea te ajuta la bunul simt dar nu sa-ti ofere o garantie pentru viata ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ondin - ai dreptate cu interpretarea, motiv pentru care eu prefer sa folosesc scula cu semafor pentru lichidul de frana iar pentru antigel un densimetru cu scala echivalata in grade Celsius, ca sa fiu sigura ca si eu si clientul vorbim aceeasi limba.

@divinewind - "garantie" iti poate da doar o analiza de laborator dar aparatele ajuta, asa cum bine ai zis, la bunul simt. de asemenea un grad mare de certitudine e dat de respectarea intervalelor de service... dupa care incepe romanismul: las' ca lichidul de frana merge si 3 ani ca tata l-a Dacie nu l-a schimbat niciodata si n-am mai murit precum si calculele economice: daca schimb uleiul la 12.000 in loc de 10.000 la 5 schimburi castig 1 si l-am facut pe neamt cu regulile lui cu tot...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De care "laborator"? Dala care iti da un verdict si altele 3 il contrazic? Neamt, roman nu vad mare diferenta. Daca este sub 2 ani si ai vreo banuiala il schimbi. daca este peste 2 ani folosesti pixurile la scris sau pui o biblie sub scaune si o tamaiezi des dar o sa iasa mai scump...

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare: de unde a fost extrasa mostra de lichid?

Se stie ca apa este mai grea decat lichidul de frana. Daca proba a fost extrasa din vasul de expansiune nu prea are relevanta, intrucat lichidul de acolo nu prea ajunge sa se amestece cu cel din sistem, iar apa va sta oricum in partile de jos, spre etrieri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca se discuta de omogenitatea amestecului si ca trebuie sa iei mostre de la fiecare etrier si tot nu rezolvi nimic...deci pixul e un pix pentru efectul placebo. Eventual sa aiba doar indicatorul rosu si cand vrea cel din servicul mai rasarit sa-ti schimbe lichidul pune pixul.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din vasul de expansiune s-a extras proba sigur, ca demontare/montare roata costa si cere timp, apoi desfacere etrieri, etc., a fost o simpla verificare, deci nu cred ca s-a desfacut decat un capac testat rapid si gata.pentru ca anul acesta l-am schimbat deja il mai schimb inca o data la anul, ca sa fiu mai catolic decat papa, cartea zice la 2 ani, eu am sa il schimb anual, si apoi bag masina si la vtm.

:)

vreau sa ii stresez pana in 2012 pe cei de la service prin excesul meu de zel in schimbarea consumabilelor, sa vad cat le rezista nervii.

:)

mai ales daca se apropie si sfarsitul lumii, mai bine acum decat never, ever.

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se apropie nici un sfarsit pentru ca Dumnezeu iubeste pixurile servisurilor...Daca schimbi des lichidul de frana poate faci un distilator sa-l separi de apa si gata brevetezi si te faci bogat.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oare chiar nu s-a gandit nimeni pana acum la asta? Stiu ca pentru antigel exista statie de regenerare, dar pentru lichid de frana nu am auzit sa fie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa fim seriosi...totul tine de rentabilitate. Intrebarea este daca merita asa ceva pentru cei care vand produsele. Sa-mi spuna mie servicurile mai "rasarite" daca au ei tester pentru garnitura de chiulasa nu pentru un amarat de lichid de frana. Am recomandat si eu pixuri dastea dar nu pentru servicuri ci pentru soferi care sa invete incet incet sa devina atenti cu masina lor si sa invete intai sa cunoasca orice tester pentru ca fiecare tester are limitele lui pe care trebuie sa le cunosti. La service cand intri la reparatii nu are timp mecanicul sa-ti frece tie masina in 10 milioane de feluri ca sa iasa mai ieftin pentru tine. Servicul are de platit chirie taxe la stat salarii asa ca obligatoriu va trebui sa te "ajute" cu niste reparatii ptr ca pentru el timpul costa.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai asta ma mira si pe mine treaba cu pixul,da repede 4%apa in lichid dupa ce omul a schimbat lichidul cu 2 luni in urma.Eu stiu ca la 2 ani se schimba si gata asta e regula.La service bune am vazut la masina de schimbat lichid de frana ate ce lichidul vechi se extrage intrun recipient..mai departe ce se face cu el habar nu am.Oricum in vest se recicleaza tot ce inseamna lichide de pe masina ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cat costa lichidul o reciclare e sigur macar jumatate din cost. Ca sa fie profitabil trebuie sa fie organizata treaba si sa se reimbutelieze. Cate firme de reciclat baterii sunt in Romania care cu siguranta sunt mai scumpe. La reciclare ajungi dupa ce ai o economie matura si cu servicuri cu o anumita vechime. din pacate suntem la inceput si totul este doar o jungla a afacerilor.

mai dureaza...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum 2 saptamani a venit cineva de la o firma care se ocupa de reciclari lichide baterii anvelope uzate..zicea de un contract si in functie de ce predai si cat predai platesti o anumita suma :lol: Acumulatorii auto, sunt 3 insi care vin dupa ei si dau 20..25 lei pe bucata :blah: la 10..15 baterii iese de un plin de benzina sau de o ciunga buna :lol: : ,uleiul ars ;sunt cativa care au centrale termice si sobe pe baza de ulei si isi fac stocuri non stop :lol: ,si ala avea pretentia sa mai dai si bani ca iti ia deseurile.Asta e romania cu sistemul ei de reciclare a deseurilor..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Am schimbat si eu placutele de frana pe spate+fata si lichidul.Pot sa va spun ca lichidul era de culoare gri foarte inchis( nu stiu cand a fost schimbat ultima oara) iar cel nou (Aral) e incolor.Procedura s-a facut in felul urmator: scos din vas lichidul vechi si turnat cel nou peste,apoi la fiecare aerisire lasat sa curga lichidul vechi pana a ajuns cel nou (la toate 4 rotile). Mi-a trebuit aprox 1 l de lichid (a mai ramas putin--cca 250 ml). Recomandarea mea e ca pt 40 lei cat costa un litru de lichid nu va mai complicati cu "pixuri" si alte minuni.In plus face bine la instalatie si eficienta franarii. La viteze mici nu am observat vreo schimbare,insa la viteza mare e mult mai eficienta frana si puternica. Succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!