Jump to content

Schimbare Lichid Frana La 2 Ani


Thheo
 Share

Recommended Posts

Salut,

In manualul masinii mele ( skoda ) este specificat ca trebuie schimbat lichidul de frana odata la 2 ani. Am un coleg

cu un Golf Plus care are acelasi lucru scris in manualul lui si cand s-a dus la 2 ani la Porsche i s-a spus ca nu mai

este nevoie, ca doar s-a copiat textul din manualele vechi in cele noi. Pana la urma mai exista aceasta cerere obligatorie?

Link to comment
Share on other sites

Da. Lichidul de frana este "higroscopic" si se imbiba de apa. Astfel in cazul unei incalziri excesive a lichidului s-ar putea sa te trezesti cu bule de aer in sistem + ambreiajul foloseste acelasi lichid.

Link to comment
Share on other sites

Acelasi raspuns l-am primit si eu cand am intrebat la revizie daca e nevoie si au spus ca nu....asta la dealer-ul din Iasi..

PS:E vorba de masina din semnatura!

Link to comment
Share on other sites

Pana la urma este o cerinta impusa de tipul lichidului de frana. Poate DOT5 sa aibe acest 'beneficiu', dar ma cam indoiesc.

Link to comment
Share on other sites

...nu-i obligatoriu dar mai bine sa-l schimbi! nu costa asa mult... 110 lei cu tot cu lichid ( la AVIA)

Link to comment
Share on other sites

DOT5 nu este higroscopic.....dar toata apa tot ramane undeva. Cred ca e mai bine sa ai DOT4 in sistem in cazul asta. Totusi ma gandesc ca lichidul de franare tot se transforma din auriu in cenusiu, deci tot se contamineaza daca nu cu apa cu alti compusi.

G5 are DOT5 sau 4?

Link to comment
Share on other sites

Un pic de lumina: DOT 3, DOT4 si DOT5 sunt higroscopice pe cand DOT 5.1 este ulei siliconic hidrofob. Primele 3 necesita inlocuire periodica (la 2 ani -nu conteaza cati kilometri) pe cand al doilea nu. Dar asta NU INSEAMNA !!! ca puteti schimba cele doua tipuri intre ele.. riscati distrugerea sistemului de franare.

Link to comment
Share on other sites

Parerea mea este ca, daca in cartea tehnica se specifica sa sa schimbe la 2 ani (Dot4), e bine sa fie schimbat. Pe langa apa care se aduna in lichid, mai sunt diverse depuneri de pe conducte generate de acest lichid si de apa, care circula in lichid si trebuie eliminate. Si nu costa prea mult.

In alta ordine de idei, daca ar fi sa trec de la Dot 4 la Dot 5, m-as gandi bine. In primul rand, trecerea implica o demontare a unor componente, care in mod normal se face la un atelier specializat si costa destul. Pa langa asta, dupa schimbare, trebuie eliminata apa din sistem cel putin anual. Si nici acest lichid nu este pe viata, el trebuie schimbat la fiecare 5 ani. Punand la socoteala si pretul mai mare la Dot 5, prefer sa raman cu Dot 4 si sa-l schimb la fiecare 2 ani.

Mai multe informatii aici.

Link to comment
Share on other sites

Si mie mi s-a spus ca trebuie sa schimb lichidul de frana la 2 ani, atat de catre Vlad Rusnacenco (elad numele de scena :D ), cat si de cei de la PBV1, cand am fost la revizie saptamana trecuta.

Link to comment
Share on other sites

Reed DOT3,4,5.1 sunt higroscopice iar DOT5 e cel de care zici tu pe baza siliconica. Am dat eu link mai sus.

Link to comment
Share on other sites

Cum pot afla cu ce tip de lichid a venit masina? Este vorba de un Golf Plus cu cod de motor BKC ( 1.9 TDI de 77KW )

Link to comment
Share on other sites

Bogdan_wrc

cand am luat masina din germania (fostul 2003 Golf IV) am vazut ca lichidul de frana fusese schimbat la 2 ani si pe stickerul de pe stalpul usii scria data urmatorului schimb. asa ca eu ma pregatesc si la actuala masina sa fac schimbul.

alte linkuri:

http://vwforum.ro/index.php?showto...hl=lichid+frana

thheo, in cartea tehnica nu scrie nimic? sau in cartea de service?

Link to comment
Share on other sites

Tipul lichidului de frana este specificat clar in cartea masinii. Nu stiu dar banuiesc ca ar fi normal sa existe si in cartea service.

Link to comment
Share on other sites

Norma lichidului de frana folosita de VAG este DOT4, asa stiu!

Am schimbat la 2 ani, indiferent de culoare, si la Seat-ul si la VW-ul din dotare. Curand si la A4 (am intarziat destul!)

Pentru maxim 100 Ron nu merita riscul! Credeti ca producatorul (german = kitros!) impune degeaba o asemenea

operatiune? Doar ei au inventat Long Life-ul. :Driver:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

stiti cumva care este diferenta dintre DOT4 si DOT5?

Link to comment
Share on other sites

DOT 5 e siliconic. Nu se prea foloseste DOT5 (in afara de sectorul militar american, pt care a si fost conceput). DOT 5.1 se foloseste in masinile de performanta. E o diferenta de 30-40C intre punctul de fierbere al DOT4 (230-240) si DOT5.1 (260-270, parca?).

Practic, pt un om "normal" nu exista diferenta intre DOT4 si DOT5.1. Daca mergi cu franele la peste 150-200C (adica folosesti masina pe circuit) atunci incepe sa conteze...

Link to comment
Share on other sites

Desigur obligatoriu se schimba lichidul de frana la 2 ani. Majoritatea mecanicilor auto indiferent de service inca au pregatirea primitiva facuta pe masina nationala Dacia 1300. Deci sa nu aveti prea multe pretentii. De urmarit atunci cand efectueaza aceasta operatie, ca sa goleasca intregul circuitul de lichidul vechi si nu cum am intalnit un mecanic de moft, adica mecanic la dealer autorizat, care s-a rezumat doar in a scoate cu o seringa lichidul din vasul tampon si atat.Intrebat ce se intampla cu restul ramas sa spuna ca se recircula!?!?!?

Mai exista si un dispozitiv care verifica spectral calitatea lichidului dar daca are 2 ani e indicat sa-l inlocuiesti.

Pentru a nu afecta bugetul se poate face aceasta operatie cu succes si la un service ca sau gen Augsburg nu la dealer care dupa parerea mea lipsa de concurenta a dus la o lipsa crasa de respect fata de client.

Link to comment
Share on other sites

fara nicio intentie de a declansa flame sau versus mentionez ca intervalul de 2 ani la care face referire titlul topicului este cam mic. in cazul meu de ex. (pug 307 1.6 hdi) intervalul este de 4 ani. cred ca pe undeva este exces de zel din partea cuiva care vrea sa faca multi, multi banutzi in romanica pe spinarea iubitorilor de automobile.

Link to comment
Share on other sites

Intervalul de schimb nu este dat special pentru Romania, ci la fel este in toate tarile, intrucat este o norma VAG.

Link to comment
Share on other sites

Recomandarea vine de la VW Germania si e valabila pentru orice tara din lume.

Lichidul de frana e higroscopic, absoarbe umiditatea. Iar asta duce la corodarea sistemuli de franare.

Intervalul de 2 ani desi in aparenta pare a fi scurt, de fapt e o perioada "safe" pentru functionarea sistemului de franare si in conditii de umiditate ridicata.

Link to comment
Share on other sites

daca nu se face operatia asta, poate sa aprinda becul de atentionare din bord???

intrebarea poate parea de giga, dar stiu 2 masini care au becul aprins fara sa aiba nevoie de placute si ma gindeam ca ar fi din cauza schimbarii proprietatilor lichidului.....

Link to comment
Share on other sites

Care bec il are aprins? Pentru placute apare cercul incadrat in paranteze de culoare portocalie. Cel mai simplu de aflat raspunsul la intrebarea ta e facand o scanare cu vag-comul. Placutele au un senzor la care daca firul se rupe considera necesara schimbarea acestora chiar daca ele mai sunt bune. La masinile cu uzura la discuri martorul se aprinde mult mai devreme deoarece senzorul este pe marginea placutei, iar discul il rupe mai repede avand o buza creata de uzura.

Eu unu nu am auzit niciodata nimic de eroare pe bord pentru lichid care nu isi mai indeplineste proprietatile.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Inteleg ca lichidul de frana (DOT 5.1) Castrol ar fi f. bun. A folosit cineva Motul, OMV sau TRW-LUCAS ? Care ar fi mai bun ?(5.1)

Link to comment
Share on other sites

Eu ti-as recomanda cel original de la Skoda ... este cam la acelasi pret la care ai lua Castrol sau Mobil.

Link to comment
Share on other sites

mie cei de la skoda mi-au pus aral...au zis ca doar d'asta au!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in broserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim! :) 

 

Accept