Jump to content

Schimbare Lichid Frana La 2 Ani


Thheo
 Share

Postare recomandată

Eu vreau sa-i pun 5.1. Cel original este DOT 4( nu stiu producatorul, oricum nu-l fabrica skoda; il iau si ei de undeva : poate castrol, poate lucas, habar n-am). Nelamurirea mea este legata tocmai de calitatea produselor fabricantilor enumerati. As inclina catre trw-lucas, avand in vedere ca discurile si placutele originale au fost facute de ei. Are cineva experiente neplacute cu acest lichid ?

Modificat de sady_e
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

diferentele,daca exista,sunt nesemnificative...n-o sa ai probleme cu lichidul (daca respecti norma)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca masina a avut garantie :long life:in D, e posibil sa aiba lichid de fr tot long life? Sau nu exista asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu la schimburile de lichid de 2 ani ( am facut vreo 4 pana acum la Bora si 2 Skode ) am folosit lichid ATE... asa ca pe

asta il pot recomanda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exista un dispozitiv care raporteaza daca lichidul de frana trebuie schimbat sau nu (nu stiu cum se numeste). cand am vrut sa fac schimbul am fost la un service (un service bun, nu unul de garaj) si dupa analiza lichidului mi-au spus ca nu e nevoie si chiar nu e recomandat schimbul in acest caz deoarece nu se gaseste aici oricum lichid de calitatea celui cu care vine masina din fabrica.

cei de la midocar imi spusesera ca e musai dupa 2 ani dar n-ar fi prima oara cand cei de la vw pluseaza ca sa-ti ia banii.

pana la urma i-am crezut pe cei de la service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care bec il are aprins? Pentru placute apare cercul incadrat in paranteze de culoare portocalie. Cel mai simplu de aflat raspunsul la intrebarea ta e facand o scanare cu vag-comul. Placutele au un senzor la care daca firul se rupe considera necesara schimbarea acestora chiar daca ele mai sunt bune. La masinile cu uzura la discuri martorul se aprinde mult mai devreme deoarece senzorul este pe marginea placutei, iar discul il rupe mai repede avand o buza creata de uzura.

Eu unu nu am auzit niciodata nimic de eroare pe bord pentru lichid care nu isi mai indeplineste proprietatile.

Aprinderea martorului de placute din bord NU se stocheaza ca eroare in memoria de erori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

firul de care spuneti voi nu se rupe. el face contact intre un martor in bord si "masa" masinii, circuitul inchizandu-se si astfel de aprinde becul din bord. la VW Golf5, firul respectiv se afla pe roata stanga fata. La alte masini mai scumpe exista cate un fir pentru fiecare roata pentru a vedea cand trebuie schimbate placutele de frana.

In carte spune ca lichidul de frana trebuie schimbat la 2 ani la VW Gof 5. Eu l-am schimbat la PBN si a costat ~ 240RON cu tot cu manopera. Avand in vedere ca nu e un capat de lume suma respectiva, eu zic ca merita sa stiu ca e OK lichidul de frana decat sa ma trezec printr-un copac cine stie pe unde ca n-au mai tinut franele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

firul de care spuneti voi nu se rupe. el face contact intre un martor in bord si "masa" masinii, circuitul inchizandu-se si astfel de aprinde becul din bord.

corect, firul nu se rupe, se toceste pina se intrerupe circuitul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

firul de care spuneti voi nu se rupe. el face contact intre un martor in bord si "masa" masinii, circuitul inchizandu-se si astfel de aprinde becul din bord. la VW Golf5, firul respectiv se afla pe roata stanga fata. La alte masini mai scumpe exista cate un fir pentru fiecare roata pentru a vedea cand trebuie schimbate placutele de frana.

Ai vazut vreodata ce e inspre placuta de frana cu senzor?

firul de care spunem e doua fire, sa zic asa. Face o bucla in placuta si inchide circuitul a.i. martorul in bord e stins. Cand discul da frana rupe unul din cele 2 fire circuitul se intrerupe si becul se aprinde.

Clar? Aprinderea nu se face prin contact la masa masinii.

Circuit INCHIS = martor STINS

Circuit DESCHIS = martor APRINS

E un pic invers fata de ce ai spus tu. Nelamuriri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exista un dispozitiv care raporteaza daca lichidul de frana trebuie schimbat sau nu (nu stiu cum se numeste). cand am vrut sa fac schimbul am fost la un service (un service bun, nu unul de garaj) si dupa analiza lichidului mi-au spus ca nu e nevoie si chiar nu e recomandat schimbul in acest caz deoarece nu se gaseste aici oricum lichid de calitatea celui cu care vine masina din fabrica.

cei de la midocar imi spusesera ca e musai dupa 2 ani dar n-ar fi prima oara cand cei de la vw pluseaza ca sa-ti ia banii.

pana la urma i-am crezut pe cei de la service.

Intr-adevar exista un asemenea dispozitiv. Daca acei ingineri care se afla in spatele masinilor au scris ca la 2 ani se schimba de ce nu ii credeti? Oricum termenul de 2 ani e safe. Dupa 2 ani si jumatate am pus si eu aparat din ala si arata ca ar cam trebui schimbat. Deci nu e o chestie ca sa iti ia banii. Costa maxim 80ron cu tot cu lichid.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am afirmat cu convingere ca in acest caz luatul banilor este motivul principal ci doar ca nu m-ar mira.

nu ma pricep asa incat nu pot face recomandari.

exprimam doar un punct de vedere pe care l-am auzit si potrivit caruia nu e recomandabil sa se schimbe lichidul de frana din fabrica daca nu e nevoie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Lichidul de frana se poate schimba doar in service-uri sa putem si noi sa-l facem? Daca da cum?

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu stiu ca intr-un service, pt ca dupa ce ti-l schimba iti fac si un test pt sistemul de franare, sa vada cat de eficient franeaza

...daca nu franeaza eficient si nu trece testu, atunci il schimba iar :vaidecapulmeu:

...cred ca asta e unul din lucrurile care nu pot fii facute in sistemul DIY...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

schimb si eu azi lichidul de frana. am gasit original, dotarea de serie facut in DE, dot 4, bidoane albe, nu mai stiu exact numele, cu 16 ron 500ml la un magazin din Pl.

eu astept sa pun MOTUL RBF 600 fiind mai rezistent la fading si cu punct de fierbere mai mare...dar astept s ail pun dupa ce pun si furtune metalice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lichidul de frana se poate schimba doar in service-uri sa putem si noi sa-l facem? Daca da cum?

Daca vrei, il poti schimba si tu. O procedura de lucru la Passat gasesti aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru golf v ce lichid de frana se foloseste?

Cum aflu ce tip de lichid am in instalatie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Mai mult ca sigur ai DOT4... ar fi bine sa mergi in continuare pe acelasi tip :Driver: recomandat de producator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!Sper sa nu fiu off-topic dar as vrea sa intreb ce diferenta este intre Castrol Response Dot4 si Castrol Super Response Dot4 si care e mai bun?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de obicei, masinile VAG vin din fabrica cu FTE lichid. niste bidoane albe cu eticheta alba cu rosu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce producator recomandati pt. lichid de frana DOT 4? de ex. ce ati alege intre Aral si Castrol?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu recomand "ATE" .. de 6 ani asta folosesc, am facut deja cate 2 schimburi la 3 masini si n-am nimic de reprosat.. ( din cate stiu

este chiar lichid de echipare originala ATE )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mi-am schimbat lichidul de frana acuma vreo o sapt... in oras nu am simit nimica, am crezut ca am aruncat cu banii pe fereastra; dar cand am iesit in afara orasului se simte diferenta mare, franeaza mult mai bine, cel putin asa am simtit eu :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Intradevar lichidul de frana ATE e cel mai recomandat pentru ca foarte multi producatori de masini folosesc intregul sistem de franare produs de ATE. Pentru a identifica producatorul sistemului de franare e de ajuns ca sa cauti emblema de pe servofrana sau rezervor de lichid frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Eu am pus Lucas TRW, in vara,sper sa nu fie aiurea, oricum e DOT 4.Sa fie vreo diferenta mare de calitate intre diferite marci?

Am vazut si in cartea service a masinii ca schimbau lichidul de frana la 2 ani.

Acuma, ca modalitate de schimbare,e vreo diferenta intre a-l aspira din vas si a-i da drumul jos pe la aerisitoare? Care metoda ar fi mai indicata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!